Hva kjører dere..? - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2406
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble ATV på meg i høst. I hovedsak for å brøyte med. Men det har blitt overraskende mange turer etter vei, skog og mark på meg og junior også.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er et forum for golyd, sånn høres min ut

MVI_1082.mp4 video by kurtspurt - Photobucket

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig :-) Skal se om e får lagt ut en liten snutt av bmw k1200r'n

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som husker min ESP feil på Focus'en (ESP system fault > C1288 primary pressure transducer failure), så er status nå:

- lokalt verksted (ikke Ford, men kompetent verksted i bydelen) har nå tatt ut ABS pumpe-modulen (takk til mr_Spock)
    - utførselsseddel er ordnet hos Tollvesenet
    - pumpa skal jeg sende til ECUTesting* i England for test og reparasjon

* Ford Focus & C-Max ABS pump module fault

Om alle religioners guder står meg bi, vil pumpa komme tilbake om en drøy ukes tid, innføres uten toll (men mva på reparasjonsprisen £165) og bli satt inn igjen av ovennevnte verksted og feilmeldingen da "borte, borte....."

Dernest skal bilen selges slik at jeg kan tre inn i en ix35 el.lign

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du skriver om dette, kan være veldig greit å vite om fremgangsmåten.

Les her om bilene med færrest feil - artig med 2005 Focus på topp

De tryggeste bruktkjøpene - bilene med færrest feil - VG Nett om Aishwarya Rai

Selv har jeg akkurat oppdaget fukt under dørmatten på passasjersiden. Har fått det tørt. Satset på at det skyldes overivrig bruk av høytrykkspyler.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Flott du skriver om dette, kan være veldig greit å vite om fremgangsmåten.

Les her om bilene med færrest feil - artig med 2005 Focus på topp

De tryggeste bruktkjøpene - bilene med færrest feil - VG Nett om Aishwarya Rai

Selv har jeg akkurat oppdaget fukt under dørmatten på passasjersiden. Har fått det tørt. Satset på at det skyldes overivrig bruk av høytrykkspyler.
    Fin link. Den må jeg ha som "bilag" når jeg skal selge den hvis det blir privatsalg. Trenger ikke du en delebil? haha - forresten, ifølge linken gjør du jo ikke det

Ifølge verkstedet var din guide veldig grei og riktig. Litt mere arbeid å få den på plass igjen, men det skyldes jo at man må "kalbirere" bremsene og få ut all luften. Det er jeg trygg på at de kan

Fra linken i mitt forrige innlegg:
    Common Failing Part Numbers:
    3M51-2C405-HA
    10.0960-0115.3
    10.0206-0172.4

Og på min del stod det...............ja, akkurat:
    10.0960-0115.3 "Made in Philippines", tysk bil liksom...

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt om ABS delen til Focus'en:

Pakka var fremme hos EBU testing etter 1 uke (!!), mandag 21/11, og jeg fikk straks epost fra dem om at den var mottatt og at de skulle se på den.

I dag, onsdag, ringte de meg og fortalte at det ganske riktig var feil på modulen (puh, heldigvis) og at de kunne rette det ganske rask dersom jeg ville det.
    De ønsket da selvfølgelig forhåndsbetaling og det ordnet vi gjennom PayPal.
    Herligheten kom på £215 inkl. frakt hjem - helt i tråd med det som jeg ble forespeilet fra nettsidene deres.

Regner med at det tar 1 uke (!!) å få pakka tilbake og så skal mitt lokale verksted få jobben med å sette den inn igjen.

Og fra da av skal IKKE den helsikes lampa lyse.................håper jeg!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det fikser feilen! Blir spennende :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Måtte bare dele gleden med dere.. Ny rekord på forbruk: Kjørte Oslo-Ålesund i går, og snittmåleren stod på 0.48 på forbruk når jeg var fremme :-) Det er imponerende i mine øyne for en såpass stor bil, og snittfart på 78.4 km/t :-) :-) :-)

Fornøyd med denne bilen ja <3

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det fikser feilen! Blir spennende :-D
    Jeg sendte mail til dem og spurte hva som egentlig var feilen med disse pumpene som går igjen i flere bilmerker da enheten brukes av mange merker, og her er svaret:

"There is a pressure sensor in the metal block which we repair without modifying the system"

Og slikt gjør man kanskje ikke på merkeverksted her i Norge - da er det "lettere" å bare bestille en ny enhet og sette den inn - til en noe høyere pris.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynt å vente på våren e!!!

BMW K1200R - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Heisann.. Måtte bare dele gleden med dere.. Ny rekord på forbruk: Kjørte Oslo-Ålesund i går, og snittmåleren stod på 0.48 på forbruk når jeg var fremme :-) Det er imponerende i mine øyne for en såpass stor bil, og snittfart på 78.4 km/t :-) :-) :-)

Fornøyd med denne bilen ja <3
    Hva slags bil var det?
    Mest imponerernde er kanskje at du klarer det med så høy snitthastighet også...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om en 09mod Bmw E61, en touring altså... En 520dat.... Ja, ble overrasket selv... Selv om jeg stort sett kjører samme distanse på sommerfelger på rundt 0.52-0.53.... Den bruker jo nesten mindre enn sykkelen på langkjøring

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ABS pumpa kommet tilbake fra dronningrike på øya og min lokale verksmester får den overlevert i morgen tidlig.
    Håper jeg har et ok kjøretøy tilbake torsdag ettermiddag

Cross fingers!

ps! hvis det nå fungerer igjen, så skal jeg vurdere å begynne å heie på Derby County - det er der ECUTesting har sine lokaler

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm - nå er det ihvertfall ikke lengre feilmelding i infodisplayet og det lille røde lyset som viser seg....

Men det er noe annet:
    Batteriet ble jo tatt ut i forbindelse med at ABS pumpa måtte ut og inn - og hele bilen må vel kanskje "resettes" ?

Ihvertfall måtte jeg taste kode på radio/CD, vindusheisene måtte resettes slik at førerplassen kan trykke en gang for å få viduene helt opp eller helt ned uten å holde inne knappen.

Og i dashboardet lyser nå varsellyset for
    - håndbrekk (utropstegn)
    - motorlampe
    - ABS

Og infodisplay viser ikke km/teller når bilen kjører, forbruket beregnes ikke (står 999/100km) m.m.

Er det noe jeg må resette noe sted her?

prøvde med en telefon til Ford verksted, men de kunne ikke si noe annet enn at "det kanskje er en jordingskabel som ikke er festet..........." doooooh!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hmmmmm - nå er det ihvertfall ikke lengre feilmelding i infodisplayet og det lille røde lyset som viser seg....

Men det er noe annet:
    Batteriet ble jo tatt ut i forbindelse med at ABS pumpa måtte ut og inn - og hele bilen må vel kanskje "resettes" ?

Ihvertfall måtte jeg taste kode på radio/CD, vindusheisene måtte resettes slik at førerplassen kan trykke en gang for å få viduene helt opp eller helt ned uten å holde inne knappen.

Og i dashboardet lyser nå varsellyset for
    - håndbrekk (utropstegn)
    - motorlampe
    - ABS

Og infodisplay viser ikke km/teller når bilen kjører, forbruket beregnes ikke (står 999/100km) m.m.

Er det noe jeg må resette noe sted her?

prøvde med en telefon til Ford verksted, men de kunne ikke si noe annet enn at "det kanskje er en jordingskabel som ikke er festet..........." doooooh!
    Må jo være bra at feilmelding har forsvunnet! Etter Haynes manualen mener jeg å huske at etter batteribytte skal man kjøre noen minutter for hjernen skal resette seg - vinduene må man kode om slik som du skriver.

Kanskje bruke bilen noen dager normalt og se om ting normaliserer seg?

Edit: Kom også til å tenke på at verkjstedet kanskje har gjort ting etter at batteriet ble koplet til igjen. Slik som lufting av bremser osv, dette vil bli registrert som feil. Da kan det kanskje være lurt å kople fra batteriet en times tid nå - for så å kople til det igjen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo være bra at feilmelding har forsvunnet! Etter Haynes manualen mener jeg å huske at etter batteribytte skal man kjøre noen minutter for hjernen skal resette seg - vinduene må man kode om slik som du skriver.

Kanskje bruke bilen noen dager normalt og se om ting normaliserer seg?

Edit: Kom også til å tenke på at verkjstedet kanskje har gjort ting etter at batteriet ble koplet til igjen. Slik som lufting av bremser osv, dette vil bli registrert som feil. Da kan det kanskje være lurt å kople fra batteriet en times tid nå - for så å kople til det igjen.
    Gode ideer. Jeg kan koble ut batteriet og gi det en skikkelig lading på min elektroniske lader som også diagostiserer - dvs at den lader "intelligent" - og så se etterpå om ut/inn koblingen får lampene til å slukke. De skal jo lyse på 1. tenningsinnstilling for så å slukke på andre.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men i alle dager...

Speedometeret virker heller ikke??? Er ikke det "analogt" og helt uavhengig av pærer/jording/sikringer etc?

hmmm - tydeligvis elektrisk:

Her et svar fra nettet på søk om problemet:

"Hi there, the speedometer on your vehicle is completely electrical, which uses the oss or output speed sensor as the main input for your speedometer. If it was damaged during the detail, you should have a check engine light on due to loosing an important transmission input as well. This sensor is located on the rear cover of your transmisison. If no check engine light is on, seems like a bad coincidence with your instrument cluster failing (gage panel). Thanks! "

(check engine light er på hos meg)

Dette må da være verkstedets oppgave å rette, ikke meg. Alt dette virket før de tok ut og satt inn ABS pumpa igjen ?????

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker jo som om de kanskje har kommet borti noen ledninger/eller glemt å kople de tilbake under jobben?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker jo som om de kanskje har kommet borti noen ledninger/eller glemt å kople de tilbake under jobben?
    Jepp - jeg skal kjøre innom dem i morgen. Det er jo veldig forskjellig feil enn den jeg hadde opprinnelig.

Kanskje det er en jordingskabel allikevel....

Side 92 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •