Hva kjører dere..? - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 121 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2406
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har problemer med at turboen kobler ut ved 3500omdreininger ved ulike tilfeller, har byttet luftmengdemåler, men ingen finner ut hva det er står bare at turbo overladder slik at den går i nødmodus
    Magnetventilen da?

Skiftet på den på Passaten min. Feilsøking, deler og bytting kom vel på ca. 1500 kroner og bilen går som ei (treig) kule igjen. Samme symptom som du beskriver med kutting og for høyt turbotrykk.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Passat eller andre merker/modeller Møller Bil er forhandler på, blir ikke vurdert flere ganger her i huset. Makan til "service" skal du lete lenge etter.
    Bare å holde seg unna Møller Frode så går det så fint atte 8)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke ofte jeg ønsker eller trenger å dra med meg henger, men det skjer jo. Har 110hk tdi nå så det er ikke sikkert det blir store forskjellen, selv om det selvfølgelig hadde vært betraktelig bedre med en større motor.
    Da er det vel ikke så mye å lure på, uansett?
    Du kan jo ikke gå ned i effekt og samtidig opp i vekt? Det vil nær sagt bli en nedtur, henger eller ei.
    En undermotorisert bil er ikke trivelig å kjøre, vel og merke om man er en litt "aktiv" person som meg.

Jeg kan jo røpe at jeg til sammenlikning har 183hk / 420Nm til disposisjon, noe som i og for seg er "nok" i de fleste sammenheng.
    Ved neste bilbytte vil jeg sterkt vurdere en Focus, da jeg (vi) slett ikke har behov for en såpass stor bil som Mondeo.
    Enkelte modeller av Focus st.vogn leveres med 163hk TDI-motor. Da har du antakelig gjettet valget mitt, allerede? ;-)

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har problemer med at turboen kobler ut ved 3500omdreininger ved ulike tilfeller, har byttet luftmengdemåler, men ingen finner ut hva det er står bare at turbo overladder slik at den går i nødmodus
    Synd, kjenner nemlig flere som har en slik bil som er veldig fornøyde. Har inntrykk av det eksisterer en viss konsensus om at Skoda`ene er omtrent feilfrie, mens tilsvarende modeller fra VW av en eller annen grunn til stadig er plaget med diverse smårusk.

At ingen finner ut av problemet ditt kan vel sikkert tilskrives at dagens mekanikere ofte står fast hvis feilen ikke kan leses ut av diagnoseapparatet. Motorøre og evnen til å ta fram et lurt triks når det trengs, slik som "gamlegutta" hadde, er sårt fraværende. Snakker dessverre av egen sure erfaring.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Magnetventilen da?

Skiftet på den på Passaten min. Feilsøking, deler og bytting kom vel på ca. 1500 kroner og bilen går som ei (treig) kule igjen. Samme symptom som du beskriver med kutting og for høyt turbotrykk.
    "Magnetventilen"??

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ford har heldigvis blitt mye bedre de siste årene.
    Mondeo er jo en knallbil, det samme er Focus.
    Bilene kjører mye bedre sammenlignet med tilsvarende biler fra VAG. Kvaliteten er det heller ikke noe å si på.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Magnetventilen"??
    Tror han mener dumpventilen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å holde seg unna Møller Frode så går det så fint atte 8)
    Will do!

Kjempefornøyd med Passaten, så det er ikke den som er problemet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnetventilen da?

Det er mulig jeg er dum, men har jeg magnetventil?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes antakelig flere slike i dagens biler, men neppe i sammenheng med de problemene du har!

En magnetventil er en elektrisk styrt (elektromagnet) ventil, som eksempelvis kan åpne og stenge for brennstofftilførsel, regulere væskestrømmer i motor og gearkasse.
    Lite sannsynlig at den brukes i turboøyemed, selv om det er en bitteliten mulighet for at en slik kan ha en indirekte sammenheng.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel ikke så mye å lure på, uansett?
    Du kan jo ikke gå ned i effekt og samtidig opp i vekt? Det vil nær sagt bli en nedtur, henger eller ei.
    En undermotorisert bil er ikke trivelig å kjøre, vel og merke om man er en litt "aktiv" person som meg.

Jeg kan jo røpe at jeg til sammenlikning har 183hk / 420Nm til disposisjon, noe som i og for seg er "nok" i de fleste sammenheng.
    Ved neste bilbytte vil jeg sterkt vurdere en Focus, da jeg (vi) slett ikke har behov for en såpass stor bil som Mondeo.
    Enkelte modeller av Focus st.vogn leveres med 163hk TDI-motor. Da har du antakelig gjettet valget mitt, allerede? ;-)
    Nei du har rett i det, men blir det VW så blir det jo nesten garantert 105hk likevel, så nedgradering kan det jo bli!

Skodaen har vært feilfri til vi passerte 220tusen, nå ramler alt fra hverandre... Har 2011 mod på jobb, men liker den ike så jeg velger å unngå Skoda denne gangen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes antakelig flere slike i dagens biler, men neppe i sammenheng med de problemene du har!
    hehehe, du ser hvor blank jeg er på bil!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilen, Per Anders. Bilen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du har rett i det, men blir det VW så blir det jo nesten garantert 105hk likevel, så nedgradering kan det jo bli!

Skodaen har vært feilfri til vi passerte 220tusen, nå ramler alt fra hverandre... Har 2011 mod på jobb, men liker den ike så jeg velger å unngå Skoda denne gangen.
    220tusen??
    Milde himmel, da er det jo ikke så rart at det begynner å skje noe?
    Da er det jo absolutt på tide å vurdere noe nytt / nyere ja!

Husk bare på å se etter en med "nok" motoreffekt. Det vil du neppe angre på! Tro meg. ;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    220k km betyr bare at den akkurat er innkjørt Scrooge.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, eller helst utkjørt!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Tror han mener dumpventilen
    Nope.

Sitat Opprinnelig postet av pafh
    Du er ikke dum, du er bare ikke bilmekaniker

En magnetventil er en elektrisk styrt (elektromagnet) ventil, som eksempelvis kan åpne og stenge for brennstofftilførsel, regulere væskestrømmer i motor og gearkasse.
    Lite sannsynlig at den brukes i turboøyemed, selv om det er en bitteliten mulighet for at en slik kan ha en indirekte sammenheng.
    Tja, den bittelille muligheten for indirekte sammenheng kan du dra langt på vidda med.

Magnetventil - Volkswagen Passat 1999

Mer direkte sammenheng med turboen uten at det gjelder turboen er vanskelig å få til!
    Denne var grunnen til at bilen min gikk i nødmodus og kuttet turboen gunnet for høyt trykk. Fikk byttet den og vips så var alt i skjønneste orden.

220 000km er da ingenting for dagens biler. Min har gått 242 000 og 95 000 mens jeg har hatt den i snart 6 år. Havariet på magnetventilen som kostet meg 1500 spenn er det nest største problemet jeg har opplevd med bilen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, den bittelille muligheten for indirekte sammenheng kan du dra langt på vidda med.

Magnetventil - Volkswagen Passat 1999

Mer direkte sammenheng med turboen uten at det gjelder turboen er vanskelig å få til!
    Denne var grunnen til at bilen min gikk i nødmodus og kuttet turboen gunnet for høyt trykk. Fikk byttet den og vips så var alt i skjønneste orden.
    Ok. Men jeg holdt i alle fall muligheten åpen! Den bittelille du vet.
    Selv om jeg har "skrudd" biler og motorer i nær sagt en mannsalder, så skal jeg ikke påberope meg all-verdens forstand på dagens utspekulerte løsninger hva motorstyring angår.
    Men i "min" verden virker det umiddelbart litt rått og brutalt med en magnetventil i turbosammenheng! Derfor tvilen, ikke minst fordi en "turbosyklus" nok er noe ganske annet enn hva en "on-off" magnetventil umiddelbart skulle tilsi i en slik sammenheng.

220 000km er da ingenting for dagens biler. Min har gått 242 000 og 95 000 mens jeg har hatt den i snart 6 år. Havariet på magnetventilen som kostet meg 1500 spenn er det nest største problemet jeg har opplevd med bilen.
    Neivel?
    220 000km er jo en ikke ubetydelig kjørelengde? Selv for dagens biler vil jeg mene.
    Personlig vil jeg uansett være ytterst skeptisk til å kjøpe en bil med såpass på meter'n!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en kompis med samme type bil samme årsmodell bare bensin, når han passerte 220 fikk han også samme typer feil så det kan nok vær en svakhet blant disse ja.

Jeg får se om det ikke dukker opp biler med litt mer motorkraft, har satt frist til jul så innen den tid bør det dukke opp noe som passer oss!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Magnetventilen"??

Magnetventilen jobber sammen med motorstyring og wastegate for å regulere turbotrykket ditt Hvis all eksosen skulle passert turboen til enhver tid, hadde ladetrykket blitt altfor høyt, og div ting hadde skjedd( spør hvis du lurer på hva ) Når den får beskjed fra motorstyring om å åpne, slipper den igjennom luft til wg, som igjen lar luft passere forbi turbo, uten at den vil spinne fortere= lade mer.

Hvis det er en feil på n75, så vil motorstyring merke at ladetrykket overstiger parameterne og bilen vil gå i nødmodus.

Forståelig?

Til de som syns dagens mekanikere er hjelpeløse uten data, så er det nesten riktig. Man kan ikke gjøre som i gamledager lenger. Mekanikere og firmaer, skal ha betalt som alle andre, for timene sine. Da skal ting gjøres som BMW, Audi osv sier. Datan gir ofte en pekepinn på hvor man skal begynne, og folk krever at man skal ha diverse koder for å få lov til å fortsette feilsøkningen. Mange signaler er ikke engang målbare. Dagens biler kan ha 20 styreenheter eller mer, som kommuniserer ved hjelp av ulike nettverk. Er ikke bare å "måle grønn overledning" som før i tida

Men skjønner hvor du vil hen muffinmann, er dessverre sånn mange steder. Får de ikke en konkret feilkode de skjønner, så bytter de deler på måfå. Det går noen ganger bra og noen ganger ikke.

Hilsen moderne mekaniker!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Side 89 av 121 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •