Hva kjører dere..? - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2406
    Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har byttet ut en 400 hjulhesters Nissan 200sx med noe mindre og billigere i drift.

2007 Suzuki LT-R450 QuadRacer

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Heh Brembo!

Ellers er en sort bil en pine å holde ren!

Ja, gjett om!!! Kjørte opp igjen fra østlandet i natt... Og det ligger an til en lang bilvask i ettermiddag.... Men når en sort bil er ren derimot :-)

Gått over til Ford altså?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Ja, gjett om!!! Kjørte opp igjen fra østlandet i natt... Og det ligger an til en lang bilvask i ettermiddag.... Men når en sort bil er ren derimot :-)

Gått over til Ford altså?
    Enig i det, sort er veldig pent når bilen er ren.

Jepp, ble Ford, nyere Fiat i Punto størrelse er jo ikke å finne (masse 500, men de er for små), ville egentlig ha en Fiesta, men det var nesten ikke å finne det heller. Focus derimot - veldig mange og til veldig greie priser.

I dag har jeg montert blokkvarmer på Focusen, det anbefales bare å gjøre selv hvis du liker å plage deg :???:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiat 500 blir VEL knapt... Men skal faktisk inn og titte på noen av de nye Alfaene neste uke.... Ja, faktisk Mye lekkert å se, men er engstelig for bruktverdien :/

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg montert blokkvarmer på Focusen, det anbefales bare å gjøre selv hvis du liker å plage deg :???:

Fant forresten grunnen til mine små "fuske-problemer" som følge av vann over venstre plugg (sett ovenfra når jeg står og ser ned i motorrommet) i regnevær.
    Den nye spylerdysa var ikke satt ordenlig fast og det kom bittelitt vann gjennom. Det varbare å "klikke" dysa på plass - la oss be til alle guder om at det er svaret.

Nå bøtter det ned her i dag så jeg er spent på turen hjem fra jobb - bør gå uten problemer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Fant forresten grunnen til mine små "fuske-problemer" som følge av vann over venstre plugg (sett ovenfra når jeg står og ser ned i motorrommet) i regnevær.
    Den nye spylerdysa var ikke satt ordenlig fast og det kom bittelitt vann gjennom. Det varbare å "klikke" dysa på plass - la oss be til alle guder om at det er svaret.

Nå bøtter det ned her i dag så jeg er spent på turen hjem fra jobb - bør gå uten problemer.
    Smør på med silikon på begge spylerdysene, sjekk både høyre og venstre plugg for vann med jevne mellomrom - så skal det være greit. Heldigvis er det veldig enkelt å nappe ut plugghettene på denne motoren.

Selv har jeg fått en sprekk i nederste del av frontruten
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker tett nå

Apropos Focus og forsåvidt andre biler - de fleste vil jeg tro.

Jeg har i dag sendt denne eposten til Statoil, Yx, Shell og Esso:

Hei

Jeg forundres over at man i 2011 fremdeles må kjøpe spylervæske i 4 liters kanner på deres stasjoner.

Hvorfor har man ikke innstallert pumper m/kortterminal slik at kjøp og påfylling av spylervæske kan gjennomføres som ved kjøp av drivstoff?

Dette må være en stor miljøgevinst ang. emballasje og en forbedring for stasjonene med tanke på logistikk?

Videre har jeg spurt Norsk Bilbransjeforbund om hvorfor ikke nye biler kan produseres med utvendig påfyllingsmulighet for spylervæske, slik man har med drivstoff. Alle biler har idag påfylling kun ved å åpne panseret og mange av disse har klart å legge tanken innerst bakerst der det et vanskelig å komme til.

For oss med Focus er spørsmålet veldig forståelig da ingeniørene til Ford har prestert å lage en påfyllingspatent som er så hinsides som det er mulig. Man må holde kanna i en unaturlig vinkel vendt innover mot motoren akkurat "sånn" - for ikke å søle halvparten av spylevæsken over kanten og ut i det fri. Jeg har andre biler og også her er det litt av hvert, men Corollaen fra 1993 er glimrende på det feltet.

Men hvorfor ikke et utvendig "tanklokk" foran på høyre side?

Vel vel - det viktigste er å få stasjonene til å selge spylervæske fra tank/automat og ikke i disse miljøfiendtlige 4 liters kannene.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor ikke et utvendig "tanklokk" foran på høyre side?
    Fordi man da ganske sikkert må ha en jævla trakt liggende i bilen (man vil vel ikke ha et påfyllingshull på toppen av karosseriet?), og da må man kanskje likevel inn i bagasjerommet for å hente trakta, og DA kan man nesten like godt bruke trakta på spylervæsketanken i motorrommet... og DA er man vel nesten like godt dekket (med tanke på søl)?

Men, ja - en pumpe hadde nok vært gull! :-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Fordi man da ganske sikkert må ha en jævla trakt liggende i bilen (man vil vel ikke ha et påfyllingshull på toppen av karosseriet?), og da må man kanskje likevel inn i bagasjerommet for å hente trakta, og DA kan man nesten like godt bruke trakta på spylervæsketanken i motorrommet... og DA er man vel nesten like godt dekket (med tanke på søl)?

Men, ja - en pumpe hadde nok vært gull! :-)
    Kombinasjonen, unge mann - kombinasjonen.

Pumpe > utvendig påfyllingshull = perfect match! (som med drivstoff)

Og EU-regulert standardmål på hullet og tappen fra pumpen

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinasjonen, unge mann - kombinasjonen.

Pumpe > utvendig påfyllingshull = perfect match! (som med drivstoff)

Og EU-regulert standardmål på hullet og tappen fra pumpen
    Faktisk litt rart at det er så pass dårlig med innovasjoner på spylervæskesiden.
    MEN jeg må innrømme at disse "posene" med spylervæske som jeg fant for første gang i år, har gjort påfylling problemfritt for mitt vedkommende :-)

I tillegg har dem litt mindre innhold slik at det ikke blir noen rester etter påfylling og en deilig "tut". Herlig!

-screenwash_pouch-png

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, poser er bedre enn kannene - flott det.

Her er første svar på min henvendelse.

"Takk for din henvendelse og innspill, men dette er dessverre ikke noe Shell har umiddelbare planer om."

Neivel da!

Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alfa romeo

Hei, kjører en Alfa Romeo GTV 2,0 twin spark.. hørte jeremy clarkson si at man ikke hadde hatt bil med mindre man hadde eid en alfa romeo så måtte jo prøve

Parkert vedsiden av huset fjord høst

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johime
    Hei, kjører en Alfa Romeo GTV 2,0 twin spark.. hørte jeremy clarkson si at man ikke hadde hatt bil med mindre man hadde eid en alfa romeo så måtte jo prøve

Alfa Romeo er pene biler det!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg som trodde du kjørte ............... amerikansk Ford 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Her går det i amerikansk Ford.

97' Ford Probe (2.5 V6, ca. 190 hk) som bruksbil.

67' Ford Mustang Fastback (V8, 347cid stroker, rett under 500 hk) i sommer-halvåret.

Vokst opp med amerikanske biler, og får nyte godene fram til 1. gt militæret. Da er det salg....

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johime

Tøft! GTV er en fantastisk bil, bare synd bakseteplassen er så som så
    Husk at regreimintervallet er 60kkm på ts 16v, men anbefaler å bytte i god tid så slipper du registerreimras. I gamlingens 156 så skjedde dette og ble en dyr affære for verkstedet. Holder meg kun til kjededrevet twin spark 8v selv :-)

Har kjøpt ny bil, igjen.
    Like over nyttår så kjøpte jeg en rød 155, som tidligere vist i innleggene mine.
    Denne gangen ble det en Turbo diesel, 1995 modell, den ene røde i bildet under, den andre røde er også forøvrig min, i tillegg til en sort en.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig med Alfa. Her er min gamle, ikke helt "ekte" Alfa Romeo da den ble laget på Fiat fabrikken:

1986 Alfa Romeo Sprint QV

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig med Alfa. Her er min gamle, ikke helt "ekte" Alfa Romeo da den ble laget på Fiat fabrikken:

1986 Alfa Romeo Sprint QV
    Ahh, sprint er herlig! En skikkelig Golf GTI-killer :-) Vet du om denne fremdeles lever eller om den plutselig har forsvunnet av svenskekrommen?

Så lenge bilen har en trekant i fronten, så er det en ekte alfa, uansett om den er bygget i samarbeid med Fiat eller ikke i mine øyne.

Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo takk for tipset, har både nye ventiler, ny planet topp, ny register å full pakke jeg.. ifølge service heftet som fulgte ved bilen når den ble importert så hadde jeg ca 30 000 km igjenn til skiftet, plutselig en dag stoppet den utfor butikken.. :P Filte litt på start motoren og så ned olje påfyllinga at ingen ting rørte på seg... plutselig 35000 fattigere.. :P sann er det vell å kjøre Alfa, gøy så lenge det faktisk fungerer

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    og jeg som trodde du kjørte ............... amerikansk Ford 8)
    Så ikke denne kommentaren før nå, men nei.. trenger ikke å frykte for italiener på denna kar'n, som loopiloop tydelig refererer til. 8)

Edit: men har et vidt syn på bil når det gjelder design. Alfa sitt design er det ikke mye negativt å si på.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 83 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •