Hva kjører dere..? - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2406
    Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    98 mod BMW E38 728iA

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Du må gjøre hjemmeleksen, 780 Bertone.
    Fin cruiser som jeg importerte fra Sverige sommeren 2008.
    Produsert i 8513 eksemplarer fra 1987 til 1991. Ny pris i 1990 kr. 900.000,- NKr.
    Det kaller vi luksusvogn :-)

Er det V6`n som sitter i denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel legge ut et bilde av min også

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Jeg får vel legge ut et bilde av min også
    Ikke helt terreng for Volvo`n dette ser jeg:-)
    Joda, den er utstyrt med den "fantastiske" PVR 6`ern.
    Motoren ble bygd om i -87 så denne er bra, de før -87 ønsker vel alle Volvo fan å glemme...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksbilen min er en Volvo 960 96.mod 3.0, det er den siste ordentlige Volvo`n som er laget

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AfroAlien
    Godbilen!
    Lada niva!
    Jeg jobbet med en fra Flisa for noen år siden. Han hadde selvfølgelig BMW M3. Men han hadde en annen kompis... En som skilte seg ut (på Flisa i alle fall).

Han hadde Lada Niva med et par ekstra duppedingser... Kort sagt hadde bilen ekstra vindusspylere (jeg vet ikke om det engang er levert originalt på Niva? :wink

Poenget (som jeg kommer til nå) var at plasseringen av disse vindusspylerne ikke var på normalt kjente områder av bilen. I alle fall har ikke jeg hørt om vindusspylere som spyler dekka. Med olje. Har dere??

For at vår Niva-venn fra Flisa også skulle ta burnouts og høste kred fra gjengen (som sine M3-kompiser) så spylte han olje på dekkene og fora Nivaen med det den tok i mot av pådrag samtidig. Resultat? Røyk, svimerker, ville folkemengder, godlyd(??) og et lass med morro. Har jeg blitt fortalt

Jeg kjører Citroen Berlingo på jobb. På privaten kjører jeg en 2001 Volvo V70 "ocean race" 2.0T (den med 180gamp). Veldig fornøyd med den, men angrer litt på at jeg ikke hadde litt is i magen og fant en bittelitt nyere med 2.4L motoren.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. det bør være noe glatt olje! for lada`n min spinner ikke på bløtt gress engang...
    til sånne ting å fortkjøring har jeg motorsykkler!
    en Ktm Exc 380 på hvitt skilt og en Mv agusta F4
    jeg har forresten sett det med spylere på hjula før, men det var en gammel kadett.. å da brukte de disel...

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg jobbet med en fra Flisa for noen år siden. Han hadde selvfølgelig BMW M3. Men han hadde en annen kompis... En som skilte seg ut (på Flisa i alle fall).

Han hadde Lada Niva med et par ekstra duppedingser... Kort sagt hadde bilen ekstra vindusspylere (jeg vet ikke om det engang er levert originalt på Niva? :wink

Poenget (som jeg kommer til nå) var at plasseringen av disse vindusspylerne ikke var på normalt kjente områder av bilen. I alle fall har ikke jeg hørt om vindusspylere som spyler dekka. Med olje. Har dere??

For at vår Niva-venn fra Flisa også skulle ta burnouts og høste kred fra gjengen (som sine M3-kompiser) så spylte han olje på dekkene og fora Nivaen med det den tok i mot av pådrag samtidig. Resultat? Røyk, svimerker, ville folkemengder, godlyd(??) og et lass med morro. Har jeg blitt fortalt

Jeg kjører Citroen Berlingo på jobb. På privaten kjører jeg en 2001 Volvo V70 "ocean race" 2.0T (den med 180gamp). Veldig fornøyd med den, men angrer litt på at jeg ikke hadde litt is i magen og fant en bittelitt nyere med 2.4L motoren.

DrE

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Bruksbilen min er en Volvo 960 96.mod 3.0, det er den siste ordentlige Volvo`n som er laget
    Det er vi helt enige om.:-)
    Skulle vært straffbart å gjøre en så bra bil forhjulstrekt.
    Skulle gjerne hatt en rekkesekser i 780`n å isteden for denne fransk / svenske konstruksjonen.
    Jeg har bestemt meg for at min Volvo skal være orginal, hvis ikke er det flere som har puttet inn en 350 noe som gir litt mere krutt..

Newcomer crx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjøre hjemmeleksen, 780 Bertone.
    Fin cruiser som jeg importerte fra Sverige sommeren 2008.
    Produsert i 8513 eksemplarer fra 1987 til 1991. Ny pris i 1990 kr. 900.000,- NKr.
    Det kaller vi luksusvogn :-)
    Bestemte meg for å ikke google det, og siden jeg ikke er den største Volvo-fan,så er jeg likevel fornøyd med å ha en viss peil på hva det er ;-)

Så en sånn en, med samme farge og alt,som sto på området rundt Kvikne(mlm. TRD og Elverum) en gang jeg var på tur sørover for et par år siden.

Måtte ta en ekstra kikk da ja!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min bil

Her er da min doning.

Smart Roadster Brabus Xclusive, 2006 modell. Føles ut som å kjøre en gokart, og lav vekt gjør den morsom å kjøre. Spesiellt i fjellet!

-motor-smart-brabus2-jpg

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for at min Volvo skal være orginal, hvis ikke er det flere som har puttet inn en 350 noe som gir litt mere krutt..
    Hvor fylte du luft sist?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Her er da min doning.

Smart Roadster Brabus Xclusive, 2006 modell. Føles ut som å kjøre en gokart, og lav vekt gjør den morsom å kjøre. Spesiellt i fjellet!
    Gjerne litt mer info takk! Inkl. bruktpriser, motorer osv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvor fylte du luft sist?
    Begynner å bli sent nå :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli sent nå :-)
    Hehe, måtte bare sjekke siden du skryter av at Volvoen er original. Da fyller du luft i Sverige.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Gjerne litt mer info takk! Inkl. bruktpriser, motorer osv.
    Hm..
    Av den modellen jeg har, finnes det totalt sett 500STK. Hvorav 250 er sølvfarget, derav navnet Xclusive. Finnes også en RCR som er rød med sølv tridon.

Utgaven har ca 110 HK, 1 liter og turbo. Liten motor med overraske mye krefter, og en vekt på omlag 800KG hjelper godt. BRABUS utgaven er forbedret på mange måter: motoren er overhalt og forsterket på mange mulige metoder jeg ikke forstår noe særlig av.. og turboen er satt til 1,7bar(org.1bar).
    Bilen er SVÆRT lav - og motoren bråker ekstremt mye - noe som er svært gøy.
    Finnes egentlig bare en motor til bilen, men orginal fra Smart ble den levert i 60 eller 80 hesters utgaver.. men disse fremstår som svært kjipe i forhold til Brabus utgavene.. Sistenevnte kostet omlag 35.000 Euro ny(den jeg har).. I Norge er disse ganske billige i forhold til Tyskland (mtp. hva ellers du får til prisen). Regn med ca 220.000 for en pent brukt modell, fra 2005. Kjøper du orginal Smart Roadster (ikke Brabus) får du en grei modell til ca 140000. Bilen har F1 giring, midt-montert motor, 17 Brabus Monoblock, sportsuderstell(lite behagelig i disse dager) osv osv..

Det var vel det meste jeg kom på i farten. Du kan sjekke smartforum.no for mer informasjon.

Du kan forøvrig lese en test på E24:
    Droppet de Smart Roadster for tidlig? *( E24 Eksklusiv ,* Bil og båt )

Bilen har aldri blitt solgt ny i Norge, da Smart ikke hadde en offisiell importør på det tidspunktet den ble solgt. I dag har Bertel O'Steen(grøss) tatt jobben, da Mercedes Benz står bak hele Smart konsernet(Swatch Mercedes Art).

Utrolig morsom og herlig bil å kjøre. Glemte forøvrig å nevne at det er cabriolet...men det sees svært dårlig når taket er på - noe jeg elsker.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h

Utrolig morsom og herlig bil å kjøre. Glemte forøvrig å nevne at det er cabriolet...men det sees svært dårlig når taket er på - noe jeg elsker.
    Takk for info. Er taket hardt? Kul bil, jeg liker små og sportslige biler. Er det plass til en voksen mann i denne, er den for pygméer på 185cm og rundt der;-)

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, finnes to typer. Hardtop som brukes om vinteren, og softtop om sommeren. Softopen har to bøyler på hver side som fungerer som skinner samt. support til å holde bilen stiv.. når det er sagt, er bilen utrolig stiv i utgangspunktet, hehe..

Det er plass til en kar på 190 cm ja, men større enn det blir det nok problemer.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppgradert fra en E39 2000mod til en E61 2009mod.. En 520dat Og er MEGET fornøyd hittil

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

som passasjer

ARRRRGHHH..

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp

ARRRRGHHH..

Skjønner frustrasjonen

Side 66 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •