Hva kjører dere..? - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2406
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    200hk på en E39 520d hørtes fryktelig mye ut og derfor lurer jeg på hva slags trim du har brukt..

Halloen... Fin bil forresten Jeg var hos en meget dyktig kar som holder til i Ørebro i Sverige... Han tok ut orginalchippene fra min, overførte dataene til en som er ekspert på tuning av Bmw som bor i tyskland.. Der ble de mappet og optimalisert, også sendt tilbake pr epost og lagret på to nye chipper som ble montert der orginalchippene stod montert.. Var to valg..

Steg I: 170hk, 350nm

Steg II:200hk, 400nm

Valget falt på Steg II

Og det ble en helt annen bil å kjøre... Steg II er ikke å anbefale om en har automat, men jeg har manuell.. Dette pga manuell tåler mer nm.. Den går omtrent som en 530d nå, og er overraskende kvikk fra mye lavere turtall

Her er min forresten:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg med..:-D Fin touring! Skulle hatt deg noen facelift lykter da..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da er jeg med..:-D Fin touring! Skulle hatt deg noen facelift lykter da..

De ligger på ønskelisten min... Og kommer på etter vinter'n Da blir det handlings på koed.no ja... ER jo så mye en vil ha.. hehe.. Men tenkte de som står på og som er slitte, skulle få slite seg gjennom vinteren før de blir pensjonert... Har du satt på facelift eller?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Her får du plass til elektrostatene også når du skal hente de... 8)

Edit: Er det ut med Granada, 240 og Ascona på Levanger nå?
    Den var mildt sagt meget pen!! Men blir ikke før over jul engang, ikke at jeg bør bytte bil siden Carinaen går klokkerent enda uten noe feil.

Jeg hadde faktisk en sjøblå 240 med amerikansk snutepanser/front og hvite blinkerse som min første bil Ikke en feil på over ett år! Granada er det vel ikke så mange av lengre nei.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første bil kjøpte jeg høsten før jeg ble 18... Solgte den lette mc'n, og kjøpte en Bmw 2002, -72 modell... Den var helt strøken og egentlig kuul som fy.. Men ikke for meg den gang, og 6 mnd etterpå slo unge lovende til med en Golf GTI mens jeg gikk på gymnaset og jobbet ekstra på en Rema-butikk.. Ja, det var på slutten av jappetiden... Hehe..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    De ligger på ønskelisten min... Og kommer på etter vinter'n Da blir det handlings på koed.no ja... ER jo så mye en vil ha.. hehe.. Men tenkte de som står på og som er slitte, skulle få slite seg gjennom vinteren før de blir pensjonert... Har du satt på facelift eller?
    Ja kjøpte Hella lykter fra Koed 8)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bil som hobby. Men det går i noe eldre biler en hva dere presanterer her. Jeg har en 1963 mod bil som jeg har renovert over en tre års periode nå. Og resultatet ble slik:

Og en slik en.

Vedlegg 41299

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Karmann Ghia? Ahh... Nyydelig..

Antiloop: Ja, de faceliftlyktene er ett must.. Det blir slike på til våren

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nå det ser ut som en Porsche 356 jeg da...
    Det er til gjengjeld en skikkelig bil

Ambiance skal jo hjelpe meg med å pusse opp min 1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 om jeg vinner i lotto

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg har også bil som hobby. Men det går i noe eldre biler en hva dere presanterer her. Jeg har en 1963 mod bil som jeg har renovert over en tre års periode nå.
    Ah - så meget, meget bra ut! Kunne tenkt meg en gammel Auto Union Type C jeg - for sin tid en SVÆRT kompetent bil. Hva sies om 6-liters V16-motor med kompressor og 520 hester? ...og det i 1936... Denne bilen satte rekorder som tok flere tiår å slå. Det tok Formel 1-bilene mange år å nå igjen kreftene til disse bilene. En ulempe med disse bilene mener jeg var at eksosrøret gikk så nært kupèen at det var risiko for forbrenninger og at bilene ikke hadde så veldig gode bremser... Prisene på disse bilene tør jeg ikke gjette på i dag, men de er nok i flere-millioners-klassen.

Logoen til Auto Union var fire overlappende ringer, som symboliserte de fire medlemsselskapene Varemerket og medlemsselskapenes merkenavn, Horch, Audi, DKW og Wanderer, ble fortsatt brukt, og logoen med fire ringer ble kun brukt i billøp. Auto Unions fire ringer er fortsatt et varemerke, og brukes i dag av Audi....

YouTube - Auto Union Race Cars

Når det gjelder eldre Porsche med hekkmotor fikk jeg forresten en god beskrivelse av hvordan de er på veien: "Det er som å kjøre en slegge" - slipper det, skal man være en god sjåfør for å ta de inn - det gjelder ikke minst tidlige utgaver av 911 Turbo som hadde turbo som slo inn som et hestespark...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah - så meget, meget bra ut! Kunne tenkt meg en gammel Auto Union Type C jeg - for sin tid en SVÆRT kompetent bil. Hva sies om 6-liters V16-motor med kompressor og 520 hester? ...og det i 1936... Denne bilen satte rekorder som tok flere tiår å slå. Det tok Formel 1-bilene mange år å nå igjen kreftene til disse bilene. En ulempe med disse bilene mener jeg var at eksosrøret gikk så nært kupèen at det var risiko for forbrenninger og at bilene ikke hadde så veldig gode bremser... Prisene på disse bilene tør jeg ikke gjette på i dag, men de er nok i flere-millioners-klassen.

Logoen til Auto Union var fire overlappende ringer, som symboliserte de fire medlemsselskapene Varemerket og medlemsselskapenes merkenavn, Horch, Audi, DKW og Wanderer, ble fortsatt brukt, og logoen med fire ringer ble kun brukt i billøp. Auto Unions fire ringer er fortsatt et varemerke, og brukes i dag av Audi....

YouTube - Auto Union Race Cars

Når det gjelder eldre Porsche med hekkmotor fikk jeg forresten en god beskrivelse av hvordan de er på veien: "Det er som å kjøre en slegge" - slipper det, skal man være en god sjåfør for å ta de inn - det gjelder ikke minst tidlige utgaver av 911 Turbo som hadde turbo som slo inn som et hestespark...

Jeg hadde en 1985 911 Turbo (930) før denne her. Kjørte den et par ganger på rudskogen og det gikk fint det.... etterhvert iallefall. Hadde hatt bilen i tre dager før første runde på rudskugen. Først en oppvarmnings tur, en runde for å se hvordan banen er. Ved neste målpassering gasset jeg på igjennom 180 graders svingen i andre gir. Med hjelm og lukkede vinduer så hører du ikke hva som skjer med turtall og slikt. Så 3/4 sving kjente jeg bakenden på bilen ble "rar" og til min store overraskelse endte jeg opp med vill panikk og bred sladd de siste meterene ut av svingen. Slapp rattet for å finne normal rettningen på bilen fortest mulig, og grep rattet igjen når ting hadde stabilisert seg litt. Nå kommer kontraen.. igjen slipper jeg rattet og griper det på nytt, og vips har jeg kontroll.. Artig.. En mildt sagt små hysterisk latter for meg selv mens jeg gasset videre på langstrekken. For BMW (M3) som lå bak skulle jeg iallefall ikke slippe forran meg. tredje runden gikk fint, og begynte å kjenne balansen på bilen. Den er ikke så gal som folk vil ha det til, men det tar tid for å lære seg å kjenne.

Det skulle vise seg at noen hadde filmet dette, og jeg fikk se filmen. Det så rått ut forde der kommer det ikke fram at jeg sitter i "mild" panikk. Her ser du først blå røyk som kommer veltenede ut av hjulbrønnene bak, og bilen legger seg på skeive i svingen og en liten kontra på strekken. FULL KONTROLL!!?? :twisted:

Abnormt rå lyd av den ene bilen der!!

A.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abnormt rå lyd av den ene bilen der!!

A.
    Jepp.. Var forresten Ferdinand Porsche som utviklet Auto Union.. Interessant med historien bak Porsche. Ferdinand Porsche konstruerte også "Tiger"-tanksen som tyskerne brukte under 2. verdenskrig og selvfølgelig "bobla" som han er mest kjent for, foruten Porsche. Jeg mener Porsche ble arrestert etter krigen pga det nære samarbeidet med Nazi-Tyskland og Hitler og satt fengslet en periode, men ble aldri dømt.. Mener også Porsche 356 ble lagd for hånd etter mye og og men etter at han ble sluppet fri. 356 ble vel lagd for hånd kun i 40-50 eksemplarer? Senere serieprodusert hvertfall. Men det vet kanskje du mer om?

Mye interessant krigshistorie... Mange selskap som har sine skjeletter i skapet.. IBM leverte forgjengerne til dagens datamaskiner til det tredje riket blant annet. Disse ble brukt for å effektivisere sorterings- og registreringsprosessen i tyske konsentrasjonsleirer...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.. Var forresten Ferdinand Porsche som utviklet Auto Union.. Interessant med historien bak Porsche. Ferdinand Porsche konstruerte også "Tiger"-tanksen som tyskerne brukte under 2. verdenskrig og selvfølgelig "bobla" som han er mest kjent for, foruten Porsche. Jeg mener Porsche ble arrestert etter krigen pga det nære samarbeidet med Nazi-Tyskland og Hitler og satt fengslet en periode, men ble aldri dømt.. Mener også Porsche 356 ble lagd for hånd etter mye og og men etter at han ble sluppet fri. 356 ble vel lagd for hånd kun i 40-50 eksemplarer? Senere serieprodusert hvertfall. Men det vet kanskje du mer om?

Mye interessant krigshistorie... Mange selskap som har sine skjeletter i skapet.. IBM leverte forgjengerne til dagens datamaskiner til det tredje riket blant annet. Disse ble brukt for å effektivisere sorterings- og registreringsprosessen i tyske konsentrasjonsleirer...

Stemmer det. Mener Porsche 356 ble først bygget i Østerike i 1948 for hånd og der etter flyttet til tyskland Zuffenhausen hvor de fortsatte med hånd arbiede på 356. Det var ikke før 912 og 911 kom på bane at det ble mere maskinelt arbiede på Porsche fabrikken.
    Historien om Ferdinad er ikke rosen rød, men mye av den dårlige siden er fra stort press fra Hitler om bygging av boblen og Tiger tanks. Men han hadde allerede startet på tanken av 356 før boblen ble offesiell.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg synes nå det ser ut som en Porsche 356 jeg da...
    Det er til gjengjeld en skikkelig bil

Ambiance skal jo hjelpe meg med å pusse opp min 1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 om jeg vinner i lotto

Hehe... Det skal ikke by på store problemer. Først må du vinne, også er disse bilene så god stand at du nesten ikke tørr å kjøre med de. Jeg tar på meg jobben jeg. :twisted:

A.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...også er disse bilene så god stand at du nesten ikke tørr å kjøre med de. :twisted:

A.
    Det har vel alltid vært fordelen med Porsche - solid byggekvalitet! Hvis man har penger og kjøper seg en Ferrari, må man nesten ansette en mekaniker/elektriker på heltid også.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten animasjon ang Porsche historien.

YouTube - PORSCHE HISTORY

A.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne virkelig tenkt meg en fin 911... Men det er nok ikke så praktisk når en ofte frakter med seg en stor schæfergutt... Kanskje en dag.......

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Kunne virkelig tenkt meg en fin 911... Men det er nok ikke så praktisk når en ofte frakter med seg en stor schæfergutt... Kanskje en dag.......
    Da bytter du schæferen i en sånn:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Den der får jo faktisk plass i en koppholder ja Sikker på at den veier omtrent like mye som min spiser pr dag....

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ender mest sannsynlig opp med en 993 turbo. Den siste skikkelige Porsche, for vanskelige sjeler som meg.

Med Ak 2 kit og litt så kan jeg kjøre i 50 på E18 uten at noen kjører forbi...

Side 62 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •