Hva kjører dere..? - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 121 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2406
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Saab har mange trofaste kunder tror jeg - stødig, sikker, bra turbo-motorer, litt morsom og småsær med nøkkel i midtkonsoll og gearlås, men litt traust og tung... Nå må da Saab komme med ny 9-5 snart - syns vi har slitt med "gamle" 9-5 i alt for mange år. Og det der krom-opplegget rundt lyktene vet jeg ikke hvor vellykket jeg syns var, samme med "Lexus-wannabe-baklyktene". Men felgene, de er tøffe!

Gamle 8-serien er også en artig bil som har blitt ganske rimelig. Men sjekk den for all del for elektronikk-feil og kjøp V8 i steden for V12....

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg kjørt Bmw i 8 år nå, og kommer nok til å holde meg til det merket.. Kjøreglede, komfort...... Ja, rett og slett gode biler... Ikke stygg å se på heller

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ingen bombe når man ser profilnavnet mitt, men kjører 87mod Sierra Cosworth. Lite kjøre-comfort, men går godt da 8)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så får ikke noe bilmerke noe fortrinn foran andre - her er det selve bilmodellen som blir vurdert ved eventuelt kjøp.

Har de siste årene konsekvent kjøpt undervurderte biler - da koster de gjerne halvparten av de populære og er i prinsipp like gode :-D

Men det er klart, det hadde vært moro å hatt noe som var litt morsomt å kjøre, men skal man ha noe som starter hver morgen når man skal på jobb så blir det gjerne kjedelige saker :?

Med Fiaten så tar vi et år av gangen - det er jo også deilig å ha en nedbetalt bil som fungerer 100% :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    For meg så får ikke noe bilmerke noe fortrinn foran andre - her er det selve bilmodellen som blir vurdert ved eventuelt kjøp.

Har de siste årene konsekvent kjøpt undervurderte biler - da koster de gjerne halvparten av de populære og er i prinsipp like gode :-D

Men det er klart, det hadde vært moro å hatt noe som var litt morsomt å kjøre, men skal man ha noe som starter hver morgen når man skal på jobb så blir det gjerne kjedelige saker :?

Med Fiaten så tar vi et år av gangen - det er jo også deilig å ha en nedbetalt bil som fungerer 100% :-D

Ingenting som er bedre enn at bilen starter hver gang Men må jo ikke ha superkjedelige biler for det? Min er også nedbetalt nå, og den går så det suser

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

men skal man ha noe som starter hver morgen når man skal på jobb så blir det gjerne kjedelige saker :?
    Kjøpte også undervurdert bil sist. 318TI med caliroof. Noen synes compactene er dritstygge. Jeg liker dem. En rimelig GTI-bil som forsikrinsselskapene ikke har fått med seg og som ikke kostet mer enn A3 1.6 eller Golf. Kjempefornøyd. Starter alltid og er utrolig artig å kjøre. Foretrukket foran resten av E36-familien. Selv om det gjerne kunne vært en 323TI ;-)

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører en 98-modell Honda Integra Type-R
    Beste bilen jeg har hatt til nå 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får henge meg på her da

Kjører sabb 9-3 2,0 turbo med litt div endringer, ca 300hk på framhjula.

Åssen legger man ut bilder? må man registrere seg på en annen side for å få opp bilder?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cHILL
    Får henge meg på her da

Åssen legger man ut bilder? må man registrere seg på en annen side for å få opp bilder?
    Se på behandle vedlegg rett under innlegget mens du skriver det.

Heldiggris, jeg har ingen HK på framhjula...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk jeg det til?

Edit: Jeg er god:P

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker med gru sommerferien med familien da jeg var 16.... Fadern ble oppringt av en bekjent som drev med bilimport på 90-tallet som lurte på om vi ville stikke innom på turen sørover... Han hadde en Porsche 911 Turbo stående som vi kunne prøvekjøre hvis vi ville... Hvorpå faderen sier: "nei, vi har det så travelt - så vi må nesten bare fortsette..."

Punkt 1: Man har det ikke travelt på ferie!

Punkt 2: Man har det hvertfall ikke så travelt at man ikke har tid til å prøvekjøre Porsche 911 Turbo!

Var en smågretten 16-åring som sa lite i den ferien... Hadde håpet på tidenes øvelseskjøring..

Får henge meg på her da

Sporer ikke det ganske heftig? Blir sterk i armene av å holde ratt og skifte slitte framdekk...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Sporer ikke det ganske heftig? Blir sterk i armene av å holde ratt og skifte slitte framdekk...
    Sporer ikke så ille når man kjører "vanelig" men når man skal gi på litt så er det greit med begge hendene på rattet ja.

Nå som det er litt snø sliter den ikke så ille, men når det er tørt på asfalten så sliter man mye om man skal gi på i 1,2 og litt i 3 giret.

Men er jo morrro og ha en litt anonym bil, mange som trur dem skal kjøre fra meg:P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Perfekt "rigget" den Saaben. Dummeste jeg ser er "gatebil"-Civic med takvinge, "loff"-eksoshale og 1,4L.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Selv har jeg kjørt Bmw i 8 år nå, og kommer nok til å holde meg til det merket.. Kjøreglede, komfort...... Ja, rett og slett gode biler... Ikke stygg å se på heller
    Problemet er framkommelighet(modellene med bakhjulstrekk) for oss som kjører "der ingen skulle tru at nokon kunne bu"... Ellers er det bra biler ja! Rekkesekser er nesten et must i BMW etter min mening.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er framkommelighet(modellene med bakhjulstrekk) for oss som kjører "der ingen skulle tru at nokon kunne bu"... Ellers er det bra biler ja! Rekkesekser er nesten et must i BMW etter min mening.
    Fremkommeligheten er nok ikke den beste, men de er fantastisk bra på kjøring på glatt føre pga. balansen. Men en taxisjåfør jeg var borti skrøt fælt av vinteregenskapene (fremkommelighet) til E46.

Ulempen med sekseren (på de små modellene) er vekten. De blir fronttunge i svinger. Ellers er jeg enig i at lyd og drag er herlig med sekserne, men langt fra et must. E30 M3 f.eks. :-)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjører riktig så har du langt bedre framkommelighet med bakhjulstrekk enn forhjulstrekk synes jeg. Drar på et sett hjul og styrer med det andre.

Må understreke at jeg kjører FWD Passat og at gårdsveien er så håpløs at naboen kjøpte RAV4 kun pga 100 meter bakke opp til huset.

Julaften ifjor prøvde jeg å komme hjem noen som endte med at det stoppet 20 meter før jeg kom opp, tråkket på brems og bilen begynte å skli bakover igjen. DA stresser man med å få bilen i revers og bremse på gir Det gikk bra med både bil og fører, bare litt høy puls en liten stund.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Om du kjører riktig så har du langt bedre framkommelighet med bakhjulstrekk enn forhjulstrekk synes jeg. Drar på et sett hjul og styrer med det andre.

Må understreke at jeg kjører FWD Passat og at gårdsveien er så håpløs at naboen kjøpte RAV4 kun pga 100 meter bakke opp til huset.

Julaften ifjor prøvde jeg å komme hjem noen som endte med at det stoppet 20 meter før jeg kom opp, tråkket på brems og bilen begynte å skli bakover igjen. DA stresser man med å få bilen i revers og bremse på gir Det gikk bra med både bil og fører, bare litt høy puls en liten stund.
    Men om du virkelig slit, så kan du rygge med ein FW(selvfølgelig berre over korte avstandar, ikkje snakk om over fjellovergangar ol ), og då skal det ein god del til før ein står fast. Blir som å køyre ein RW med motoren bake, det ville også(i eit teoretisk tilfelle) dratt seg bra fram

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fremkommeligheten er faktisk meget bra, iallefall på det jeg kjører av Bmw, E36 320it, E39 520dt og E60 520d... Har kjørt mye med forhjulstrekk, men spes de to sistnevnte her, er meget bra på glatta.. Har endel elektronikk som er unik i forhold til fremkommelighet... OVerraskende gode.. Rekkesekser er det kun i frøstnevnte, men den E39'n er skremt opp til 200 dieselgamper og ca 100nm ekstra.. Så det skal en stor rekkesekser til å skremme denne

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får henge meg på her da

300 hk og forhjulsdrift? Oiiiiiii, det må da gå i alle retninger når du gasser godt på vel? Husker med gru jeg prøvde en "Viggen" tror jeg den spesielle utgaven hette, og det var jo over hele veien når jeg dro til skikkelig jo.....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nå det er litt artig å kjøre Puntoen min - for den går jo like fort på glatta som på asfalten.

Den er jo så dau - og har meget bra fremkommelighet på glatta - så du kan i prinsipp kjøre med gassen i bunn hele året

Nå fremover så spiser den BMW'er med seksere til frokost :-D Jo dyrere de er jo bedre smaker det når de fullstendig parkeres i kryss og på svingete vei fremover
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 60 av 121 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •