Hva kjører dere..? - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 121 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2406
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her kjøres ikke den ene bilen akkurat nå.. Grunnen? Hehe.. 18" med 265-35-18 og sommerdekk er liksom ikke rette komboen etter snestormen vi hadde for ett par dager siden... Men disponerer en E60 skodd MED vinterlisser, så det går... Det går veldig bra faktisk...

http://avforum.no/forum/attachments/...kveld-gitt.jpg
    Bilde tatt på fredagskvelden mellom vindkastene

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Kongen har brukt for meg så må jeg muligens selge min 2002 Saab 93 turbo :evil:

Velholdt jubileumsutgave, med alt det rette utstyret og 82000km på måleren.
    Vinterfelg på bildet med nye Hakka 5, 16" jubileumsfelger på sommern med nye sko der også.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min er i stardust silver, litt kjipere felger og annen grill. Ellers lik

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kjører en 1998 mod Fiat Punto. Bilen er opprinnelig fra Sveits og ble aldri solgt i norden med gulfarge. Så hvis du noen gang har sett en gul Punto så var det nok meg.

Nevnte jeg bensinforbruk, vel det eksisterer nesten ikke. Det er ikke noe problem å få ut godt over 80 mil ut av den 40 liter store tanken.
    Har samme bil enda - siteringen er fra september 2004 i denne tråden.

Kort historikk:
    kjørt ca 70.000km siden sist
    gjenomsnittsforbruk 0,6l per mil
    1 stk verkstedbesøk kr 5000,- (byttet bærebruer bak)
    Et sett piggdekk er kjøpt, nye sommerdekk må handles inn for første gang til våren.
    Alle dempere, bremsebelegg/klosser, eksosanlegg og reg.reim har jeg byttet selv

Jeg fører en veldig detaljert bil-økonomi oversikt hvor jeg fører opp alt som jeg bruker til bil - til og med spylervæsken og en ny kabel til bilstereoen blir skrevet inn i Excel-arket

Dette har den kostet frem til i dag: kr 221.018,- (årets bensinkostnader kommer i tillegg)

Kjøpesummen på 75.5k i desember 2002 er også inkludert.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tom: Synes faktisk den Fiaten er litt tøff i gult jeg.. Seriøst altså.. På min faste kveldstur-rute med hunden, så går jeg forbi en av samme modell, bare at den er i dyp blå metallic og med noen litt gromme hjul.. Den er faktisk tøff..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Siden Kongen har brukt for meg så må jeg muligens selge min 2002 Saab 93 turbo :evil:

Velholdt jubileumsutgave, med alt det rette utstyret og 82000km på måleren.
    Vinterfelg på bildet med nye Hakka 5, 16" jubileumsfelger på sommern med nye sko der også.
    Kongen? Det må du jo utdype litt da

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Tom: Synes faktisk den Fiaten er litt tøff i gult jeg.. Seriøst altså.. På min faste kveldstur-rute med hunden, så går jeg forbi en av samme modell, bare at den er i dyp blå metallic og med noen litt gromme hjul.. Den er faktisk tøff..
    Tøff er vel ikke rette ordet føler jeg - morsom eller søt passer kanskje bedre? :-D

En av de store fordelene er jo at du aldri har problemer med å finne igjen bilen på store parkeringsplasser ser den med en gang!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tøff er vel ikke rette ordet føler jeg - morsom eller søt passer kanskje bedre? :-D

En av de store fordelene er jo at du aldri har problemer med å finne igjen bilen på store parkeringsplasser ser den med en gang!

Jo, den er tøff.. På en sjarmerende måte... Husker uno turboen min.. Den var også litt sånn... Og den gikk som ett piska skinn... Spruta ild fra eksosen når den bikka 7000rpm...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongen? Det må du jo utdype litt da
    Verneplikten har innhentet meg (omsider) og Kongen har ikke til hensikt å dekke utgiftene mine, siden jeg faller mellom to stoler hva gjelder støtteordninger. Det er ikke kult å være semi-etablert og enslig.

Følgelig må man omstrukturere hardt.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr. Spock: Mener Puntoen kom med en morsom liten turbo-motor også - stemmer det? Punto GT.. 8) Fiat Coupè er også en tøff bil med RÅÅ lyd, med Rekkefekker-turbo vel og merke... 8) Bare synd Wenche Foss stilte opp i Se og Hør med en Coupè... Ble ikke like kult å ha en sånn da...

Det morsomme med eldre Fiater(Ritmo, Regata, etc) er at selv om bilen raser fra hverandre og elektronikken gir opp, så slutter motorene aldri å gå...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan huske når de freste rundt i Fiat Abarth 130tc ja... Med forgassere og greier... Min Uno turbo avgikk forresten omtrent ved døden via rust og elproblemer... Motoren gikk som fy den når en kom og kjøpte den

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kjøres ikke den ene bilen akkurat nå.. Grunnen? Hehe.. 18" med 265-35-18 og sommerdekk er liksom ikke rette komboen etter snestormen vi hadde for ett par dager siden...
    Pingledimensjon.

Jeg har 275/30-20 bak på min E61...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Pingledimensjon.

Hehe - får ta deg jobb i alpinanlegg som "tråkker"....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Pingledimensjon.

På min E39 touring, så er det stort nok med 18" og 265-35-18.. På E60 og E61 derimot, så er det meget store hjulbuer, og der er det plass til mye mer alu og tynnere lisser... Det blir E60 på meg snart, og da blir det vel noe i den dim'en som du beskriver Men, på min er den dim'en jeg har nå slik at det er på kanten i forhold til komfort ja...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Mr. Spock: Mener Puntoen kom med en morsom liten turbo-motor også - stemmer det? Punto GT.. 8) Fiat Coupè er også en tøff bil med RÅÅ lyd, med Rekkefekker-turbo vel og merke... 8) Bare synd Wenche Foss stilte opp i Se og Hør med en Coupè... Ble ikke like kult å ha en sånn da...

Det morsomme med eldre Fiater(Ritmo, Regata, etc) er at selv om bilen raser fra hverandre og elektronikken gir opp, så slutter motorene aldri å gå...
    Ja det finnes jo Punto i GT versjon med turbomotor - sikkert gøy. Fiat Coupe er en herlig bil - men 200HK og forhjulstrekk kan nok være slitsomt....

Selv har jeg 165 bredde på sommerdekkene - og 175 på piggdekkene, så nå har jeg satt på de feite lissene. Sjappa hadde ikke smalere - helst ville jeg hatt 155 på piggdekkene, men det kunne de ikke skaffe Men det er jo bedre med smalere dekk på vinteren - spurte jeg dekkleverandørern - jepp, men det er ikke særlig "inn" sa han

Newcomer Xevious sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører rundt i en 2001 Saab 9-3 Cab

Ser omtrent slik ut, bare min er hvit og har kjipere felger:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cab har jeg hatt, og det SKAL jeg ha meg igjen en vakker dag... Det er nice på fine dager.. Men det får bli når jeg har mulighet til å ha den vinterlagret også ha en bil ala det jeg når har til vanlig... Hadde en Bmw 325i cab for leeeeeeenge siden, og den var morsom

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BMW Z1 er en utrolig sjelden og morsom cab, som faktisk kan finne på å øke i verdi med årene... Gode gamle 2,5 170hk. Kunne faktisk kjøre med dørene åpne mener jeg, siden de gikk "rett ned".

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    BMW Z1 er en utrolig sjelden og morsom cab, som faktisk kan finne på å øke i verdi med årene... Gode gamle 2,5 170hk. Kunne faktisk kjøre med dørene åpne mener jeg, siden de gikk "rett ned".
    Artig bil! Men fryktelig dyr nå..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye BMW og Saab på forumet ser jeg. Er vel de 2 merkene folk kjøper for kjøregledens skyld.

Side 59 av 121 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •