Hva kjører dere..? - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2406
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker vel bare 100 av mine 300 hestekrefter 90% av tiden, men det er en deilig følelse å vite at man sitter på slike kraftreserver de gangene det er påkrevet

Og ettersom det er et relativt beskjedent slagvolum (2,3 liter) med stor turbo, bruker bilen lite bensin ved forsiktig kjøring (0,6-0,7 ved landevei/motorvei), men desto mer når man guffer på litt og turboen jobber.. (fort 1,5 -2,0 liter ved "inspirert" kjøring.)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg bruker vel bare 100 av mine 300 hestekrefter 90% av tiden, men det er en deilig følelse å vite at man sitter på slike kraftreserver de gangene det er påkrevet

Og ettersom det er et relativt beskjedent slagvolum (2,3 liter) med stor turbo, bruker bilen lite bensin ved forsiktig kjøring (0,6-0,7 ved landevei/motorvei), men desto mer når man guffer på litt og turboen jobber.. (fort 1,5 -2,0 liter ved "inspirert" kjøring.)
    Tja, jeg synes det høres mye ut med et snittforbruk på 100hK også jeg da - er den så tung den bilen din? hehe

Tipper du bruker et snitt på 40-60 et sted..... men det er bare et råtips. Dvs ca 13-15% av kapasiteten.

Sikkert omtrent det samme som du bruker på hjemmekinoen av max watt kapasitet på VSX-AX4'n når du ser en grei film i surround med passe nok lyd ut av de deilige Dali'ene dine.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det stemmer nok bra det du sier. Bilen veier 1500kg.

0-100 km/t går unna på i underkant av 6 sekunder - med automat. Men egentlig er 100-200 km/t mer imponerende...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det stemmer nok bra det du sier. Bilen veier 1500kg.

0-100 km/t går unna på i underkant av 6 sekunder - med automat. Men egentlig er 100-200 km/t mer imponerende...
    hehe - synd du må helt til Tyskland for å gjøre det der lovlig (ref. debatten om folks moral på piratnedlastnig av musikk....)

Volvo er sabla fin bil, som vi sier her i sør

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Tja, jeg synes det høres mye ut med et snittforbruk på 100hK også jeg da - er den så tung den bilen din? hehe

Tipper du bruker et snitt på 40-60 et sted..... men det er bare et råtips. Dvs ca 13-15% av kapasiteten.
    Neppe sannsynlig med 40-60, dersom man er ute i variabel trafikk. På flatmark - eller i nedoverbakke, kanskje.

Selv merker jeg (dessverre) nær kontinuerlig at den kjerra jeg for tiden låner er svært gjerrig på kreftene. Og det er øverst i registeret jeg savner det "store" ekstra. Nederst er den passe hissig. Prøv å kjøre forbi en lastebil, eller komme inn FORAN den ved et akselerasjonsfelt... jadda!

Nei, å til enhver tid kunne kjøre slik du vil/føler det best (etter forholdene rimelig lovmessig) er en herlig følelse. Du kikker inn kreftene der det trengs, og sparer dem der de kan "hvile"... ;-)

Og for ikke å glemme; oppoverbakker - eksisterer de fortsatt? Selv i bratte tunneler skifter jo ikke giret... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Neppe sannsynlig med 40-60, dersom man er ute i variabel trafikk. På flatmark - eller i nedoverbakke, kanskje.

Selv merker jeg (dessverre) nær kontinuerlig at den kjerra jeg for tiden låner er svært gjerrig på kreftene. Og det er øverst i registeret jeg savner det "store" ekstra. Nederst er den passe hissig. Prøv å kjøre forbi en lastebil, eller komme inn FORAN den ved et akselerasjonsfelt... jadda!

Nei, å til enhver tid kunne kjøre slik du vil/føler det best (etter forholdene rimelig lovmessig) er en herlig følelse. Du kikker inn kreftene der det trengs, og sparer dem der de kan "hvile"... ;-)

Og for ikke å glemme; oppoverbakker - eksisterer de fortsatt? Selv i bratte tunneler skifter jo ikke giret... ;-)
    Skjønner dere veldig godt. Men det hadde vært interessant å lese en artikkel som forteller om hvor mange ganger en bil med 300hK har nytte av de siste 150hK her på berget.
    Selv har jeg 90 eller 106hK, husker ikke helt - (såpass bryr jeg meg om det som er under panseret) og jeg kjører 90% av dagene i bystrøk - i kø stort sett. De resterende 10% kjører jeg på E18 her på Sørlandet og det er stort sett 60-70-80 soner - jeg kjører ALDRI over fartsgrensa UANSETT!
    Jeg bryr meg ikke om noen kjører forbi - jeg vil kun komme trygt frem på en behagelig måte.
    Med mitt behov og mitt kjøremønster ville altså 150-300hK være som å sette en 2x500watt forsterker inn på Dynavoice M65 - rimelig mye overkill.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overkill er også en form for full kontroll... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hihi - den var god, RoKo.........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ha rikelig med krefter og mulighet for rask akselerasjon kan også være en sikkerhetsfaktor som kan være betryggende i enkelte situasjoner.

Uansett, jeg bruker heller litt ekstra på mila og sitter trygt i en volvo enn å kjøre i en "økonomisk" 1,4 liter og bli pulverisert når det smeller (det er ikke det at man trenger 300hk, men volvo er ikke spesielt kjent for lavt bensinforbruk).

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmm.... du sier noe...

Kona satt i kø på motorveien ved Lysaker mars 2007. Bak kom en polakk i omlag 80km/t. Han bremset ikke....

Etter kollisjonen var vår bil utrolig nok høyst kjørbar, og det var svært lite utvendig som vitnet om den harde medfarten bilen hadde fått. Vi kjørte den selv hjem, og til byen neste dag for taksering hos NAF.

Bilen ble nær komdemnert. Det som reddet den var at påkjørselen var rett bakfra. Begge bakdørene gikk knapt igjen, men de satte bilen på strekkbenken.

Reparasjon kom på knappe 100k.

Det interessante her var at ALLE involverte påpekte at dersom hun hadde sittet i en nær sagt hvilken som helst annen bil, så ville det hele gått rimelig galt.

OK, man kan selvsagt ta dette utsagnet med en viss klype salt. Faktum er likevel at bilen uten tvil er bygd for å (på en skikkelig måte) kunne ta en slik "trøkk" - og det på riktig måte (harde, men "trekkspill-aktige" karosserisoner. Det er mer enn man kan si om svæææært mange andre personbiler.

Jeg føler meg selv veldig utsatt når vi nå (under servicen) farter inn og ut til byen i en Fiesta. Det er nesten ekkelt å føle seg så utrygg.

Uansett; så langt (nesten ett år etter ulykken) opplever hun nær ingen ettervirkninger etter sammenstøtet. Det eneste er en liten skjevhet i synet som har endret seg litt etter ulykken.

Trenger vel ikke påpeke at neste bil vi velger må være minst like trygg?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    De resterende 10% kjører jeg på E18 her på Sørlandet og det er stort sett 60-70-80 soner - jeg kjører ALDRI over fartsgrensa UANSETT!
    Jeg bryr meg ikke om noen kjører forbi - jeg vil kun komme trygt frem på en behagelig måte.

Du vet at i realiteten ligger du 10-15% under fartsgrensen ? i hvertfall hvis du følger speedometeret :lol:

Ligger på 400+Hk i min og jeg bruker dem så ofte som mulig,blir aldri lei lyden av kompressoren når den slår inn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det gikk såpass bra, roko. Har hørt om tilsvarende situasjoner med en rekke andre som har kjørt volvo, og garantert hadde mistet livet hadde kjørt en riskoker..Nettopp i ditt tilfelle er jo WHIPS-teknologien til volvo utslagsgivende for å hindre whiplash-skader.

Og bilen til polakken, den ble nær sagt pulverisert, antar jeg?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bilen til polakken, den ble nær sagt pulverisert, antar jeg?
    Så visstnok ikke så ille ut, etter det jeg ble fortalt. Heldigvis var bilen BAK denne igjen en sivil politibil med to mann. Dermed var alt sikret...

Polakkene trengte selvsagt likevel assistanse fra bilredning, ja.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det en overgang fra BMW 525 -89 mod sedan til BMW 316 -05 M-sport Touring. Ganske greit for å si det sånn
    Samtidig ble stuekino ferdig for to uker siden. Bilder kommer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiser for tiden rundt på denne:

Har ikke hatt bil på noen måneder, da jeg solgte min kjære Mr2. 2l N/A med 175hk. JUN svingjul, Apexi effektannlegg, Justerbare KONIdempere, TTEfjører, HKSfilter, fullt skinnintereør osv.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A6 2,5TDI, Quattro Avant.

Det fine med Audi er gadget faktoren!

Hadde originalt navigasjon plus m/TV, cd/veksler m/Bose anlegg i bilen. Fikk tak i den nye (16:9) RNS-E DVD MMI baserte navigasjonsenheten (kom i -04 tror jeg) Måtte hentet litt deler fra Tyskland, Estland, Norge og USA. Da fikk jeg dvd og tv tuner, 2 kortlesere for MP3 filer, SDS (talestyring), bluetooth telefon, cd skifter bak, .. Så fikk jeg tak i en Phatnoise fra USA. En harddisk basert spiller

Slet noe fryktelig for å få denne inn da jeg manglet en original Audi ledning... Denne klarte ikke Audi Norge å skaffe!! :-? Hørt slik tull!! Hørte for en tid tilbake at Volvo skulle slutte å lagerføre deler før 1965 eller der omkring! Uansett, -Fikk en i USA til å kjøpe den for meg og sende over.
    Nå disse dager prøver jeg ut en såkalt Can-Gate siden jeg sliter med ” C5 clock issue” Klokken i speedometeret er ikke synkronisert med klokka i navi`n. dermed blir ETA feil..

Bilen har også Recaro sportsinteriør foran og bak i skinn (samme som RS6), F1 giring, ESP, ASR, cruisecontrol, xenon, xenon ekstralys, kjørecomputer, 2 soners climatronic, PDC bak, 4x4, SKN chipet (fra 180hk, 380Nm til 211hk, 450nm), 17"vinter 18" sommer, rollo, rails, sikkerhetsnett, fjernstyrt webasto m/timer (Montert i Polen og sparte syyykt mye penger )
    -mina6-jpg

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meeeeget pen A6 der, phatbull!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører en Audi S6 96mod.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bytte................igjen???

Er dette noe å ha?

Volvo S80
    Km.stand 60000
    Årsmodell 2001
    Karosseri Sedan
    Avgiftsklasse Personbil
    1. gang reg. 28.09.2001
    Sylindervolum 2.4
    Effekt 140 hk
    Drivstoff Bensin
    Girkasse Manuell
    Hjuldrift Forhjulsdrift
    Farge Blå
    Antall seter 5
    Antall eiere 2

Prisforlangende: 179.000,-

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er bilen din verdt?
    Vedlegg 35812

Heftelser i motorvogn, Brønnøysundregistrene.
    "Pr. 25.07.2008 er det ikke tinglyst heftelser på registreringsnummer NE97453".

Side 56 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •