Hva kjører dere..? - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 121 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2406
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg bor sentralt i Oslo, så det er ikke noe behov for bil. Bruker kollektivtrafikk, sykkel eller scooter.
    Skulle jeg vinne i lotto så hadde jeg unnt meg en slik:

Om jeg hadde vunnet MYE penger, så hadde jeg sagt jatakk til både en slik og en M3 jeg.... Eller kanskje den nye M5 touring

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Skal man sammenligne BMW M3 med Volvo så må man vel NESTEN sammenligne med en S60 R, og ikke en V70...! Er ikke mange stasjonsvogner som ser bedre ut enn en sportscoupe, akkurat.

Greit å holde seg innenfor samme segment, i det minste

Den blå S60 Evolve med 500hk på det siste bildet parkerer M3!
    M3 som i "original M3" ja :-) men hvis vi skal snakke tuna Volvo så må vi jo nesten tune M3'en

YouTube - TazaM3 1000HP E46 M3 Sling Shot!!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo en tråd jeg glatt har oversett!

Kom tilfeldigvis over A|ex sitt innlegg. Han har vel en bil, prestasjonsmessig ikke langt unna min, bare noe nyere (60-modell?)?

Volvo S80 T6 med 321HK drar godt nok ja.... ;-)
    Volvo burde vel kanskje ikke hatt fremhjulsdrift på dette monsteret. Setter du gassen i bånn, er det stor fare for at du mister litt grep...

Det dreier seg om en 2002-modell med "face lift" og Xenon-lys samt masse ekstrautstyr. 2,9 liter dobbel-turbo rekkesekser med originalt 272HK, men altså tunet opp til 321HK.

Jeg har for øvrig nylig fått den bygget om til Bi-Fuel, altså gassdrift i tillegg til bensin. Kostnadene til drivstoff er med dette halvert. Prestasjonen fra motoren er imidlertid nær uendret.

Test av denne bilen (og det er nettopp denne) finner du her: DinSide Motor - TEST: Volvo S80 T6 og her: biltesten.no - Volvo S80 T6

Pressen testet nemlig bilen før den ble solgt... :-D
    Dermed ble prisen jeg betalte svært overkommelig... ;-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Denne mannen har jommen smak for både subwoofere og kjøretøy

Er det geartronic-kasse i din? Har hørt rykter om at kassa som sitter i rekkesekseren lider litt av underdimensjonering som følge av liten plass, som følge av at den på kjent volvo-vis er tverrstilt.

PPC-tuning fra BSR?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Denne mannen har jommen smak for både subwoofere og kjøretøy

Er det geartronic-kasse i din? Har hørt rykter om at kassa som sitter i rekkesekseren lider litt av underdimensjonering som følge av liten plass, som følge av at den på kjent volvo-vis er tverrstilt.

PPC-tuning fra BSR?
    Ja, det er 4-trinns geartronic. Har hørt dette ryktet tidligere, men har ingen problemer med dette. Motoren går på 2400 omdreininger ved 120km/t. Dette anser jeg som svært tilfredsstillende.

Bilen er imidlertid på service i dag, så jeg kjører en Ford Fiesta i mellomtiden...:?
    Denne har fem gir, men i femte har den 3400 omdreininger ved 120. Trekkraften er det jo så som så med... og knapt nok det...!

Volvoen er lydløs og stillegående, selv ved 140 som normal hastighet. Selv høyere enn dette er rimelig lydløst. Mange har påpekt dette....

Og ja; PPC fra BSR. Selvsagt! ;-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er få om noen som slår volvo på komfort..

Med sportsseter i skinn er dette virkelige luksuskryssere. S60'en min ligger på ca 2000 rpm i 100 km/t. Men det er ingen problemer å cruise i 200 km/t på samme viset. Det er som du sier, bemerkelsesverdig lavt støynivå. Og luftmotstand virker det som er totalt fraværende med disse svære bensinturboene under panseret.

Neste bil blir en R AWD 06'-model, enten V70 eller S60. Men ikke på en god stund enda altså

Femtrinns geartronic jeg da

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S60'en min ligger på ca 2000 rpm i 100 km/t. Femtrinns geartronic jeg da
    Samme utveksling da. Jeg har også 2000 rpm ved 100km/t.

Med så sterke motorer spiller det faktisk mindre rolle om det er 4 eller 5 girs kasse, så lenge utvekslingen er lik på sistegiret. Det trekker som juling uansett.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Samme utveksling da. Jeg har også 2000 rpm ved 100km/t.

Med så sterke motorer spiller det faktisk mindre rolle om det er 4 eller 5 girs kasse, så lenge utvekslingen er lik på sistegiret. Det trekker som juling uansett.
    På Sveits import Puntoen min så har jeg faktisk ikke så veldig mye over 2000 rpm ved 100 km/t på 5 gear jeg heller. Godt å være i godt selskap

Uheldigvis har jeg bare 55hk modellen så det tar en stund å komme opp i den farten :-?

Mer spennende amerikanske biler med overdrive - husker en Voyager jeg prøvde en gang - når jeg klikket på overdrive i 90 km/t så havnet turtallet på 1200 rpm

Var det ikke en stilig BMW modell fra 80-tallet som du først kunne legge inn 6 gearet etter at du hadde passert 100 km/t - ellers havnet du under tomgang?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Var det ikke en stilig BMW modell fra 80-tallet som du først kunne legge inn 6 gearet etter at du hadde passert 100 km/t - ellers havnet du under tomgang?

I flere land er det jo ikke lov å la motoren gå på tomgang... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke kan bruke din Sony bærbare musikkavspiller på det anlegget der.... for du har vel ikke AUX inngang på den spilleren i bilen?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja; PPC fra BSR. Selvsagt!
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Synd du ikke kan bruke din Sony bærbare musikkavspiller på det anlegget der.... for du har vel ikke AUX inngang på den spilleren i bilen?
    Hehe...!

PPC-tuning er trimmeprogrammet for motoren.. ;-)

Men; nei, du har selvsagt rett i at det ikke er noen AUX-inngang på anlegget. Spiller mindre rolle. CD-skifteren duger i massevis... og lyden er i høy klasse.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...!

PPC-tuning er trimmeprogrammet for motoren.. ;-)

Men; nei, du har selvsagt rett i at det ikke er noen AUX-inngang på anlegget. Spiller mindre rolle. CD-skifteren duger i massevis... og lyden er i høy klasse.
    I know - og regner med at dere da har betalt de rette HK avgiftene til Tull&tollvesenet

CD skifteren har vel ikke akkurat plass til like mye musikk som en 8gB Sony spiller - veldig synd. Jeg har endelig fått orden i min bil - ikke én eneste CD plate å se noe sted. Herlig!
    Riv ut den Volvo radio/CDspilleren, RoKo, og sett i en skikkelig sak

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    1) I know - og regner med at dere da har betalt de rette HK avgiftene til Tull&tollvesenet

2) CD skifteren har vel ikke akkurat plass til like mye musikk som en 8gB Sony spiller - veldig synd. Jeg har endelig fått orden i min bil - ikke én eneste CD plate å se noe sted. Herlig!
    3) Riv ut den Volvo radio/CDspilleren, RoKo, og sett i en skikkelig sak
    1) Ja - selvsagt har jeg da gjort det - skulle bare mangle...

2) Nei, det er jo korrekt.

3) Riv ut..????? Det er jo halve kupéen jo mann!
    Hva skal jeg sette inn da - et fullt HiFi-rack?

Men, jeg har selvsagt vurdert å få bygget om en SVS-tube til 12 volt drift... :twisted:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3) Riv ut..????? Det er jo halve kupéen jo mann!
    Hva skal jeg sette inn da - et fullt HiFi-rack?
    Hehe - ventet meg den ja. Har jo selv en SONY spiller som Ford har integrert i dashboardet - fin nok den og siden den har AUX så er jeg lykkelig.....

I teorien kan du jo egentlig rive ut hele Volvo anlegget, sette inn en god forsterker med AUX skjult et sted (koblet opp mot knappene på rattet selvfølgelig), og bare bruke din Sony bærbare som signalkilde.

Det tomme rommet i dashboardet kan du bruke til søppelkasse eller som ekstra hanskerom
    -
    eller bare blende igjen med en bilde av en kjær person

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere anbefale PPC-systemet? Jeg har kikket på det selv til min 93 2.0t.
    Motormessig er det mye å hente da dette er utgaven av motoren med minst effekt (150hk), så jeg lurer på om det faktisk virker så bra som produsenten selv skal ha det til.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh yes - it does! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh yes - it does! :-D
    Noen åpenbare bakdeler foruten kortere serviceintervaller og vedlikehold?

Jeg ender da i tilfelle med 221hk, bedre bremser og ellers ingen utvendige modifikasjoner, jeg vil ha en sleeper.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvorfor skulle det bli kortere serviceintervaller, tør jeg spørre?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BSR rekommenderar utökad service vid trimning
    Biltillverkarna har i regel långa serviceintervall. I samband med trimning rekommenderar vi därför tätare intervaller för att säkerställa en bättre funktion och längre livslängd på motorn.

Motorolja och oljefilter ska bytas regelbundet var 1500:e mil (ett krav i BSR Maskingaranti), tändstift skall bytas var 1500:e mil.

Har sportluftfilter monterats skall detta tvättas efter max 1000 mil eller oftare beroende på årstid och partikelhalt i luften (ex stadskörning etc). Används originalfiltret skall detta bytas efter maximalt 2000 mil (eller ev. tidigare enligt rekommendationen ovan)

Kontrollera och rengör med jämna mellanrum det s.k. grovfiltret som finns i luftintaget innan luftfiltret. Speciellt under hösten kan löv fastna och hindra att motorn får tillräckligt med luft.
    BSR rekommenderar utökad service vid trimning - BSR info

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er det jo supert å ha 71 flere hK slik at du kommer deg raskere til serviceverkstedet................... hehe

For mange hK for meg er som å ha for mange watt - det KAN komme godt med, men vanligvis (i 99% av tiden) er det mer enn nok med det "normale"

Side 55 av 121 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •