Hva kjører dere..? - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 121 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2406
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei kan vere rett det, min he 7.3 sek med manuellkasse og 200hk/300nm, så sikkert rett det ja R er ein drøm som skal oppfyllast

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toyota Carina E XLI 2.0 Diesel -96 mod :-D Bygger stereo i den for tiden... Alpine all over...

Ellers mens jeg venter på å bli 18 kjører jeg en Aprilia SR50 Ditech GP-1

Aprilia'n er chippet, avplombert på Variatoren og påsatt effektanlegg ala Leo Vince, bikker 100 km/t HYSJ!

På vintern kjører jeg en Polaris RMK 800 som yter 135 HK Toppfart nevnes ikke.

OG på sommeren koser jeg meg på fjellet med den lille fjerten av en firhjuling brodern vannt på en fiskekonkuranse, Yamaha YTM 80CC :-D

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann... For min del går det i tysk, nærmere bestemt Bmw.. Har to stykker for tiden, men den eldste skal selges.. En stk e36 96 modell 320i touring, og en stk 2000 modell 520d touring.. På 320i'n kjører jeg på BBS CH-motorsport-felger i dimensjon 225-45-17 rundt om. På 520'n går det i BBS der også, men har gått litt opp i dimensjon der: foran 235-40-18 og bak 265-35-18.. Slenger inn ett par bilder av de med det samme.. :-)

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses. Det snakkes om tuning her, uventet og moro.

Jeg har lenge vurdert å tune opp min Volvo V70 AWD med en D5 motor og automatkasse. Det mest nærliggende og enkleste ser ut til å være PPC tuning, da jeg kan få dette utført ikke langt herfra. Man får etter det jeg har skjønt spesialprogrammering til hver enkelt motor. Programmeringsboks følger med, om man skulle ta tilbake til normal ytelse.

Jeg er litt forundret over den voldsomme effektoppgraderingen det oppgis. I dag har den 163 hk/340 Nm men etter en omprogrammering skal denne motoren 197 hk og 470 Nm! :shock: Det virker jo svært heftig. Hvor godt automatkassa tåler dette vet jeg ikke, men tror samme kassa er på 185 hk utgaven også.

Menne altså.. vi snakker 197 hk og 470 Nm her..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg er i likhet med deg litt skeptisk, og det er ikke tvil om at det over tid fører til økt slitasje. Spørsmålet er jo om man plutselig kan sitte der med en totalhavarert automatkasse. Det er jo ikke noe man vil oppleve...

Forøvrig tror jeg ikke det er samma kassa som sitter i D5'en med 185hk/400nm. Den utgaven kom samtidig som "R" fikk automatkasse som greide 400nm på 2006-modellene, og denne automatkassen og den i nye D5 er nok den samme.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Er en del snakk om dette med tuning av diesel-samt bensinmotorer med turbo... Min 520d er chippet, men det kan være greit å bruke en seriøs aktør og heller betale litt ekstra.. Blir rimelige hk uansett.. Min økte til knappe 180 dieselgamper og drøye 400 nm... Den går MEGET bra, og drar noe så jæv... bedre nå enn før... Forbruket har faktisk en tendens til å krype enda lengre ned også pga kraftoverskuddet... Nå har det vært diskutert automagir og slitasje, noe jeg også har lest endel om. Men jeg er velsignet med manuell kasse, som er identisk med den som står i bmw 530d, så for min del er det ikke noe problem.. Den går omtrent som en 530d også nå :-) Det som er litt morro, det er at jeg fremdeles har 520d-logo'n bakpå ennå, og det er endel som har fått hakeslepp når de har prøvd seg ja...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he. Jeg har lest meg til den store gullmedalje på området nå, og tenker jeg går for en PCC-basert tuning fra BSR i Sverige. De er seriøse og har dem fremste ekspertisen på markedet i dag når det kommer til databasert tuning av volvo

For mitt vedkommende betyr det i praksis 250 -> 300hk og 330nm -> 390nm.

Her er imidlertid dreiemomentet redusert noe ift. manuelt gir siden jeg har automatkasse

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye må du ut med for denne oppgraderingen da? (For jeg regner ikke med at du har tenkt å stikke innom biltilsynet og fortelle de det slik at du får en fin giro i posten :-) )

Den neste jeg skal ha meg, blir nok en 530d som jeg skal gjøre det samme med og da blir det snakk om ca 230 dieselhester og utrolige 490 NM... Diesel er ikke det diesel var nei :-)

Min far har en 2006 modell 520d sedan, og han gjorde også dette.. Resultatet= 210 hk og 430 NM... Er morro å kjøre diesel da ja... Kjørte nedover til oslo sist, så brukte den 0.48 i snitt... Er jo nesten gratis jo :-) Og da er det snakk om en bil på omtrent 1700 kg og 18" med 265-dekk bak... Halleluja...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dieselhumler a gitt Må ha bensin skal det bli virkelig fart i sakene Lyd og turtall..mmm

Det oppgraderingen jeg snakker om fra BSR koster 8500,- fra den norske importøren autopower. Det er litt billigere om du bestiller direkte fra BSR i Sverige.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Heisann.. Er en del snakk om dette med tuning av diesel-samt bensinmotorer med turbo... Min 520d er chippet, men det kan være greit å bruke en seriøs aktør og heller betale litt ekstra.. Blir rimelige hk uansett.. Min økte til knappe 180 dieselgamper og drøye 400 nm... Den går MEGET bra, og drar noe så jæv... bedre nå enn før... Forbruket har faktisk en tendens til å krype enda lengre ned også pga kraftoverskuddet... Nå har det vært diskutert automagir og slitasje, noe jeg også har lest endel om. Men jeg er velsignet med manuell kasse, som er identisk med den som står i bmw 530d, så for min del er det ikke noe problem.. Den går omtrent som en 530d også nå :-) Det som er litt morro, det er at jeg fremdeles har 520d-logo'n bakpå ennå, og det er endel som har fått hakeslepp når de har prøvd seg ja...
    Hehe, moro. Synd at det fremdeles er avgift på hestekrefter. Blir liksom litt forbanna når man ser de fine nye motorene fra BMW som har fått flere hestekrefter og samtidig mindre utslipp. Selv om man har råd til det er ergerlig å se på hva staten ønsker av avgiftspenger for en miljøvennlig bil med litt mange hester.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det oppgraderingen jeg snakker om fra BSR koster 8500,- fra den norske importøren autopower. Det er litt billigere om du bestiller direkte fra BSR i Sverige.
    Spennende A|ex, samme som jeg vurderer ja. Du må gjerne komme med utfyllende referat om du går for denne.

Forøvrig tror jeg denne prisen er lik på samtlige verksteder som utfører dette i Norge.

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne :twisted:

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Denne :twisted:
    Pen!

Bra bilde også forresten!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den bra på vinterføre eller? :-P

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Er den bra på vinterføre eller? :-P
    Har ikke peiling, har bare hatt den i noen uker :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men går nok helt greit med noen slike:

KTM on snow

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dieselhumler a gitt Må ha bensin skal det bli virkelig fart i sakene Lyd og turtall..mmm

Tja.. Dette er den første oljebrenneren jeg har hatt, og det blir garantert ikke den siste :-) For disse nye dieslene går noe inn i helv... :-) Og nesten halvert forbruk.. Ett godt eksempel: Kjørte Ålesund-oslo-litt inn sverige-oslo-Ålesund på under enn tank (70 liter) Snittet endte opp på 0.48.. Og da var jeg IKKE noe sinke i trafikken for å si det slik...

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kjøres det fremdeles bil fra bayern

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble IKKE bil fra "Bayerisch Mittelstand Wagen" på oss da vi shoppet ny bil nå nylig. Kjøper ikke dyr bil hvor setene ikke passer min kropp... Da kjøper vi heller en billig bil hvor setene ikke passer min kropp.....

Chevy'en pickupen går ut nå til første lykkelige sjel som kommer med 5000,- og i gårdsrommet står det en ny...

-tdi4motion_s-jpg

-tdi4motion_b-jpg

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fin den, kokken
    Jeg venter bare nå på å få overlevert en slik en:

så da må jeg slutte å si "jeg kjører koreansk riskoker", og istedet si "jeg kjører tysk sauerkrautkoker" - hehe

Side 50 av 121 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •