Hva kjører dere..? - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 121 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2406
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Javel gutter, er på utkikk etter ny bil. Utgangspunktet var en 2 år gammel bil, men har i det siste vurdert tanken på flett ny bil.

Det koker ned til et par modeller: Den nye Passaten eller en Volvo V50. Med noenlunde samme utstyr og motorer koster de ca det samme. Vi snakker om dieselmotorer på drøye 100 hk, ellers modellene med det meste av ekstrautstyr.

Noen synspunkter?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Javel gutter, er på utkikk etter ny bil. Utgangspunktet var en 2 år gammel bil, men har i det siste vurdert tanken på flett ny bil.

Det koker ned til et par modeller: Den nye Passaten eller en Volvo V50. Med noenlunde samme utstyr og motorer koster de ca det samme. Vi snakker om dieselmotorer på drøye 100 hk, ellers modellene med det meste av ekstrautstyr.

Noen synspunkter?
    Hvis du skal ha Passat, går for 140 hestern. Det vil du ikke angre på
    Det er lite med sprut i 105 hestern i forhold!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok heller kjøpe deg en Mazda 6, hehe..

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Hvis du skal ha Passat, går for 140 hestern. Det vil du ikke angre på
    Det er lite med sprut i 105 hestern i forhold!
    Det kan jeg tenke meg, men det er jo det å sette en grense en plass. Har med vilje ikke prøvd 140 hesteren... ;-) Men synes jo 105 hesteren var frisk den også jeg.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett det lønner seg å chippe dieselen. Jeg har kjørt mye en 320D Cupe. Den har vel 150hk orginalt Etter den ble chippet fikk den nesten 200hk og 400NM Og den trakk som F*** mellom 3-4000 Omdreininger. Før det var det en bil som ikke var så morsom å kjøre. ANbefales.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    takk for det

det blei "selvfølgelig" (bestemte meg for lenge siden ) BBS, modellen er RS-GT. fikk et enormt tilbud på 4 x 19x8.5 rund baut, selv om jeg egentlig hadde planlagt 19x8.5 foran og 19x9.5 bak. kan jo eventuelt selge to av de og kjøpe 19x9.5 bak seinere hvis det måtte friste..

de er kledd i 235/35/19 Goodyear Eagle F1 GS-D3 som har stukket av med de fleste priser innen max performance sommerdekk den siste tida sammen med Michelin Pilot Sport PS2.

sommern kan ikke komma fort nok :lol:
    Post noen bilder av dem! 19" og 35 i profil er jo rått, men var det ikke 235 i bredde du hadde fra før av? Trodde du skulle opp på en 265-275 eller no jeg :-P

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. jeg hadde 225/45-17 på originalfelgene.. joa, hadde tenkt 9.5" og 265/30 bak, men kunne ikke kjøpe to brukte og to nye (han ville, forståelig nok, kun selge alle 4 som et sett). nyprisen, som er over dobbelt så mye som jeg betalte, tatt i betraktning, så var det ikke noe å lure på særlig ikke når felgene kun er 1 sommer gamle

får heller vurdere 9.5" og 265/30 bak seinere hvis jeg ikke blir fornøyd (særlig :lol: )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. jeg hadde 225/45-17 på originalfelgene.. joa, hadde tenkt 9.5" og 265/30 bak, men kunne ikke kjøpe to brukte og to nye (han ville, forståelig nok, kun selge alle 4 som et sett). nyprisen, som er over dobbelt så mye som jeg betalte, tatt i betraktning, så var det ikke noe å lure på særlig ikke når felgene kun er 1 sommer gamle

får heller vurdere 9.5" og 265/30 bak seinere hvis jeg ikke blir fornøyd (særlig :lol: )
    aha Kjenner deg så godt at det tar ikke lang tid før du har de "rette" dimensjonene på bakhjula

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pfft hehe

nei, blir nok slik som det er nå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÅPER DU ER KLAR FOR SVS-SEANSE IDAG, OLSEN!

jeg og anders henter ultraen han skal kjøpe etterpå, og det hadde jo vært jævli rått å testa 2x pc ultraer nede hos deg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.finn.no/finn/car/object?f...tot=290&page=3

Her er bilen jeg "lærte" å kjøre bil med. Den er ikke min, men den ble lånt og kjørt mest av meg. Nå skal den selges og jeg har veldig lyst til å kjøpe den. Det er en utrolig bra bil og ikke minst så ser den bra ut. Den har hk eller noe dempere og senkesett så den er veldig stiv.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja. bmw + bbs ch er saker fin bil!

dobbel potte er også satt på etterpå, iom. at 318 originalt kommer med en. hk fjæring sier du..? h&r mener du kanskje da?

men var jeg deg ville jeg spart pengene mine og funnet en som var gått litt mindre. 270 000,- for en '03 318ci med 138 000km er ganske mye :/

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja. bmw + bbs ch er saker fin bil!

dobbel potte er også satt på etterpå, iom. at 318 originalt kommer med en. hk fjæring sier du..? h&r mener du kanskje da?

men var jeg deg ville jeg spart pengene mine og funnet en som var gått litt mindre. 270 000,- for en '03 318ci med 138 000km er ganske mye :/
    Ja hehe.. er nok h&r er bare jeg som har harman/kardon i huet.. hehe..
    jepp potten er satt på i senere tid, Det er 143hk motoren som er datatrimmet(chippet) av en eller annen kar i norge som kjører BMW i roadracing, Så denne har vist kanskje 10-20hk mer og 40% mer NM.

Jeg kjenenr han som eier den da, siden jeg har lånt den mye, så om det ender med at jeg kjøper denne så får jeg den nok en del billigere, han har ingen hast eller must med å selge denne, så jeg tror prisen som er lagt ut er litt optimistisk fra han sin side også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var forresten ny i 2004 da, selv om det er en 2003 modell. Den ble kjørt første gang i vinterferien i 2004.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut, og bilen ser jo fin ut! men du bør vite at BMW er temmelig dyrt å vedlikeholde, og når de får en del kilometer på seg, så krever de sitt av service/reparasjoner og nye deler (både slitedeler og deler som burde holdt mye lenger). sier ikke dette for å ødelegge gleden, men syns du bør vite hva du setter deg selv i når du skal kjøpe bil (for første gang kanskje?)

men 40% mer dreiemoment er nok ikke reellt for en software (ECU) tunet BMW bensinmotor, hehe. selv 10% er ganske generøst :/ (chip er et begrep som brukes om en ekstra enhet, et 'piggyback' system som ikke brukes i denne sammenhengen). tør jeg spørre hvem som har utvikla denne softwaren?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut, og bilen ser jo fin ut! men du bør vite at BMW er temmelig dyrt å vedlikeholde, og når de får en del kilometer på seg, så krever de sitt av service/reparasjoner og nye deler (både slitedeler og deler som burde holdt mye lenger). sier ikke dette for å ødelegge gleden, men syns du bør vite hva du setter deg selv i når du skal kjøpe bil (for første gang kanskje?)

men 40% mer dreiemoment er nok ikke reellt for en software (ECU) tunet BMW bensinmotor, hehe. selv 10% er ganske generøst :/ (chip er et begrep som brukes om en ekstra enhet, et 'piggyback' system som ikke brukes i denne sammenhengen). tør jeg spørre hvem som har utvikla denne softwaren?
    haha.. nå blir du for avansert for meg.. dette kan jeg nok ikke svare på. Det er bare hva jeg har blitt fortalt, kan hende han som sa det til meg hadde overdrevet litt, fra da han hørte det osv.. ja du skjønner vel..

Det kan nok stemme at den ikke har 40% mer, men mer har den, det er jeg vitne til selv, da jeg testet bilen mye før og etter og på lavere turtall osv drar den mye bedre enn før. Uasett, jeg har ikke peiling på de greiene du snakket om der, så der vet nok du best! Den er trimmet litt hvertfall.. hehe!!

Det blir første gang i så fall.. Og jeg har skjønt og hørt at det kan være mye som koster. Men det får man heller ta der og da, Jeg vet jo ikke om jeg ender opp med denne bilen heller.. Er bare noe jeg har lyst til.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, var ikke meningen å fremstille det/meg sånn.. uansett er BMW enormt gode biler ( ), og jeg vil absolutt råde deg til å skaffe deg en

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volvo 740 Turbo Intercooler stasjonsvogn, det er børse det. Skikkelig slea med 150 traktorgamp på bakhjula

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Honda NSR 125, uorginal så klart... :razz:

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MB E280 Avantgarde 2002 modell..

Side 39 av 121 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •