Hva kjører dere..? - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 121 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2406
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ulempene med lav profil rent bortsett fra at felgene står i fare for å bil ødelagt ved hull o.l, er jo økt støynivå og ikke minst dårligere komfort pga mer direkte kontakt med underlaget.

Dessuten blir vel luftmotstanden større dess breiere dekk man har, og dess større dimensjon på felgene, dess tyngre blir det å dra rundt..

Ergo er det nok å foretrekke jernfelger og kapsler med 135/75/13 eller noe tilsvarende

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ikke den GLX saken....
    Hei hei, ikke noe mobbing av bilen min altså :wink:

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Honda Accord 2.0 Sport Tourer 2005

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ulempene med lav profil rent bortsett fra at felgene står i fare for å bil ødelagt ved hull o.l, er jo økt støynivå og ikke minst dårligere komfort pga mer direkte kontakt med underlaget.

Dessuten blir vel luftmotstanden større dess breiere dekk man har, og dess større dimensjon på felgene, dess tyngre blir det å dra rundt..

Ergo er det nok å foretrekke jernfelger og kapsler med 135/75/13 eller noe tilsvarende
    vet ikke hvor vidt du mener og foretrekker det du sier, men med slike dekk sitter jo ikke akuratt bilen så veldig godt på veien heller dA?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen bil "ice"! Men koster ikke denne nesten like mye som en bil med 3/4 motor og utrolig kjøreglede?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

store felger med lavprofil dekk sitter bedre på veien fordi styringa blir mindre svampete (jo mindre profil, jo stivere gummi). kjører man med vett så er ikke store felger noe problem. kjører man helt villt uten å tenke på veien man er på, og uten å se seg for, så får man selvsagt problemer..

jo større felger, jo mer skal drives rundt. har man to identiske biler, en med 19" og en med 17", vil den med 17" akselerere noe raskere.

pga. holdbarhet og minst mulig svekket akselerasjon velger man høykvalitetsfelger (solide, lette og "track proven" med racinghistorie) - BBS, Neez, Kinesis er noen av de beste felgprodusentene.

HRE (som er blitt et av de mest populære felgmerkene i statene) og andre designerfelger er ofte tyngre, bløtere og har dårligere finishkvalitet (klarlakk som sprekker/smelter, rust/oksideringsproblemer).

store bakdekk er en fordel på bakhjulsdrevne biler med krutt under panseret, mer grep gir bedre kontroll (større bakdekk enn fordekk er ofte å finne på sportsbiler). det øker også understyringa bittelitt..

breie dekk gir større kontaktflate, mer grep og bedre kontroll, digre fordekk er dog ikke å anbefale. setter man på breie dekk på biler som ikke er bygd for det vil man oppleve såkalt "sporing", dvs. at bilen helst vil kjøre i de dype sporene som blir i gammel og sliten asfalt.

også ser jo svære felger med lite gummi (innen visse grenser selvsagt ) stilig ut..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet godt at den ovenstående kommentaren min om jernfelger og 75 i profil ikke samsvarer helt med mine egne preferanser

MEN det er jo i teorien riktig, akkurat som det du skriver er riktig - og grep, kontakt og kontroll er utvilsomt noe man sparer mer tid rundt racingbanen på enn bittelitt akselerasjon pga smalere dekk.. :P

Har faktisk ofte lagt merke det du sier om sporing på pessjå'n etter jeg fikk på større felger og breiere dekk, forresten. Ikke akkurat en bil som er bygd for de verste racing-dimensjonene, heller men

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    setter man på breie dekk på biler som ikke er bygd for det vil man oppleve såkalt "sporing", dvs. at bilen helst vil kjøre i de dype sporene som blir i gammel og sliten asfalt.
    Det er jeg ikke enig, kjører selv med 245 bredde på dekkene og er ikke plaget med sporing what so ever....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyssen....

(Neste år større og mer bling )

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? Ingen Wonderbaum eller terninger hengende i speilet? Ka du e førr slags råner?? :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Hæ? Ingen Wonderbaum eller terninger hengende i speilet? Ka du e førr slags råner?? :wink:
    Ikke bry oss VAG-førere med sånne småligheter

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet godt at den ovenstående kommentaren min om jernfelger og 75 i profil ikke samsvarer helt med mine egne preferanser

MEN det er jo i teorien riktig, akkurat som det du skriver er riktig - og grep, kontakt og kontroll er utvilsomt noe man sparer mer tid rundt racingbanen på enn bittelitt akselerasjon pga smalere dekk.. :P

Har faktisk ofte lagt merke det du sier om sporing på pessjå'n etter jeg fikk på større felger og breiere dekk, forresten. Ikke akkurat en bil som er bygd for de verste racing-dimensjonene, heller men
    hehe, visste at du ikke mente den siste kommentaren du skreiv :P

Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Det er jeg ikke enig, kjører selv med 245 bredde på dekkene og er ikke plaget med sporing what so ever....
    hehe, det er ikke snakk om å være enig, det er sånn det er.

kjører du tysk eller ikke? jo.. der har du svaret

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer veldig ann på bilen om det sporer eller ikke. Kjører på 225 frem og 255 bak nå (-97 BMW 528 ). Ingen prob. med sporing. PÅ min forrige bil (-93 Audi S4) heller ikke noe problem. MEN på bilen før der igjen (- 78 Opel krokan) med 205, DET spora noe j****. Så avstand mellom hjulene spiller nok en stor rolle. Dvs forholdsvis store biler detter ikke ned i sporene til "standard" bilen.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er det jeg sier, biler som er beregna for breie dekk (tyske biler er som regel det), sporer lite eller ikke i det hele tatt. og som du sier "avstand mellom hjulene spiller nok en stor rolle" er også viktig selvfølgelig

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e39 kommer med standard dimensjon 205/65/15. Er det "feite" dekk mener du? Men det er selvfølgelig plass til "feitere".

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg kjenner til e39 den gamle 5'ern er en bil som elegant klarer breie dekk (det veit du jo og, siden du har en selv ) og drar nytte av det (stort karosseri).

hva tenker du på når du sier "feite"? med breie mener jeg bredden, f.eks dine 255 bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feitehjul.no feite=brede

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. takk for siden, men jeg har akkurat investert i nye sommerfelger og dekk til min e46

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    hehe. takk for siden, men jeg har akkurat investert i nye sommerfelger og dekk til min e46
    Grattis a! Åssen dimensjoner blei det, og hvilket fabrikat?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det

det blei "selvfølgelig" (bestemte meg for lenge siden ) BBS, modellen er RS-GT. fikk et enormt tilbud på 4 x 19x8.5 rund baut, selv om jeg egentlig hadde planlagt 19x8.5 foran og 19x9.5 bak. kan jo eventuelt selge to av de og kjøpe 19x9.5 bak seinere hvis det måtte friste..

de er kledd i 235/35/19 Goodyear Eagle F1 GS-D3 som har stukket av med de fleste priser innen max performance sommerdekk den siste tida sammen med Michelin Pilot Sport PS2.

sommern kan ikke komma fort nok :lol:

Side 38 av 121 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •