Hva kjører dere..? - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 121 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2406
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En annen kjent motordesigner (husker ikke helt hva han het, men det var en mann) sa at bensinmotoren kom til å forsvinne i løpet av 5 år, eller noe sånnt. Hmm alle disse ryktene, minner meg litt om værvarselet. Den som lever får se.... moahahhaah

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    jeg står fortsatt for den uttalelsen. Selv om det er trykk i motoren til AK, så kan den ikke sammeliknes med en tunet diesel-turbo på lave turtall. På høyere turtall derimot, blir dieselpurka parkert. For øvrig har jeg maks dreimoment på 410,3 Nm, og det er tilgjengelig før 2000 "snurr". I det området skjer det ikke stort på Volvoen.
    Tja, en får fint greit dreiemoment lavt nede i bensin turboer også, her er kurven for min (glad i bensin er den også :wink: ).

Bilen:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6804982#6804982
    Motoren:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6805027#6805027

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen kjent motordesigner (husker ikke helt hva han het, men det var en mann) sa at bensinmotoren kom til å forsvinne i løpet av 5 år, eller noe sånnt. Hmm alle disse ryktene, minner meg litt om værvarselet. Den som lever får se.... moahahhaah
    :lol:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Tja, en får fint greit dreiemoment lavt nede i bensin turboer også, her er kurven for min (glad i bensin er den også :wink: ).
    Joda, men den 2,7 biturbo motoren er ikke akkurat hverdagskost. Fy filler'n så misunnelig jeg er akkurat nå.

Jeg kan jo også nevne at jeg hadde godt trimmet sånn en i hælene hele veien fra Oslo til Gardermoen. Hver gang jeg slapp gassen var han der i speilet ganske kjapt. Må nevne at vi kom fra Rudskogen etter en dag med hardkjøring. Jeg på en blodtrimmet Suki TL1000R (160 hk på bakhjulet), om en kompis på en Ducati 996 SPS. Tror snittfarten på E6 var over 260 i hvert fall (fra Olavsgård og hele veien til avkjøringen Gardermoen). Vi var langt over dette på enkelte strekk, bare for å parkere han kø.... i 2,7 biturbo'en.

Du vet at en bil går bra når den ypper seg med trimmende R sykkler.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg har aldri sett noe 260km/t skilt mellom Hvam og Gardermoen Gorm??? :P

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke sett noe fartskilt nei. fri fart med andre ord! 8)

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol: Ja,jo...har vel sett noen, men.... Et på hver side av veien blir fortsatt bare 200 der :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 265 forbi veikroa på Kløfta med en Sierra Cosworth utstyrt med regummierte 185/65-15 helårsdekk. Adrenalinet kan gjøre selv en stabil kar som meg til idiot

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idiot...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lenger oppi hugget her, er en av landets mest yndede fartsetapper for gærninger på blodtrimmede tohjulinger. Jeg tenker på "motorveien" mellom åmot og vikersund, der det har vært en del ulykker og farten har blitt satt ned fra 90 km/t til 80 km/t.

Uansett, der er det noen sinnsyke strekker, og opptil flere ganger har det vært store avisoppslag om det, sist gang var det en gærning som hadde lagt ut film på webben med en fart på nærmere 350 km/t der!!! :shock: :shock: Det er sinnsykt mye sivilt ute å kjører på den strekningen, men de har vel ikke så mye å stille opp med mot såntno..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er sinnsykt mye sivilt ute å kjører på den strekningen, men de har vel ikke så mye å stille opp med mot såntno..
    De følger ikke etter hvis det går veldig fort. De melder bare fra på radio, og gir opp. Det har vært en del ulykker med motorsykkler som har blitt jaktet på av politiet, så det er det slutt på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha - driter dem bare i det da? Er det ingen ting dem kan gjørra med mindre dem får tatt nummeret? Eller kjører gutta uten skiltet på kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Muhahahaha ... selv

Har vår bensin-turbofrelste venn ikke fulgt med i timen ?

Nå kommer partikkelfiltrene, slik at utslippene er lavere enn bensinmotorer, så det er bensinbilene som kommer til å bli forbudt

Muhahahaha ...
    Muhahahaha ...
    Muhahahaha ...
    :lol:

Det er her du tar feil Bwa
    En kjent motordesigner (husker ikke navnet, men tror han var i renault/citroen) har uttalt at sannsynligheten for at dieselmotoren var borte om 5 år var ganske stor grunnet utslipskrav)
    http://www.mec.as/?catid=1273

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke veldig mye tro på de magnetene

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg har ikke veldig mye tro på de magnetene
    Jeg har vært med på "lighter testen", og noe skjedde ihvertfall..... og siden de er tatt i bruk komunalt, MÅ det være noe i det..... for "mann i gata" er det ikke spesiellt mye å spare. 5 % på 1600 mil i året blir ikke så mye, men hvis man driver transportfirma har deg mye for seg.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha - driter dem bare i det da? Er det ingen ting dem kan gjørra med mindre dem får tatt nummeret? Eller kjører gutta uten skiltet på kanskje?
    Neida, de driter ikke i dem. Men under alle biljakter, så er det sentralen som bestemmer når politiet skal bryte av. Sidemannen må hele tiden melde fra hvor de kjører og hvor fort det går. I de fleste tilfeller går det fort når det er motorsykkler det er snakk om, og politiet får ikke lov til å kjøre særlig fort. Det som ofte skjer er at sidemannen lyver ang farten, men det er grenser for hvor lenge de kan tøye strikken. Så de gir som regel opp med en gang. Hvis de ikke får tatt skiltnummeret, så er det ikke annet å gjøre enn å rapportere inn til sentralen om retningen vedkommende kjører. Men det er utrolig gode muligheter for å slippe unna når man kjører sykkel. Har de skiltnummeret, så sender de ofte en patruljebil hjem til vedkommende, for å forhøre seg. En av mine beste kompiser er politi, og han har vært med på å måtte bryte en biljakt i 70 km/t, pga at det foregikk i tettbebygd strøk. Politiet har direkte ansvar for andre folk som skurken evt. måtte skade på sin ferd, hvis han er jaktet på. Da er det bedre å ikke stresse han ytteligere opp, og heller satse på at det går bra. Uskyldige menneskers liv og helse går forann ALT!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Joda, men den 2,7 biturbo motoren er ikke akkurat hverdagskost. Fy filler'n så misunnelig jeg er akkurat nå.

Jeg kan jo også nevne at jeg hadde godt trimmet sånn en i hælene hele veien fra Oslo til Gardermoen. Hver gang jeg slapp gassen var han der i speilet ganske kjapt. Må nevne at vi kom fra Rudskogen etter en dag med hardkjøring. Jeg på en blodtrimmet Suki TL1000R (160 hk på bakhjulet), om en kompis på en Ducati 996 SPS. Tror snittfarten på E6 var over 260 i hvert fall (fra Olavsgård og hele veien til avkjøringen Gardermoen). Vi var langt over dette på enkelte strekk, bare for å parkere han kø.... i 2,7 biturbo'en.

Du vet at en bil går bra når den ypper seg med trimmende R sykkler.
    Bare for å gjøre deg litt misunnelig Hifil, skal på Nurburgring lørdag, søndag og mandag å kjøre 997 Carrera og Boxter S :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du egentlig driver med dag johnsen, ettersom du farter rundt å kjører så mye svinaktig råe biler? er du testfører kanskje? :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Neida, de driter ikke i dem. Men under alle biljakter, så er det sentralen som bestemmer når politiet skal bryte av. Sidemannen må hele tiden melde fra hvor de kjører og hvor fort det går. I de fleste tilfeller går det fort når det er motorsykkler det er snakk om, og politiet får ikke lov til å kjøre særlig fort. Det som ofte skjer er at sidemannen lyver ang farten, men det er grenser for hvor lenge de kan tøye strikken. Så de gir som regel opp med en gang. Hvis de ikke får tatt skiltnummeret, så er det ikke annet å gjøre enn å rapportere inn til sentralen om retningen vedkommende kjører. Men det er utrolig gode muligheter for å slippe unna når man kjører sykkel. Har de skiltnummeret, så sender de ofte en patruljebil hjem til vedkommende, for å forhøre seg. En av mine beste kompiser er politi, og han har vært med på å måtte bryte en biljakt i 70 km/t, pga at det foregikk i tettbebygd strøk. Politiet har direkte ansvar for andre folk som skurken evt. måtte skade på sin ferd, hvis han er jaktet på. Da er det bedre å ikke stresse han ytteligere opp, og heller satse på at det går bra. Uskyldige menneskers liv og helse går forann ALT!!
    Hva skjer hvis du blir tatt for å kjøre med tildekkede/uekte skilter egentlig? Så lenge du rister av deg purken og dem ikke har skiltnummeret er det jo ingen ting som kan skje med deg..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dokumentforfalsking er vel konsekvensen av det. Hvis de får tak i deg seffern... Det er også straffbart å kjøre med oppbrettede skilter, og det samme gjelder hvis skiltet ikke er lesbart (les: møkkete)

Side 31 av 121 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •