Hva kjører dere..? - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 121 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2406
  1. #521
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg står fortsatt for den uttalelsen. Selv om det er trykk i motoren til AK, så kan den ikke sammeliknes med en tunet diesel-turbo på lave turtall. På høyere turtall derimot, blir dieselpurka parkert. For øvrig har jeg maks dreimoment på 410,3 Nm, og det er tilgjengelig før 2000 "snurr". I det området skjer det ikke stort på Volvoen.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  2. #522
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Audi 1.8T (163 Hk) har fullt dreiemoment tilgjengelig ved 1750 o/min..

  3. #523
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja, 235 Nm eller noe slikt, det er ikke så mye å skryte av mot 410 ....

  4. #524
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men derimot min neste bil (bensin-turbo) skal yte ca 360 Nm etter chip og det begynner å likne på noe...

  5. #525
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nm er ikke no å skryte av før man er oppi firesifret

  6. #526
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For noen pysete dreiemoment dere har da.Min har 850Nm og såpass må det jo være syns jeg :wink:

  7. #527
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    850 Nm, da snakker vi dreimoment ja. Kjører du lastebil?
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  8. #528
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjelper ikke hvis det er buss du kjører, haha

  9. #529
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trimmet 7,3TD Excursion så ja,lastebil :lol:

  10. #530
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    ja, 235 Nm eller noe slikt, det er ikke så mye å skryte av mot 410 ....
    Det var vel ikke poenget.. er forøvrig 285 Nm.

    Den motoren er vel en av de mest populære motorene å "folketrimme".

    Dessuten begynner 1.9 literen til Skoda/VAG å bli gammel og rusten.


    Faren til en kompis har den nye 530d. Den har et relativt greit drag med sine 500 Nm. Den kuleste personbil-dieselen jeg har kjørt.

  11. #531
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvom det ikke er dreiemomentet på 1250 Nm (originalt) som er det mest imponerende ved denne bilen, så er den temmelig "verst" når det gjelder det meste annet:

    http://www.ultimatecarpage.com/frame...mp;carnum=1726

    edit: Det fremgår ikke av siden, men etter hva jeg har hørt skal den gjøre unna 0-300 km/t på drøye 13 sekunder :wink:

  12. #532
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    isj... hva med han som har den svarte ford granadaen med "drag" v8 (7-8l og kompressor)den er trimmet ned så den holder mye lenger!

    han har 1350hk og sikkert 1500nm.


    han hadde litt mindre v8 med turbo i bilen før, da var det ca 1000hk.
    å dra på campingtur med familien var null problem sa han... :shock:

  13. #533
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    isj... hva med han som har den svarte ford granadaen med "drag" v8 (7-8l og kompressor)den er trimmet ned så den holder mye lenger!

    han har 1350hk og sikkert 1500nm.


    han hadde litt mindre v8 med turbo i bilen før, da var det ca 1000hk.
    å dra på campingtur med familien var null problem sa han... :shock:
    Selvom den sikkert var fin rett fram, tror jeg ikke den bør breske seg altfor mye med kjøreferdighetene forøvrig :wink: Du kan jo blodtrimme en bil til bortimot 2000hk for den saks skyld, men det er jo ingen vits hvis man skal kunne ta svinger som en skikkelig sportsbil..

  14. #534
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sant nok. men man har det sikkert minst like morsomt i granaden som i den aaalt for dyre bugattien(som man sikkert ikke får før to år etter at man har bestilt!)

  15. #535
    Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Får melde meg på her...

    Årsaken til at kløtsjen sliter med moment på lavere turtall er hastigheten på kløtsjen. Ved lavt turtall skal kløtsjen omsette en kraft ganger vei (dvs effekt) på en kortere strekning og det krever mere enn hvis man har større turtall (og dermed større vei å fordele kraften på)

    Bare titt på en lastebil som kjører og dere vil lege merke til at selv i en hastighet på bare noen få kilometer i timen, så roterer drivakselen forbausende fort. Og det har en enkel sammenheng, jo større hastighet, jo mindre solid trenger akslingen å være (og det gir igjen lettere konstruksjon)
    Det er altså den relative hastighet mellom clutch-skiven og drivakslingen vi snakker om. Tror jeg må ta fram noen bøker og studere oppbyggingen av moderne clutcher . Jeg vil allikevel påstå at lavt turtall normalt vil gi lavere slitasje på clutchen enn høyt turtall. HiFil, når jeg setter i gang bilen har jeg ikke 2000 rpm, heller 1000 rpm. I noen tilfeller der jeg har dratt tung tilhenger har jeg hatt høyt turtall i enkelte bakkestarter. Lukter svidd som f**n. Svidd clutch?

  16. #536
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    sant nok. men man har det sikkert minst like morsomt i granaden som i den aaalt for dyre bugattien(som man sikkert ikke får før to år etter at man har bestilt!)
    Du skal nok ha feit lommebok om du råd til den NÅR den kommer i serieproduksjon ja..men jeg skal vedde på at granadaen ikke gikk i 410 km/t heller :P

  17. #537
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://www.alfacentro.com/features/brera/

    Råere bil skal du leite lenge etter!

  18. #538
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    med riktig dreving hadde den sikkert ikke hvert så langt unna.
    men jeg hadde ikke turt å prøve... :?

  19. #539
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har egentlig aldri hvert noe stor fan av alfa. den så ok ut den der da.
    hadde firehjulstrekk i det minste istede for bare forhjulstrekk...

  20. #540
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    I noen tilfeller der jeg har dratt tung tilhenger har jeg hatt høyt turtall i enkelte bakkestarter. Lukter svidd som f**n. Svidd clutch?
    Det blir svidd pga av at det er enorm hastighetsforskjell mellom lamellene. Når Gorm gir på, har han ikke klutchen inne, men likevell er momentet så stort av clutch ikke klarer å holde. Vel og merke på 2000 omdr. Hadde han hatt 400 Nm på 4000 omdr. ville det kanskje holdt.

    Dette har ingenting med svidd clutch å gjøre, i allefall når man skal ta løs fra stillestående.

Side 27 av 121 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •