Hva kjører dere..? - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 121 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2406
  1. #481
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man får koniske filtre som ikke er så ekstreme.

  2. #482
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    F.eks. 323 GTR går fra 185hk til 220hk bare ved å bytte til effektanlegg.
    Vel, da er eksonanlegget ment som en blombering i utgangspunktet. (For så dårlige er ikke mazda til å lage eksosanlegg)

  3. #483
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    gjerne bytt ut filteret til ett trim filter og da....
    K&N filter følger med i "tuning-pakken" hos alle seriøse tuning firmaer.

    En chip-tunet TDI vinner ca 5% mer effekt med K&N filter, kontra originalfilteret.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  4. #484
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    F.eks. 323 GTR går fra 185hk til 220hk bare ved å bytte til effektanlegg.
    Vel, da er eksonanlegget ment som en blombering i utgangspunktet. (For så dårlige er ikke mazda til å lage eksosanlegg)
    Effektøkningen kommer som et resultat av race-katalysator (veldig dyrt) og chip-tuning. På den bilen er det faktisk nok å fjerne innmaten i katalysatoren, ta en liten justering av chip, og du har plutselig en værsting. Det går ikke mange 323 GTR på norske veier med innmat i katalysatoren, for å si det sånn.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  5. #485
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prototypen hadde 220hk. Han jeg snakket med skiftet ikke chip, men noe annet i bensintilførselen. Han mente det ikke var behov for det før over 300hk. Ikke vet jeg, men det dro noe innigranskauen. Det største problemet med den bilen er girkassen.

    Mvh

  6. #486
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag handlet jeg ny snorstart så nå blir det gang på infernoen også! 8)



    DrE

  7. #487
    Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    I dag handlet jeg ny snorstart så nå blir det gang på infernoen også! 8)



    DrE
    Ja vær forsiktig nå...
    Ikke kjøre for fort og alt det der....

    Skikkelig skummel bil det der. :shock:

    :lol:

  8. #488
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire

    Skikkelig skummel bil det der. :shock:

    :lol:
    ja, den er kanskje ikke så stor, men det svir dersom man får den i leggen!

    btw, kjørte på en bmx bane her i sandnes om dagen. Bilen hopper glatt 4-5m og lander fjellstøtt.

    Det er helt rått faktisk! Du styrer bilen i lufta med gasspådrag. Sentrifugalkraften gjør at fullt pådrag får bilen til å steile i lufta, mens full brems får bilen til å "gå i stup". Dvs at man med noe trening for bilen til å lande akkurat i plan med underlaget. Ved å legge inn en "høyresving+bånngass" i lufta så ser det skikkelig fett ut. Da legger bilen seg til høyre i lufta.

    RC er morro! Men nå skal ikke jeg spamme denne tråden mere.


    btw, jeg kjører Audi A6 1.8Avant privat og Toyota Yaris Verso 1.4 på jobb. Greit fornøyd med begge bilene, bortsett fra når Audien er "hyttepakket". Da går den noe så helt for jævlig ræva dårlig...

    Savner Golf GTIen min jeg...

    DrE

  9. #489
    Newcomer redfox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er helt rått faktisk! Du styrer bilen i lufta med gasspådrag. Sentrifugalkraften gjør at fullt pådrag får bilen til å steile i lufta, mens full brems får bilen til å "gå i stup".
    Tøft! Skulle nesten testa å sette inn en ekstra servo og satt på et "ror" på taket.. Slik at du kan ta en 360 graders spin i lufta samtidig

  10. #490
    Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flere bilder

  11. #491
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pepa
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av Pepa
    jepp 130hk men skal chippes ... da ender den vel opp i rundt 170
    Da må du kjøpe chip som tunes til motoren din. Standard "trimmchippene" gir ikke så mye effekt. Kan anbefale Flissundet Motorservice, der gjør de en skikkelig jobb. Jeg har samme motor, og den gir nå 176hk 410nm. Du får også med utskrift fra rullende landevei på hk og nm. Det hele koster 10 tusen. Du kan også gå litt grundigere tilverks med bytte av eksosanlegg også, da henter du lett ut 10 prosent til.


    http://www.tuningspesialisten.no/
    såg att på tsracing koster det ca 7000,- , har hørt mye rart om rulla på flisundet---- mer du er fornøyd eller... hvordan ligger forbruket på nå da...
    Hei!

    Tenkte jeg bare ville annbefale TS, jeg har kjørt med den chippen kontra "boks" tuning i noen måneder nå og det er stor forskjell. Jeg har en 1,9Tdi PD motor med orginalt 130hk som nå gir 180. Det beste er dog dreiemomentet som Tommy logget til 421nm når jeg var der
    Har du manuell eller automat forresten?

  12. #492
    Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Tenkte jeg bare ville annbefale TS, jeg har kjørt med den chippen kontra "boks" tuning i noen måneder nå og det er stor forskjell. Jeg har en 1,9Tdi PD motor med orginalt 130hk som nå gir 180. Det beste er dog dreiemomentet som Tommy logget til 421nm når jeg var der
    Har du manuell eller automat forresten?
    har manuell girkasse er det , forskjell på ytelse på chip til automat og mauell

  13. #493
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet er at automat kassene ikke klarer det samme dreiemomentet som når du har manuell , men da er jo ikke det noe problem for din del

  14. #494
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange bilprodusenter legger inn en "restriktor" på innsuget til turboen, for å ta ned effekten. Dette gjelder for eksempel 1,8t motoren til VAG, og nissan sx200. Om Mazda 323 gt-r har det vet jeg ikke.
    Har en en bil med turbo, kan en hente en god del på å bytte eksosanlegget, da med racekat, samt bytte innsugsrøret til turboen med noe med større diameter. Mer inn=mer ut

  15. #495
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Det beste er dog dreiemomentet som Tommy logget til 421nm når jeg var der
    Har du manuell eller automat forresten?
    Ikke bruk dreimomentet når du skal akselerere, men gir ned og bruk HK i stedet for, ellers tar kløtsjen din kvelden. Dreimomentet har nemlig brent kløtsjen min, så nå ligger det en ny racing kløtsj i bagasjerommet. Skal få montert den så snart som mulig. I mellomtiden har jeg manuell girkasse med automatfunksjon. 8)
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  16. #496
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ultra81
    Mange bilprodusenter legger inn en "restriktor" på innsuget til turboen, for å ta ned effekten. Dette gjelder for eksempel 1,8t motoren til VAG, og nissan sx200. Om Mazda 323 gt-r har det vet jeg ikke.
    Har en en bil med turbo, kan en hente en god del på å bytte eksosanlegget, da med racekat, samt bytte innsugsrøret til turboen med noe med større diameter. Mer inn=mer ut
    Alle turboer har wastegate, for å regulere hvor mye turboen skal lade.

    http://www.streetracersonline.com/ar.../wastegate.php
    Her står det litt mer utfyllende.

    Mvh

  17. #497
    Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil

    Ikke bruk dreimomentet når du skal akselerere, men gir ned og bruk HK i stedet for, ellers tar kløtsjen din kvelden. Dreimomentet har nemlig brent kløtsjen min, så nå ligger det en ny racing kløtsj i bagasjerommet. Skal få montert den så snart som mulig. I mellomtiden har jeg manuell girkasse med automatfunksjon. 8)
    hva slags kløtsj da sinter eller ?

  18. #498
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke bruk dreimomentet når du skal akselerere, men gir ned og bruk HK i stedet for, ellers tar kløtsjen din kvelden. Dreimomentet har nemlig brent kløtsjen min, så nå ligger det en ny racing kløtsj i bagasjerommet. Skal få montert den så snart som mulig. I mellomtiden har jeg manuell girkasse med automatfunksjon.
    Kan du foklare litt mere her? :lol: Motoren er sterkest på HK toppen, og derfor burde kløtsjen få mest juling der...

  19. #499
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    I mellomtiden har jeg manuell girkasse med automatfunksjon. 8)
    Nice! Skulle kanskje laget en egen tråd om det på D.I.Y. forumet?

    Hehehe :twisted:

    DrE

  20. #500
    Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter mange Forder og et par Volvoer V70 (2000) og S80 (2000-2002) har jeg kjørt Cadillac STS siden 1996. Den skal aldri selges.

Side 25 av 121 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •