Hva kjører dere..? - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 2406
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Er diesel med turbo som er tingen for kjøretøy på fire hjul :-)

(Sjekk ut på bluefin om du kan få enda mer morro.. Det gjorde jeg )
    Takk for link,men jeg klarer meg godt.....enda.
    Jeg leter etter noe så kjedelig som en innlastingsbeskyttelse på fanger ved bagasjerom.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å tester bil nå og valget står mellom (Automat) Mercedes-Benz E 220 CDI eller BMW 3/5-Serie, X3 og X1. Har prøvd en GLK 220 CDI men det ble litt for mye kupestøy og nyrejuling Budsjettet er maks 470.000.- Ønsket årsmodell er 2011+

0-100 er uinteressant men 60-120 er veldig interessant samt 0-30 "nm".
    Lavprofil og andre ting som gjør kjøreopplevelsen hard og sporete velger vi bort, er for gammal til å velge 19" med slick's fordi det ser kult ut

Har testet 220 og 200 E-klasse og 200 er for treig i starten, 220 er toppers og har mye sikkerhet ++ som standard, sikkerhet er viktig! Kjørekomfort på langkjøring er og viktig. Ortopediske seter på MB må vi ha, BMW's sportseter funker flott. Full Bluetooth støtte samt mulighet til å koble iPhonen til er viktig, ev. minnekortleser eller innebygd ssd. Gjerne med et interface (skjerm) som er forståelig.

I dag kjører vi en Mercedes-Benz A-Klasse 150 CDI 2005mod.

Noen tips?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipset er BMW 3 eller 5 serie hvis du liker å kjøre, foretrekker du å bli frakta fra a til b uten å ha den store gleden undeveis velger du mercedes.
    Går du for kjøreglede og BMW blir den større jo mindre bil du velger, to småunger er nok maks i en treserie..

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bmw 5-serien!! Stor nok til det meste, og sporty nok for de fleste... Kjøreglede!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine egne to ben

19 år uten lappen.. huff :cry:

Satser på at morfar låner bort Mercedes C220 (2011?) som står og samler støv i garasjen sin. 8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Mine egne to ben

19 år uten lappen.. huff :cry:

Høres litt kjedelig ut :/ (Fikk prøve meg 3 mnd uten lappen, og det anbefales ikke!! )

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må teste 5-Serien ja, litt over budsjettet mitt om den skal opp på 2011 men vi får se Først skal "mini'en" på rustkontroll og på Tirsdag kommer et par tonn kjøkken så det blir noen dager uten testkjøring fremover.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Må teste 5-Serien ja, litt over budsjettet mitt om den skal opp på 2011 men vi får se Først skal "mini'en" på rustkontroll og på Tirsdag kommer et par tonn kjøkken så det blir noen dager uten testkjøring fremover.

Gled deg... Hver dag er en nytelse bak rattet på 5-serien

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gled deg... Hver dag er en nytelse bak rattet på 5-serien
    Digger slike kompiser .... bare litt til .. litt til ... og plutselig er budsjettet på 570.000 hehehe :-D Måååå jo ha 2011 modell ... eller?

Gleder meg i alla fall til testen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Digger slike kompiser .... bare litt til .. litt til ... og plutselig er budsjettet på 570.000 hehehe :-D Måååå jo ha 2011 modell ... eller?

Gleder meg i alla fall til testen

Hehe :-)

Du MÅ ikke, men den er om mulig, enda bedre enn den jeg har Lars Om mulig!!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 05-mod Passat på EU i dag, og fikk noen anmerkninger. De fleste visste vi om, for vindusheis etter vindusheis har takket for seg. I tillegg virker ikke hornet. Noen som har vært ute for dette, og vet om det handler om en sentral feil, eller om det faktisk er en og en som feiler? Dørlåsen på ene døren virker heller ikke. Irriterende med slike fillefeil, som sannsynligvis kommer til å koste skjorta å få fiksa.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har siden oktober 2010 kjørt denne.: -mercedes-jpg
    Må si jeg er meget fornøyd denne kjerra til mitt bruk, savner bare litt mer plass bak av og til. Men er overrasket over hvor mye man får med, vist en bare planlegger pakkingen litt. Har vært på bilferie i Danmark 2 ganger med denne bilen som har gått helt greit, og det med barnevogn.:-D

Bildet er fra da jeg og fruen hentet bilen på fabrikken i Sindelfingen(Stuttgart). Henting på fabrikk er sponset av importør/fabrikk, IMBAS heter hos Mercedes. Da dekker dem fly ned for to personer, 1 natt på hotell, lunsj på fabrikken dagen etter, fabrikk omvisning, billetter til M-B museet og full tank på bilen. Det er noe jeg kan anbefale på det varmeste, vist stjerna står høyt i kurs. Eller egentlig uansett. Man får en skikkelig VIP-behandling på fabrikken, og det ble ikke gjort forskjell på om du handlet S-klasse eller en C-klasse.8)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Kjerre"???

Herregud. Hadde man enn hatt råd til et sådant kjøretøy? :roll:

Kanskje jeg skulle bestille en snauhogst av 1500 mål med skog til neste år?
    Da kunne jeg muligens ha "surfet" rundt i noe tilsvarende....

Gratulerer i alle fall, med en praktfull doning! :grin: :grin:

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Kjerre"???
    Herregud. Hadde man enn hatt råd til et sådant kjøretøy? :roll:
    Kanskje jeg skulle bestille en snauhogst av 1500 mål med skog til neste år?
    Da kunne jeg muligens ha "surfet" rundt i noe tilsvarende....
    Gratulerer i alle fall, med en praktfull doning! :grin: :grin:
    Takker for hyggelig kommentar. Det må sies at jeg er ikke annet en en vanlig lønnsmottager, men kom tidlig inn i boligmarkedet og hadde en god del oppsparte middler som egenkapital. Og jeg var/er inneforstått med at tapet på bilen er stort, og blir derfor å beholde den i minst 5år slik at lån er ned betalt og avskrivingen gjort over en litt lengre periode. Da er det ikke så ille.

Men bevares én må virkelig være klar over tapet og være fortrolig med at det er mye penger å bruke på bil. Ble endel runder i tenkeboksen før handelen for min del, men har ikke angret på de 2årene som jeg har hatt bilen!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sponset Mercedes turen? I så fall en god feriedeal om det blir stjernekjøp neste gang.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Sponset Mercedes turen? I så fall en god feriedeal om det blir stjernekjøp neste gang.
    Jepp, det ble sponset.8) Det som man må stå for selv er hjemreisen, dvs. man får jo fulltank, så det ferger, bompasseringer og eventuelle overnattinger på veien hjem. Men man må spørre om IMBAS, ikke alle selgere som opplyser kundene sine om dette tilbudet.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17.150 Toyota tilbakekalles i Norge - DinSide

Bra av Toyota, men man må jo stille ?? ved kvaliteten de går høyt ut med.
    Har jo selv 2 stk av dette merke (ikke berørt i denne "kampanjen"), og det er driftssikre biler. Men dette er ikke helt god PR.
    Tungvint for bileierne også.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, så får vi begynne på nytt - Hehe

Neida, det er det nederste tallet som gjelder.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom det er såpass med autofile her blant oss audiofile, så slenger jeg dette innspillet inn her også

Prosjekt "ny" bil.....!

1. X1 4x4, en 123d (204hk) 2012 mod. Gått ca drøye 24k..
    2. X3 4x4, en 120d (184hk) 2011 mod, flere biler,
    men ikke over 30k i kjørelengde).
    3. F11, (5Serien), 520dat 2012.. Fått noen fine tilbud ang biler som kommer rett fra Bmwkonsernet og ingen har gått over 4k.. Flusst utstyrt, og da snakker vi extra snacks som head up osv.....

Uansett modell, så er det snakk om minimum: Soltak, elektronisk klima (?), Automat (5-serien sportsauto med F-1-flipper og 8 trinns samt justerbart understell ala M,) Keyless, adaptive kjørelys, sportsseter/komfort, headupdisplay, m-modeller uansett variant, parksensoer m/ryggecam, utvidet hifi, usb og aux inngang, internet! , elseter seff med memory, ehh... +Alt det andre snadderet en kan forvente av premium...

Det som bekymrer meg er at kanskje en X1 er en litt liten bil? (Har jo lenge vurdert en 3-serien coupe, men har prøvekjørt og når en strekker seg over 192 cm over havet blir den litt knapp.. Synd, for den er digg!) X3 kanskje litt gubbe, men likevel spennende modell... F11, nydelig vogn, dog touring, men noe jeg har hatt de tre siste bmw'er... og liker

Pris ja......... Her snakker en om fra ca knappe 500k til drøye 650k, men det viktigste er at det er rette bilen... For har kjøper på egen bil om jeg ønsker det... Så blir rent kjøp... (Interessert? Den ligger en plass mellom 350-400k )

Innspill ønskes, og tenk mer følelser enn penger når dere ser ønskelisten... Kjøper uansett ikke før jeg finner den "rette" bilen...

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom det er såpass med autofile her blant oss audiofile, så slenger jeg dette innspillet inn her også

Prosjekt "ny" bil.....!

1. X1 4x4, en 123d (204hk) 2012 mod. Gått ca drøye 24k..
    2. X3 4x4, en 120d (184hk) 2011 mod, flere biler,
    men ikke over 30k i kjørelengde).
    3. F11, (5Serien), 520dat 2012.. Fått noen fine tilbud ang biler som kommer rett fra Bmwkonsernet og ingen har gått over 4k.. Flusst utstyrt, og da snakker vi extra snacks som head up osv.....

Uansett modell, så er det snakk om minimum: Soltak, elektronisk klima (?), Automat (5-serien sportsauto med F-1-flipper og 8 trinns samt justerbart understell ala M,) Keyless, adaptive kjørelys, sportsseter/komfort, headupdisplay, m-modeller uansett variant, parksensoer m/ryggecam, utvidet hifi, usb og aux inngang, internet! , elseter seff med memory, ehh... +Alt det andre snadderet en kan forvente av premium...

Det som bekymrer meg er at kanskje en X1 er en litt liten bil? (Har jo lenge vurdert en 3-serien coupe, men har prøvekjørt og når en strekker seg over 192 cm over havet blir den litt knapp.. Synd, for den er digg!) X3 kanskje litt gubbe, men likevel spennende modell... F11, nydelig vogn, dog touring, men noe jeg har hatt de tre siste bmw'er... og liker

Pris ja......... Her snakker en om fra ca knappe 500k til drøye 650k, men det viktigste er at det er rette bilen... For har kjøper på egen bil om jeg ønsker det... Så blir rent kjøp... (Interessert? Den ligger en plass mellom 350-400k )

Innspill ønskes, og tenk mer følelser enn penger når dere ser ønskelisten... Kjøper uansett ikke før jeg finner den "rette" bilen...

Hei !
    ¨
    X3 kan du "skrinlegge" med en gang, mener hvertfall jeg. Det er nok en meningsløs halveis løsning, som hverken er i toppklasse på veien eller i kupert terreng. Går knapt å kjøre i hagen med den Er ikke spesiellt god plass i den heller.

Når du strekker deg 192 over havet som du sier, så skjønner jeg ikke at du vurderer noe annet enn 5 serien

Bare min mening

Lykke til med bilkjøp !

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Side 116 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •