Hva kjører dere..? - Side 114

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 114 av 121 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... SisteSiste
Viser resultater 2,261 til 2,280 av 2406
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    -

Et litt bedre av kjærra til kompissen min, og Hiluxen jeg ikke har lengre.
    Motoren har akkurat vært i biter og blitt oppgradert endel. Det viste seg at Ford Racing har noe å lære oppi nord så til uka blir det oppstart og morro morro

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ikke blitt sommer i Bodø ser jeg..

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Fremdeles ikke blitt sommer i Bodø ser jeg..

Blir det tydeligvis aldri, men bildet er gammelt
    Hakke noe å si tho, vi har kickass stereoer og trives i stua

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på tide å pensjonere Galanten fra 1993, og vi trengte en "ny nr 2" på tunet. Med to gutter på 1 og 4 er det fint at denne er praktisk også. Fant denne 2002 modellen som har gått 140k. Etter prøvekjøring i dag, tok vi den med hjem. 2.0 og 146hk merker man ikke så mye til og noe mindre ville jeg ikke hatt i denne bilen. Når det er sagt, så var den veldig god å kjøre. Regner med å bli mobbet for to sølvfargede stasjonsvogner på tunet.

-81_1894115262_xl-jpg
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Teddy!!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, fin bil. Jeg liker faktisk denne Mondeo modellen bedre enn den som selges ny nå.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg inn i rekken av gratulanter Teddytusen! Ikke minst fordi jeg er en notorisk "Ford-fan" sjøl.
    Men det har vel de fleste forlengst oppdaget?

Det kan vel uansett passe med et lite bilde av mitt eget "fordon", som litt skryt hva Mondeo angår:

-mondeo-jpg

En 2005 2,2 TDCI Titanium X, hvor jeg i motsetning til Teddy - ikke mangler krefter!
    Originalt leveres det 155Hk / 400Nm fra snurra under panseret, uten å si noe mer om det. 8)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Frode - også bensin og greier - ikke dumt Fant annonsen på Finn og det virker jo å være veldig mye bil for pengene. En jeg kjenner kjøpte en ganske standard Toyota Avensis 2003 modell som har gått det samme for nøyaktig dobbelt så mye penger i forrige uke.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi betalte 53k for bilen, og med omregistrering kom den på 59,5k. Syns ikke det var ille for en bil med forholdsvis lav km-stand. Etter å ha kjørt den hjem i går (tok den lange veien med smale, svingete veier istedet for ferja selvsagt), så er jeg i tvil om hvilken bil vi velger på langtur gitt. Alternativet er Passat 1,9TD 2005mod. Billigere å kjøre, men langt fra like god. Bedre plass er det i Mondeoen også. Er litt spent, for jeg har egentlig et litt anstrengt forhold til Ford. Min første bil var en Scorpio som jeg kjøpte for 50k i 1995. La ut 50k i rep første året... :???: Satser på en bedre opplevelse denne gangen. Vi prøvekjørte "den nye Mondeo" da den kom i 2008. Det var vår soleklare favoritt av alle vi testet, men akkurat da var det litt over budsjett. Gikk for brukt Passat i stedet da. "Vår" Mondeo var kjørt av en mann i 70-åra første 7 år. Mulig den er litt "daukjørt", men som nevnt så merker man ikke noe særlig til de 146hk. Mulig jeg kjører den litt for likt Passaten, men jeg trodde det skulle være mer krefter i bunn. Må litt opp på turtall.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Føyer meg inn i rekken av gratulanter Teddytusen! Ikke minst fordi jeg er en notorisk "Ford-fan" sjøl.

Det kan vel uansett passe med et lite bilde av mitt eget "fordon", som litt skryt hva Mondeo angår:

-mondeo-jpg

En 2005 2,2 TDCI Titanium X, hvor jeg i motsetning til Teddy - ikke mangler krefter!
    Originalt leveres det 155Hk / 400Nm fra snurra under panseret, uten å si noe mer om det. 8)
    Lekkert.

Men Scrooge... hva KAN man hente ut av denne bilen? Du har jo selvsagt ikke gjort noe slikt, men jeg er nyskjerrig på hva som er mulig.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! :-D

Ellers er det uproblematisk med effekter mellom180 og 200Hk, og ca 450Nm, litt avhengig av hvor man henvender seg.
    En fartsøkning fra 100 til 140km/t går da unna på ca 5-6sek i 5.gear - i 6. går det naturlig nok noe tregere.
    Men akselerasjonen merkes godt, også i 6.gear!
    En helt utrolig motor, som jeg garantert vil savne den dagen jeg finner det for godt å bytte bil.

Har faktisk prøvekjørt et par Focus-utgaver på hhvis 109 og 136hk.
    Sistemann ga meg for så vidt en liten Mondeo-følelse, men det er fortsatt et stykke igjen.
    Leter faktisk etter 163hk-utgaven av Focus, som antakelig matcher noenlunde.
    Men det er forbasket få å finne av slike! :evil:

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører mye i utlandet, Scrooge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En og annen tur blir det ja, og da går det jo an å strekke ut litt! :wink:

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med dieselbiler og litt ekstra "skremming" er ikke noe problem om en er moderat.. Jeg har nå fått skremt min ved hjelp av Bluefin, og den er nå på ca. 220hk og drøye 500nm... Det merka jeg på nå ferie, hvor det gikk så en fylte nesten hele speedometeret... I tyskland da.......

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et skikkelig "landeveislokomotiv", med andre ord! 8)

Brukt med vett og forstand, vil jeg mene at en bil med mye krefter er en sikrere bil i forhold til en undermotorisert sådan.
    Om man ønsker å kjøre forbi, eller komme seg unna i en gitt situasjon, vil det alltid oppleves bedre med "nok" krefter! :twisted:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona har hatt Mondeoen siden den ble kjøpt, men i kveld fikk jeg testa den litt igjen. Riktignok med henger på, men fikk likevel opplevd at den er slett ikke så død som jeg først trodde.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Var på tide å pensjonere Galanten fra 1993, og vi trengte en "ny nr 2" på tunet. Med to gutter på 1 og 4 er det fint at denne er praktisk også. Fant denne 2002 modellen som har gått 140k. Etter prøvekjøring i dag, tok vi den med hjem. 2.0 og 146hk merker man ikke så mye til og noe mindre ville jeg ikke hatt i denne bilen. Når det er sagt, så var den veldig god å kjøre. Regner med å bli mobbet for to sølvfargede stasjonsvogner på tunet.
    Gratulerer, bra valg detta... Hilsen Ford entusiast

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

Flott bil, hadde selv en ST220 som jeg solgte i fjor.. Nå går det i oppskremt MK4, duger det og.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testa toppmodellen av Mondeo i 2008, og denne pent brukte vi har kjøpt nå, så ligger Mondeo, eller en annen Ford an til å bli bil nr 1 om noen år. Fantastisk god å kjøre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 for den! :-D
    Samtidig er den (Mondeoen) fortsatt ytterst forutsigbar med ESP avslått, og desto mer morsom å kjøre! (NB! IKKE vinterstid!!).
    Den som virkelig vet å provosere en forhjulsdrevet bil ved "aktiv" kjøring vil finne det svært så underholdende når "hekken" slipper, og da på en pen måte.
    Men da skal man helst ikke gå av gassen når det skjer, for da kommer "rumpa" ganske fort! :twisted:

Ellers må jeg få lov til å korrigere meg selv i en tidligere uttalelse ang. 100 til 140: Tallene - altså 5-6sek fra 100 til 140 stemmer ikke.
    5-6sek gjelder fra ca 120 til 140, med tre personer i bilen.
    Men det er vel ikke så dårlig, lell?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel fyre litt opp under Ford snakket med bilde av en ordentlig familie Ford

Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 114 av 121 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 110 111 112 113 114 115 116 117 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •