Hva kjører dere..? - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 2406
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Hvis du er glad i to takt motorsykkel AW så er det ingenting som slår RG500
    Enig i at H2 er tøfft, en kompis kjørte en sånn på bane inntil dette skjedde.
    Kawasakien er den første som går ut, sykkel nummer to er en 750 Rob North Triumph.

Classic TT at VÃ¥ler Raceway 2009 - YouTube

Denne helgen er det igjen Classic racing på Vålerbanen.
    H2 har vært drømmesykkelen siden jeg var liten gutt. RG500 var også veldig høyt på listen før, men det er Kawaen jeg har lyst på. Det er egentlig bare en ikke så veldig realistisk drøm, da jeg ikke engang har lappen på sykkel. Å få en DeTomaso i garasjen ser jeg derimot på som langt mere realistisk.

Dette ser forresten ut til å være den gamle bilen til min kamerat:

Regner ikke med det er flust av Te Tomasoer med PX på skiltet.
    Edit: Det fantes tre stykker DeTomaso i Lyngdal på 80-tallet, så det vil være tre stk PX-registrerte i landet, tipper jeg. En rød, en svart og en candyrød. Dette er den røde(jeg mener det var han "Svindler"-Bach som kjøpe den av min kamerat), den svarte tror jeg går i Halden eller Fredrikstad(tunet til 560 HK sist jeg så den), men den candyrøde vet jeg ikke hvor har blitt av.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Det var fin bil, men er det forskriftsmessig plassering av kjennemerke? Neppe

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det var fin bil, men er det forskriftsmessig plassering av kjennemerke? Neppe
    Nuvel, det er sikkert bedre enn ingenting.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen har ikke varslingen for ESP Fault forsvunnet gitt!

Me very happy!!! :grin:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jammen har ikke varslingen for ESP Fault forsvunnet gitt!

Me very happy!!! :grin:
    Jøss, så bra!!

Sånn uten videre? Skulle ikke du prøve å teipe den modulen, eller på en eller annen måte sette koblingen i "spenn" - det skulle visstnok hjelpe...

Eller har du brukt for mye Möllers tran?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, så bra!!

Sånn uten videre? Skulle ikke du prøve å teipe den modulen, eller på en eller annen måte sette koblingen i "spenn" - det skulle visstnok hjelpe...

Eller har du brukt for mye Möllers tran?
    Focusen (og Volvo og Mazda) hadde jo ikke den "vanlige" feilen med elektronikken - feilen på våre biler var jo en trykksensor i den mekaniske delene som tok kvelden.

I starten måtte man bytte hele abs-pumpen, men siste året har de begynt å levere kun den mekansike delen hvis man trenger det. Dermed sank reparasjonskostnadene på Ford fra over 20 tusen til "bare" over 10 tusen

Så jeg handlet delen på Ford og byttet den sjæl - var faktisk veldig enkelt.

Jeg har holdt på og øke strømforsyningen i bilen - mere strøm = bedre hifi - vet du. Jeg har doblet tversnittet på alle hovedstrøm kabler mellom batteri, dynamo, karosseri og motor. Samt at jeg har byttet ut originalbatteriet på 52 Ah med et på 75Ah.

Siden å fjerne batteriet er en av prosedyrene for å bytte abs dingsen, så slo jeg to fluer i en smekk

Nytt batteri:

Delen kostet kr 2700,- på Ford.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ei vidunderlig sommernatt å bare cruise rundt på to hjul

Bare å legge seg, for i morra, i dag, blir det mer.... Endelig litt fint vær

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I starten måtte man bytte hele abs-pumpen, men siste året har de begynt å levere kun den mekansike delen hvis man trenger det. Dermed sank reparasjonskostnadene på Ford fra over 20 tusen til "bare" over 10 tusen

.....

Delen kostet kr 2700,- på Ford.
    Ford i Kristiansand kan kysse seg der solen aldri skinner..............

men - good 4 U - jeg unner deg det

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ford i Kristiansand kan kysse seg der solen aldri skinner..............

men - good 4 U - jeg unner deg det
    Enig i det - jeg har lest flere tråder hvor eiere til både Volvo og Mazda har samme synspunkter på sine bilforhandlere. Leser at de har blitt meldt til forbrukerombud i flere land på grunn av dette. Andre land har mye kortere garanti - så denne utgiften har for mange dukket opp etter litt over 2 år.

Samtidig leser jeg at flere også kan forhandle om regningen på denne reparasjonen. Det virker som bilforhandlerne er flinkere til å spleise på regningen når det er kortere garantitid.

Jeg er veldig fornøyd med å ha spart litt penger på å gjøre det selv. Trengs det etter å ha brent litt vel mye cash på bilstereo

Som forresten låter så bra at det blir altfor mye kjøring kun for å høre på musikk.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    H2 har vært drømmesykkelen siden jeg var liten gutt. RG500 var også veldig høyt på listen før, men det er Kawaen jeg har lyst på. Det er egentlig bare en ikke så veldig realistisk drøm, da jeg ikke engang har lappen på sykkel. Å få en DeTomaso i garasjen ser jeg derimot på som langt mere realistisk.

Edit: Det fantes tre stykker DeTomaso i Lyngdal på 80-tallet, så det vil være tre stk PX-registrerte i landet, tipper jeg. En rød, en svart og en candyrød. Dette er den røde(jeg mener det var han "Svindler"-Bach som kjøpe den av min kamerat), den svarte tror jeg går i Halden eller Fredrikstad(tunet til 560 HK sist jeg så den), men den candyrøde vet jeg ikke hvor har blitt av.

Kjører Pantera støtt og stadig, med 398 cid fra Ford Racing.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Familien Bmw

Jeg kjører en Bmw 520i 2004 mod.

Kone bilen er en 318i Msport 2009 mod.

Helfrelst av bmw og deres fokus på kvalitet og sportslig kjøreglede

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig har jeg fått A8-en ut av garasjen der den har stått i 9 mnd nå. Hadde tenkt å ha den ut allerede i mars, men den var helt tom for strøm da. Siden jeg allikevel forsøkte å starte den, ble nøkkelen sittende bom fast(elektronisk tenning uten strøm= problem). Reservenøkkelen var sporløst forsvunnet etter flytten fra leilighet til hus. Jeg trengte nøkkel for å komme inn i bagasjerommet der batteriet er plassert. For to dager siden fant jeg plutselig reservenøkkelen og bestilte sporenstreks nytt batteri. Det var rett og slett en herlig følelse å igjen få kjøre V8 med 335 HK, spesielt å ha kjørt Toyota Avensis som pendlebil i lang tid.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veksler mellom disse for øyeblikket :-)

Ford Explorer 96 4.0 V6
    Ford Fiesta 97 1.3 R4

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mangel av annen, egnet tråd, spør jeg her.

Våre naboer som vi har et "på nikk" forhold til, har litt logistikk utfordringer. Fyren i huset er hobbymekaniker, hobbysnekker, hobbymurer osv.
    Og hans prosjekter tar liksom aldri slutt.
    Pga plassmangel i egen dobbelgarasje + 4-5 egne parkeringsplasser som er overfylt av båter, biler, sand osv, velger de å parkere i den offentlige veien og da med en av bilene ved muren vår.
    Selve parkeringen kan jeg ikke bestride da den er lovlig selv om det vel står i loven et sted at man skal ha plass til egne biler på egen tomt.

Jeg vil ikke fremtvinge ubehageligheter ved å protestere på denne vegparkeringen. Vi ymtet en gang, men fikk passet påskrevet om at det var offentlig veg og bla bla bla.

Men når hans eldre A6 lekke olje så til de grader som bildene under viser, har jeg da en "sak" jeg kan ta videre, enten med ham direkte (helst ikke) eller med kommunen?
    (kona hans er i styret i velforeningen så det er nok ikke helt smart å gå den vegen heller....)

Klikk på bildene for å gjøre dem større - bilen i bakgrunnen har ikke noe med saken å gjøre. Like bak flekken har naboen inngang inn til venstre og like bak der igjen pleier kona hans å parkere sin bil. Også den er en eldre og lite pen bil, men den lekker ikke olje slik som hans gjør.
    Flekkene er både eldre og nye og de nyeste er helt ferske.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du at han ikke skal parkere der?

Eller vil du at han skal fjerne flekken?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo også tenkes at han rett og slett ble forbannet på deg, når du uten videre byttet ut Forden?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du at han ikke skal parkere der?

Eller vil du at han skal fjerne flekken?
    A) Han må gjerne parkere der inntil hans prosjekter er såpass at han kan bruke sine egne garasjer
    B) Men det er en uting at vegen inn til oss skal se ut som gulvet på en dårlig videregående skole, mekanikerlinje

Og dette er jo direkte stygt for nabolaget og etter det jeg vet, tærer slik olje på asfalten og det kommer garantert hull i vegen

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyren fatter åpenbart ikke stort - slike kan man heller ikke snakke til. Avfetting og høytrykk - deretter strør du slik oljesand en gang inimellom så har du flekken under kontroll

Koster deg lite energi og du slipper å irritere deg. Har du flaks så ser han deg en gang du utbedrer flekken, da kan du gi han "skam deg" blikket - som vil gi deg en god følelse i årevis!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A) Han må gjerne parkere der inntil hans prosjekter er såpass at han kan bruke sine egne garasjer
    B) Men det er en uting at vegen inn til oss skal se ut som gulvet på en dårlig videregående skole, mekanikerlinje

Og dette er jo direkte stygt for nabolaget og etter det jeg vet, tærer slik olje på asfalten og det kommer garantert hull i vegen
    Med kommunen får du null hjelp tipper jeg.

Om du synes det er uheldig/stygt/irriterende at bilen hans lekker olje akkurat der synes jeg eneste utvei er å ta det opp med vedkommende. Det skjer hvertfall ingenting hvis du bare går og gremmer deg for deg selv.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord, begge to. Takk.

Skal gjøre litt begge deler, etter ferien.

De venter barn nå hver dag som helst, så jeg tror ikke oljesøl er top-of-mind der i huset.

Side 113 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •