Hva kjører dere..? - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 112 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 2406
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tragisk så det holder. Får håpe de begge klarer seg.

Gutt (2) startet bilen og kjørte på sjøen

Men bør man stille ? ved dette med nøkkelløse biler?
    Vel, nøkkelløse er de ikke og jeg aner jo ikke om dette er tilfelle her heller.
    Men det er jo et risikoelement inne i bilde med en "start-knapp" fremfor standard nøkkel-i-nøkkelhullet ved rattet.

Flere nye biler har sågar eget oppbevaringsrom inni bilen for oppbevaring av den nøkkelfrie senderen. Og går man da fra bilen med senderen i f.eks hanskerommet eller lign. Så er det altså bare å trykke på knappen så starter den.
    Bilene med slik start må jo ha bremsepedalen trykket inn(automat) eller clutchpedalen trykket inn(manuell), for å få start på bilen.
    Det skal vel godt gjøres for et barn å trykke inn en pedal samtidig som man trykker på denne start knappen.

Det er jo enklere å starte en bil med vanlig nøkkelsystem. Da er det jo bare å vri om nøkkelen, og bilen startes selv om den står i gir.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Bilene med slik start må jo ha bremsepedalen trykket inn(automat) eller clutchpedalen trykket inn(manuell), for å få start på bilen.
    Det skal vel godt gjøres for et barn å trykke inn en pedal samtidig som man trykker på denne start knappen.

Det er jo enklere å starte en bil med vanlig nøkkelsystem. Da er det jo bare å vri om nøkkelen, og bilen startes selv om den står i gir.
    Av, selvfølgelig. My bad

Mye tryggere med nøkkelsender. Beklager!!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av, selvfølgelig. My bad

Mye tryggere med nøkkelsender. Beklager!!
    Hehe, ikke noe en må beklage

Det er ikke alltid ny teknologi er til det bedre, men i dette tilfellet er det slik.
    Finnes mange andre eksempler på det motsatte.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge vitner skal bilen ha startet og rygget med bare gutten inni.

Han så bestefarens kamp for å redde barnebarnet - bt.no

Noen som vet hva slags bil dette er?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Store motorer trenger ikke bruke mye på langkjøring.
    Kjører nå i pinsen en 4.8L V8 med 400hk og 500NM, selv ved bruk av adaptiv cruise kontroll ( Slik som følger bilen foran ) bruker den bare 0,79 på langkjøring

2,5 liters BMW med 4hjulstrekk. Og 1,2 bar ladetrykk.. Har tuna sprutet til å være snill (afr 14.5- 15.8) på området 60/100 km/t, men hvem klarer å gi **** i å gasse..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt bedre bilder av min nye "riskoker"

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rein, blank og ny!

Hva synes du om den nye bilen i forhold til den gamle? Kjøreegenskaper, støynivå, fartresurser - generell kjørekomfort? Lydkvaliteten på den nye anlegget? Er det noe kult nytt utstyr som imponerer?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Rein, blank og ny!

Hva synes du om den nye bilen i forhold til den gamle? Kjøreegenskaper, støynivå, fartresurser - generell kjørekomfort? Lydkvaliteten på den nye anlegget? Er det noe kult nytt utstyr som imponerer?
    Godt poeng - det er jo det tråden handler om også.

Kjøreegenskaper/motor:
    Jeg vil starte med å si at iX35 IKKE er en Ford Focus, period! Focus er en bil med spesielt gode kjøreegenskaper, veldig bra styrefølelse osv osv

iX35 er en STOR bil. Den ser ikke så stor ut, men den ER stor når man skal kjøre den. Det er ikke et "flak" å kjøre, slik jeg har opplevd med f.eks Mondeo. Dvs at jeg får ikke sånn duvende, floating følelse av å kjøre den.

Bilen er overraskende lettkjørt, gearskifte er kjapt og styreresponen er presis. Oversikten er ypperlig forover og til siden, litt begrenset bakover men ikke mye mindre enn i Focus'en, faktisk. I tillegg har min utgave ryggesensor som hjelper litt.

Dette er min første diesel-bil og jeg må venne meg til å geare litt annerledes. Den trekker voldsomt på 2. og 3.gear - tror nesten jeg skal kunne starte en kjøretur i 3.gear. Dette har vel noe med dreiemoment å gjøre. Det er en gearskifte-varsler i dashboardet som forteller når jeg bør geare opp og ned.

Den virker verken stiv eller myk i fjæringen, men i forhold til Focus'en vil jeg nok si at denne er stivere. Om det har noe med dekkdimensjon å gjøre, aner jeg ikke.

Prøvebilen vi hadde i høst var litt urolig på rattet i høy hastighet, men dette er ikke merkbart i min bil. Mulig dette er rettet på, eller at det var noe feil med forhjulsstillingen på bilen vi prøvde.

Plass/komfort:
    Sittekomforten er veldig bra. Min utgave har delskinn, dvs at kun midten av sitte- og ryggpute er i stoff. Det blir da ikke så klamt om sommeren og kaldt om vinteren.
    Plassen i kupeen er enorm, tatt i betraktning bilens utvendige mål. Bakseteplassen er svært god for 2 voksne og bra for 3. Midtsete bak er forhøyet så det er ikke allverden å sitte lenge på den plassen.
    De 2 normale setene bak er tilnærmet like komfortable som forsetene og det har jeg vel ikke sett på andre SUV'er i denne klassen. x1 har kanskje dette, men det er ulidelig trangt å komme ut/inn av baksetene på den bilen.

Store, gode dører gir veldig lett inn-og utstigning.

Svært mange smarte oppbevaringsløsninger; bl.a. er det god plass til flasker i alle 4 dørene, 2 koppholdere mellom forsetene og 2 i baksete (hvis det ikke sitter en i midten).

I fart er det veldig behagelig, lite støy i kupeen. Man hører motoren ved høye turtall, men i 5. eller 6. gear er det veldig rolig fra den. Lite vindstøy og helt normal dekkstøy. Underlaget har ganske mye å si, men det gjelder jo alle biler.

Bagasjerommet er stort, høyt og veldig lett å laste ut og inn. Under er det normalt stort reservehjul og egentlig masse plass til å legge ting&tang sånn som det avtagbare hengherfeste osv.

Bakseteryggene kan legges ned og da blir det jo varebil-størrelse på lasterommet. Eneste minus er at gulvet ikke blir helt flatt. Mazda har en annen patent her som er mye bedre.
    Focus'en har jo også flatt gulv om man først vipper opp baksetene før man legger ned ryggen. Dette savner jeg litt i denne bilen, men noe må det jo være.

Lydanlegget:
    Det er helt klart grei lyd og nok lyd i de 6 høyttalerne, men det var bedre lyd i Focus'en. Husk at jeg hadde Ghia med oppgradert spiller fra Sony med bl.a. DSP, Aux osv.

iX35 har nok èn tommes større høyttalere i dørene enn Focus og muligens en litt større diskant. Men lyden er allikevel altså ikke bedre, snarere litt dårligere. Det er mulig jeg kommer til å sette inn nye høyttalere i dørene etterhvert, men jeg vet jo ikke om det da også må skiftes diskanter...
    Bilen kan leveres med sub bak i bagasjerommet og jeg vurderer å gjøre det også - etterhvert.

Man kan justere bass, mellomtone og diskant og legge til extra bass, en slags akustisk fremheving av bassen (??). Og man kan sette adaptiv volum, dvs at anlegget justerer volumet etter hvor mye støy det er fra kjøringen.

Til daglig bruk er anlegget helt greit. God radio og mulighet for USB eller mp3/iPad/iPhone - også med kabel.
    Apple sertifisert så ved å bruke kabel kommer hele spillelisten opp på skjermen. Kan da styre alt fra rattet eller fra anlegget; random, shift, ffw osv
    Det kan man også ved å bruke USB minnepenn; jeg har 32gB stående i nå og det fungerer som en drøm.

Bluetooth til både telefoni og/eller overføring av musikk trådløst. Det siste er litt u-utviklet siden man da må skifte sanger ved å trykke på mobilen. Men jeg kan spille Spotify fra mobilen trådløst til bilanlegget. Og om jeg da har en on-the-fly spilleliste så spilles jo musikken kontinuerlig.
    Telefondelen på bluetooth er også veldig grei. Man kan lese inn kommandoer og ringe ved å si f.eks "Call my car dealer" eller "Call hjem".
    Ikke norsk stemmeinstruksjon, kun engelsk/dansk/svensk osv., men man kan lese inn norske ord (den gjenkjenner jo innlesingen)

Kule ting:
    Ja, det er et par ting som jeg synes er veldig praktiske. Hill-hold (bakkestartassistent); dette er et system som holder bilen i oppoverbakke. Veldig kjekt i bakkestart og køkjøring. Trykk bremsen litt hardere inn enn normalt, slipp bremsen og clutch/gear som vanlig og bilen starter som om det var automatgear!
    Den har også nedstigningskontroll; et system som sikrer jevn hastighet i bratte nedoverbakker. Har ikke testet denne ordentlig ennå.
    Auto-lys; inkluderer follow-me-home lys. Har ikke fått testet dette ordentlig ennå, det er jo en lys periode vi er inne i. Ei heller har jeg fått testet oppvarming av viskersonen på frontruta.
    Justerbare bakkestøtter, også fremover (ikke bare opp/ned). Det gir da mer behagelig støtte for nakken ved at puten kommer helt inn til hode.
    Belte til midtsete bak er hengt opp i taket. Dette er praktisk da man slipper å ha dette belte liggende og slenge i baksete.

Auto-stop fuksjonen for å spare drivstoff (og da kunne dokumentere lavere utslipp > blueDrive), er bedre enn jeg fryktet. Fungerer kun når bilen står stille og gear settes i fri og clutch slippes. Systemet iverksettes ikke når motoren er kald eller når batteriet mener det trenger lading (intelligent ladesystem).

Ditec; jada, det er delte meninger om dette men du verden så blank bilen er. Jeg gleder meg til jeg må vaske, faktisk

Har jeg noe negativt å si om bilen, bortsett fra ikke-flatt-gulv ved å legge ned baksetene? Tja, det er vel litt for tidlig å si men lydmessig er det 1 skritt frem og 2 tilbake (flere muligheter, dårligere lyd). Men det er jo bare å kjøpe noen Infinity Kappa, ikke sant.....
    Det jeg hører er at gode innspillinger låter bra, mens dårlige er dårlige - kort fortalt....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow - det var litt av en redegjørelse :-D Det blir S i karakter!

Virker som du er fornøyd og har fått det du forventet.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Wow - det var litt av en redegjørelse :-D Det blir S i karakter!

Virker som du er fornøyd og har fått det du forventet.
    Takk - og så blir det vel å kjøpe seg noen timer i Spock's Garage om jeg skulle trenge hjelp til nye høyttalere/sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyyyydelig!

Så tar du deg en tur rundt havna i hvalfangerbyen, ruller ned vinduene, henger opp revehalen og terningen - og spiller:
    Infected Mushroom - Never ever land
    Infected Mushroom - Avratz
    Tony Touch - Tony Navaja

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyyyydelig!

Så tar du deg en tur rundt havna i hvalfangerbyen, ruller ned vinduene, henger opp revehalen og terningen - og spiller:
    Infected Mushroom - Never ever land
    Infected Mushroom - Avratz
    Tony Touch - Tony Navaja

Hehe, har nok ingen av de sangene der i min samling. Ikke har jeg hatt noen reve hale heller - men terninger hadde jeg hengende i den første bilen jeg eide - en -73 modell Ford Taunus 1.6L. Denne bilen hadde jeg også sotede ruter bak på - slik som er så moderne nå om dagen.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fremtiden satser jeg på å ha slike i garasjen:

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargen(e) var jo fine

Er Ku-byen klar for enda en råner?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ku-byen er klar for det meste.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VG Nett - Kan bli EU-kontroll hvert år - Hjelper deg bil

Ja, for all del. Hvem er det egentlig som jobber i kulissene for dette? Kan det være bilbransjen selv? Ja, det skulle ikke forundre meg......

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    I fremtiden satser jeg på å ha slike i garasjen:

Har en kompis som har hatt RD500, og den kan jo sammenlignes med H2. Og nå for tiden har han Pantera, med eskeny motor fra Ford Racing. Morro

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Har en kompis som har hatt RD500, og den kan jo sammenlignes med H2. Og nå for tiden har han Pantera, med eskeny motor fra Ford Racing. Morro
    http://i962.photobucket.com/albums/a...f/IMG_9612.jpg
    RD 500 er også rå, men ikke helt samme. Skjønner dog sammenligningen.
    Den svarte DeTomasoen så bra ut. En kamerat hadde to av dem på 80-tallet; en rød og en svart. Begge var GTS med de brede skjermene og vinge bak. Veldig lik den du har bilde av.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er glad i to takt motorsykkel AW så er det ingenting som slår RG500
    Enig i at H2 er tøfft, en kompis kjørte en sånn på bane inntil dette skjedde.
    Kawasakien er den første som går ut, sykkel nummer to er en 750 Rob North Triumph.

Classic TT at VÃ¥ler Raceway 2009 - YouTube

Denne helgen er det igjen Classic racing på Vålerbanen.

Side 112 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •