Hva kjører dere..? - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 121 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2406
  1. #201
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det som er mest skuffende med spesielt BMW og VW/Audi er at en hestekraft der er som ca 0,75 hester hos en konkurrent.
    ??? :?
    Det tviler jeg sterkt på...
    Hvilke konkurrenter er det som har "kraftigere" hester enn BMW & VAG da? Har du noe håndfast å vise til her?

    BB

  2. #202
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ellers har jeg hørt myyye tull om VAG bilene, spesielt 97-98mod Passat. Min far hadde en slik, og det var tull med den hele tiden :?

    Alle gjør forskjellige erfaringer
    Jeg kjører selv en 97 mod Passat 1.8T, og ja disse hadde en del barnesykdommer, men jeg har ikke hatt så mange problemer med min, fikk fikset det som var feil på garantien også. Etter dette har jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt, så jeg er ikke misfornøyd... Alle gjør sine egne erfaringer....

    BB

  3. #203
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    [Jeg er ikke så veldig flink til å formulere meg Gorm
    Men dersom 2 100% like biler har en "hypotetisk" automat girkasse som hele tiden kan holde turtallet på en plass, vil den bilen som har turtallet plassert på HK toppen kjøre i ring rundt den som har turtallet på NM toppen. Samme om det er oppover eller nedover.

    Forståelig?
    Tror du må prøve en nyere turbo diesel før du fortsetter diskusjonen AK. Bilen med flest antall HK taper så mye tid på giringen at bilen med høyere dreimoment forlengst er borte i horisonten (og da mener jeg horisonten foran).
    Fordelen med nye TD motorer er jo også at de har både mye HK og høyt dreimoment. Og har de ikke det koster en ny chip småpenger. 9900 kroner for 40-45 % mer HK og dreimoment (Flissundet Motorservice)
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  4. #204
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det som er mest skuffende med spesielt BMW og VW/Audi er at en hestekraft der er som ca 0,75 hester hos en konkurrent.
    Dette er sprøyt. At det kan føles sånn når du sitter med en treg BMW rekkesekser (på lave turtall) foran deg kan jeg skjønne, men ikke dra VW/Audi inn i samme gruppe.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  5. #205
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    må si denne diskusjonen begynner å bli fryktelig morsom 8)
    tydelig mange som ikke har kjørt biler/ moterer som de uttaler seg om. jeg er enig med Gorm her. blir litt feil å diskutere nm kontra hk. cluet her er turboen. på en moderne tdi motor/eller bensin motor med turbo) er at turboen slår inn veldig tidlig og gir bilen masse nm ved lavt turtall. dette holder seg ganske langt opp i turtallsregisteret. når nm kurven begynner å duppe nedover, så er motoren kommet opp i et turtallsområde hvor hk kurven er kommet godt opp, og overtar på en måte jobben etter at nm kurven synker. resultatet er en motor med drag helt i fra 1200-1500 rpm og helt til rødmerkingen. det fine med en nm sterk motor er at det bare er å trykke på gassen så skjer det noe, uten at man må gire ned. sikkert morsomt med en v-tec motor fra honda med masse hk ved 8000 omdreininger, men det kan bli slitsomt i lengden. anbefaler de som ikke har prøvd en moderne tdimotor å dra innom en forhandler og be om en prøvetur. jeg mener at kombinasjonen mye krefter, lavt forbruk og god andrehåndsverdi er nærmest uslåelig. Ps AK, foreldrene mine har en 940..........skal ikke si no mer en det 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

    afinner@online.no

  6. #206
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du må prøve en nyere turbo diesel før du fortsetter diskusjonen AK. Bilen med flest antall HK taper så mye tid på giringen at bilen med høyere dreimoment forlengst er borte i horisonten (og da mener jeg horisonten foran).
    Det er ikke poenget her. Dersom du leser hva jeg skriver står det at begge hadde tomatkasse som klarte å holde et kostant turtall, selv under giring. Da vil fortsatt den som har turtallet på HK toppen være overlegen den med turtallet på NM toppen.

    Og ja, jeg har kjørt nyere turbodiesel. Liker fortsatt bedre bensinmotorer

  7. #207
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvorfor blander vi inn tomatkasser her ak 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

    afinner@online.no

  8. #208
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fordi jeg brukte tomatkasse i sammenligningen min lenger oppe på siden

  9. #209
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den girkassen du drømmer om finnes den AK, den heter multitronic og er laget av VAG. Fordelen med den er at når du gir full gass så ligger turtallet konstant på maks dreimoment, for å sikre optimal akselerasjon. Med denne girkassen kjører du fra alt annet. Men hele teknologien stikker jo en stor kjepp i teorien din.

    For info se her
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  10. #210
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den girkassen du drømmer om finnes den AK, den heter multitronic og er laget av VAG. Fordelen med den er at når du gir full gass så ligger turtallet konstant på maks dreimoment, for å sikre optimal akselerasjon. Med denne girkassen kjører du fra alt annet. Men hele teknologien stikker jo en stor kjepp i teorien din.
    Jeg er fortsatt sikker på at teorien min stemmer, men det er ikke alltid praktisk mulig å få det til.
    Dessuten står det ikke noe om at turtallet ligger konstant dreimoment, men der motoren har mest kraft, altså HK toppen.

  11. #211
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er girkassen din

    Dobbelkløtsj
    Ricardo har utviklet en dobbeltkløtsj som sørger for at girskiftene går unna på 200 millisekunder. Fordelene med dobbelkløtsj er at girene kan legges klare i påvente av girskift, det vil si at øvelsen frikopling-innkopling blir redusert til en enkelt omkopling. Volkswagen er så vidt vi vet eneste produsent som leverer dette systemet i vanlige produksjonsbiler.

    ME Four-Twelve

    Den 6-liters V12-motoren med fire turboer er utviklet av AMG. 142 hestekrefter per liter slagvolum er imponerende, og de 850 hestekreftene merkes sikkert godt i bilen som kun veier 1.310 kilo. Toppeffekten dukker opp ved lave 5.750 o/min, og dreiemomentet er voldsomme 1.150 Newtonmeter fra 2.500 o/min. I regnemaskinen til ingeniørene skal bilen være god for 0-60 mph på 2,9 sekunder, og ha en toppfart på 400 km/t.


  12. #212
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    sitat:
    multitronic always uses the engine speed range with the highest torque. This enables not only better acceleration than with conventional automatic transmissions, but also compared to manual gearboxes. Because of this control near to the operating optimum, even fuel consumption is in most cases lower than with a manual gearbox.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

    afinner@online.no

  13. #213
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott bil... Hvor mye koster den? :roll:

  14. #214
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle akkurat quote det selv Jørn. Takker.
    Torque = dreimoment
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  15. #215
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan vi ikke heller diskutere 940 og kjøreegenskaper :wink:
    Gorm, send meg bilsyketabelettene... 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

    afinner@online.no

  16. #216
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Torque = Kraft = Der motoren har mest resurser = Effekt toppen.

    Men vi kan like godt la denne diskusjonen ligge HI-FIL :roll: . Jeg kan egentlig ikke så veldig mye om dette emnet, men kan sikkert finne frem noe teori dersom jeg leter.

    Et siste spm:

    Ville du mest hatt en motor med 150hk - 200nm, eller 200hk - 150nm?

  17. #217
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kan vi ikke heller diskutere 940 og kjøreegenskaper
    Hehh... ops:
    Jeg synes min er god å kjøre jeg Trenger heller ingen bilsyketabeletter. Den har iallefall ikke feilhjulstrekk

  18. #218
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Torque = Kraft = Der motoren har mest resurser = Effekt toppen.

    Men vi kan like godt la denne diskusjonen ligge HI-FIL :roll: . Jeg kan egentlig ikke så veldig mye om dette emnet, men kan sikkert finne frem noe teori dersom jeg leter
    Max torqe er vel krysningspunktet mellom HK og Nm kurven, i praksis er det maks dreimoment men langt fra max HK.


    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ville du mest hatt en motor med 150hk - 200nm, eller 200hk - 150nm?
    Takk, jeg har en med 176Hk og 410Nm dreimoment. Er veldig godt fornøyd med det. Så fort den er over 70 kmt er det bare å putte inn 6. gir, og så trenger jeg ikke gire igjen før jeg parkerer.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  19. #219
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk, jeg har en med 176Hk og 410Nm dreimoment. Er veldig godt fornøyd med det. Så fort den er over 70 kmt er det bare å putte inn 6. gir, og så trenger jeg ikke gire igjen før jeg parkerer.
    Sikkert en flott bil! 8)
    Selv har jeg 220hk/380nm. Trenger heller ikke gire mye fordi effekt kurven er rimelig flat og god

  20. #220
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg lagt ut litt bilder + info om min bil på www.zamot.tk.
    (Seat Leon 1,8T)

Side 11 av 121 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •