Hva kjører dere..? - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2406
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det virker som Korea er favoritt?

Jeg holder på å plukke bilen fra hverandre :-D

Har bestandig lurt på hvordan det ser ut inne i døren
    Du vet sikkert at det er en "issue" med rust i sveisesømmene i dørene på disse bilene. Nå er det vel ikke rust alle de mørke flekkene der, men greit å ta en inspeksjon.
    Rustgarantien til Ford gjelder kun hvis bilen er på programfestet service/rustkontroll hos merkeverksted - ikke hos "Garage mr_Spock"

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste biler sliter med rust i bunnen av dørene. Det dannes et slikt belegg med dritt som i seg selv holder på fuktighet og etterhvert tetter dreneringen, så blir saltlaken fra vinteren liggende å tære på stålet. Samtidig mener jeg å huske at jeg leste noe om Focus og noe tetningsmasseproblemer, som du skriver.

På min så var det nesten tett i bunnen av døren, samtidig luktet det hoggorm, det var seigt og ekkelt dette belegget. Men jeg demonterte ikke døra for å sjekke dreneringen. I vinter opplevde jeg at døren ikke gikk å åpne på de kaldeste dagene, så jeg skal smøre døråpner og låsemekanismen.

Begynner å like Focusen bedre og bedre - en del på bilen er veldig lett å mekke.

Men det er enda en årsak til at jeg demonterte døren.. hint - den andre frontdøren skal også ta del av denne årsaken.

Ellers er kvaliteten udiskuterbar hos Mr Spocks Bulk og Rådebank Mekaniske Verksted AS!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men det er enda en årsak til at jeg demonterte døren.. hint - den andre frontdøren skal også ta del av denne årsaken.

Ellers er kvaliteten udiskuterbar hos Mr Spocks Bulk og Rådebank Mekaniske Verksted AS!
    Her lukter det kvalitetshøyttalere lang vei. Skal vi til et par überbra Jensen saker?

Eller er det et utgått merke - det er en stund siden jeg hadde litt interesse for bil-lyd

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm - jeg gir ikke blaffen i lyd-hobbyen idet jeg setter meg i bilen - men det er såpass mye støy i forbindelse med bilkjøring at jeg tar til takke med det bilen har av utstyr montert.

Mon tro om dine høyttalere er de samme som står i min GHIA utgave. Den har Sony spiller, men kanskje samme ekte FoMgCo høyttalere

Om man er stø i hebraisk så står det litt her, tror jeg
    חיווט, סאב, 6X9, טוויטרים, מחליף דיסקים, רדיו דיסקים וכו' [ארכיון] - קארספורום - רכבים \ מוטוריקה - פורום רכב

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det leveres med et sett oppgraderte høytalere til Focus, med plast membran, det er Fo-Mo-Co det også.

Her er en tråd som beskriver de - mer bass.

Ford Focus stock speakers - what size? | AVForums.com - UK Online

Regner med at det er den typen du har i frontdørene.

Den forumsiden du lenket til så merkelig ut?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min fortsatte avventing av salg av Focus'en, leser jeg meg opp på den nye Mazda CX-5.
    I Dagbladet i dag er det en hyggelig artikkel:
    Denne barske SUV-en er et røverkjøp! - tema - Dagbladet.no

Men hva mener journalisten med dette under ett av bildene:
    LITT MYE PLAST: Et av få minus med bilen er mye hardplast. Både skjermer og diffusoren bak har dårligere finish enn andre konkurrenter.

Diffusor bak?

Er ikke en diffusor noe som har med venttil/luftinntak å gjøre?
    diffusor – Store norske leksikon

Han prøver kanskje å mene spoileren bak?

At journalisten synes det er mye plast er vel egentlig bare tull. At ikke all plasten er lakkert i samme farge som karosseri forøvrig, det er jo riktig. Svært mange biler har vel i dag plast der man ser det svarte på denne bilen?

Jeg kan ikke med beste objektivitet si at "plast" var det som var det etterlatte inntrykk etter prøvekjøringen av denne bilen.
    Snarere tvert i mot.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo også som en veldig ok motor? Fint å slippe pustehjelp, som regel bedre å kjøre og mindre vedlikehold med en slik. Allikevel er den noenlunde sprek og bruker lite drivstoff.

Med diffusor mener de vel den nederste plastplaten bak.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha - beskyttelsesplata - det er ekstrautstyr (den grå) og har et litt simpelt plastpreg over seg. Det kommer jeg ikke til å bruke penger på, evt.

Har aldri hatt så mye som 165hK i verken bil eller båt, men heller aldri en så tung/stor bil.

Men enda ikke bestilt

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Focus'en fått ny eier. Overtagelse i løpet av kommende uke.
    En veldig hyggelig ung fyr som sikkert steller pent med bilen fremover.

Hva skal jeg nå huske på vedr. oppgjør og omreg? Er jo nærmest 20 år siden sist jeg solgte bil privat.
    Holder det at han overfører på nettbank dagen før vi sammen leverer inn salgsmelding på SVV? Må jeg se noe forsikringsbevis før jeg gir ham nøklene?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bank remisse fungerer best ved kjøp av bil.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips. Da ber jeg ham om det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftige greier de Infinity sakene der.

Dere får updates om ny bil når jeg vet noe mere.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mazda CX-5, Huyndai ix35 eller Kia Sportage? Lurer litt på å shoppe ny bil i løpet av året/årsskiftet.

Garantien på Sportage lokker, og det er vel en ex Audi-fyr som designer i alle fall den ene av Koreanerne (og de er jo temmelig likt oppbygd)

DrE

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erling, som du ser av tråden så har jeg styrt litt med disse bilene (ihvertfall de to førstnevnte) den siste tiden - i min søken etter ny bil.
    Kia har jeg ikke prøvekjørt, kun sett og prøvesittet.

Min oppsummering er at Kia har et mere plastik preg i kupeen og en usikker andrehåndsverdi.

For min del står det mellom CX-5 og iX35. Førstnevnte har en up to date teknologi/konstruksjon mens iX35 nå vel er 2-3 år gammel teknologi uten at det er så veldig farlig.

CX-5 virker som en bedre bil; bedre finish og materialvalg inne, mere tidløst design eksteriør og interiørmessig.
    Dessuten leveres den med en veldig spennende 165hk bensinmotor med overraskende lavt forbruk til tung bil å være.

Kjøremessig er begge flotte. Sitter høyt, har bra sikt fremover og litt begrenset bakover pga store D (?) stolper mellom bakvindu og sidevindu bak. God ergonomi i seter og bra betjening av ting&tang fra rattet eller dashboard.
    Begge har etter det har forstått elektrisk servostyring men CX-5 virket fastere. Mulig fordi de kanskje har progressiv servo.
    iX35 var litt underlig på rattet i 80-100 km/t. Følte jeg hele tiden måtte småjustere for å holde en jevn linje. Kanskje også dekkene har litt og si.

CX-5 var i det store og hele en bedre bil å kjøre. Mindre støy og mere personbilfølelse.

Prismessig er iX35 svært gunstig nå. Den tilbys for tiden med 3 års service og vinterhjul på alufelg til ca 5000. Normalt koster vel dette 15000 for hjul og 15000 for 3 servicer på tre år.

CX-5 kan ikke leveres før okt-nov ved bestlling nå, ble jeg fortalt av forhandler i går. iX35 kan du få levert i løpet av 14 dager.

CX-5 har ifølge tekniske data et ganske mye større bagasjerom enn iX35 om dette er viktig. Mener å huske det dreier seg om 40liter forskjell.

Jeg heller nå til CX-5 men kvier meg for å måtte vente nesten et halvt år på å få den levert (og vise den frem her i tråden- ha ha).

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppsummeringen, Supertramp!

Annenhåndsverdi er helt klart viktig å ta med i regnestykket, og Mazda klinger bra i forhold til Koreanerne. Om det er rettferdig vet jeg ikke 100%. Interessant det du sier om Kia. Man skal jo trives i "førerhuset" også.

DrE

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erling, det var en voldsom reklame for Mazda på DinSide i dag:

Terningkast 6: Mazda CX-5 - dinside.no

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos Kia:

Kia Sportage 2000, 157*000 km, kr 7*000,- -

Hørte om denne på lokalradioen i dag. Bilen er solgt og annonsen var såpass oppsiktsvekkende at den fikk egen sak på NRK Sørlandet.
    Selger hevdet på radioen at han fikk 8000 for bilen. Røverkjøp - tja

Side 106 av 121 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •