Hva kjører dere..? - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 2406
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    heh, ja har vokst opp med volvo fra liten gutt og kjørt maaaange lange bilturer med dem, og personlig så må eg sei at det er mange som skal slite med sete konforen til volvo. (ja dem er dyre, kanskje litt for.)

Volvo v40 skal vist være ein meir sporty mellommann men den føles litt "to much" da du har båre v60 og 50en.

V40en skal jo ta opp kampen med golf og gjøre det som c30 feila totalt på :P

så v40 blir mellomting mellom c30 og en v50 sjølv om 30en ikkje er i samme model klasse, syns dog at volvo begynner og få litt mange modeler i V klassen v50 og 60 er jo nesten lik i størrelse.

liker 50en betre da 60en syns eg likner litt for mykje på ford utsendemessig.

ix35 ser greie ut dei, men skulle eg gått for suv her i gården så hadde det nok blitt noe alla skoda yeti..

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skoda Yeti er en grom bil, men for vår del har den to "feil":

- navnet (no offence, men vi er veldig forutinntatt i Skoda navnet)
    - bakluka; fruen rekker ikke opp for å lukke den

Seriøst: en fin bil, men utseendemessig er det en verken-eller bil.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny ny-bil kandidat?

(jada, jeg vet at dette er en "tvilling" til Mitsubishi ASX)

Bra utseende - så var det driftssikkerheten da - men dette merke er kanskje det beste av de franske?

Priser Citroën C4 Aircross
    Versjon Effekt Utstyrsnivå CO2-utslipp Pris
    1,6l 2wd 115 hk Attraction 135 g/km 260.000 kr
    1.6 e-HDi 2wd 115 hk Attraction 119 g/km 270.000 kr
    1.8 e-HDi 2wd 150 hk Seduction 142 g/km 320.000 kr

Citroën: Citroëns nye SUV klar - DinSide Bil

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fikset bremser. De bakre fikk nye skiver og kalipere - og så ble det nye klosser rundt om. Fullstendig demontering og fjerning av all rust - og skikkelig smøring på alle bevegelige deler.

Focusen er ganske mekkevennlig når det gjelder bremser. Bremsene ja, skulle tro det var en 30 år gammel bil som aldri hadde skiftet klosser. Fullt av rust og skitt, måtte slå på klossene med slegge for å få de av. De bakre kaliperne var så råtne at jeg måtte ha nye. Greit med kurant modell for en gangs skyld, de hadde alt til greie priser på Biltema
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flink du er, Mr_Spock.

Om du holdt litt kurs for meg så kunne jeg jo beholdt min Focus i 7 år til, minst

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for skryt :-D Dette hade du fikset selv uten problemer. Det tar ca en times tid per hjul. Gjør man dette hvert 2 eller 3 år så skulle man ha perfekt bremsefunksjon hele tiden.

Desverre forsvant ikke ESP feilmeldingen i dashen etter bremsefiksingen :?

Fant forresten ut at når man bruker avtrekker på bremseskiver som sitter fast - ikke ha kneet i prosjektilbanen for skiven når den spretter av.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer johime sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk et bremselys på dashbordet på bilen min. Var så lett å fikse det som å få det lokale verkstedet til å slette feilkoden når bilen var tilkoblet diagnosemaskinen Kostet hele 150 kroner Men jeg skal ikke garantere at jeg har rett!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Takk for skryt :-D Dette hade du fikset selv uten problemer. Det tar ca en times tid per hjul. Gjør man dette hvert 2 eller 3 år så skulle man ha perfekt bremsefunksjon hele tiden.

Desverre forsvant ikke ESP feilmeldingen i dashen etter bremsefiksingen :?

Fant forresten ut at når man bruker avtrekker på bremseskiver som sitter fast - ikke ha kneet i prosjektilbanen for skiven når den spretter av.
    ESP føleren på forhjulene sitter vel i samme enhet som lageret og der var du vel ikke denne gangen?

Håper ikke du skadet deg veldig - metall mot knær er rått parti!

Om det, mot formodning, ikke blir bilbytte så bør jeg nok kjøpe en slik flott rep-bok.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir diagnose hos Ford etterhvert. Hva jeg gjør med esp problemet blir bestemt av det resultatet. Vet ikke om jeg bare ber Ford å fikse alt - eller om jeg prøver å sende abs-pumpen til England og skifte selv.

Jeg hadde et lite håp om at kanskje fastlåste bremser kunne være årsaken til esp problemet.

Haynes manual er et must hvis man liker å skru selv. Desverre sto det ikke om kneplassering ved bruk av avtrekker på bremseskiver - men jeg overlever

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det blir diagnose hos Ford etterhvert. Hva jeg gjør med esp problemet blir bestemt av det resultatet. Vet ikke om jeg bare ber Ford å fikse alt - eller om jeg prøver å sende abs-pumpen til England og skifte selv.

Jeg hadde et lite håp om at kanskje fastlåste bremser kunne være årsaken til esp problemet.

Haynes manual er et must hvis man liker å skru selv. Desverre sto det ikke om kneplassering ved bruk av avtrekker på bremseskiver - men jeg overlever

Hei! Er tekniker på Bay Auto i Mandal(Ford sjappe)

Ang. ABS\ESP lampene som lyser så er det en intern feil i ventilblokka til ABS\ESP modulen, Ventilblokka kan skifte separat og delen koster ca 2500,- og 3 timers arbeid. Modulen og ventilblokka sitter i samme enhet, men ventilblokken har kommet som separat service-del. Har skiftet noen stykker av disse nå. Dette som følger av at du har feilkoden C1288(mener jeg den heter)

Når sant skal sies så har det vært litt tull med disse på focus, samt defekte spylerdyser som lekker(som forøvrig er en servicemelding og disse skal skiftes)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline3

Ang. ABS\ESP lampene som lyser så er det en intern feil i ventilblokka til ABS\ESP modulen, Ventilblokka kan skifte separat og delen koster ca 2500,- og 3 timers arbeid. Modulen og ventilblokka sitter i samme enhet, men ventilblokken har kommet som separat service-del. Har skiftet noen stykker av disse nå. Dette som følger av at du har feilkoden C1288(mener jeg den heter)

Når sant skal sies så har det vært litt tull med disse på focus, samt defekte spylerdyser som lekker(som forøvrig er en servicemelding og disse skal skiftes)
    Takk for bra info - skal huske dette når bilen skal på Ford for å ta diagnose etterhvert

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk; bra info.
    Men man må jo lure på hvorfor jeg aldri fikk dette tilbudet/muligheten hos dine kolleger på BayAuto i Kristiansand.
    Hele ABS enheten ble skiftet (C1288 kode) og frostplugg skiftet pga vann fra spylerdyser. Totalt kostet dette meg nærmere 20.000!!!
    Vil det si at ABS rep skulle kostet +2500 og frostplugg skulle vært på reklamasjon pga kjent feil på spylerdyser?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jørgen?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Takk; bra info.
    Men man må jo lure på hvorfor jeg aldri fikk dette tilbudet/muligheten hos dine kolleger på BayAuto i Kristiansand.
    Hele ABS enheten ble skiftet (C1288 kode) og frostplugg skiftet pga vann fra spylerdyser. Totalt kostet dette meg nærmere 20.000!!!
    Vil det si at ABS rep skulle kostet +2500 og frostplugg skulle vært på reklamasjon pga kjent feil på spylerdyser?
    Hei igjen! Nå kjenner ikke jeg til denne frostpluggen du snakker om. Vår prosedyre er å bytte spylerdyser. Så det kan ha vært noe annet i ditt tilfelle. Men er bilen under 5 år så er det reklamasjon.

Ang ABS/ESP så er jeg usikker på hvor lenge den delen har vært en egen servicedel. Men tror det er 1-1 1/2 år. det kan være delen ikke har vært frigjor da du hadde bilen på rep? Ellers så kan det ha vært flere feil i selve elektronikk-delen av pumpen?

Kan desverre ikke svare på hva de har gjort. Men dem er klar over abs/esp - servicedelen og har liten tro på at dem har byttet en del til så mange penger uten å være sikre.

Rodgeir - det er Tommy ;-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Nå kjenner ikke jeg til denne frostpluggen du snakker om. Vår prosedyre er å bytte spylerdyser. Så det kan ha vært noe annet i ditt tilfelle. Men er bilen under 5 år så er det reklamasjon.

Ang ABS/ESP så er jeg usikker på hvor lenge den delen har vært en egen servicedel. Men tror det er 1-1 1/2 år. det kan være delen ikke har vært frigjor da du hadde bilen på rep? Ellers så kan det ha vært flere feil i selve elektronikk-delen av pumpen?

Kan desverre ikke svare på hva de har gjort. Men dem er klar over abs/esp - servicedelen og har liten tro på at dem har byttet en del til så mange penger uten å være sikre.

Rodgeir - det er Tommy ;-)
    Hadde du kjent til min historie på det med spylerdyser>vann over tennplugger og frostplugg, så ville du nok "steilet" over den servicen jeg opplevde.
    Bilen har vært på faste serviceintervaller hos dine kolleger - de MÅ ha sett at det var vann over tennpluggene og at frostpluggen ble gjennomrustet - HVIS de hadde skiftet tennplugger som de skal på intervallene. Men, neida - jeg fikk hele regninga!
    Bilen var på ordinære servicer fra 2005 og det var aldri snakk om at dysene måtte byttes. Tviler på de kikket på dem i det hele tatt.

Og det med ABS pumpa var ikke et alternativ - jeg prøvde med en rep. hos ECUtesting i England, men endte opp med å bytte hele enheten. Jeg fikk aldri tilbud av dine kolleger om at det kunne være alternative rep. muligheter. "Å, lyser den lampa ja og med den feilkoden - ja, da må nok hele ABS enheten skiftes". Det var i fjor høst!

Beklager, men Ford blir ikke min neste bil - synd jeg ikke snakket med folkene i Mandal istedet

ps! rustproblemene i sveisesømmene i dørene på disse bilene er viden kjent. Det tok ett -1- år fra første diagnose på service til innkalling for venstre fordør.
    Og det tok 1,5 år fra andre diagnose til innkalling for høyre bakdør - men da hadde jeg mast på dem ukentlig i 6 mnd.....!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det oser dårlig service av dette, kjedelig når det blir sånn og det tar opp så mye energi. Byttet til Mandal for fem år siden og er fornøyd, trivelige og dyktige folk. Må jo sies at det stort sett har vært service og en firehjulskontroll i ny og ne som er tatt på mine biler, har ikke hatt noen store problemer. Liker å ha et problemfritt bilhold og da er det viktig med bra verksted.

Kjenner meg ikke igjen i måten de håndterte rustproblemene dine på. Jeg hadde en 2003 Mondeo de fant rust i dørene og bakluka på, etter to uker sto den på verkstedet for utbedring så var fornøyd med det. Selv om det ble litt styr rundt lakkingen... er den avdelingen jeg har hatt mest med å gjøre og ikke vært noe særlig fornøyd med men de ordner alltid opp.

Hallo Tommy
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hadde du kjent til min historie på det med spylerdyser>vann over tennplugger og frostplugg, så ville du nok "steilet" over den servicen jeg opplevde.
    Bilen har vært på faste serviceintervaller hos dine kolleger - de MÅ ha sett at det var vann over tennpluggene og at frostpluggen ble gjennomrustet - HVIS de hadde skiftet tennplugger som de skal på intervallene. Men, neida - jeg fikk hele regninga!
    Bilen var på ordinære servicer fra 2005 og det var aldri snakk om at dysene måtte byttes. Tviler på de kikket på dem i det hele tatt.

Og det med ABS pumpa var ikke et alternativ - jeg prøvde med en rep. hos ECUtesting i England, men endte opp med å bytte hele enheten. Jeg fikk aldri tilbud av dine kolleger om at det kunne være alternative rep. muligheter. "Å, lyser den lampa ja og med den feilkoden - ja, da må nok hele ABS enheten skiftes". Det var i fjor høst!

Beklager, men Ford blir ikke min neste bil - synd jeg ikke snakket med folkene i Mandal istedet

ps! rustproblemene i sveisesømmene i dørene på disse bilene er viden kjent. Det tok ett -1- år fra første diagnose på service til innkalling for venstre fordør.
    Og det tok 1,5 år fra andre diagnose til innkalling for høyre bakdør - men da hadde jeg mast på dem ukentlig i 6 mnd.....!
    Dette er definitivt dårlig service som roddis sier! Det høres helt vilt ut og det er ikke slik service hos ett bilverksted skal være.

Etter ventilblokken til abs-enheten ble tilgjengelig, og vi har hatt feilkode C1288 på diagnosetesten, så ut av alle tilfeller vi har skiftet separat ventiblokk så har 100% av alle disse bilene blitt utbedret og i orden.

Det at dem ikke skiftet tennplugger må være slurv da disse skal byttes hver 60 000km eller hvert 3 år. Uansett om bilen går 50 mil i året skal disse byttes.

Vi har litt ventetid på disse rust-jobbene hos oss også, men ikke mer enn maks 6-8 uker! Vi leverer ikke bilen ut til kunden om ikke alt er utført etter planen. Da får dem ny leiebil på bekostning av karosseriverkstedet til jobben er skikkelig utført.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. ABS\ESP lampene som lyser så er det en intern feil i ventilblokka til ABS\ESP modulen, Ventilblokka kan skifte separat og delen koster ca 2500,- og 3 timers arbeid.
    Har en bil med samme feil, hvor sitter modulen?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Har en bil med samme feil, hvor sitter modulen?

Modulen ser du hvis du demonterer batteriet og batterikassen. Sitter langt bak med torpedoveggen. Jeg pleier demontere dekslene ved vindusviskeren og tverrstaget ved venstre fjærbein. Alle bremser må luftes godt og feilkoder må slettes og modul må nullstilles/omprogrammeres på nytt.

Bruk god tid og tålmodghet når du skal skru på plass bremserørene hvis du skal gjøre dette selv. Det er trangt og kan være lett å skjære gjengene i den nye blokka. Det er tross alt aluminium.

Demonter hele enheten, deretter løsner du elektronikken fra det mekaniske ventilhuset.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg alltid har sagt, fagfolk er fagfolk.
    Tusen takk for hjelpen.

Er en bil jeg har kjøpt på jobben, som skal selges igjen.
    Hadde håpet på at det var en sensor men desverre ikke.

Side 103 av 121 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •