Hva kjører dere..? - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 2406
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kom, la oss herpe litt.....

Konas lille, praktiske Yaris har hatt besøk av klåfingrede.
    Hun var på møte i byen en kveld og trodde hun parkerte trygt - neida:

Og siden bilen er 12 år gammel har den selvfølgelig bare delkasko og det er jo det samme som "ingen dekning"......

Hele den høyre siden er full av kunstnerisk og ungdommelig(?) frihet.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da forjævlig :evil:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For jævlig da... Jeg hadde kommet til å klikka i vinkel! :-/

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt og det er nok ingen kameraer som dekker området hvor bilen var parkert. Muligens en nærliggende Statoil stasjon kan ha noe av folk i området, men det må evt. politet be om å få se på tapene.

Jeg bør vel uansett anmelde dette? Saken vil jo bli henlagt "pronto", slik jeg ser det.

Nå har vi en lokal karrosseri-mekk'er som har fikset på småskader på bilen før og jeg håper jo han kan gjøre en jobb med bilen uten at det koster for mye. Ripene er dype noen steder, men jeg er i tvil om de går igjennom grunningen. Nåvel - jeg skal innom der i morgen og høre hva de har å si om skaden.
    Det er uansett ikke verdt å koste på en hellakkering til 20-30000 på en såpass gammel (og billig) bil. Det er galskap.

Fruen var "2 millimeter" fra å ta min Focus til byen den kvelden. Den har jo full kasko, men skal snart selges - så jeg vet ikke om det hadde vært vel eller ille om det var den bilen det hadde skjedd med. Uansett er det jo bare et tankespill.....

En bekjent av meg sa: "du, tegn full kasko og meld skaden om 2-3 mnd...."

Nei, sånn driver ikke jeg med!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nok lite smart hvis bilen er tatt opp på "tape" i hvertfall8)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ja det er nok lite smart hvis bilen er tatt opp på "tape" i hvertfall8)
    Det er høyst, høyst usikkert. Kamera stod ikke vendt mot bilen men mot område ned til bilen.
    Og jeg tror rett og slett vi ikke gidder å bruke tid på anmeldelse når vi allerede vet utfallet - "henleggelse på grunn av bevisets stilling"

Nå har jeg vært hos karosseriverksted og de kan gjøre en grei jobb og få bilen tilbake i pen tilstand for 8-10.000 inkl mva.
    Så da bli det det

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge bilene i vår husstand ble utsatt for det samme da vi bodde i blokk og parkerte i fellesgarasje. Begge våre og en 20-talls biler til.

Politiet henla saken kjapt selv om det var mistenkte. :evil:

Ryktene går at et par andre i blokka reiste en tur og 'hilste' på de mistenkte.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det er greit å spørre i denne tråden.

Vi er i forhandlinger om å kjøpe et nedlagt småbruk, og i den forbindelse ser vi på 4-hjulstrekkere. Vi må ha 2 biler, og budsjettet er 150-180k til sammen. Ingen av bilene kommer til å gå spesielt langt pr år, og noen "kjøremaskiner" er ikke et must. Fordelingen av budsjett kan godt ligge på 80/20, eller der omkring. Den ene kommer bare til å bli brukt innenfor en radius på 1-2 mil. Driftsikkerhet og fremkommelighet kommer i fremste rekke. Begge må være 5-setere.

Vi har kikka på Forester som bil nr 1, men er veldig åpen for forslag. Gubbebilen kan godt være HiAce eller lignende, men også mindre biler så lenge kriteriene er oppfylt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Begge bilene i vår husstand ble utsatt for det samme da vi bodde i blokk og parkerte i fellesgarasje. Begge våre og en 20-talls biler til.

hvor mange år side var dette da Kokken? fruen hadde en lignende hendelse ca 2003/2004 da ble panseret hennes spiddet av en kniv i sandnes sentrum...

EDIT: panseret på bilen altså!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Vi er i forhandlinger om å kjøpe et nedlagt småbruk, og i den forbindelse ser vi på 4-hjulstrekkere. Vi må ha 2 biler, og budsjettet er 150-180k til sammen. Ingen av bilene kommer til å gå spesielt langt pr år, og noen "kjøremaskiner" er ikke et must. Fordelingen av budsjett kan godt ligge på 80/20, eller der omkring. Den ene kommer bare til å bli brukt innenfor en radius på 1-2 mil. Driftsikkerhet og fremkommelighet kommer i fremste rekke. Begge må være 5-setere.

Vi har kikka på Forester som bil nr 1, men er veldig åpen for forslag. Gubbebilen kan godt være HiAce eller lignende, men også mindre biler så lenge kriteriene er oppfylt.
    150-180K tilsammen, det er innen rekkevidde men du må nok påregne en del km på disse bilene.

Kunne den ene være varebil?
    I så fall har Toyota HiAce en 4WD som er som en flittig arbeidsmaur.
    Søket fra finn.no her:
    FINN Bil - Annonser - Brukte biler til salgs

Suzuki har noen mindre 4WD som vel er rimelig driftssikre.
    Søket fra finn.no her:

Så får du filtrere litt på pris fra-til osv

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Skoda Octavia 4x4/100HK 1eiers/komp.servh. 2002, 149*000 km,

Mitsubishi Pajero pinin, hengerfeste, varmeseter 2002, 144*994

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    150-180K tilsammen, det er innen rekkevidde men du må nok påregne en del km på disse bilene.

Kunne den ene være varebil?
    I så fall har Toyota HiAce en 4WD som er som en flittig arbeidsmaur.
    Søket fra finn.no her:

Suzuki har noen mindre 4WD som vel er rimelig driftssikre.
    Søket fra finn.no her:

Så får du filtrere litt på pris fra-til osv
    Som nevnt må begge være 5-setere. Høy kilometerstand er jeg ikke redd for. Om det er rette merke/modell vel å merke. Tipper den ene bilen kommer til å gå 3-5k km i året, mens den andre rundt 15k km. HiAce holder seg forholdsvis godt i pris når vi snakker 5-setere. Det er ikke et must med stor bil selv om det av og til er praktisk. Jeg har henger, så jeg skal vel klare å få med meg det jeg trenger med den.

Takker for tips.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To forslag som minner veldig på det jeg har sittet å kikket på siste dager. Vi har Mitsu-verksted i bygda, så det er nok et godt tips. Har også kikket på Galloper, som jeg ser bruker Pajero-motorer. Usikker på kvaliteten på resten av bilen, though.... Tidlige Outlander har jeg kikka på også. Må innrømme at Turbo-utgaven frister..

Octavia er gode biler, og dette var en fin pris.

Takk for tips.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

hvor mange år side var dette da Kokken? fruen hadde en lignende hendelse ca 2003/2004 da ble panseret hennes spiddet av en kniv i sandnes sentrum...

EDIT: panseret på bilen altså!
    Mja, tror det var ca 2004/05.

De mistenkte var noen lokale "tøffinger" i 13-14 års alder.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    VW Bora var vel det som tidligere het VW Jetta som egentlig er en Golf med rumpe

Hadde en slik en og det var akkurat som Ford; masse tullete feil. Bl.a. smeltet lysbryteren - smeltet!!!

Og det var kjempeproblemer med vanninntrengning i dørene. En patent på disse med alt for dårlig drenering og plasten inni dørene som skulle holde vannet unna trekket, morknet og sprakk. Usj - ingen god VW erfaring med den bilen.

Nei, først ryker det ene og når det er i orden så ryker ein anna ting... ekstremt irriterande :P blir nok volvo neste bil her :-) dog nyere model c30 ser veldig snansen ut det samme med v40

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Nei, først ryker det ene og når det er i orden så ryker ein anna ting... ekstremt irriterande :P blir nok volvo neste bil her :-) dog nyere model c30 ser veldig snansen ut det samme med v40
    Ja, nye Volvo V40 ser spennende ut. Ifølge lokale forhandler vil prisene starte på 249.000

Vi hadde en runde hos bilforhandlere i går ang. ny bil prosjektet og resultatet ble:

BMW X1 - ute av listen; det var alt for trangt i baksete og svært kronglete å komme ut og inn av bakdørene. Synd men sant.

Qashqai - ute av listen; svært ubehagelig sittekomfort for baketepassasjerer.

Hyundai i30W - kampanje på denne nå til 230' inkl. 4 vinterhjul på alufelg og hengerfeste. Da må vel det største verditapet være tatt?
    Ikke en høy bil, men en pålitelig bil med 3 års service og 5 års garanti inkludert.

Bilen største "problem" er at det kommer en ny og meget spennende modell nå om noen uker og i "wagon" utgave tidlig i høst. Føler litt at bilen vi så på er litt "out-of-date" allerede....

Toyota har to spennende modeller; Verso og hybridbilen Prius (ny modell). Begge er flotte biler med hver sitt særpreg men sistnevnte kan jo ikke ha hengerfeste - veldig synd for jeg skal kun trekke liten henger med svært lite innhold i.

Og så er det som tidligere nevnt, Hyundai iX35 og Mitsubishi ASX.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den så veldig "out of date" ut.. men parker den ved siden av en Octavia så går det jo greit.

Smak og behag osv... i tilfelle noen ble provosert eller ulykkelig.. :grin:

Hadde man byttet ut grillen og emblemet med Ford kunne man jo tatt feil av denne og en mkII Focus.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Synes den så veldig "out of date" ut.. men parker den ved siden av en Octavia så går det jo greit.

Smak og behag osv... i tilfelle noen ble provosert eller ulykkelig.. :grin:

Hadde man byttet ut grillen og emblemet med Ford kunne man jo tatt feil av denne og en mkII Focus.
    hehe - ja, det er ikke akkurat state-of-the art utseende utvendig eller innvendig på den. Og plassmessig er det ikke mye mere plass enn i min Focus 5d kombi heller, verken for baksetepassasjerer eller lasteplass med eller uten bakseter felt ned. Bilene er temmelig like i størrelse.
    Men prismessig og driftsmessig så er det nok en helt grei bil.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er eg litt usikker på hva du ser etter men v60 er jo lekre bilder ikkje så veldig dyre heller, men rekner med at du allerede har sett på dem

Har prøvd x1 og blei ikkje imponert sjølv, settene var litt for harde for min del. litt stressende og sitte der på ei måte.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Nå er eg litt usikker på hva du ser etter men v60 er jo lekre bilder ikkje så veldig dyre heller, men rekner med at du allerede har sett på dem

Har prøvd x1 og blei ikkje imponert sjølv, settene var litt for harde for min del. litt stressende og sitte der på ei måte.
    V60 er en flott bil, men litt for dyr. Skal jeg opp i den prisklassen, så ønsker jeg nok en høy "suv" lignende ala iX35.

Men jøss, V60 er en lekker sak! Og V40 blir vel en slags lillebror.

Side 102 av 121 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •