Noen som får igjen på skatten og skal oppgradere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Så... er det noen andre her enn trådstarter som har klart å planlegge skatteinnbetalingene sin noenlunde godt, slik at de ikke bare åpner tråden for å legge skylden for egen privatøkonomi på Staten?
    Så om man planlegger privatøkonomien godt slipper man å betale skatt?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Må si meg overrasket over at enkelte Guru`er, eksperter, AVhengige i denne tråden latterliggjører et innlegg jeg tenkte var morsomt å starte. Selvom overskriften opprindelig var en annen regner jeg med folk skjønner hva jeg mener. Gleden var kortvarig......
    Dette fenomenet ser man overalt i kommentarfelt, uansett hva som blir diskutert. En masse syting og klaging og Jens er synderen. Selv om vi alle vet at det er få steder man har det så godt som i Norge. Legger også merke til at de som sitter ganske godt i det er blant de ivrigste til å beklage seg, men det overrasker vel ingen

Nå venter jeg bare på at en eller annen drar inn veikvaliteten

Det jeg får igjen på skatten går til spill pc
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Nå venter jeg bare på at en eller annen drar inn veikvaliteten
    Den manglende veikvaliteten, heter det! Her på disse kanter har vi ikke veier, men en haug med råtten asfalt full av telehiv og sorte hull som man blir sugd ned i og filleristet, gigantiske fartshumper over hele byen, svevestøv, anleggsarbeid som aldri blir ferdig, for når et vesen har fyllt igjen kraterne sine kommer det et annet vesen og graver de opp igjen og sånn går dagene.
    Og når vi har betalt monsteravgifter og bompenger så det tyter avgiftskroner ut av nesa for å få lov å kjøre på de offentlige 'veiene' så blir vi belønnet med samferdselsministre som MMK og LSN. Det er vel fordi vi fortjener det!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Så om man planlegger privatøkonomien godt slipper man å betale skatt?
    Nei, men man vet hva man skal betale i skatt, og man kan planlegge å få noe tilbake på skatten i stedet for å måtte betale restskatt. Hensikten til trådstarter var å høre hva folk skulle bruke pengene de får igjen på skatten til.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

butikk

Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Tja, et par kasser med sprudlevann og noen gode filmer med et par kompiser?

hehe. godt forslag. tipper du også vet hvilken butikk som har det også da????

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En masse syting og klaging og Jens er synderen.
    Hvem andre har ansvar da Tom? Har ikke vært så politisk engasjert som jeg burde opp gjennom, men dagens regjering har virkelig "engasjert" meg. Det er noe med det å love at ingen sykehus skal legges ned, men samtidig passe på at man ikke vil definere hva et sykehus skal inneholde som "rubs me the wrong way". Da holder man visstnok det man lover, selv om man fjerner akutt og føden, noe de fleste vil være enig i er et slags minimum for å kunne kalle noe for et sykehus. Når det stormer som verst, så er det bare å skifte minister, så kan forrige si at det ikke er hennes bord lenger, og den nye kan skylde på den gamle. Er det ikke herlig?

For å svare trådstarter så er svaret. Ja, og nei.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hvem andre har ansvar da Tom? Har ikke vært så politisk engasjert som jeg burde opp gjennom, men dagens regjering har virkelig "engasjert" meg. Det er noe med det å love at ingen sykehus skal legges ned, men samtidig passe på at man ikke vil definere hva et sykehus skal inneholde som "rubs me the wrong way". Da holder man visstnok det man lover, selv om man fjerner akutt og føden, noe de fleste vil være enig i er et slags minimum for å kunne kalle noe for et sykehus. Når det stormer som verst, så er det bare å skifte minister, så kan forrige si at det ikke er hennes bord lenger, og den nye kan skylde på den gamle. Er det ikke herlig?

Jeg er helt enig i at det er nok av enkelt ting å være kritisk til, som for eksempel det du nevner. Det er den ensidige negativiteten i nærmest saueflokkmentalitet mot regjeringen som jeg sikter til. Ofte er utsagnene generelle og til og med faktafeil - ofte inspirert av sensasjonsoverskrifter fra avisene. slik som for eksempel at vi har dårligere veier en Albania osv.

Jeg har reist mye, bodd og jobbet i flere land og er ikke i tvil om at Norge er et av de beste land å bo i - om ikke det beste. At Sverige ofte blir oppløftet som forbilde er ganske ille, måten de har nesten ødelagt sikkerhetsnettet for syke og arbeidsløse for å gi litt skattelette til de som har nok og er friske er til å bli kvalm av.

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    hehe. godt forslag. tipper du også vet hvilken butikk som har det også da????
    Expendables 1 og 2 + en del øl . :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jensemannen er veldig god på å styre musikken når de har stolleken på regjeringskontoret. Får alltid folk rullert rundt.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har reist mye, bodd og jobbet i flere land og er ikke i tvil om at Norge er et av de beste land å bo i - om ikke det beste. At Sverige ofte blir oppløftet som forbilde er ganske ille, måten de har nesten ødelagt sikkerhetsnettet for syke og arbeidsløse for å gi litt skattelette til de som har nok og er friske er til å bli kvalm av.

:-D
    Hvis du har kjørt på vestlandet så forstår du raskt at veistandarden er lavere enn i Albania. Er veldig stor forskjell på veistandarden rundt Oslo og på Vestlandet. Hordaland og Sogn og Fjordane spesielt.
    Hordaland dårlig ut i veirapport - bt.no

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvis du har kjørt på vestlandet så forstår du raskt at veistandarden er lavere enn i Albania. Er veldig stor forskjell på veistandarden rundt Oslo og på Vestlandet. Hordaland og Sogn og Fjordane spesielt.
    Hordaland dårlig ut i veirapport - bt.no
    Men skjønner du ikke hvor tåpelig sammenligningen er? Hvordan er det med resten av statsbudsjettet til Albania? Mulig veien er ok, men hvordan har menneskene det?

Er det også et sammenlignbart land når det gjelder størrelse, berg og daler og befolkningstetthet? For å ikke snakke om tele, brøyting og strøing.

Men det er klart, de sitter der kanskje og har få sosiale goder, lav kjøpekraft - men er allikevel fornøyde, fordi de vet at de har bedre veier enn Norge.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumentet om hvor bra vi egentlig har det blir ofte brukt. Men er det slik at man skal godta alt man får tredd ned over hodene for det om? Skal vi ikke jobbe for et enda bedre samfunn og kjempe for det som er viktig for oss? Eller har vi kommet til et punkt der det er "godt nok"...?

Edit: og med denne regjeringen så har det etterhvert blitt fryktelig mange "enkelte ting å være kritisk til"...

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei,

Jeg skal innvistere; bytte leiligheten på Mariero mot en enebolig på Vigrestad
    Arkitekten hadde bommet litt da, stakkars, han hadde kalt Kinoen for "garasje". På grunn av at jeg har bodd i nærheten av en by på Vestlandet har jeg ikke bil, jeg har femkomstmiddel, Auris Hybrid; perfekt til å stå i kø med! Behagelig å sitte i, og lager ikke en lyd. Slipper heller ikke ut NOx og andre ubehageligheter som genererer astma og graps til alle som bor i nærmiljøet av veiene heller.

Men, tilbake til huset.. :roll:
    Dedikert kino i garasjen. Der er planen å grave ned 60-70 centimeter, slik at jeg får en tribunelignende sitteplass. Så er planen å ha frontene/center/sub bak lerretet. Kommer nok ikke til å ha råd til dette med det første, men det er derfor det heter en innvistering :wink:

I stuen håper jeg å få oppgradert Ayon/Piega-anlegget mitt til noen litt større modeller i samme merke

P.S. (off topic)
    Jeg mener faktisk at jeg kunne betalt enda mer skatt, men da under forutsetning at vi hadde brukt dem litt mer effektivt. Det er vel bare oljebransje som foruten staten som kan holde på med det sløseriet vi gjør. Heldigvis er jeg verken gammel, syk eller arbeidsløs, så jeg har det veldig bra i Norge.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumentet om hvor bra vi egentlig har det blir ofte brukt. Men er det slik at man skal godta alt man får tredd ned over hodene for det om? Skal vi ikke jobbe for et enda bedre samfunn og kjempe for det som er viktig for oss? Eller har vi kommet til et punkt der det er "godt nok"...?

Edit: og med denne regjeringen så har det etterhvert blitt fryktelig mange "enkelte ting å være kritisk til"...
    Nei, vi er veldig langt fra et punkt der det er godt nok i Norge, de rødgrønne har ikke på noen måte innfridd. Justisdepartementet reduserte bevilgningene til forskning på samfunnssikkerhet etter 22. juli. Men nå får jo alle politiets kjøretøy nettbrett, så da så..
    Alle helseforetak i landet lider under skrikende mangel på bevilgninger. Sykehuskøene er lengere enn noen gang. Livsviktige kreftmedisiner har ikke staten råd til. Får du en sykehjemsplass når du er 90 og dement ++ er du heldig. Barnehagene er fulle av ufaglærte, og skolebygg råtner på rot da kommunene ikke har penger til vedlikehold /nybygg. Innenfor samferdsel mangler multimilliard investeringer. Likevel har vi et vanvittig høyt skatte og avgiftsnivå. Sigbjørn & Co. vil ikke åpne pengesekken, vil ikke innse at handlingsregelen på sinnsykt latterlige fire prosent burde vært oppjustert kraftig. Det er f.eks ikke inflasjonsdrivende å kjøpe masse nytt sykehusutstyr i utlandet. Og generelt så er nok inflasjonsfrykten litt overdrevet, Vi kan faktisk og bør definitivt bruke en god del mer oljepenger og vi kan også øke statsgjelda, som nå vel ligger på kun 5-6 hundre milliarder. Pengene må brukes - og ikke om tre-fire generasjoner!
    Det er snart valg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke uenig i det du skriver - men argumentet at vi har det så bra er jo sant. I motsetning til masse svartmaling om hvor jævlig alt er.

Som alle tidligere regjeringer jeg har opplevd - så har de nok av tabber bak seg. Allikevel har de tross alt bidratt til at vi har det så godt som vi har det i dag.

Men et bytte av regjering skader nok ikke og som tidligere går det kort tid før "svartmaler hylekoret" setter i gang. Og begynner å hylle opposisjonen

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Nei, vi er veldig langt fra et punkt der det er godt nok i Norge, de rødgrønne har ikke på noen måte innfridd. Justisdepartementet reduserte bevilgningene til forskning på samfunnssikkerhet etter 22. juli. Men nå får jo alle politiets kjøretøy nettbrett, så da så..
    Alle helseforetak i landet lider under skrikende mangel på bevilgninger. Sykehuskøene er lengere enn noen gang. Livsviktige kreftmedisiner har ikke staten råd til. Får du en sykehjemsplass når du er 90 og dement ++ er du heldig. Barnehagene er fulle av ufaglærte, og skolebygg råtner på rot da kommunene ikke har penger til vedlikehold /nybygg. Innenfor samferdsel mangler multimilliard investeringer. Likevel har vi et vanvittig høyt skatte og avgiftsnivå. Sigbjørn & Co. vil ikke åpne pengesekken, vil ikke innse at handlingsregelen på sinnsykt latterlige fire prosent burde vært oppjustert kraftig. Det er f.eks ikke inflasjonsdrivende å kjøpe masse nytt sykehusutstyr i utlandet. Og generelt så er nok inflasjonsfrykten litt overdrevet, Vi kan faktisk og bør definitivt bruke en god del mer oljepenger og vi kan også øke statsgjelda, som nå vel ligger på kun 5-6 hundre milliarder. Pengene må brukes - og ikke om tre-fire generasjoner!
    Det er snart valg.
    Prakteksempel på svartmaling med tvilsomt faktainnhold. For eksempel har på vi på ingen måte høyt skattetrykk, faktisk midt på treet sist jeg så en slik oversikt.

Og det er faktisk slik at vi har så mye penger på bok, nettopp derfor at regjeringer har vært forsiktige med bruken.

Du glemte svømmebasseng og veiene igjen!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det er litt spesielt at man ikke kan bruke gode argumenter, fordi de er brukt mye...

Men når det gjelder politikere/parti så snakker vi pest eller kolera. Nå har vi prøve pest en stund. La oss teste kolera.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prakteksempel på svartmaling med tvilsomt faktainnhold. For eksempel har på vi på ingen måte høyt skattetrykk, faktisk midt på treet sist jeg så en slik oversikt.

Og det er faktisk slik at vi har så mye penger på bok, nettopp derfor at regjeringer har vært forsiktige med bruken.

Du glemte svømmebasseng og veiene igjen!!
    Jeg sa vel skatte- og avgiftsnivå - og da er det neppe så veldig fjernt?
    Svømmebassengene driter jeg i - kan ikke svømme.
    Glemte veiene?? Nei, de er det umulig å glemme, tror jeg kommenterte det litt lenger oppe.
    Selv om Ziggy hadde vært litt mindre forsiktig med bruken av pengene, så ville det vært mer enn nok tilbake.
    Hadde jeg bare kommet med vås og svartmaling, så hadde det jo ikke vært så farlig. Faktum er at landets situasjon på utallige budsjettområder er svært klanderverdig. Dessverre er det stor politisk ledelses-inkompetanse på mange områder i Norge, og det er ikke til å stikk under stol.
    Men kulturminister Hadia Tajik er da ganske søt - i hvert fall søtere enn T. Giske (grøss!) Var jeg litt usaklig nå?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at politiet har fått nettbrett når de ikke har datasystemer til det.

Eller at leger og doktorer fortsatt bruker disketter. hahaha.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når det gjelder politikere/parti så snakker vi pest eller kolera. Nå har vi prøve pest en stund. La oss teste kolera.
    Gjerne for meg, tror jeg......... Er usikker på om det egentlig er så stor forskjell på en Ap dominert regjering og en H dominert en.

Jeg tipper at vi i oktober får se Bent Høie (H) som helseminister stå og forsvare alle de tingene han nå kritiserer Støre for. "Intet er nytt under solen".

Og la oss håpe vi aldri får oppleve svartedauen; dvs ren SV eller FrP regjering. Det kan fort bli et blodig sirkus.

Men nå er vi langt inne i de politiske korridorene. Beklager!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •