Rettigheter ved å føle seg snytt på finn!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Rettigheter ved å føle seg snytt på finn!!

Hei. Kjøpte en Nad S100 på finn sist mandag. Bildene i annonsen var litt uklare så jeg måtte spørre eier om forsterkeren var strøken. Standard spørsmål. Jeg fikk da som svar at forsterkeren var strøken, men den hadde en ripe helt bak oppe. Ellers strøken. Fyren skulle ha 2000kr. Noe som jeg syntes virket ok for en sikkert 10 år gammel forsterker. Fikk den tilsendt i postoppkrav og noen dager senere dukket den opp. Selger var veldig hyggelig og grei.
    Jeg pakket ut forsterkeren og det første som skjer er at volumknotten datt av var løs. I tillegg hadde forsterkeren masse sår og hakk, og bar preg av ett hardt liv. Sendte Mail til selger med en gang og forklarte han hva jeg syntes på en grei måte. Jeg forklarte at jeg følte meg snytt da han mente forsterkeren var strøken. Da fikk jeg som svar at den ikke hadde levt et hardt liv og at d
    Et måtte jeg forvente da jeg fikk den så billig. Da sendte jeg han en ny Mail der jeg forklarte at problemet her er at du solgte meg ett strøkent produkt og at når produktet ikke lever opp til beskrivelsen så føler jeg meg snytt. Jeg refererte til kjøpsloven og skrev at jeg ønsket å få tilbake 3-500kr da jeg mener den ikke er verdt mer enn 1500. Etter det har jeg ikke hørt mer. Har gitt beskjed til finn. Det er jo ikke mye penger det er snakk om, men for meg er det en prinsipp sak. Man skal ikke få lov til å lure folk. Hva tror dere?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du,

Vanskelig spørsmål det der uten å blande inn lov-og-rett-folk. Her på forumet finnes en viss egenjustis dersom noen her inne prøver å svindle/lure/misslede noen, men på finn.no er det ingenting slikt.

Jeg har vært i motsatt ende av rekken et par ganger, ikke kjekt det heller. En sender avgårde fine varer i posten, mottaker angrer og sender tilbake en tydelig skadet vare. Så står jeg der med et produkt ingen vil ha lenger..
    Har derfor sluttet å sende/få tilsendt varer.

Eneste jeg kan si er at en bør være obs på at det å kjøpe brukt av privatpersoner som skal sende i posten er i beste fall en gamble.
    Se på det som en flax-lodd :???:
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten som selger må ta bilde av tingene før han selger, slik at man forsikrer seg om at ting er i den aveterte tilstanden. Kjipt å sitte i begge ender av en slik tvist.

Kan være posten sin skyld dette.

Er også greit å få noen skikkelige bilder av den før du handler. Da vet du hvordan det ser ut.

Her i denne saken så må du først og fremst få tak i selger over telefon. Lite vits å "henge ut" selger før han får snakket med deg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er FINN betalingsgaranti

Når du bruker FINN betalingsgaranti blir pengene stående på en sperret konto hos PayEx til kjøper har mottatt varen, og ser at den er slik som avtalt.

Betalingsgarantien gjelder kun så lenge kjøpesummen står på depositumskontoen hos PayEx, og vil ikke kunne garantere at varen er uten feil, mangler eller at den er original.
    Du må derfor selv sjekke slike ting før kjøpesummen overføres til selger.
    (det vil si når du har hentet pakken på postkontoret og pakker opp...før du sender godkjent mail til payex)
    Hvis det oppstår en tvist mellom partene, f.eks. ved påstander om feil/mangler må kjøpesummen låses på depositumskontoen til tvisten er løst. Verken FINN eller PayEx kan løse selve tvisten, men Forbrukerrådet vil kunne bistå partene og eventuelt megle.

Har du brukt Payex og godkjent varen er det litt sent

Har du brukt Payex og ennå ikke godkjent varen er det håp
    (står pengene låst er det enklere og forhandle da selgeren ennå ikke får noen penger)

Har du ikke brukt Payex så gjør du det vel neste gang :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er nesten som selger må ta bilde av tingene før han selger, slik at man forsikrer seg om at ting er i den aveterte tilstanden. Kjipt å sitte i begge ender av en slik tvist.

Kan være posten sin skyld dette.

Er også greit å få noen skikkelige bilder av den før du handler. Da vet du hvordan det ser ut.

Her i denne saken så må du først og fremst få tak i selger over telefon. Lite vits å "henge ut" selger før han får snakket med deg.
    Ingen plan om å henge noen ut. Tar aldri ting på telefon da man da ikke har noe dokumentert. Forsterkeren fra hans side var perfekt pakket inn, og posten hadde behandlet den perfekt. Jeg har kontakt selger flere ganger, nå har han sluttet å svare. Etter at jeg krevde 350kr i retur fra han. Det er ikke snakk om mye penger, men for min del dreier det seg om prinsipp. Jeg sier aldri noe er strøkent med mindre det er strøkent.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent for de fleste er......tilnærmet nytt....men slik er det desverre ikke for alle.

send et klagebrev og se om det hjelper
    Klage til selger - Forbrukerrådet.no

feks Prisavslag - Forbrukerrådet.no

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt. Jeg skriver ut ett slikt å sender det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •