PD Act mod 1 mk 2 kontra pana 700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PD Act mod 1 mk 2 kontra pana 700

Jeg har ett lite problem som jeg håper noen andre også kan tenke litt på. Skal en kjøpe mod 1 mk2 til 39' som vi vet er den beste, eller skal en klare seg med pana 700'en til ca 15' som har fått veldig mye skryt her. For de pengene som blir til overs så kan en kjøpe ganske mye feks andre oppgraderinger av anlegget. Bruken av projektor blir en film i ny og ne samt noe tv titting og xbox. Men jeg tror ikke uansett den vil bli brukt noe særlig mere enn 10 timer i uka. Grunnen til jeg stiller spørsmålet her er at jeg tror det er mange som egentlig er i samme båt, og hvilke tanker dere har om dette.

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, skal du sammenlikne med en rimeligere modell ville jeg heller sammenliknet med Sony HS50 til rundt 25.000 kr. Da har du fortsatt nesten 15.000 kr å bruke på annen elektronikk og et bilde som neppe vil stå noe tilbake dersom sitteavstanden er høy nok.

Når vi først er inne på å spare penger så kan du fint gå nedover i Panasonic-serien uten at billedkvaliteten blir så alt for mye dårligere, men prisen synker likevel som en kule. Ser bla. at AE300 med GreyLine lerret selger til kupp-pris på forumet her..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke måle AE700 opp mot Action, til det er forskjellen i bildekvalitet for stor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faren med å gå for den billigste er at du om noen måneder kanskje angrer? DA er det bedre å heller innvistere i en bra projektor, og ta den andre oppgraderingen etterhvert. Vet i allefall, at den følelsen av å angre på ett billigere kjøp kan fort komme. Men det er meg da

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper absolutt argumentet med det å handle billig nå og kanskje eller helt klart angre etterpå fordi du vet at det er noe som er bedre. Derfor kanskje bruke mere penger i første omgang og heller spare seg ett par oppgraderinger, er ikke sikkert det blir så mye dyrere. Men hva synes "vanlige" folk (er det vanlige folk her), er det galskap å bruke 40' på en projektor, når det finnes gode alternativer til en langt billigere penge.

mvh

lflemming

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er vel vanlige? . Man bør kanskje se an hvor fort man fr spart opp penger og? Om du får spart opp de 15 du tenker på å spare iløpet av 3-4 måneder, så tror jeg du ikke angrer på om du kjøper "dyrt" nå. Om du ikke har satt ett tak for penger i hjemmekinoen da..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 40 tusen å bruke uten at det går på bekostning av viktigere ting, er det ikke galskap. Galskap er det derimot når en bruker 40 tusen en ikke har. :wink:

PS: livet er for kort til å leve med halvgode løsninger. :twisted:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To meget gode visdomsord......

mvh

lflemming

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 40k for deg vil avgjøre hvordan du eller vil leve så vil jeg nok satset på PTA-700 og eventuellt tatt en ny vurdering til neste år. Sannsynligvis vil du få solgt en PTA-E700 til 7-8000 om ett år og Model One/Two vil sikkert kanskje begynne å nærme seg 30k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •