3D på Colosseum: Oslofolk, hvorfor gidder dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D på Colosseum: Oslofolk, hvorfor gidder dere?

Onsdag og torsdag var jeg på kurs i Oslo, og overnattet på hotell. Hadde ingenting å finne på onsdags kveld, og fant ut jeg skulle ta meg en tur på kino. Hadde enda ikke sett Hobbiten, og Norges mest kjente kino som skulle sende denne i 48 fps måtte jo da passe perfekt, tenkte jeg.

Der tok jeg kraftig feil gett!

Lyden var kun ok, og 3D-bildet var forferdelig! Bildet sklidde i perioder litt fra hverandre (kunne minne om crosstalk), noe som var spesielt tydelig på underteksten. Jeg vet ikke om dette skyldes den type 3D-teknologi de har på Colosseum, det buede lerretet, eller noe helt annet. Forfedrelig dårlig var det i hvert fall, og det ødela hele filmopplevelsen min.

Fra før er jeg mest vant til å se 3D på Fredrikstad kino. Der har jeg aldri hatt noen problemer med 3D-bildet, kvaliteten er fantastisk! Og dette handler ikke om patreotisme, for jeg er sarping.

Til tross for at Hobbiten nå har gått på kino i en måned var kinosalen ganske full. Hadde disse folkene akseptert og kjøpt seg et nytt tv der halve bildet var ute av fokus eller inneholdt annet støy på bildet? Ville man ikke da dratt for å bytte tv? Hvorfor fortsetter Oslo-folket å dra til Colosseum når 3D-bildet der har helt åpenbare feil?

En ting er sikkert: Jeg skal aldri tilbake til Colosseum kino!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk flest legger sikkert ikke merke til de feilene.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Folk flest legger sikkert ikke merke til de feilene.
    Når folk f.eks. sier de ikke ser forskjell mellom dvd og blu-ray, så kan jeg faktisk tro de på det, selv om jeg selv ser stor forskjell. Bildefeielen på 3D-bildet på Colosseum derimot er jo vanvittig! Det er ikke snakk om en "kvalitetsforskjell", men rett og slett en "bildefeil". Folk må da se at underteksten er delt i to? Eller klarer Oslo-folk bare å telle til 1?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •