For en tid tilbake googlet jeg rundt for å finne ut hva status var for svenske bladet "Radio och Televisions" mangeårige redaktør Ulf B. Strange. Da traff jeg på en tråd om viktigste svenske aktør innen high fidelity. Deriblant var Ulf B. Strange nevnt. Men jeg fant ikke ut noe mer om hans liv etter "Radio och Televison" for å si det slik...
Men det hele satte meg på tanken - hvem er de viktigste personligheter innen norsk hi-fi?
Her er det sikkert uendelige mange forslag og muligheter til krangel.

Men jeg tillater meg å nevne noen som jeg mener er eller har vært svært viktige:
1. Svein Erik Børja. Spenstige artikler om hi-fi og lyd i mange forskjellige fora. Entusiast. Gylne ører. Pådriver for tidlig Elektrokompaniet.
2. Ragnar Lian. Høyttalerekspert. Svært sentral i SEAS og hos mange danske høyttalerprodusenter.
3. Erling Neby. Importert mye flott. Kjent for sitt hifi-museum (og sin kunstsamling).

Andre forslag kan jo være Vebjørn Tandberg og andre av de gamle radiogutta. Videre Per Abrahamsen, Terje Sandstrøm og Peik Borud tidlig i Elektrokompaniet. Leif Ernsten - Tandberg og Dynamic Precision. Adyton Olstad, Doxa Lauvland. Vadseth fra pressen? Importører som Oslo HiFi Center relaterte folk.

/RK