30 McIntosh MC-2102, noen Snell høyttalere, osv. Pris: 33 mill. nok.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

30 McIntosh MC-2102, noen Snell høyttalere, osv. Pris: 33 mill. nok.

30 McIntosh MC-2102, a few Snell Speakers, 18x10 screen, $6Million Home Theatre
    - youtube-film: HGTV Million Dollar Rooms 2 - Kipnis Studios $6 Million Dollar TRINITY Ultimate Home Theater - YouTube
    - artikkel: The Greatest Show on Earth! | Home Theater

.... crazy.. :twisted:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjapt søk, så hadde du funnet ut at det er startet 4-5 tråder om dette oppsettet her på forumet. De fleste har nok fått med seg Kipnis ja.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Et kjapt søk, så hadde du funnet ut at det er startet 4-5 tråder om dette oppsettet her på forumet. De fleste har nok fått med seg Kipnis ja.
    haha, ok. Ble så "sjokkert" at det falt meg ikke inn å søke etter det.. :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjokkfaktoren er høy, men personlig er jeg ikke så imponert. Det skriker "jeg har mye penger", men jeg tviler ikke på at det finnes langt bedre oppsett, til langt mindre penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjokkfaktoren er høy, men personlig er jeg ikke så imponert. Det skriker "jeg har mye penger", men jeg tviler ikke på at det finnes langt bedre oppsett, til langt mindre penger.
    True. Jeg bruker også ordet "sjokkert" fremfor "imponert". :-P
    Finnes garantert oppsett som gir mye bedre value for money.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I hvilken drømmeverden tror du man får bedre oppsett en Kipnis sitt? Hele kinoen er resultatet av flere tiårs erfaring og testing for å finne de aller beste komponentene til å lage en hjemmekino helt uten kompromiss, der de beste produktene på markedet er forsatt ikke gode nok.(33 millioner sier sitt)

Kanskje G. Lucas sin Skywalker Theater and Tomlinson Holman's THX kino holder seg på dette nivå, men de har f.eks tilfelles at de bruker Snell THX Reference anlegg (høyttaleren ble designet for å være verdens beste) og sikkert samme Sony 4K projektor, men Kipnis har egen 8K JVC projektor & film kamera. så vidt jeg vet er det bare NHK (japanske BBC) som har det.

The Audiophiliac om KSS: Hvis en "vanlig" high-end kino a la de topp 5 her på AVforum eller de beste fra AVforums, AVSforum, Head-fi etc kan sammenlignes med Cadillac-kvaliteter så er Kipnis sitt rom en Bugatti Veyron Super Sport, den raskeste produksjons bilen noen sinne.

Jeg er glad for at det ENDELIG finnes en som pusher grenser fem hakk lengre enn alle andre. og ligger ti år fremover i tid i forhold til resten av de elite som tror de er på topp. Syns at hatet er helt ufortjent, men selvfølgelig hver gang noen lager verdens beste og mest ekstreme av noe er det allltid noen som tror de klarer det bedre med mindre penger...

Men til trådstarter, kinoen har utviklet seg til å bli enda bedre enn når HomeTheater skrev om den (2008).

JVC 8K projektor, Skogrand Cables, 72 (!!) Mcintosh forsterkere, 56 Theta Digital DAC og større antall av det som allerede var verdens beste anlegg.. fra 8.8 til 12.12 kanals Snell THX Reference system 8) :-D 8)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde søren meg ikke tatt sjansen på å ta meg ett par øl på kinorommet mitt om det så slik ut... Er heller ikke misunnelig på den/de som vasker og tørker støv der

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du Ultimanoctis liker denne kinoen og forguder Kipnis har nok alle fått med seg iom at du nevner den eller innholdet i annenhvert innlegg du har på forumet. At noen mener det er verdens beste behøver ikke å bety at det faktisk er slik. Jeg forbeholder meg retten til å mene akkurat det som passer meg, og du kan argumentere til du er blå. JEG er ikke imponert.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, så sinna a gitt :P

Ville bare si ikke døm en bok på coveret... Kanskje om du hadde satt deg ned i et rom med 250" lerret i 8K HD og 6-sifret antall Mcintosh watt og 12.12 Snell THX Reference surround lyd hadde du blitt blåst av stolen

Tror ikke jeg har skrevet 898 innlegg om det .. kanskje 100 bare 8)

Jeg tror når du bruker titalls millioner på kino så er ikke støvtørking DIN jobb i huset

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være litt pirkete, så skrev jeg forsåvidt bare at jeg ikke misunnet de som evt måtte tørke støv der

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, forsåvidt hadde jeg lett meldt meg til jobben hvis jeg kunne bruke kinoen i pausen 8) :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Åja, forsåvidt hadde jeg lett meldt meg til jobben hvis jeg kunne bruke kinoen i pausen 8) :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sint, så jeg tror du får lese om igjen. Det er bare den nesegruse beundringen av et oppsett som etter min og mange andres mening ser langt fra ideell ut, jeg sliter med å forstå. At du sier at jeg er i en drømmeverden sier mer om deg enn meg. Er det slik at du har kontroll på alle verdens hjemmekinoer? KAN det være slik at det finnes langt bedre hjemmekinoer der ute som eies av folk som ikke kunne brydd seg mindre om hva folk syntes. Og dermed ikke har lagt de ut på forum/nett..? Det å proklamere at noe er verdens beste, uten å vite noe om hva annet som finnes der ute er "spenstig" for å si det pent. Det er noe med det å være litt mindre påståelig som er langt lettere å svelge for de fleste av oss.

- "Etter min mening må dette være noe av det beste som er å oppdrive i verden i dag, av de hjemmekinoene som man vet om." (selv om jeg ikke har hørt den, kun lest på nett)

....er langt mer stuerent og korrekt etter min oppfatning enn:

- " I hvilken drømmeverden tror du man får bedre oppsett en Kipnis sitt?"

Man kan selvsagt diskutere utstyret i kinoen (mange liker ikke McIntosh feks), men om man lar dette ligge et øyeblikk.... Dersom man skal se på hvor vellykket en hjemmekino er totalt sett, så kommer man ikke bort fra hvordan den ser ut. Og her ligger i alle fall Kipnis langt unna en førsteplass etter mitt skjønn.

Du er ikke alene om å ha bastante meninger Ultimanoctis. Forumet (alle forum egentlig) hadde vært et langt hyggeligere sted å være om folk kunne lært seg å være litt mykere i kantene, og ikke servere sin oppfatning og sine meninger som den universale sannhet.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet (alle forum egentlig) hadde vært et langt hyggeligere sted å være om folk kunne lært seg å være litt mykere i kantene, og ikke servere sin oppfatning og sine meninger som den universale sannhet.
    Tro så jævli kjedelig det hadde vært da

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du lengter etter et enda mer ekstremt forum, så er jo Sentralen et glimrende alternativ. Kan bli mørkeredd av mindre....

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke, føler meg litt dum når jeg er på Sentralen