Fuglevik ønsker å omdisponere frekvenser til HD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fuglevik ønsker å omdisponere frekvenser til HD-TV

- Å skru av dagens analoge TV-sendinger vil frigi nok plass til rundt seks HD-TV-kanaler, forteller Fuglevik til digi.no.
    http://www.digi.no/php/art.php?id=111844

Ingen bombe for oss som har fulgt med. Uansett er det positivt at man nå skjønner at bedre kvalitet er noe som vil gjøre DVB-T mer attraktivt. At man vurderer MPEG4 er også flott - og at man er i tillegg klarsynte nok til å forstå at denne teknologien vil bli billig nok i 2007 slik at man greier kravet til 1500 NOK per dekoderboks.

Jeg håper bare de prioriterer å skvise inn én HD-kanal i dagens kanalplan kort tid etter DVB-T går på lufta (til neste år?).

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gjenstår mysteriet om hvorfor Fuglevik vil kryptere alle signalene og hvorfor man ikke skal kunne bruke en standard mottager av ønsket merke.

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gruer meg mest til hvordan man skal organiserer opptakere, små TV og TV kort.

Slik det er nå har jeg totalt 5 TV tunere på min lille hybel. Hvordan disse skal få til å jobbe uavhenig i fremtiden uten å bli helt blakk på abonemment er for meg et mysterium.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stor nordisk aktør har startet samtaler om å kjøre igang en nordisk HDTV pakke. Bakgrunnen er at de har samarbeidspartnere som produserer dagens materiale i HD. Det snakkes om å starte opp innen 6mnd. Det er også hevdet at "noe" kan skje allerede innen jul :shock: ... Men det er nok noe vel optimistisk.
    Spennende tider.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg gruer meg mest til hvordan man skal organiserer opptakere, små TV og TV kort.

Slik det er nå har jeg totalt 5 TV tunere på min lille hybel. Hvordan disse skal få til å jobbe uavhenig i fremtiden uten å bli helt blakk på abonemment er for meg et mysterium.
    Det kommer mange TV-apparater med innebygget DVB-tuner og dette kan bli helt standard etterhvert. Om Fuglevk ikke insisterte på å kryptere alt slik at han kunne kontrollere salg av kort og bokser så hadde det i fremtiden ikke blitt noe problem med flere mottagere for hver husstand.

Robert-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Å skru av dagens analoge TV-sendinger vil frigi nok plass til rundt seks HD-TV-kanaler, forteller Fuglevik til digi.no.
    Det var ikke mange. Det må da bli mere enn 6 kanaler tilgjengelig via bakkenett også?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •