4 nye år med krig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4 nye år med krig!

Da ser det ut til at presidentvalget i USA har vist at befolkningen ønsker 4 nye år med slakting av uskyldige muslimske med guds velsignelse. Tror dette er ganske betegnende på en nasjon der minst 75% av befolkningen tror at jorden ble skapt på 6 dager. I boken som beskriver deres rette vei i livet står det blant annet at man kan eie både kvinnelige og mannlige slaver så lenge de er kjøpt i et naboland (3.Mos 25/44), har du en nabo som insisterer på at han må få inn kornet på søndag siden det er pent vær og spådd regn de neste 3 ukene skal han drepes (2.Mos 35/2), er du ikke frisk så skal du ikke nærme deg guds alter (3.Mos 21/20), det er en synd å klippe håret og skjegget (3.Mos 19/27), de som har sex med sine slektninger skal brennes til døde (3.Mos 20/14) og vi må ikke bruke klær laget av 2 ulike materialer da dette kvalifiserer til at man må samle byen og steine vedkommende (3.Mos 24/11-16).

Selvsagt sier den jevne borger at han ikke lever etter disse reglene, men at han velger ut det som er bra. Hva er da poenget med kristendommen?

Poenget må vel være at etter å ha brukt en ung Iraker som er far til 4 små barn som skyteskive for å underholde de amerikanske soldatene som er på besøk i guds ærend, så er det lett å dokumentere at han har syndet i følge bibelen og desverre må drepes. Bush vil nok finne trøst for sine handlinger hos gud han også.

Måtte den med det største markedsføringsbudsjettet vinne!

Amen!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jorden ble selvfølgelig laget på 6 dager. Hallo.. det står jo skrevet svart på hvitt :wink:

Mvh

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig! Har du virkelig satt deg så inn i bibelen?? :shock: :shock:
    Men til overskriften din..... Det er jo en tragedie at det amerikanske folk ikke benytter seg av muligheten til å avsette en av de mest krigshissige presidenter i moderne tid..... Som far, så sønn...... "Se, pappa, jeg kan og......"

At Bush har klart å få hele verden i mot USA som nasjon, og blir allikevel innvilget en ny 4 års periode som president er mer eller mindre utrolig. Men noen nasjoner er kanskje så navlebeskuende at det ikke teller hva alle andre i hele verden synes.... :?: :?:

Og forresten; det argumentet at vi burde være solidariske med USA, for hadde det ikke vært for dem hadde hele Europa snakket tysk nå, det begynner å bli litt utvannet og slitt nå, synes jeg........ :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke tysk hadde vært noe problem. Problemet oppstår når tyskerne mener det er det eneste verdensspråket mens "alle" har lært engelsk i oppveksten.

Imidlertid synes jeg det at han er gjenvalgt er veldig skremmende.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye norske folkereligionen er jo WGI, T5PC osv :lol:
    La oss foreta en aksjesplitt så dobbler vi verdien i selskapet :shock: :lol:

Mvh

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det faktisk sies at valget IKKE er avgjordt enda, men Bush er i ledelsen.

Når jeg nå kl 14:24 sjekket Cnn.com sine sider, så har Bush 254 electoral votes, og Kerry 252. Det trengs 270 for å vinne. Det er mulig at det kan gå mot nok en rettsak avgjørelse.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid gøy å våkne opp til en god nyhet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Lygren vennligst utestenge frøken Sivenes fra forumet for alltid? :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merner også at dette er ganske tragisk. Jeg er på kanten til å kalle amerikanere direkte uintelligente. Men jeg funderer heller på hva som gjør at Bush sannsynligvis klarer å bli gjenvalgt. Tenker ikke amerikanerne på at denne mannen fabrikerte "bevis" i Irak krigen? Gikk direkte imot NATO? Kjørte den amerikanske økonomien på dynga, lenger ned enn noen gang før?

Jeg sier ikke at Kerry nødvendigvis er bedre, men så mye verre kan han ihvertfall ikke være. Bush er jo nåtidens verste terrorist.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å ha forskjellige meninger. Men jeg mener nå at bush har ett par brølere på merittlistene. Dessuten så klarer han ikke å stable økonomien på beina igjen. Underskuddet blir bare exponensiellt større, noe som ikke kan vedvare. For store brølere til at han burde vært gjenvalgt.

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått nok av George "Wanna be his father" Bush

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere som slakter Bush virkelig satt dere inn i amerikansk politikk nok til å kunne si at det hadde blitt bedre med Kerry som president? Eller har dere bare kopiert den norske folkeopinionens mening om at "Bush er en dritt"? Bare lurer...

I Norge fremstilles jo Bush stort sett som en diktator som bestemmer ALT selv, og det vitner om liten kunnskap om amerikansk politikk.

Selv har jeg ingen klar formening om hvem som burde vunnet valget, siden jeg ikke har satt meg godt nok inn i det amerikanske valget og politikken.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm nei, jeg var på kanten til å si at jeg ikke kunne valgt derborte selv. Jeg vet ikke nok om hva de ulike representantene står for. Alt fokuset er uansett på krigen mot terror.

Mvh

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg ingen klar formening om hvem som burde vunnet valget, siden jeg ikke har satt meg godt nok inn i det amerikanske valget og politikken.
    Jeg har egentlig ikke satt meg veldig godt inn i politikken i USA, men har da saktens hørt nok til å mene noe. Selvsagt bestemmer ikke Bush allt, men han har selv valgt folkene sine, som da bestemmer sammen med han.

Det at Bush gikk imot NATO er for meg en mer enn god nok grunn til at jeg mener mannenn er direkte farlig, og ikke burde bli gjenvalgt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Har dere som slakter Bush virkelig satt dere inn i amerikansk politikk nok til å kunne si at det hadde blitt bedre med Kerry som president? Eller har dere bare kopiert den norske folkeopinionens mening om at "Bush er en dritt"? Bare lurer...
    I løpet av de siste årene har jeg fulgt med, ja, og det er ingen tvil i mine øyne om at den økonomiske veksten i USA har vært større med demokratisk styre enn med republikansk!

En annen ting er at politikk også er subjektivt, akkurat som H&K og HIFI.

PS! Men det hjelper helt klart ikke at jeg synes Bush er en fjomp!!! (Passer meg for krafttutrykk......) :wink: :wink: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må egentlig si at det at elg hele tiden kommer og eter opp epletrærne i hagen opptar meg mye mer enn hvem som er president i USA.

Så lenge Bush ikke begynner å gnage på epletrærne våres så kan han gjerne være president for min del.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Jeg må egentlig si at det at elg hele tiden kommer og eter opp epletrærne i hagen opptar meg mye mer enn hvem som er president i USA.

Så lenge Bush ikke begynner å gnage på epletrærne våres så kan han gjerne være president for min del.
    :lol: :lol:

Begynner ikke eplene å bli gjæret nå? Full elg i hagen :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Det er vel omtrent slik 40% av de stemmeberettigede i USA tenker også.
    Egentlig burde det være slik at hvis antallet stemmer en president får i valget ikke overstiger hjemmesitterantallet, så burde det hvite hus tømmes og lyset slukkes for neste 4-års periode.

Da ville det f.eks. kunne være kongressen og senatet som overtok styringen. Ville kanskje blitt litt mer konservatisme og mindre handlekraft av det, men det hadde kanskje USA bare hatt godt av?

PS: For øvrig har vi alt for mye epler her, så hvis Bush har lyst til å gnage noen epler hos oss, må han gjerne ta turen innom.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja huff..det eneste gode som kommer uta av at Bush blir gjenvalgt er at det kommer til å bli laget mye mere gode krigsfilmer fra den langvarige krigen i Irak. Vietnamfilmer er jo KONGE, så IRAK-filmer blir sikkert det samme.

Men i bunn og grunn så bryr jeg meg egentlig ikke om hvem som blir ny president i USA. Bare synd am. soldater skal dø der nede....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok heller greinene på trærne som etes. Spesielt nye skudd er visst rene indrefiléten.

Skulle vært skutt!

Elgen altså. Ikke Bush selv om noen sikkert hadde ønsket det og.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •