4 nye år med krig! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Er det noen som tror at det er en løsning å sende ned en arme med våpenløse konfliktløsere for å prøve å snakke de "åndelige" lederne til fornuft?
    Ja, jeg og resten av Europa tror det og det er dette som skiller oss fra bl.a USA. Krig har som kjent ingen vinnere, bare tapere.

Ellers så er det interesssant å se at årets valg i USA har fått større dekning på norsk tv enn det som vanligvis gis norske stortingsvalg.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er det interesssant å se at årets valg i USA har fått større dekning på norsk tv enn det som vanligvis gis norske stortingsvalg.
    Ett interessant faktum det der ja....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel anbefale alle å lese tråden på HiFisentralen med samme navn. Der er det mange gode poenger som jeg må skrive et 10siders innlegg for å få med det viktigste av.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Det er da ingen bombe. Uansett hva som skjer ender vi opp med prestestyre. Norge og Iran, verdens eneste teokratier?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det er da ingen bombe. Uansett hva som skjer ender vi opp med prestestyre. Norge og Iran, verdens eneste teokratier?
    Eneste grunn til at nissen er statsminister er jo at de andre partiene lar ham være det. Nytter ikke å klage da.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye kan sies om valget i USA og det Amerikanske valgsystemet. Men det som skremmer meg mest er gjennomsnitts Amerikanerens forståelse av verden rundt seg. Alle har selvfølgelig medfølelse for ofrene og familiene til de som ble berørt av 9/11. Men Bush administrasjonens måte å takle et slik angrep på var så absolutt ikke verdig et land som kaller seg verdens største demokrati. Å igangsette krig mot to land uten skikkelig internasjonal støtte, og i tillegg basert på meget tvilsomt eterettnings arbeide har gjort at USA er mere sårbare for terrorist angrep enn noen gang før.
    At Amerikanerene selv ikke ser denne sammenhengen rett og slett forbauser meg. Det er trist å se hvilke kriterier folk legger til grunn for fire år til med Bush. Det mest skremmende er hvor mye relgion og tro spillte inn under dette valget. Mange vil nok gå så langt som å si at Bush vant på grunn av sin tro, at dette teller mere enn lik lønn for likt arbeid, bedre fordeling av godene, gratis eller rimligere helsetjenester osv. kommer helt i skyggen i forhold til denne mannens forhold til han der oppe.
    Det finnes stater i USA der Darwins lære ikke er med i skolebøkene, da man mener at den strider mot bibelen.....hva mer kan jeg si :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å blande meg så mye inn i denne diskusjonen så vil jeg si at mange nordmenn har svært mange feilaktige inntrykk av amerikanere.

Har vært flere ganger i USA og jeg har alltid hørt at folk ikke vet mer enn det som er utenfor stuedøra.

JEg har bestandig truffet på mange folk som om norge og mange som faktisk hadde besøkt norge. Syns også at amerkanererne er et utrolig hyggelig folkeslag. Hadde også flere diskusjoner med amerikanere om IRAK krigen sist jeg var der og de jeg snakket med hadde nyanserte meninger om dette.

Jeg er glad for at vi har et slik verdens politi. Det er jo ingen som klager på at Frankrike har styrker på elfenbenskysten. Også der er befolkningen mot "okkupasjonen".

Personlig så syns jeg at David Palmer burde blitt president USA.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har det med damer å gjøre?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært i USA mange ganger, og du finner ikke mer hyggelige folk enn der... men problemet der virker som er når de kommer i en klikk, hvis dere skjønner hva jeg mener. De hisser hverandre opp, og de føler at de står alene mot hele verden.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler at de står alene mot hele verden.
    Ja! De skaper fiendeskap på den måten der.... de trur alle er imot dem til en hver tid omtrent.... og med Bush i spissen blir dette ett farlig samspill :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med wotg her. Jeg har også i likhet med Peakman pratet med Amerikanere, og har ikke det samme inntrykket. Noen av de jeg har pratet med var store Bush tilhengere, men de ville ikke diskutere Bush politikken :roll: At amerikanerne er hyggelige tviler jeg ikke på, men det betyr absolutt ikke at de er opplyste i forhold til å vite hva som foregår utenfor USA's grenser.
    Jeg synes også det er skremmende at amerikanerene legger religion til grunn for hvem de skal stemme. Siden da Bush i media FREMSTÅR som en kristen person, tjener han mye på det... :shock:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, rett etter valget kom nettsiden http://www.sorryeverybody.com/
    som stort sett går ut på at halve amerika ber resten av verden om unnskyldning.
    Så dukket www.notsorrynoteverybody.com/ opp, etterfulgt av http://werenotsorry.com/ og http://sorryeverybodymyass.com/
    :lol:

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 4 nye år med krig!

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Da ser det ut til at presidentvalget i USA har vist at befolkningen ønsker 4 nye år med slakting av uskyldige muslimske med guds velsignelse. Tror dette er ganske betegnende på en nasjon der minst 75% av befolkningen tror at jorden ble skapt på 6 dager. I boken som beskriver deres rette vei i livet står det blant annet at man kan eie både kvinnelige og mannlige slaver så lenge de er kjøpt i et naboland (3.Mos 25/44), har du en nabo som insisterer på at han må få inn kornet på søndag siden det er pent vær og spådd regn de neste 3 ukene skal han drepes (2.Mos 35/2), er du ikke frisk så skal du ikke nærme deg guds alter (3.Mos 21/20), det er en synd å klippe håret og skjegget (3.Mos 19/27), de som har sex med sine slektninger skal brennes til døde (3.Mos 20/14) og vi må ikke bruke klær laget av 2 ulike materialer da dette kvalifiserer til at man må samle byen og steine vedkommende (3.Mos 24/11-16).

Selvsagt sier den jevne borger at han ikke lever etter disse reglene, men at han velger ut det som er bra. Hva er da poenget med kristendommen?

Poenget må vel være at etter å ha brukt en ung Iraker som er far til 4 små barn som skyteskive for å underholde de amerikanske soldatene som er på besøk i guds ærend, så er det lett å dokumentere at han har syndet i følge bibelen og desverre må drepes. Bush vil nok finne trøst for sine handlinger hos gud han også.

Måtte den med det største markedsføringsbudsjettet vinne!

Amen!

Først og fremst: Jeg håpet at kerry skulle vinne, og jeg var sikker på at amerikanerne kom til å skifte ham ut, spesielt etter Fahrenheit 9/11 kom ut. Men dessverre. Ser ut til at for mange skytegale Red-nex mente han burde sitte 4 år til.

Må nok korrigere deg på dine Bibelkunnskaper. Bibelen består av 2 deler:
    Det Gamle Testamentet, (GT) og det Nye Testamentet (NT)

GT består av profetier og leveregler som kom FØR Jesu tid. Og der står det mye rart. Jeg har ikke sjekket riktigheten av dine sitater fra GT, men man finner også feks "øye for øye, tann for tann" her.

Men det skjer et stor skille i "filosofi" når Mr Jesus ankommer, og han markerer starten på NT. Da er tonen "vend det andre kinnet til".

Det som er spesielt interessant her, er at Jødene lever etter GT og har "øye for øye, tann for tann" mentaliteten (hva skjer da når en selvmordsbomber dreper Jøder? Jødene tar igjen, hvorpå muslimene sender en ny martyr avgårde...ser du hvor der bærer hen? Hva om Jødene hadde fulgt NT, =fred i midtøsten?)

Jødene følger GT fordi de fremdeles venter på Guds sønn, Jesus. (De er Guds utvalgte folk) Men for oss andre som er kristen, og har akseptert Jesus følger NT og er dermed mer tilgivende.

For øvrig er NT god lesning, spesielt Johannes' åpenbaring. GT kan være morsomt for underholdning, men vil du ha sunne forståelige og fornuftige leveregler, anbefaler jeg NT.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen!

Du må se det du også vel? Hvor i det nye testamentet står det om at homofili er en synd? Det er et av mange eksempler på passende ting som er hentet fra det gamle testamentet. Dessuten er mye av det gamle testamentet skrevet etter "Jesus" ble født. Han er nemlig født en rekke ganger i andre religioner. Kanskje under et nesten likt men ikke helt likt navn. Men det å bli født i en stall, jomfrufødsel, gjetere og 3 vise menn til stede, vokser opp og bruker tiden til å gå på vannet og gjøre syke friske, spise sitt siste måltid sammen med sine 12 (!) disspiler, bli tatt av dage på en fredag og til slutt stå opp påfølgende søndag, det skjer kanskje ikke så ofte? Vil vel tro vi snakker om et plagiat her og at det er mer politikk enn religion inne i bildet. Husk også på at i det nye testamentet er alle "likeverdige", noe som neppe kan sies å praktiseres av særlig mange kristne grupperinger, eller hvordan er det med USA her om jeg tør spørre?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •