4 nye år med krig! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mer interessant enn hvorvidt vi har satt oss inn i AM politikk er vel om Amerikanere har gjort det. Det virker som om de fleste stemmer på omtrent samme grunnlag som pappan min valgte hjemmekinoanlegg.

Fannt forresten mer morsomt i mosebøkene:
    Dersom noen av dere har en hel eller halvsøster dere har sett naken så har dere automatisk ført skam over dere og også hatt samleie med henne. Dere skal da utryddes for øynene på deres folk.
    3.Mos 20/17

Haleluja!

Tror nok knutbypastoren ved siden av Bush kan ha handlet i henhold til den hellige skrift ja. Det er nok av grunner til å drepe folk der i hvertfall.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bare bedre!:
    3.Mos 20/18:
    "Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk."

Bushianerne påberoper seg imidlertid å være protestanter så han sliter litt med de jødiske særrettighetene:
    3. Mos 20:
    "22 Gi akt på alle mine forskrifter og lover, og lev etter dem! Da skal dere ikke bli spydd ut av det landet som jeg vil føre dere til og la dere bo i. 23 Følg ikke skikkene til de folkeslag som jeg driver ut for dere! De gjør alt dette, og derfor har jeg avsky for dem. 24 Men til dere har jeg sagt: Dere skal ta landet fra dem, et land som flyter med melk og honning. Jeg vil la dere få det til eie. Jeg er Herren deres Gud, som har skilt dere ut fra de andre folkene. 25 Derfor skal dere skille mellom rene og urene dyr og mellom urene og rene fugler, og ikke gjøre dere selv avskyelige ved å spise de dyr eller fugler eller krypdyr som jeg har skilt ut som urene for dere. 26 Dere skal være hellige for meg, for jeg, Herren, er hellig, og jeg har skilt dere ut fra de andre folkene, for at dere skal høre meg til."

Litt dritt for Bush at verden ikke er til for han og hans folk. Når dette er en del av bibelen gjør vel dette faktisk protestantene til verdens mest naive folkeslag :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du fortsetter denne veldig interessante :roll: refereringen til bibelen er det vel verdt og merke seg at dette faktisk gjelder den gamle pakten mellom gud og israel. Med jesus kom visst en ny pakt. For den som tror på noe av dette da vel og merke.

Men jødene skal etter sigende fortsatt følge den gamle. De erkekonservative vel og merke.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå ignorert alt som står over den linjen

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jødene skal etter sigende fortsatt følge den gamle. De erkekonservative vel og merke.
    Sant! Bare jødene som følger slike utgåtte og syke leveregler. Derfor dem får så ørene flagrer stort sett overalt i verden!

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på valgkartet til Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/usavalg/oversikt/pv.html

I øst og vest (og nordøst) bor opplyste amerikanere.

Texsas og Flordia ødlegger big-time for Kerry!

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg, burde folk her på forumet bli president. De vet jo tydeligvis bedre enn både Bush og det amerikanske folk, og er også mer opplyste ang det amerikanske samfunnet.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Spør du meg, burde folk her på forumet bli president. De vet jo tydeligvis bedre enn både Bush og det amerikanske folk, og er også mer opplyste ang det amerikanske samfunnet.
    Ja, enig. Jeg gleder meg til Arnold blir president jeg. :lol:

Når vi allerede er inne på kristendom og USA, hadde en liten samtale med ene naboen, som er en grundig gjennomført "new-born" type kristen. Han sier han vet at Bush vinner, for det står i bibelen. :shock: Han mener også at det allerede er beskrevet at de to tårn skulle falle, og neste kapittel er at himmelen brenner.. :shock: :roll: :!:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Himmelen vil brenne opp etterhvert, men det er etter min tid. Vi er vel midt i jordens livssyklus (etter det vi kjenner til i dag).

Mvh

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F*** ta, jeg var nesten sikker på at amerikanerne hadde tatt til fornuft. Men de krigskåte cowboyene i Texas bl.a. har nok litt av æren for at Bush får herje i 4 år til.

Nei, da sier jeg heller go Arnold hvis det er alternativet...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel liten tvil om at det er religion som er årsaken til de aller fleste kriger i den moderne verden. Unntaket er kriger som er basert på det naturen har og by på, les: olje. USA bryr seg en fluelort om andres mennesker ved og vel, selv om de påberoper seg å sitte på den høye hest for å forsvare verdens folk mot de grusomste diktatorer. Dette er også direkte svada og løgn, i det det finnes ett utall av regimer som undertrykker sitt folk grundig, men som da ikke har noe som USA vil ha. Jeg forakter all religion, ikke folket som tror. USA trenger gode fiender i midt-østen, for å forsvare sitt nærvær der. Skjulte budskap finnes overalt, og jeg tror at du kunne finne grunner til å drepe, voldta, brenne, utstøtte, og sulte ett folk t.o.m. i IKEA-katalogen hvis du trodde på den, og studerte den til du ble grå i håret. Jeg forakter Israel og deres forsøk på å ta fra Palestinerne sitt land, jeg mener Israelittene er ett folk uten land. De bygger sin begrunnelse på en bok som ble skrevet for lenge siden, og grensene settes deretter. Referer til hva Snickers refererte til. Jeg forakter de såkalte Allahs barn i Palestina, som er så inn i h*******s modige og sprenge bønder og skolebarn i lufta. Jeg forakter USA, deres hykleriske folk og filosofi, og vil si meg meget enige i at de er idioter, smarte idioter. Jeg forakter tullingene som skjærer hodet av folk. Hvorfor ser vi ikke disse guds (gud uten stor g, vel og merke) martyrer storme mot Amerikanske sperringer med våpen i hånd, når de vet at om de dør som martyrer vil de havne i paradis med ett utall koner, og alle deres ofre som deres slaver. Religion passer sammen med de svake, som ikke har evnen til å tenke selvstendig eller rasjonelt. Bikkja mi er smartere en de som sitter og påkaller sin gud på ES-Tv søndag morgen. Fy Faen sier jeg bare, folk er gale…

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Himmelen vil brenne opp etterhvert, men det er etter min tid. Vi er vel midt i jordens livssyklus (etter det vi kjenner til i dag).

Mvh
    Lurer på hvor mange medlemmer AVForum har da.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til det intergalaktiske AVforum!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med "akto", religion er noe faenskap. (Sikkert satans verk) :twisted: :twisted: :twisted:

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med 4 år til med krig?? Krigen foregår jo i et hvepsebol, med programmerte innsekt som innbyggere.
    Mennesket har kriget sidene tidenes begynnelse, og det ligger i mennskets natur!
    Joda det hørest jo mer humant å snakke seg ut av en konflikt, men se hvordan det har gått.(Palestinia-Israel) Hvor mye penger har Norge bidratt med??? Hadde vel vert bedre å gi de et lass med våpen, slik at d kunne ordnet opp en gang for alle. I en krig er det jo som regel en seier herre, synd for den tapende part men bedre med en vinner enn to taperer.
    Nei erklær hele midt østen atomprøvesprengnings område.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Hva er galt med 4 år til med krig?? Krigen foregår jo i et hvepsebol, med programmerte innsekt som innbyggere.
    Mennesket har kriget sidene tidenes begynnelse, og det ligger i mennskets natur!
    Joda det hørest jo mer humant å snakke seg ut av en konflikt, men se hvordan det har gått.(Palestinia-Israel) Hvor mye penger har Norge bidratt med??? Hadde vel vert bedre å gi de et lass med våpen, slik at d kunne ordnet opp en gang for alle. I en krig er det jo som regel en seier herre, synd for den tapende part men bedre med en vinner enn to taperer.
    Nei erklær hele midt østen atomprøvesprengnings område.
    håper dette var et vedlig dårlig forsøk på ironi...

:water

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironi. Joda d ligg nok ironi i min uttalese.

Men hva er allternativet i dette tilfelle??

Skal verden akseptere at barn og kvinner og menn blir frarøvet et "fritt" liv. Et liv med mulighet til å ta valg på godt å vondt?
    Dette er et undertrykt folk, og er det noen som tror at det ville blitt noen snarlig forandring på det uten at noe ekstremt skjedde?
    Slike ekstreme ting kan av og til være krig.
    Er det noen som tror at det er en løsning å sende ned en arme med våpenløse konfliktløsere for å prøve å snakke de "åndelige" lederne til fornuft?
    Resultatet hadde blitt fatalt!!

Deres løsning?

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm! Husker for en stund siden da jeg la inn et innlegg om Israel/Palestina problematikken. Fikk klar beskjed fra lygren å holde mine meninger for meg selv når det kommer til politikk og bruken av dette forumet.
    ...fint om vi prøver å ikke bli for politiske her inne... Dette temaet er vel kanskje litt hett for AVforum? Kanskje politikkforum.no hadde vært et mer egnet sted?
    Forskejelbehandling er det jo på folk her og det til grader.

Når det gjelder den derre cowboy-junkien Bush kan han for min del reise til helv....

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Way to go, Roger!!

For å minne om det, så er det nå 22 år til neste gang Brann vinner cupen igjen. :lol:

Vær tålmodig, Bush dør før de fleste av oss her inne. The sooner, the better.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke lest hele tråden her... men skal bare si min mening om dette uten og komentere noe her..

4 nye år med krig ja!!
    Syns forsåvidt hverken Kerry eller Bush har vært noen verdige kandidater... det eneste de har gjort under valgkampen ahr vært og kritisere hverandre istedet for og komme med planer for landet og dems hensikter tiden fremover.... eller, de startet jo litt med dette.. men det gikk over til ordkrig istedet!!

Syns ikke Bush burde blitt valgt!!! Han er en trussel mot verden, ikke en gang Gud vet hva slags fikse ideer han kan få over natten om hva han vil gjøre neste dag!!!

Nei, syns ikke Bush skulle fått lov til og leke seg i 4 nye år... han har ikke hjerne nok til og være verdens mektikste mann :wink:

Og Kerry driver jo bare og skryter av seg selv :wink:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •