Oppgrade anlegg Hvor starter man?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgrade anlegg Hvor starter man?

Heisann, oppgraderingslysten har vært til stede siden jeg først skaffet meg anlegg for en 4 års tid siden. Men grunnet annen dyr hobby så har jeg ikke tatt meg råd.
    Tenker å oppgrade hele anlegget litt etter litt med Klipsch 5.0-7.0, Emotiva XPA 5 og ny receiver og SVS sub(er), tenker å følge nøye med på avtorget å handle etter jeg finne gode brukt priser og selger bor innen hente radius.

Har per i dag Dynavoice m65 5.0 pakke og yamaha rx 663 og xtz 10".

Hvor starter man om planen er å oppgrade 1 ting om gangen?
    1.Effekt
    2.Center
    3.Front
    4.Sub
    5.Surround
    6.Receiver

Og for å unngå overkill, hvor går grensa (kvm) for om man handler Klipsch rc62/64 og samme med rf62/63 - 82/83?
    Kan nevnes at jeg har en så å si kvadratisk stue på rundt 18kvm i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ei kvadratisk stue på ca 16kvm å har hatt både Klipsch b3, Klipsch rf-25, Klipsch rb61, noe annet diverse andre merker. Har nettopp fått i hus Klipsch rf-63 ikveld å før disse er blitt varme (ligget i kald bil 1 døgn) så hører jeg allerede kraftig forberding av lyden, mye mer detaljer å bedre plassering av instrumenter osv. Så vil nok ikke si at 18kvm er for lite for 63, men nå spiller aldri jeg sinnsykt høyt så hvis du spiller "full pupp" ofte så kan d hende rommet blir mettet. Usikker på dette men du må nesten bare prøve deg fram.

Hvis du VET du skal ha Klipsch ville jeg vel bare starta med å kjøpe inn høyttalere, du har jo Yamaha reciver å denne passer jo godt til Klipsch. Da har du jo "grei nok lyd" til du får handla mer effekt osv senere. Samtidig får du jo hørt Klipschene dine på forskjellig forsterkeri etterhvert som du bytter ut og dette har jeg nettopp vært igjennom. Veldig artig å høre forandringene.

Var jeg deg ville jeg starta med frontene, spesiellt om du f.eks. får rf82mk2 til en fin pris på audiocompaniet sluttsalg eller noen andre Klipsch. Da har du frontrekka i boks så kan du jo ta Center/bak hvis du får noen gode priser på salget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •