ADVARSEL! salgshuset.com - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 109
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser det spekuleres mye i hvorfor AVforum har slettet deler av nevnte tråd. Jeg kan imidlertid avkrefte alle eventuelle konspirasjonsteorier. Trådstarters lamme påstand er rett og slett for dum til å kommenteres.

I tråd med gjeldende regler på AVforum, gis det ikke tillatelse til at bransjeaktører går inn i tråder og reklamerer, eller prøver å påvirke medlemmene på forumet. Derfor er alle hans innlegg fjernet, inkludert diskusjonen som fulgte (der nær sagt alle quotet innleggene fra bransjerepresentanten). Sistnevnte er forøvrig utestengt fra forumet, etter dette "stuntet".
    Mange vil nok si at det hadde vært best at innleggene fikk stå til "skrekk og advarsel", men da hadde de også skapt en presedens for at denne typen markeds-stunt er tillatt på AVforum
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår den, flott å få avklart slikt
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Drop shipping - Wikipedia, the free encyclopedia

Problemet er heller folk som er alt for skeptiske.
    Handler om sunn fornuft!

Her feks: Free shipping UA75ES9000 LED Smart TV-in Television from Consumer Electronics on Aliexpress.com

Du kan jo prøve å kontakte selger her og tro at du får tv.

Jeg har testet ut flere av disse selgerne på aliexpress.com som påstår at de selger billige tv. Når man tar kontakt med de vil de ikke at du skal betale gjennom sikker betaling, som er alternativ. Jeg fortalt da selger at dette var uaktuelt og at jeg kom til å kjøpe gjennom sikker løsning.

På Aliexpress.com kan man "kjøpe" varen, men betaler du ikke blir bare handelen kanselert etter 30 dager. Jeg trykket kjøp, men betalte ikke bare for å se responsen fra selger. Han skrudde da prisen opp til det 5 dobbelte. Alle disse selgerene vil at du skal betale utenom systemet til aliexpress.com.

850$ hadde jo vært fantastisk billig for 75".

Har en kompis som bor i Kina. Han fortalte at tver der ikke er mye billigere enn i Norge, og fortalte at hvis jeg mot formodning noen gang skulle fått en tv hadde det værten piratkopi, men som du sikkert skjønner så kommer frakt på en tv på 75" fra kina på like mye eller mer enn denne tven selges for inkl frakt!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Jeg mener at når man legger ut en annonse på finn så blir den tatt for kontroll før den blir "offentligjort"/åpent for alle til å kunne se.

Det jeg vill frem til med broom var at han ga en link / kopi av forespørselen hans på en av Martins sine sider. (hans egne) Men den forepørselen kom etter hans påståtte bestilling. Ikke før, som broom gjerne prøver å overbevise oss om. Ettersom Broom er Martin så fins det vel ikke noe bestilling..
    Er jeg også Martin, i og med at jeg kan linke til en annonse som er til kontroll?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Winnertip
    Samt en kald øl, så er kvelden komplett
    +1. Tar meg en Heineken som er kald og god, lener meg tilbake og blir underholdt. En grei torsdagskveld igrunn. 8)

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Handler om sunn fornuft!

Her feks: Free shipping UA75ES9000 LED Smart TV-in Television from Consumer Electronics on Aliexpress.com

Du kan jo prøve å kontakte selger her og tro at du får tv.

Jeg har testet ut flere av disse selgerne på aliexpress.com som påstår at de selger billige tv. Når man tar kontakt med de vil de ikke at du skal betale gjennom sikker betaling, som er alternativ. Jeg fortalt da selger at dette var uaktuelt og at jeg kom til å kjøpe gjennom sikker løsning.

På Aliexpress.com kan man "kjøpe" varen, men betaler du ikke blir bare handelen kanselert etter 30 dager. Jeg trykket kjøp, men betalte ikke bare for å se responsen fra selger. Han skrudde da prisen opp til det 5 dobbelte. Alle disse selgerene vil at du skal betale utenom systemet til aliexpress.com.

850$ hadde jo vært fantastisk billig for 75".

Har en kompis som bor i Kina. Han fortalte at tver der ikke er mye billigere enn i Norge, og fortalte at hvis jeg mot formodning noen gang skulle fått en tv hadde det værten piratkopi, men som du sikkert skjønner så kommer frakt på en tv på 75" fra kina på like mye eller mer enn denne tven selges for inkl frakt!
    Antways, er fult mulig og få solgt billigere produkter på denne måten med fortjeneste.
    Min kompis selger div industrivarer på denne måten.
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Er jeg også Martin, i og med at jeg kan linke til en annonse som er til kontroll?
    Er ikke selve linken, men kopien av forepørselet som er knyttet til annonsen.
    Vanskelig å teste ut den teorien nå.. Jeg slettet min kopi fra finn om 90" fra sharp. Men jeg skjønte hva du vil frem til, fikk ikke det med meg med en gang.. Nei, tror ikke du er Martin :-D så ikke bekymre deg for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antways, er fult mulig og få solgt billigere produkter på denne måten med fortjeneste.
    Ja en del varer er nok mulig å selge på denne måten, men på disse tvene er det ikke mulig, da produksjonskostnaden er høyere enn prisen de selges for

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ser det spekuleres mye i hvorfor AVforum har slettet deler av nevnte tråd. Jeg kan imidlertid avkrefte alle eventuelle konspirasjonsteorier. Trådstarters lamme påstand er rett og slett for dum til å kommenteres.

I tråd med gjeldende regler på AVforum, gis det ikke tillatelse til at bransjeaktører går inn i tråder og reklamerer, eller prøver å påvirke medlemmene på forumet. Derfor er alle hans innlegg fjernet, inkludert diskusjonen som fulgte (der nær sagt alle quotet innleggene fra bransjerepresentanten). Sistnevnte er forøvrig utestengt fra forumet, etter dette "stuntet".
    Mange vil nok si at det hadde vært best at innleggene fikk stå til "skrekk og advarsel", men da hadde de også skapt en presedens for at denne typen markeds-stunt er tillatt på AVforum
    Kall det hva du vil gorm men da burde du sendt meg (trådstarter) en melding eller?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, var dumt det da
    Kan ingenting, gjør alt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel vanlig at admin gir en begrunnelse når tråder blir stengt/kraftig redigert??

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR

Appropo TV priser i Asia, I Fillipinene så er elektronikk som tv, telefon, ipad osv... dyrere enn i Norge. Singapore og Thailand også!

For på Filiipinene er det ikke Elkjøp, Lefdal osv. som kjøper så store kvantum. At en Sharp tv til 60-80K kan bli redusert til 10K er umulig.
    Salgshuset nevnte på mail at DHL (+ en annen frakt selskap jeg aldri har hørt om) var transportselskapet som ble brukt. Vel, jeg har sendt dokumenter til Asia før og det koster meg 1200-1400 kr på å sende en A4 størrelse konvolutt med dokumenter! Og det har kostet meg over 12000kr på frakt av Martin Logan Request fra USA til Norge.
    Lurer da på hvor mye DHL tar for frakt for en 90" LED TV. Eskene til tv`er er også dobbelt så store!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking_ki
    Det er vel vanlig at admin gir en begrunnelse når tråder blir stengt/kraftig redigert??
    Det har vel Gorm gjort rede for nå..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Det har vel Gorm gjort rede for nå..?
    Joda, i denne tråden. Men hadde det blitt gjort i den opprinnelige tråden så hadde det spart forumet for mange påstander. Det burde være automatikk i sånt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alltid det passer å kommentere. Noen ganger gjør man brannslukking, og så reiser man og arrangerer Halloween-disco for førsteklassingene på skolen. Det er tross alt mye viktigere ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloween party for jenteungen min til helgen så skjønner den:-D

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må henge meg på denne tråden også

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mener du at folk bør ta sjansen og handle fra salgshuset.com? Det ringer ikke i noen bjeller for deg når du ser opplegget på nettsiden og hvordan de har opptrådt på avforum?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sannsynligheten for å få til en drop shipment-avtale med Sharp og Samsung er da virkelig minimal. For de å omgå sine egne etablerte eksportkanaler og effektiviserte supply chain for å hive ut en TV her og en TV der. Enten hadde prisene for disse eksemplarene hoppet i været, eller så hadde de solgt med dundrende tap.

Ogå verdt å nevne seg at de andre småtingene han har i nettbutikken er betraktelig dyrere enn på ebay og dealextreme.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere hadde lest så hadde dere sett att dere komenterer på noe som alleredet er diskutert ferdig, er det nødvendig og dra det opp igjenn?

Audiomur

Nei...
    Jo, men jeg stiller meg heller nøytral til dette.. det er ingen her som har noen håndfaste bevis som beviser noen av delene.

Men please, la det ligge nå, vi finner ut hva som er sant om noen uker.
    Kan ingenting, gjør alt!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •