NB! Syke tv priser! BLØFF??? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 259
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke umulig at selger selv er blitt lurt, den tanken har slått meg etter at aliexpress prisen er blitt postet. I så fall synes jeg synd på selger. Men på en annen side har vi "hjulpet" han ut av en skikkelig storfelle. Jeg hadde ikke overført 70k til en på aliexpress i god tro om at han skulle sende 10-20 TV'er. Når pakken veier 13kg eller hva det var, så er ikke det stort mer enn en sammenbrettet 90" tomeske. På en annen side; hadde det vært uten ulumskheter hadde han nok mest sannsynlig forklart seg bedre.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har "Mr Martin" valgt å komme ut med hvem disse "fabrikkene" han kjøper varer fra er, han tenkte vel kansje folk ikke ville se det, men han shopper altså fra aliexpress.com. Jeg fant hvertfall lett fram til screenshots'a hans der.

Det viser seg altså at selve salghuset.com er en legitim side,men bare at eier handler på høy risiko og gambler med kjøpers penger. For alle vet at, (eller alle vet ikke,men om man søker så finner man) aliexpress.com er et paradis for asiatiske svindlere. Greit, man finner mange solskinns-historier også, men mest fake varer,billig kina-mikk og svindel. Så vil du gamble med penger så hversågod, løp å kjøp.

SE HER: Bevis på våre priser!!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Da har "Mr Martin" valgt å komme ut med hvem disse "fabrikkene" han kjøper varer fra er, han tenkte vel kansje folk ikke ville se det, men han shopper altså fra aliexpress.com. Jeg fant hvertfall lett fram til screenshots'a hans der.

Det viser seg altså at selve salghuset.com er en legitim side,men bare at eier handler på høy risiko og gambler med kjøpers penger. For alle vet at, (eller alle vet ikke,men om man søker så finner man) aliexpress.com er et paradis for asiatiske svindlere. Greit, man finner mange solskinns-historier også, men mest fake varer,billig kina-mikk og svindel. Så vil du gamble med penger så hversågod, løp å kjøp.

SE HER: Bevis på våre priser!!
    Det han sier her er at han belaster kunde for en vare han/hun enkelt kan bestille selv. Dette honoraret blir på pålydende mellom 10-18k på TV'er mellom 65-90" med de siste prisene hans. I tillegg utsetter han kunden for storrisiko ved å bestille i deres navn gjennom Ali.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikke an å anmelde han for å importere og selge kopier da? Det er ikke lov.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror "Martin" faktisk selger disse tv'ene i den tro at selgeren på AliExpress faktisk sender tv til kundene. Noe som selfølgelig aldri kommer til å skje.
    AliExpress har så mange scammers at det er skummelt. Det er tusenhvis av ulykkelige "gründere" som har gått i den fella og legger ut sin historie på diverse nettfora.
    Jeg håper virkelig ingen her gikk på og kastet bort pengene sine på dette.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og denne xiuqun chen som han kjøper tv'ene fra ser ut som er en ny selger med null feedback score. Og man kjøper bare ikke varer fra aliexpress fra personer med null feedback score... Stakkars godtroende martin.. jeg finner absolutt ingen steder tv'ene er så billige som xiuqun chen selger dem. Og da burde det ringe noen bjeller et sted,for de fleste hvertfall. De fleste priser er langt dyrere,som jeg finner hvertfall. Nesten dobbelt om ikke trippel pris om det er fra statene.

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok kontakt med Xiuqun Chen. Her er samtalen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Går det ikke an å anmelde han for å importere og selge kopier da? Det er ikke lov.
    Vel det er vel ikke så lett før noen går i fella egentlig,siden han ikke sitter på varene selv og da merker ikke kunden noe før han evt får en billig kopi eller varen ikke kommer i det hele tatt. Først da har man et grunnlag for annmeldelse.

Edit: se der ja Hazze, good work. Da har vi det fra xiuqun chen selv. "martin" bør faktisk takke oss syns jeg,siden vi gjør all researchen for han. Om han ikke visste det hele tiden og gikk inn for å svindle folk da. Det får vi jo aldri vite.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har han endelig stengt "sjappa" foreløpig. Gleder meg virkelig til å se hvordan det går når han starter opp igjen.

Stengt frem til 01.11

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hazze
    Jeg tror "Martin" faktisk selger disse tv'ene i den tro at selgeren på AliExpress faktisk sender tv til kundene. Noe som selfølgelig aldri kommer til å skje.
    AliExpress har så mange scammers at det er skummelt. Det er tusenhvis av ulykkelige "gründere" som har gått i den fella og legger ut sin historie på diverse nettfora.
    Jeg håper virkelig ingen her gikk på og kastet bort pengene sine på dette.
    Hvis han skal være så lovlydig, hvorfor gjemme seg i et anonymt firma i afrika og ikke i et normalt NUF?
    Hvorfor ha butikken på et anonymisert .com adresse?
    Hvorfor først påstå at man er i afrika for så plutselig bo på båt til og slutt oppholde seg i porsgrunn når en journalist sender deg epost?
    Hvorfor frenetisk kaste beskyldninger i alle mulige retninger og når dette ikke holder (bombe) oppføre seg som et forsmådd mobbeoffer?

De første punktene er ganske enkelt besvart med at man foretar seg ikke så mange skritt for og holde sin identitet og bedrift skjult med mindre du VEIT folk vil prøve og finne deg på et senere tidspunkt, og at han gjør alt han kan for og operere UTENFOR norsk lov så eventuelle kunder vil forbli rettsløse når de ytrer klager.

De siste er desperate ro taktikker for og prøve og holde live i et svindel forsøk som ikke hadde rukket og betale for seg, men foretatt på et vis som bare har forsikret at det gikk i bakken enda hardere.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns din side burde ta en follow up på denne saken, siden vi nå har beviser for at dette er kopier og høre med "martin" om han faktisk har solgt noen tv'er og hvis så tilfelle hvordan han har tenkt og forholde seg til annmeldelsene som kommer til å komme. Men da er han vel plutselig på båt igjen i afrika og visste ingenting om at det var kopier.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viktig forskjell på xiuqun chen's sin "butikk" og salgshuset, er at xiuqun chen's oppgir ikke hvilket fabrikat TV'ne er, på 90" er modellbetegnelsen nesten identisk med Sharp, med unntak av en bindestrek, men det står ikke at det er en Sharp.
    Mens på Salgshuset og Finn er det oppgitt at det faktisk er en Sharp.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    En viktig forskjell på xiuqun chen's sin "butikk" og salgshuset, er at xiuqun chen's oppgir ikke hvilket fabrikat TV'ne er, på 90" er modellbetegnelsen nesten identisk med Sharp, med unntak av en bindestrek, men det står ikke at det er en Sharp.
    Mens på Salgshuset og Finn er det oppgitt at det faktisk er en Sharp.
    Da står Sharp rimelig sterkt i sin sak.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott den "bevisføringen" han legger ut, ved å vise til en diagnosekontakt til bil til 11 dollar, som han selv tar 239kr for. Som et bevis på hvor fordelaktige priser han har

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NY INFORMASJON OM VÃ…RE TV'er

Her oppdateres det gitt...

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med fyren leser som en tulling på forumet her.
    Det er dog veldig useriøst firma når det må ett forum til for å forklare han at hans "levernadør" nørdvendigvis ikke selger originale varer...

Det er jo også litt tullete å sammenligne prise fra komplett o.l mot noe kinaimport uten noe form for norsk support(brukermanual på forståelig språk) osv. Det er som oftest en grunn til at noname saker produsert i kina er såpass billig. Dealextreme er jo ett klassisk eksempel. Svimlende billig, men kvalitet står nødvendig ikke i stil med det mange norske nettbutikker leverer.

Å ja, det meste kommer fra kina... Men spørs hvem som står bak produktet,kvalitetssikring m.m

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    NY INFORMASJON OM VÃ…RE TV'er

Her oppdateres det gitt...
    Quote fra salgshuset: Vi handler våre varer fra en av de 4 største samlesider for importsalg til dropshippimg og fysiske butikker. Disse leverer ikke ut penger til fabrikk før produktet er godkjent av kunden. Det skulle ikke være slike useriøse aktører på denne siden.

2 minutter med Googling på www.aliexpress. røper at dette er en side man bør stille seg svært skeptisk til.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nei. Modellnummeret er identisk med Sharp sitt.

LC-90LE745U | 90 Inch LED TV | 90 Inch Flat Screen TV | 90 inch LED TVs

Her står det LC-90LE745U

Aliexpress.com : Buy Free shipping LC 90LE745U 90'' full 3D Smart Television LED+ 3D Glasses x 4 from Reliable 3D LED TV suppliers on xiuqun chen's store

Her er modellnummeret LC-90LE745U

Altså identisk.

Som du ser, så bruker de også bildet det samme bildet som Sharp bruker. De hevder at TVen har AQUOMOTION, som er Sharps trademark.

Det blir rimelig tynt å skule seg bak at de aldri skrev det var en Sharp. Men, for all del, det kan jo hende det holder i Kinesisk rett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, han leser nok her, garantert! For så fort det kommer bevis/info så blogger han ivei og legger det ut! Han er jo stokk dum!
    Bevisføring av pris på brudekjole er jo helt på trynet. Han er desperat og redder det lille han har av nettsiden. Han har sikkert brukt lang tid og drømt seg bort om å bli millionær. Kanskje til og med styrte Elkjøp og Lefdal. Hva skal han gjøre nå? Alle kundene som har bestilt vil komme til å kreve pengene tilbake. Og de har han vel ikke. Ikke hele summen i alle fall...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan umulig tenke meg at denne nettsiden/bloggen hans kommer til å eksistere stort lengre......

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •