NB! Syke tv priser! BLØFF??? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 259
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    I et av de innleggene som Salgshuset (nå utestengt bruker på AVF) la ut, som ble slettet, viste Porsgrunn-MartinE til et "bevis" på prisdialog med "fabrikk". Dialogen var med en Xiuqun Chen.

Her er link til Xiuqun Chen sin "butikk" på portalen Aliexpress.com. For de som måtte være interesserte:
    xiuqun chen's store - Small Orders Online Store, Hot Selling LED 3D TV and more on Aliexpress.com

Shop ivei, hvis du tør. Jeg sier ikke mer... (kan jo bli meldt til onkel blå vettu ;-) )
    Se der ja, ca 5000kr inklusiv frakt til Norge, seems legit!
    Mon tro om de spanderer moms og toll i samme slengen hvis man spør?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tilbyr han kunder mulighet å møte en ekte svindler!

Ingen i porsgrunn som kan ta utfordringen???

Møt oss

Interessant hva slags dokumentasjon han kan gi, og dermed kanskje sette en strekk på saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bor bare ti min unna porsgrunn, men vet nesten ikke om det er noe vits i å bruke tid på det.hehe. Han\de, kommer vel nesten helt sikkert ikke til å møte opp vil jeg tro

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok rett, men jeg håper dinside tar den utfordringen.
    Salgshuset.com ser mer og mer ut som en blogg.
    Og siden hans blir mer og mer kjent så kanskje han kan få noen reklame kroner isteden..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et artig prosjekt hadde vært om vi kunne gå sammen 50stk, overføre 150 kroner til en person vi kan stole på her inne på forumet, og så handle en 90" rett fra aliexpress for å se hva som skjer. Om salget går igjennom og tven kommer til Norge så er jo det utrolig gøy. Uansett utfall kan det bli en artig artikkel av det!

Skulle det bli en suksesshistorie, kan personen som fikk donert penger til konto overføre fulle beløpet til nestemann på listen og det gjøres et nytt kjøp. Bryter lenken et sted så har man jo bare mistet 150 kroner, mens de som har fått tv, har fått den til super pris. Noen som kunne være interessert i et slikt prosjekt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150kr??? 3kr på hver?? (50 personer)

Skjønte ikke helt prosjektet ditt.. mulig litt tidlig på morgenen for meg..
    Men jeg får lese svaret ditt senere.. Nå skal jeg ut med guttungen (5år) og vi skal se på BILAR! Oslo Motorshow!! Ferrrai here we come!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av salgshuset
    Jeg er nå en slagen mann. Jeg har det fryktelig vondt og jeg gråter for første gang på flere år.

Jeg kaldsvetter, jeg skjelver ukontrollert og dette her holder på å totalt ødelegge meg.

Jeg kan ikke annet si en aty journalisten er av fryktelig laber kvalitet og dette er blitt personlig mellom meg og ham. Han slipper ikke lett unna dette her. Oppi alle vonde følelser nå er jeg samtidig lynende forbannet.

Midlertidig ødelagt er jeg - men langt fra knukket.
    Sitatet ovenfor står nå nettbutikken hans.

Unnskyld meg, men er ikke dette tekst man stort sett finner på fjortis-rosablogger når en negl har knekt?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan de som bor i området (Porsgrunn-Skien-Bamble) følge litt med på lokalavisene (papir og nett) i dagene fremover og poste evt. saker om denne saken.

Epostene mellom DinSide journalist og nettbutikken har nettbutikken selv lagt ut på sine egne sider. Det er mildt sagt en merkelig leseropplevelse. Honnør til DinSide journalisten som klarer å holde en profesjonell og vennlig holdning.

I korrespondansen fremkommer det at nettbutikken vil kjøre saken i Varden og/eller andre lokalaviser.....

Tilsvar til artikkel på DINSIDE!

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Skal jeg "spå" litt i kula, mistenker jeg saken er slik:
    Martin har kommet over Xiuqun Chen sin sjappe, vært litt i dialog og funnet ut at "oi, her kan jeg selge og tjene spenn!"
    Martin, som er litt godtroendes - og ikke akkurat en rutinert butikkdriver, legger ut TVer til salgs, som han tror han får kjøpt av Xiuqun Chen til svært gunstig priser.
    Martin er overbevist om at han får tver til disse prisene, og blir forbanna når alle tror at han er en svindler, når han selv er overbevist om at han ikke er det.
    Ironisk nok, kan dette sørge for at Martin ikke selger noen tver (siden de er fjernet fra butikken hans / finn) og sørger for at han ikke blir svindlet av Xiuqun.
    Enden på visa er at Martin sender blomster til avforum/dinside.
    --
    Alternativt er han en svindler og bare benyttet xiuqun som "bevis" på at prisene var "mulige"
    +1, synes spådommen din virker meget trolig r0ver2.

Vil tro man må være av den litt "spesielle" karakteren, når man får seg til å uttrykke seg så personlig som han gjør, "Jeg er nå en slagen mann. Jeg har det fryktelig vondt og jeg gråter for første gang på flere år. Jeg kaldsvetter, jeg skjelver ukontrollert og dette her holder på å totalt ødelegge meg." Å bruker da si egen nettbutikk som fora, dette er vell noe som kun bør være forbeholdt hans næremeste. Ikke akkurat tillitsvekkende eller profesjonelt på noen måter. Han undergraver seg selv som seriøs aktør hele veien til konkurs eller dom(vist det viser seg å være svindel), er min mening.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Sitatet ovenfor står nå nettbutikken hans.

Unnskyld meg, men er ikke dette tekst man stort sett finner på fjortis-rosablogger når en negl har knekt?
    Det er vel litt Yoda-ordstilling der og for meg minner mye av det han skriver å være Google translate....
    Men jeg skal være litt forsiktig for jeg har respekt for de som har lese-og skrivevansker men som ihvertfall prøver.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    +1, synes spådommen din virker meget trolig r0ver2.

Vil tro man må være av den litt "spesielle" karakteren, når man får seg til å uttrykke seg så personlig som han gjør, "Jeg er nå en slagen mann. Jeg har det fryktelig vondt og jeg gråter for første gang på flere år. Jeg kaldsvetter, jeg skjelver ukontrollert og dette her holder på å totalt ødelegge meg." Å bruker da si egen nettbutikk som fora, dette er vell noe som kun bør være forbeholdt hans næremeste. Ikke akkurat tillitsvekkende eller profesjonelt på noen måter. Han undergraver seg selv som seriøs aktør hele veien til konkurs eller dom(vist det viser seg å være svindel), er min mening.
    Les epostene til/fra DinSide. Man er på seiltur (!) for å komme seg etter en knekk, og velger å starte denne nettbutikken for å tjene noen kroner....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Skal jeg "spå" litt i kula, mistenker jeg saken er slik:

Martin har kommet over Xiuqun Chen sin sjappe, vært litt i dialog og funnet ut at "oi, her kan jeg selge og tjene spenn!"

Martin, som er litt godtroendes - og ikke akkurat en rutinert butikkdriver, legger ut TVer til salgs, som han tror han får kjøpt av Xiuqun Chen til svært gunstig priser.

Martin er overbevist om at han får tver til disse prisene, og blir forbanna når alle tror at han er en svindler, når han selv er overbevist om at han ikke er det.

Ironisk nok, kan dette sørge for at Martin ikke selger noen tver (siden de er fjernet fra butikken hans / finn) og sørger for at han ikke blir svindlet av Xiuqun.

Enden på visa er at Martin sender blomster til avforum/dinside.

--

Alternativt er han en svindler og bare benyttet xiuqun som "bevis" på at prisene var "mulige"

Han er nok bare en ren svindler. Det har kommet frem ulike utsagn fra han/broom som ikke sier noe annet.
    Et innlegg fra en gammel nettartikkel om bilkjøp svindel så skrev Martin/salgshuset.com at " er man så dum så fortjener man ikke noe annet å bli svindlet!"

Så når man ser innlysende at det var et bilsvindel så burde han være ganske våken på prisen til "xiuqun" opererer med.

Common gutter, ingen vel her tror han er et offer selv for svindel???
    Hvorfor er da firmaet registrert i Afrika?? Hvorfor sier han han bor på båt???
    Og nå tilbyr han å møte kunder? Men ville ikke møte dinside.no??

Han har ikke noe sympati fra meg!:evil:

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Kan de som bor i området (Porsgrunn-Skien-Bamble) følge litt med på lokalavisene (papir og nett) i dagene fremover og poste evt. saker om denne saken.

Epostene mellom DinSide journalist og nettbutikken har nettbutikken selv lagt ut på sine egne sider. Det er mildt sagt en merkelig leseropplevelse. Honnør til DinSide journalisten som klarer å holde en profesjonell og vennlig holdning.

I korrespondansen fremkommer det at nettbutikken vil kjøre saken i Varden og/eller andre lokalaviser.....

Tilsvar til artikkel på DINSIDE!
    Already on it. Følger med i både TA og Varden her hjemme for å se. Jobber jo bare minutter unna der han bor, hvis den adressen stemmer da.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ned hele sida før du havner in the clink

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først skriver han at han er i utlandet på seiltur, så plutselig er han i Porsgrunn...
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    150kr??? 3kr på hver?? (50 personer)

Skjønte ikke helt prosjektet ditt.. mulig litt tidlig på morgenen for meg..
    Men jeg får lese svaret ditt senere..
    Tanken min var at hver person betaler inn 150 kroner til en konto

Det alle enkleste hadde jo vært om dinside kunne tatt kjøper på egenhånd, så hadde de hatt en fin follow up, uansett utfall.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Først skriver han at han er i utlandet på seiltur, så plutselig er han i Porsgrunn...
    Det blåser vel på toppene da...............går fort med seilbåt da vet du.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av capy
    Tanken min var at hver person betaler inn 150 kroner til en konto

Det alle enkleste hadde jo vært om dinside kunne tatt kjøper på egenhånd, så hadde de hatt en fin follow up, uansett utfall.
    blir vanskelig nå som alle tvene er fjernet derfra.

For min del ser det ut som at fyren begynner bli desperat og prøver dekke seg så godt som mulig. Tror han sliter litt akkurat nå, er nok både politi, journalister, sharp og andre merker som stresser han med litt av hvert akkurat nå tror jeg :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken minne mistenkelig om denne:

Thor Martin (22) er dømt for svindel - nå er han svindlet selv - nyheter - Dagbladet.no

- Jeg hadde ikke egenkapital nok til å kjøpe de for egne penger, er forklaringa.

Han kjøpte mobiltelefoner og annen elektronikk elektronikkartikler fra det som så ut til å være et firma i England. Artiklene ble lagt ut for salg på nettauksjonen QXL. Prisene var svært lave, og folk betalte ham penger.

Totalt solgte Thor-Martin varer som ikke fantes for 116 000 kroner.

Det var på nettstedet AliBaba.com at 22-åringen kom over aliaset «Zack Newton». De to kom i kontakt via det nedlastbare snakkeprogrammet Trade Manager.

- Han har vært pålogget også etter at jeg oppdaget at jeg ble lurt, men svarer jo nå da ikke på meldingene jeg sender, forklarer Thor-Martin.

Dagbladet har forsøkt å nå «Zack Newton», men ikke lykkes.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye svindel der ute så man må passe på. Mye er åpenbart og i dag kan man i utgangspunktet ikke stole på noen. Er man lettlurt bør man selge PC'n og si opp internettet

Jeg er blitt lurt 1 gang på QXL (en mobil) for mange mange år siden. Den gangen var det en notorisk svindler som først ble kjent etter at han solgte ikke-eksisterende biler til folk. Det var ingen stor/dyr sak men første og siste gang jeg bruker "forhåndsbetaling" på noe som helst, og det er nok det beste tipset jeg kan gi.

En annen ting man skal tenke på er at svindlere er enestående hyggelige folk... før de har fått grunkene dine, det er forskjell på god service og r%v-Slikking! :lol:

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •