NB! Syke tv priser! BLØFF??? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 259
    Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er jo tiårets beste reklame om han er seriøs (og din side må beklage seg), så ingen grunn til å være lei seg om bedriften er seriøs.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er faktisk veldig bra underholdning, les mailene osv. Er det noen som vet om noen som har kjøpt noe der? Er dette en fake blogg?
    Mulig det er et reklametriks, hvis så er det genialt!

L.

(Håper ingen går på dette tullet)

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=strike]Uff da, dette er ikke bra. Skal vi slenge oss på invitasjonen på å møte mannen bak slagshuset.com å få brekeftet at dette ikke er svindel, kansje vi kan trøste den gråtende mannen også? Det er jo snart jul og greier.

Er med på den, bare jeg slipper å få denne gråtende mannen over skulderen, da vil jeg heller bli politianmeldt + erstatningskrav mot meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fantastiske er jo at denne idioten har brukt veldig mye tid på å sette opp denne siden. Jeg spør meg selv; er folk virkelig så dumme? Tror man virkelig at folk vil sende dem penger fordi prisene er så lave? There is no such thing as a free lunch my friend. En annen ting; trodde de (han, strengt tatt) at det ville gå upåaktet hen fra alle de andre aktørene i bransjen, at man ikke ville bli møtt med en slik skeptisme? Den eneste måten man kan tilby så lave priser på er vel å rane containere som kommer fra Sør-Korea for å så selge de via garasjen sin. Med andre ord; fullstendig ulovlig og fullstendig idiotisk. Det morsomte er egentlig måten han korresponderer videre, truer med å saksøke alle og enhver, akkurat som det er noe hold i det. Han kan si så mye han vil om at folk har kjøpt og at alt er ekte, noe annet hadde jo vært påfallende ville det ikke? Blir litt som at Rune Øygard sier han ikke ville ha sex med den 13-år gamle jenta, hva annet skulle han sagt i slik situasjon? Jeg leste på nettet her forleden at en fyr hadde blitt frastjålet kortet sitt og at Justin Bieber hadde ordnet seg en penisforlengende operasjon for pengene han tok. Er vel like mye hold i politianmeldelsene denne Salgshuset-fyren kommer med. Jeg hadde heller investert i rettskrivningskurs fremfor domener og flerfoldige timer til mekking av nettbutikk, tror han hadde hatt godt av det. Folk som han skulle ikke hatt tilgang til internett!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet må jeg innrømme at han nok driver en helt legitim butikk. I den grad dropshipping er en "legitim butikk", altså.

Han har jo nesten ingen produkter, og det han har er i praksis Kinaræl, som man sikkert kan kjøpe for en brøkdel på Dealextreme, eller Aliexpress e.l.. Uansett bruker han dropshipping, altså at han bare samler inn bestillinger og krever inn betaling, før han sender listene til butikkene, som så sender varen til kundene. Denne delen av butikken er egentlig helt grei, bortsett fra at han har overdrevet egenskapene til projektoren, og sannsynligvis også de andre varene. Men, jeg ingen problemer med å tro at folk faktisk får varene sine.

Det er de rasende billige store TVene som er problemet. Det er åpenbart umulig for ham å skaffe TVene til en pris som gir ham avanse på produktene. I hvert fall hvis det ikke er snakk om (dårlige) kopier eller rent tyvegods. Hvis han faktisk har edle hensikter og faktisk tror at han har en leverandør som kan skaffe ekte varer til denne prisen, vel da er han mye dummere enn jeg først trodde. Men, etter å ha lest alle kommentarene han har lagt ut i nettbutikken, så begynner det å bli ganske klart at han ikke akkurat er den kraftigste projektorpæra på markedet. Det vil egentlig ikke forbause meg i det hele tatt om han sender massevis av penger til en eller annen "leverandør" og blir oppriktig forbauset når det aldri kommer noen TVer.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker mye av grunnen til at jeg følger med er en tidligere erfaring. Kom over en H/K AVR 5500 som 16-åring (på tekst TV). Virket som en serøs AS bedrift, så jeg bestilte. Mottok istedet den minste modellen, for deretter å ta kontakt igjen. Store ord og lovnader, så sendte i retur. Dette gjentok seg, så jeg valgte å la min far ta kontroll på saken (han ble utrolig sint og fikk vel sagt sitt). Fikk merkelig nok pengene igjen, og satt også med recieveren. En måned etterpå kom han på TV2 Hjelper Deg, der han gjemte seg i kjelleren. En billig lærepenge (er prisende skremmende lave og aktøren ny, så hold deg unna til aktøren har vist seg seriøs.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trondmm har rett i at "salgsformen" er kurant nok. Kanskje det var meningen å selge ut et lite antall TV'r med tap for å skape blest og gratis reklame -kanskje ikke. Teleselskapene har tilsvarende tilbud hele tia, riktignok sponset av produsent.

Det som skurrer er posting av e-post kommunikasjonen med Dinside's journalist. Ikke fordi det er ille men fordi innholdet vil få 99% av kundene til å skygge banen (forhåpentligvis). Vi reagerer alle forskjellig på kritikk men skal man drive butikk bør man ha litt is i magen. Er dette legalt er det ille. Det første man gjør i en slik sak er å dokumentere så det tyter ut ørene på de som lukter av journalist

At det er lagt mye arbeid ned i websiden er vel en smule overdrevet, jeg vil ikke karakterisere dette som "god webdesign". Det ser rimelig hjemmelaga eller kjapt generert ut. Som folk her sier er det mye KinaCrap på sidene også, ikke mye som minner om High-End produkter fra den prisklassen "TV'n" kommer fra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Det fantastiske er jo at denne idioten har brukt veldig mye tid på å sette opp denne siden. Jeg spør meg selv; er folk virkelig så dumme? Tror man virkelig at folk vil sende dem penger fordi prisene er så lave? There is no such thing as a free lunch my friend. En annen ting; trodde de (han, strengt tatt) at det ville gå upåaktet hen fra alle de andre aktørene i bransjen, at man ikke ville bli møtt med en slik skeptisme? Den eneste måten man kan tilby så lave priser på er vel å rane containere som kommer fra Sør-Korea for å så selge de via garasjen sin. Med andre ord; fullstendig ulovlig og fullstendig idiotisk. Det morsomte er egentlig måten han korresponderer videre, truer med å saksøke alle og enhver, akkurat som det er noe hold i det. Han kan si så mye han vil om at folk har kjøpt og at alt er ekte, noe annet hadde jo vært påfallende ville det ikke? Blir litt som at Rune Øygard sier han ikke ville ha sex med den 13-år gamle jenta, hva annet skulle han sagt i slik situasjon? Jeg leste på nettet her forleden at en fyr hadde blitt frastjålet kortet sitt og at Justin Bieber hadde ordnet seg en penisforlengende operasjon for pengene han tok. Er vel like mye hold i politianmeldelsene denne Salgshuset-fyren kommer med. Jeg hadde heller investert i rettskrivningskurs fremfor domener og flerfoldige timer til mekking av nettbutikk, tror han hadde hatt godt av det. Folk som han skulle ikke hatt tilgang til internett!
    Han har brukt 2 veckor på sidan. Jag gjorde en del googling och hittade supportforumet till softwaren han använder. Idioten använder faktist salgshuset som "användarnamn" överallt. Men som jag sade för några dagar sedan, nu har han fått in 150,000+++ på detta (jag tippade en halv miljon tror jag) och får 30 dagar med pallebyggning om 2 år.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er drop shipping:

- Butikken har ikke produkter overhodet, alle ordrer blir sendt direkte til produsent eller storgrosist.
    - Produsenten / grosist sender varen direkte til kunden fra sitt hovedlager.
    - I noen tilfeller finnes det fysiske lokaler eller showroom's men man kan kun se på varen -ikke ta den med seg. Vanlig for møbelsalg.
    - Avansen til butikkeier er vanligvis differansen mellom engro og utsalgspris, fremforhandlet prosentprovisjon er også vanlig.
    - Avansen utbetales fra grosist eller produsent.
    - Mange selgere på eBay bruker også drop ship. Avansen ligger da i differansen mellom vinnerbudet og grosistpris.

Kilder: (Les mer)
    Bedrifts ABC'n
    Wikipedia

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke en flittig bruker av google translate som sitter bak tastaturet til denne "Martin" da? Er vel svært få her i landet som gidder å dra det så langt og true alle og enhver på den måten?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe fram med popkorn, blir spennede å se om noen får sakene sine i det store å hele. Noen på forumet her som har bestilt? så vi får en feedback på om de ble lurt eller ikke?

Å tro at man får en tv til 55k for 10k er vel omtrent som å tro at julenissen vil komme å betale stabelen med regninger man har liggende.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et av de innleggene som Salgshuset (nå utestengt bruker på AVF) la ut, som ble slettet, viste Porsgrunn-MartinE til et "bevis" på prisdialog med "fabrikk". Dialogen var med en Xiuqun Chen.

Her er link til Xiuqun Chen sin "butikk" på portalen Aliexpress.com. For de som måtte være interesserte:
    xiuqun chen's store - Small Orders Online Store, Hot Selling LED 3D TV and more on Aliexpress.com

Shop ivei, hvis du tør. Jeg sier ikke mer... (kan jo bli meldt til onkel blå vettu ;-) )

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er ikke en flittig bruker av google translate som sitter bak tastaturet til denne "Martin" da? Er vel svært få her i landet som gidder å dra det så langt og true alle og enhver på den måten?
    Har hatt en par som prøvde og utgi seg som norske via google tranalate og det var utrolig morsom lesning med korrekte nok stavelser men grammatikk og verb bøyninger som ikke ligner grisen.

Så i min mening vil jeg tro denne personen i alle fall har passert igjennom en norsk ungdomskole.

Det er en gammel fordom enda om at 'nordmenn holder ikke på med sånt' men vi må vel innse at selv oss på berget må være forsiktige selv om nettbutikker har nogenlunde norske beskrivelser.

Hele denne saken minner meg litt om en artikkel fra times hvor en slik butikkeier hadde truet kunder med søksmål og personlig volds handlinger når dette ikke gikk ønsket retning.

En av 'teknikkene' hans var og sende bilder av huset til kundene som klagde som en skremsels taktikk. dog disse bildene bare var screenshots fra google streetview er det jo enda ikke akseptabel PR.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    I et av de innleggene som Salgshuset (nå utestengt bruker på AVF) la ut, som ble slettet, viste Porsgrunn-MartinE til et "bevis" på prisdialog med "fabrikk". Dialogen var med en Xiuqun Chen.

Her er link til Xiuqun Chen sin "butikk" på portalen Aliexpress.com. For de som måtte være interesserte:
    xiuqun chen's store - Small Orders Online Store, Hot Selling LED 3D TV and more on Aliexpress.com

Shop ivei, hvis du tør. Jeg sier ikke mer... (kan jo bli meldt til onkel blå vettu ;-) )
    Skal jeg "spå" litt i kula, mistenker jeg saken er slik:

Martin har kommet over Xiuqun Chen sin sjappe, vært litt i dialog og funnet ut at "oi, her kan jeg selge og tjene spenn!"

Martin, som er litt godtroendes - og ikke akkurat en rutinert butikkdriver, legger ut TVer til salgs, som han tror han får kjøpt av Xiuqun Chen til svært gunstig priser.

Martin er overbevist om at han får tver til disse prisene, og blir forbanna når alle tror at han er en svindler, når han selv er overbevist om at han ikke er det.

Ironisk nok, kan dette sørge for at Martin ikke selger noen tver (siden de er fjernet fra butikken hans / finn) og sørger for at han ikke blir svindlet av Xiuqun.

Enden på visa er at Martin sender blomster til avforum/dinside.

--

Alternativt er han en svindler og bare benyttet xiuqun som "bevis" på at prisene var "mulige"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall

Se der, ja. Der er alle de magisk billige TVene salgshuset prøvde å selge. Tror trygt vi kan utvide advarslene til å omfatte denne "butikken", ja.

Liker spesielt godt at package description sier at pakken veier 14kg, og målene på den er 120x80x60 cm, mens TVen alene, i følge Sharp, måler 205x121x12 cm, og veier 63kg.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje det er byggesett? det ville jo forklare prisen om man får ei stor eske med elektronikk duppeditter. forklarer dog ikke hvordan de får plass til panelet?=P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Dette er morsom lesing. Bor faktisk bare 10 min unna Porsgrunn, og er nesten litt fristet til å dra å møte mannen bak firma. Blir spennende og se hva som skjer videre

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ble plutselig _veldig_ nysjerrig på å se hvordan LCD-oppsett du har til PC`en...... :wink:

Det var vel på den måten DIY-projektorer blir laget, med en enkel LCD skjerm lånt fra noe annet. Prinsippet er vel noe alà dette her:

Ikke akkurat noe man burde betale penger for i dag nei......
    Men en LCD skjerm er ikke ett panel, men tre (rødt, grønt og blått) som ligger oppå hverandre. Noen har til og med fire (Sharp med RGBY) Hvis ikke hadde du jo ikke fått farger ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det, så at noen andre hadde lagt ut link.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Men en LCD skjerm er ikke ett panel, men tre (rødt, grønt og blått) som ligger oppå hverandre. Noen har til og med fire (Sharp med RGBY) Hvis ikke hadde du jo ikke fått farger ;-)
    Er ikke enig i det. Litt OT, men et TFT panel er utstyrt med katoder styrt av hver sin transistor. Disse utgjør pixlene, og over der legges et felles fargefilter med en matrise av de 3 primærfargene rødt, grønt og blått.

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •