NB! Syke tv priser! BLØFF??? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 259
    Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte "Samsung UE32B7070" fra Alcaimport desember 2009. Den hadde da en butikkpris på 12k-13k og jeg fikk den for under 5k inkl. frakt.
    Det tok litt over en måned, men jeg fikk tv`en.

Vet ikke hva som skjedde et halvt år senere. For da var det mange som ikke fikk varene sine, og den der saken på Tv2HjelperDeg. Kan han ha solgt mer og mer produkter fordi det gikk bra, og så mistet kontrollen?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi virkelig blitt så naive at vi må bli advart mot dette?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så store prisforskjeller så lukter dette vondt lang vei.

Enten ren svindel eller tjuvgods om ikke kombinasjon av de to.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Kotoyveien i Porsgrunn? Den var god! :-D
    Sett vekk fra adressen så er jeg rimelig sikker på det er han. Twitter brukeren ble nok opprettet av en som var rimelig lei svindlingen, spesielt når navn og sted stemmer.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden

Tjuvgods er ikke så ille? noe som har tæsja en VT50 ? byr 5000 og henter i kveld 8)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Sett vekk fra adressen så er jeg rimelig sikker på det er han. Twitter brukeren ble nok opprettet av en som var rimelig lei svindlingen, spesielt når navn og sted stemmer.
    My bad, det er selvfølgelig Kotøyveien det er snakk om. Ikke langt fra der jeg bor.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er her for å følge med ;D

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Hvis det er for godt til å være sant, er det som oftest det..........skygg unna er mitt råd.
    +1
    +1
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    +1

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer aldrig gå så långt att det hinner bli betalningsgaranti på Finn innan han är tatt och då har han fått ihop en halv miljon, kanske mer. Brukbart betalt för 2 månader med att snickra EU pallar. Att inte Finn.no redan har blockerat han är en skandal, och jag menar Finn.no är at räkna med som lika skyldiga till svindel som låter detta pågå.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det spekuleres mye i hvorfor AVforum har slettet deler av denne tråden, og stengt den. Jeg kan imidlertid avkrefte alle eventuelle konspirasjonsteorier.

I tråd med gjeldende regler på AVforum, gis det ikke tillatelse til at bransjeaktører går inn i tråder og reklamerer, eller prøver å påvirke medlemmene på forumet. Derfor er alle hans innlegg fjernet, inkludert diskusjonen som fulgte (der nær sagt alle quotet innleggene fra bransjerepresentanten). Sistnevnte er forøvrig utestengt fra forumet, etter dette "stuntet".
    Mange vil nok si at det hadde vært best at innleggene fikk stå til "skrekk og advarsel", men da hadde de også skapt en presedens for at denne typen markeds-stunt er tillatt på AVforum

Åpner nå tråden igjen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ser det spekuleres mye i hvorfor AVforum har slettet deler av denne tråden, og stengt den. Jeg kan imidlertid avkrefte alle eventuelle konspirasjonsteorier.

I tråd med gjeldende regler på AVforum, gis det ikke tillatelse til at bransjeaktører går inn i tråder og reklamerer, eller prøver å påvirke medlemmene på forumet. Derfor er alle hans innlegg fjernet, inkludert diskusjonen som fulgte (der nær sagt alle quotet innleggene fra bransjerepresentanten). Sistnevnte er forøvrig utestengt fra forumet, etter dette "stuntet".
    Mange vil nok si at det hadde vært best at innleggene fikk stå til "skrekk og advarsel", men da hadde de også skapt en presedens for at denne typen markeds-stunt er tillatt på AVforum

Åpner nå tråden igjen
    Takker for info / oppklaring Gorm.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finfin jobb Gorm, setter pris på at dere rydder opp på en ordentlig måte. På mange forum har vi ikke slik service og seriøsitet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neeeeei... Jeg handler nok fremdeles TV'en min på Elkjøp, Lefdal eller lignende. Da kan jeg ihvertfall være sikker på at jeg har forbrukerkjøpsloven, forbrukerrådet eller TV2 hjelper deg i ryggen om det virkelig skulle skjære seg. Det i seg selv er verdt noen kroner spør du meg.

Newcomer Michelangelo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

I tråd med gjeldende regler på AVforum, gis det ikke tillatelse til at bransjeaktører går inn i tråder og reklamerer, eller prøver å påvirke medlemmene på forumet.

Åpner nå tråden igjen
    Det er da noen flere bransjeaktører som gjør litt "egenreklame" i visse tråder her inne.
    Fence Audio for eks.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michelangelo
    Det er da noen flere bransjeaktører som gjør litt "egenreklame" i visse tråder her inne.

Som hvem da?

Men nå som du sier det.. Det er ganske mange her som jobber med A/V og hi-fi (blant annet Gorm selv og visse brukere som Ganilsen som eier Adam importør osv)

Men har ikke merket at de reklamerer så mye for sine produkter

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går hadde salgshuset satt opp prisene på tv modellene,(sharp 90" gikk for 22k ett eller annet) for nå å fjerne de helt. Dette bekrefter vel bare at dette er ren svindel. Ingen seriøs butikk hadde gjort dette pga et løst rykte på et forum. Dette er hva de skriver nå på sine sider:

Sitat Opprinnelig postet av salgshuset.com
    Vi beklager men vi har valgt å midlertidig fjerne våre TV'er.

Dette fordi ingen trodde det kunne være så rimelig. Vi har blitt hetset og truet og kaster nå in håndklet.

Vi er nye på nett og kan umulig forsvare oss mot påstandene som kom i kjølevann av våre rimelige TV'er. Vi har nå lært, fjerner disse fra sortementet midlertidig mens vi fyller opp butikken med andre varer.
    Våre TV'er vil komme tilbake på et senere tidspunkt men da til priser mye nærmere våre konkurrenter. Vi kommer aldri til å tilby et slikt produkt så billig igjen da kundene heller vil betale mer for disse.

Noen er blitt lovet et TV til vår rimeligste pris via mail. Disse vil, sammen med de som allerede har bestilt motta sine TV'er.

Før vi åpnt dørene hadde vi en enkel nettløsning på salgshuset for ca 2 mnd siden. Da leverte vi ut over 400 digitale vekter og over 40 prosjektorer. De som tviler på våre priser, de som sprer sine mistanker på nettet er de samme som nå har ødelagt prisen på TV fra oss for all fremtid. TV'ene blir fortstsatt meget rimelige sett fra kundens ståsted - men vi vet at vi kunne solgt disse så utrolig mye billigere.
    Vi har og lært å ikke prise andre produkter for billig gjennom denne prosessen her.

Vi skal fortsatt være rimeligst.

Dette hadde vi ikke forutsett.

Forholdene vil bli politianmeldt. ALLE tap rundt dette blir gjenstand for erstatning fra dem det gjelder. Vi solgte TV'er for ca 150.000,- på to døgn. Alle fremtidige tap (perioden uten TV'er i vår butikk) og alle allerede avlyste salg grunnet feilaktige rykter går direkte inn i erstatningssak.

Dette skrivet fjernes om en ukes tid. Dette er oppe nå for å informere kunder om hvorfor vå¨re TV'er ikke lenger er å finne.

Vi kommer tilbake på finn.no samt ut med flere annonsekampanjer i November. Søkemotorene vil plukke oss opp om noen uker. For nå konsentrerer vi oss om å få mangfold i butikken også kommer vi sterkere tilbake når alle kunder har mottatt sine TV'er.
    TV'er midlertidig fjernet. LES!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi beklager men vi har valgt å midlertidig fjerne våre TV'er.

Dette fordi ingen trodde det kunne være så rimelig.
    Jeg ler - og jeg ler høyt. Herregud, altså. Er det mulig - sier jeg bare.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si deres salgs strategi er noe spesiell.

De sier at de vil i fremtiden selge TV'er dyrere en de har gjort, men de skriver også at de vet de KAN selge TV'ene mye rimeligere, ganske greit og opplyse kunden om det. Blir som jeg skal kjøpe meg ny TV på Lefdal til 19 995,- så opplyser selgeren meg om at egentlig koster TV'en bare 4995,- men de må selge den mye dyrere grunnet hets på Internett.

" Våre TV'er vil komme tilbake på et senere tidspunkt men da til priser mye nærmere våre konkurrenter. Vi kommer aldri til å tilby et slikt produkt så billig igjen da kundene heller vil betale mer for disse."

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av salgshuset
    Forholdene vil bli politianmeldt. ALLE tap rundt dette blir gjenstand for erstatning fra dem det gjelder. Vi solgte TV'er for ca 150.000,- på to døgn. Alle fremtidige tap (perioden uten TV'er i vår butikk) og alle allerede avlyste salg grunnet feilaktige rykter går direkte inn i erstatningssak.
    Auch!

Så om de nå har solgt tv'er for kr 150 000 på døgn så regner de en tapt fortjeneste på kr 75 000 pr døgn? Og dette langsiktige tapet skal fordeles på de få personene som har uttalt seg kritisk i på AVF?

Jeg vil gjerne tinge på en plass i salen under denne rettsaken
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •