Rapporter fra messa på Plaza

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 120
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rapporter fra messa på Plaza

Tilsammen 27 rom/saler på 4 etasjer. Før i tiden var det mye mere, men det var likevel litt å se på.

1. etasje

Hi-fi center kjeden viste Infocus 7205 og 777 på samme digre lerret som sist.
    Veldig vankskelig å bedømme med såpass uvanlig lerret. De hadde et par messetilbud, blandt annet 4805 med 16:9-lerret og 10m komponentkabler til 16k og Pioneer DV668 til 5k. Ta videre prisdiskusjon i prisjakt-forum ->

Yamaha Scandianvia hadde et rom med stengt dør med "demo pågår" hver gang jeg gikk bortom. Kom meg inn, men det var ikke stort å stå der og vente på. Middels bilde fra en overpriset Yamaha projektor og dårlig lyd. Hvem i alle dager finner på å bruke en elendig DTS-remix av Hotel California med Eagles til å demonstrere et anlegg?

3. etasje

Optoma viste H77 og H57 som har den nye Matterhorn Darkchip 2 som ga 3500:1 i kontrast. 23dB skulle den og gi. Vanskelig å bedømme hvor mye støy den ga da det var mange folk i rommet, men helt lydløs var den ikke.

I hallen viste Lyd & Bilde Infocus 4805 på en koreansk høykontrastskjerm til 9k som gjorde at projektor kunne brukes i et belyst rom. Et alternativ til plasma?

4. etasje

Nord Teledistribusjon viste et aktivt 5.1 høytalersett fra Tannoy med innebygget digitale forsterkere og romkorreksjon. 240k bare for høyttalerne. Et lite LCD-display lyste på hver høyttaler. Spilte The Fast & Fusious såpass høyt at jeg nok tror nivået blir skrudd ned til i morgen. Om noen skal ha ristet løs litt ørevoks så er dette stedet å gå.

Hos Projectiondesign var det stappfult, men det så ikke ut til at de hadde noen nyheter så jeg gikk videre før jeg kom meg helt inn.

Hos Hi-Fi klubben hadde de satt opp et rallysete og ratt forran en 63" Fujitsu slik at man kunne kjøre luftputebåt i WRC4 på PS2. Kun Richard Burns Rally duger...

Hos Neby stod en type fra NRK-reportasjen om lydfriker og hyperventilerte over et dyrt tokanals anlegg med JBL og McIntosh.

33. etasje

Norsk Lyd og Bilde Viste Projectiondesign og Martin Logan. En Benq 8700 hadde de også.

DVD og hjemmekino hadde statisk display av både 8700 og 7800.

Pioneer hadde masse store plasmaskjermer og viste HD-1(Tidligere Euro1080) live. En god del MPEG-artefakter i sendingen som Pioneer ikke kan klandres for, men det var likevel bra at de fikk satt opp dette. Jeg syntes faktisk bildet de hadde med DVD, Pioneer DV868 og PDP-615EX var enda bedre. Meget imponerende bilde for plasma, men det var nesten helt stillestående bildet. Straks det var litt bevegelse var hakking veldig synlig. DVR 920 viste de også.

Sony klarer ikke komme med noen DVD-spillere med HDMI i Europa i år, men de viste HS-50.

Hos Senas/samsung hadde de DVD-HD945 som hadde veldig fin design. Hørte flere som kommenterte det da jeg var innom. Kommer uke 45, men regn ikke med å se den i butikken, den er bestillingsvare for spesielt interesserte. Som med HD-935 blir den antagelig stort sett solgt over nettet. SA-CD, DCDi og HDMI til listepris 3290,-

Det var kort hva jeg la merke til. Fredag kveld holdt de fremdeles på å pakke opp av esker flere steder.

130,- per dag for å komme inn, men jeg fikk med meg siste Lyd&Bilde og spesialutgaven av DVD og Hjemmekino så det gikk vel opp i opp....

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innom i morgen, drar med kameraet da, så forvent en fyldig bildeserie.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde med kamera, men kom rett fra jobb så jeg hadde ikke overskudd til å prøve å få til skikkelige bilder...

Robert-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at dere poster nyhetene til oss som ikke kan være der.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen demo av PE5120? Og ingen projektor-shoot-out arrangert av DVD & Hjemmekino eller Lyd & Bilde slik at man kan gå og faktisk få sammenlignet de ulike projektorene i ulike prisklasser opp mot hverandre?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke 100% avskrive at den kan komme da ikke alt var pakkett opp overalt, men importør var ikke representert og jeg så den ikke noen plass.
    Bladene som viste 7800/8700 hadde de vel med fordi de hadde fått gode tester og ingen andre viste Benq. 5120 har enda ikke blitt testet...

Den nye LG JT92 var også blandt de interessante nyhetene som ikke var på messen.

Robert-

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Ja ja, var innom i 3 timer og fikk med meg dette: til 130 kr:

Hi-Fi Center med messetilbud på de fleste artikler og så godt tilbud på Pioneer DV668 at jeg like godt kjøpte en :lol: (4995,-)

Yamaha trøtte greier.

Hi-Fi klubben ikke noe for meg selv om jeg var interessert i Denon.

JVC viste en ny DVD opptaker med harddisk og VHS for 9995,- ikke i butikken før i desember.

Neby FI-HI Consept som kunne bekrefte at Rotel sin reciever med DVD var li JVC med noen små unntak, han forstod meg når jeg sa at det kostet meg 8 lapper og var enig at jeg gjorde rett i å levere tilbake.

Action med best bilde av det jeg fikk med (trangt og varmt i lokalet)

DVD & Hjemmekino var forlatt og fikkderfor sitte i fred med nytt blad i hendene.

Epson satset på 3 pj'er koblet opp for å vise forskjeller, synd de ikke viste samme film på alle så hadde det vært enkelt å se forskjeller.

Pioneer som kunne fortelle meg at jeg ikke kjøpte "katta i sekken" beste pris for 668 de hadde sett.

Norsk Lyd og bilde som hadde Klipch for demo og som virkelig falt i smak lyd-messig hos meg.....hmmm må se om det kan bli en oppgradering neste år :wink:

PE5120 uteble :cry: og siste nytt er at den ikke har RGB justering bare farge justering ved komponent tilkobling og 880 AL i eco-mode.

Vel, rakk hjem til TV og familien og Taco så da ble kvelden ikke så værst likevel.. og ja selvsagt ny DVD 668... hmm 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen visninger på LCD proj?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson (3 stykker), Hitachi (TX100) og Sony (?) ble vist.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hadde Hi-Fi Huset i Bærum og Hi-Fi Klubben å vise fram?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også på messa. skuffende saker egentlig, det var færre utstillere i år enn i fjor og bilettprisen hadde gått opp
    I tillegg var det VELDIG mye fokus på plasma og projektor. PD hadde messas beste bilde, men også messas trangeste rom så jeg gadd ikke å bli lenge der. optoma H77 ble også vist frem. Bra bilde, men desverre alt for mye folk. Standsene til de store selskapene som Sony, JVC, yamaha og pioneer var spekket med uinetesserte representanter og kjedelige "reklame" filmer på plasmaene :twisted: Sony VPL-HS50 var også på demo....dårlige saker! kanskje den var dårlig kalibrert eller noe, men de får nok ikke mange til å punge ut 30K for det bilde der.
    hifi huset kunne fortelle at det kom en ny utgave av cobalt serien i begynnelsen av 2005.Best lyd gikk helt klart til hi-fi klubben med deres demo av de nye classè produktene sammen med B&W 800 siganture
    Sinsykt oppløst og tight Jeg må gi litt ros til folka hos Audiovector og Hegel for bra lyd, masse know how hos de som holdt standen, samt en stor CD samling som rommet alt fra Ramstein til Elvis. De har forøvrig 20% på audiovector og hegel under messa.
    Linns stand var ganske triste greier, mye preget av et dårlig rom til å ha demo i.
    Messa i år føyer seg inn i rekken av dårlige messer, det virker som levrandørene her i Norge ikke gidder å satse litt for å kapre kunder.
    Engasjemanget er lavt og viljen til å gjøre dette til noe spessielt er absolutt IKKE tilstede :x De to mest ivrige standene var L&B og DVD og Hjemmekino de var veldig hissige på å kapre nye kunder.
    Til neste år ønsker jeg å se entusiasteiske representater som har med seg spennende produkter slik at vi som betaler kan få valutta for pengene. Sony kunne f.eks vist frem blue-ray. JVC kunne vist frem D-VHS osv.
    terningkast 2

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå gleder jeg meg jo virkelig til å dra dit :?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Til neste år ønsker jeg å se entusiasteiske representater som har med seg spennende produkter slik at vi som betaler kan få valutta for pengene. Sony kunne f.eks vist frem blue-ray. JVC kunne vist frem D-VHS osv.
    terningkast 2
    Messen kan i det hele tatt ikke sammenlignes med større messer i utlandet som IFA og CES. På IFA hadde selv Samsung alene et utstillingsareale som var minst 4 ganger større enn hva alle utstillerne på DVD & Hjemmekino brukte tilsammen.

Husk at Norge er et lite land. Det er kanskje en million forbrukere som graviterer til området utstillingen er i. Det tilsvarer befolkningen i en bydel i en en storby. Når det hver uke er flere messer eller salgsarrangement et sted i verden på størrelse med den på Plaza er det klart at de store selskapene ikke satser mye på å vise alt de holder på med. Dette er en salgsmesse for lokale butikker og importører og sånn sett er det jo det mest spennende innen området som skjer i Norge i løpet av året. Det er ingen andre steder i Norge hvor man får sett ny mye nytt og Pioneer hadde jo satt opp mottak av HD-1 som sikkert mange ikke har sett.

Om man vil se Blue-ray eller andre spennende saker som enda ikke er i salg i Norge så får man værsågod dra på en større messe i utlandet.

Robert-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så syns jeg dere var veldig negativ. (hint hint, sjekke damene i inngangen til HFC standen i første etasje)

Men, der er litt dumt at messen er blitt mindre i antall utstillere.
    Har tatt noen bilder. Skal se om jeg ikke får postet de her ganske snart.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    ....sjekke damene i inngangen til HFC standen i første etasje
    Beklager, men de (damene) ble fort glemt når en fikk se damene som ble vist på skjermen innenfor :wink:

OBS synes det var mye dyr og fin lyd i forhold til at dette skulle være en DVD og Hjemmekino-messe.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    OBS synes det var mye dyr og fin lyd i forhold til at dette skulle være en DVD og Hjemmekino-messe.
    Det finnes ikke lengere noen ren Hifi-messe i Oslo så man får dele på plassen. Før het jo messen Oslo Hifi, men navnet ble misvisende etterhvert som det kom mer og mer hjemmekino.

Selv om Hifi og hjemmekino deler på plassen så er messen fremdeles for "smal" for mange aktører som Panasonic og Philips som sikkert også hadde interessante produkter de kunne vist.

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Sony kunne f.eks vist frem blue-ray...
    Sony viste fram Blue-Ray

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Rapporter fra messa på Plaza

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Optoma viste H77 og H57 som har den nye Matterhorn Darkchip 2 som ga 3500:1 i kontrast. 23dB skulle den og gi. Vanskelig å bedømme hvor mye støy den ga da det var mange folk i rommet, men helt lydløs var den ikke.
    Vet du om den var i eco modus? I vanlig modus er den oppgitt til 28db...
    Hvordan bedømmer du bildet på den? sammenlignet med PE7800?
    (Kanskje ikke mulig pga store forskjeller i visningsrom, men dog, noen inntrykk fikk du vel?)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De viste bare Ice Age når jeg var innom. Ikke det beste testmateriale og jeg syntes faktisk jeg har hakket bedre bilde hjemme hos meg, men under samme forhold er det godt mulig H57 hadde vært bedre.

Robert-

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Rapporter fra messa på Plaza

Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Vet du om den var i eco modus? I vanlig modus er den oppgitt til 28db...
    Hvordan bedømmer du bildet på den? sammenlignet med PE7800?
    (Kanskje ikke mulig pga store forskjeller i visningsrom, men dog, noen inntrykk fikk du vel?)
    Jeg var heldig å fikk se H77 uten andre publikum i rommet. Den var svært lydløs. Jeg måtte legge øret helt inntil for å i det hele tatt høre at den var i gang.
    Jeg fikk dem til å sette på Vin Diesel og triple X for å se noe annet enn animert. Bildet var meget bra. Utrolig flotte farger. Sortnivået var ikke like imponerende. Men dette kan muligens tilskrives skjermen som jeg tror var 1.3 gain. Jeg synes også H57 imponerte.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •