Rapporter fra messa på Plaza - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 120
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen ting som ikke er nevnt ennå:

På bildesiden var det interessant å se hvor mange som presenterte HD-materiale, enten det var Blu-ray, D-VHS eller fra PC. Tipper dette tar av skikkelig i løpet av de neste par åra. Det var også interessant hvor totalt ignorante de fleste som viste dette var i forhold til at det så fullstendig elendig ut på de fleste displayene. Prosesseringen holder rett og slett ikke følge med den høye bitstrømmen som DVI-kabelen leverer med slike bilder. Fikk demonstrert dette hjemme hos Hi-fil på forhånd, så jeg var selvfølgelig klar over hva jeg skulle se etter. Synes det var PD som viste den beste HD-demoen med sin broadcast-kvalitet 720p av Gladiator.

DVD&hjemmekino hadde en lyn-demo av Midgard Audio Powermaster på Linn Unidisc og Martin Logan. Skal jeg dømme etter interessen for produktet etterpå, så var dette noe som falt i smak.

På lydsiden er Holfi nevnt, men Audioaktøren som var utstiller hadde også mye annet og eksotisk utstyr, blant annet et par Usher (tidligere testet i DVD&HK, bl.a.) til under 20000. Disse spilte etter min mening fletta av mye annet på messa, også i dyrere klasser.

Alle ganger jeg forsøkte å slippe inn døra hos Norsk Lyd og Bilde var rommet stappfullt. Det gjaldt også mange andre steder på lørdag. Vil anbefale å gå på messa på fredag (sist på dagen for å ikke møte uåpnede pappesker) eller på søndag (tidlig for ikke å oppleve nedpakking i pappesker).

Så til messa som ikke var på Plaza:
    Oslo Hifi Center hadde sin egen messe med omtrent 15 rom i Vika. Fikk dessverre bare en drøy time der, men der var det mye spennende å se, og for de hifi-interesserte vil jeg anbefale å ta turen neste gang. Audio Physic på BEAT-utstyr imponerte på Nils Lofgren, tross et åpenbart bassfargende rom. Dynamic Precision spilte flott på noen digre Martin Logan. Sanyo PLV-Z3 imponerte med godt sortnivå og fargegjengivelse på Troja, men skuffet med mye screendoor og svakt synlig VB (sistnevnte riktignok ikke plagsom sammenlignet med screendooren). Fikk virkelig lyst til å se Panasonics AE-700 etter dette, som bør være et røverkjøp hvis de slik enkelte rykter sier ikke har screendoor.

Til slutt: Hvorfor i all verden viser ikke Hifi-klubben fram Dali? Det er etter min mening mer interessant enn superdyre B&W eller racing-spill på Cerwin Vega. :?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til slutt: Hvorfor i all verden viser ikke Hifi-klubben fram Dali? Det er etter min mening mer interessant enn superdyre B&W eller racing-spill på Cerwin Vega.
    Valget av utstyr Hifi Klubben gjorde i år er vel noe de fleste går å klør seg i hodet for. S800 var helt klart spennende å høre (og se), men som de fleste her påpeker er det helt klart interressant å høre "folkelige" høyttalere/utstyr også. Hifi Klubben var ikke på messa for å selge i år hvertfall.

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det var morsomt å høre på S800. Det er ikke ofte man får sjansen til å høre på høytalere i den klassen!

Var også på Yamha standen og ble ganske skuffet. Bildet var svakt, kanskje grunnet at det var dårlig bilde fra demo dvd en. Jeg ble utrolig lei av at Yamaha representanten skrøt av produktene. Han mente alt som de hadde var overlegent av de meste andre som ble vist frem.

Det skjedde veldig lite på HiFi Huset sin stand var stille for det meste utenom en gang hvor de spilte Cobalt 826 tror jeg. De ble hjulpet av en sub. De spilte bra!

HFCK si stand i 1. etg syns jeg var veldig bra. Ble veldig overrasket over 4805 sin bildekvalitet. Synd de ikke spillte DVHS på SP777 også. Det hadde vel vært endel bedre en bare på 4805. Synes at SP777 ga VELDIG bra bilde, men prisforskjellen fra andre som Action syns jeg ikke kunne forsvares i det hele tatt.

Sagem DLP-TVen som sto i tredje etasje med HD matriele syns jeg ga et overaskende bra bilde.

Optoma standen var helt ok. H57 ga et veldig bra bilde etter min mening. Må bare legge til at H77 var altfor stor og stygg, men den ga bra bilde + at jeg ikke hørte viften når jeg var under en meter fra den når det ikke var på noe lyd fra høytalerne der(hvis det var noen...?).

Jeg likte ikke spesielt "rally" standen til HFK. det var jo gøy å kjøre, men rumlebass overalt + elendig bildekvalitet (PS2) var ikke overbevisende.

BWS800 likte jeg veldig godt. De spillte b.l.a Rage against machine og det må jeg si var rått. beste lyden på messa etter det jeg hørte

Jeg greide utrolig nok å misse det andre HFCK rommet som flere sier var messas beste. kjipt det.

Action så jeg første gang på messa og ble veldig oversaket over hvor bra bilde det var. De hadde en F3 stående der, om den fungerte vet jeg ikke. Den var ikke koblet opp og den sto på et bord ved siden av. Noen som vet om de spilte den på fredag eller lørdag?

Jeg ble skuffet over System audio oppsettet som sto med PJTX100. det ga under middels lyd kvalitet og bildet var ganske dårlig(grunn: rommet var litt opplyst)

I sony rommet hadde de satt opp en blu-ray spiller og det ga veldig veldig godt bilde på plasmaen som var satt opp der. De hadde også satt opp 7.1 med 9000ES som forsterker, Sony SA-WX900 og noen Sony høtalere jeg ikke vet navnet på. De brukte dem rundt i alle kanalene. Bare synd at de ikke brukte høytalerne...
    De hadde også HS50 på samme stand, men rommet var så opplyst at det var umulig å konkludere noe om bildekvaliteten.

DVDogHjemmekino sin stand var veldig bra. De hade satt opp Martin Logan, Action, 868 og jeg tror det var en sony forsterker. så ikke helt. Men kvaliteten på rommett var veldig bra. de spilte The day after tomorrow.

Alt i alt var jeg fornøyd med messen jeg. Første året jeg var der og var definitivt verdt å dra dit!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BWS800 likte jeg veldig godt. De spillte b.l.a Rage against machine og det må jeg si var rått. beste lyden på messa etter det jeg hørte
    Hehe det var jeg som ba han sette på rage var så inmari lei "taffel musikk"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabler?

Var på messa iår og hadde tenkt å kapre noen kabler til en bra pris, men i motsetning til ifjor så var det ikke noen fra Monster elns som hadde eget rom med salg av kables osv.

:/

Har bare vært på plaza to ganger, men synes at messa iår var mye mindre enn i fjor, har det alltid vært så mye som har forsvunnet mellom hvert år?

-OEH

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest useriøse rommet må ha vært der Neby fylte et helt rom med Tivoli radior. Hva i alle dager har det med hjemmekino og gjøre?
    Det første som møter meg når jeg går inn er en gæren "Lars" ifra Neby som står og fekter med et papprør og skriker, "i`m your fader luke"...:lol:

Makan :?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Til slutt: Hvorfor i all verden viser ikke Hifi-klubben fram Dali? Det er etter min mening mer interessant enn superdyre B&W eller racing-spill på Cerwin Vega. :?
    Ja det har jeg også lurt på. Disse utstillerne må da regne med at det er endel som går med utpreget kjøpelyst og kunne tenke seg å lytte til noe som går an å få råd til......

Tenk om HFK hadde kjørt samme presentasjon av Daliene i forskjellige prisklasser som det Audiovector-folket gjorde...??? Det hadde garantert blitt salg av det. Og det er jo om å gjøre å trigge kjøpelysten som igjen ender med en handel som er hele poenget her, vel.......??? :wink: :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur der på søndagen og gikk rett inn til HFCK sitt demorom, som var veldig bra. Var også på demo'n til Yamaha, det var noe jalla greier. Går da ikke på hjemmekinomesse for å høre om båtmotorer og motorsykler? I tillegg var det så mye sjølskryt at jeg fikk helt noia. HFK bomma stygt da jeg gikk forbi. Hjelper ikke med anlegg til mange hundre tusen når de ikke får det til å spille. I CV-rommet fikk jeg bare vondt i hodet... Ellers burde Neby ha kobla opp Ace Bass 2 suben sin.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henke
    Jeg greide utrolig nok å misse det andre HFCK rommet som flere sier var messas beste. kjipt det.
    Tror du var der :-) : :arrow:

Jeg ble skuffet over System audio oppsettet som sto med PJTX100. det ga under middels lyd kvalitet og bildet var ganske dårlig(grunn: rommet var litt opplyst)
    :roll: :roll:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Tror vel heller han mente Hegel/Audivector-rommet..... :wink: :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om min tur på messa på lørdag:

DVD og hjemmekino hadde et meget bra oppsett, ble imponert over PD Action1. Digger også Martin Logan. Hadde forøvrig en hyggelig prat med Hi-fil om projektorer.

Ble på første sveiperunde imponert over 4805 på L&B standen på den spesielle 20gains skjermen. Så da ikke særlig etter. Etter å ha snakket med Hi-fil tok jeg en tur ned igjen, og det var ikke mye bra nei. Det hvite så ut som sølvpapir og det hele var uutholdelig. Hvis det var den samme skjermen som fikk så skryt i siste Fidelity, så må de skjerpe seg.

Hadde forøvrig også en kort, men hyggelig snakk med Knut Vadseth i nevnte blad.

Beste lydopplevelse fikk jeg på Norsk Lyd og bilde sitt rom, med Audiopax utstyr. Meget bra, men med en pris på nærmere en halv million.

Dagen var preget av mye folk og fulle rom. Syns ikke det var spesielt mange gode messetilbud heller.

Tannoys surroundrom fikk renset ørene mine ihvertfall.

På PDs rom ble jeg vist forskjell på grått og hvitt lerret.(dvs hvit papp) Fordeler og ulemper med begge. Vanskelig å si hva jeg likte best.

Syns Infocus 777 skuffet, men det var kanskje demomaterialet som gjorde det.

Apropos demomateriale, hvorfor skal de fleste bruke dårlige konserter (bildemessig) eller To Tårn som demo? Det må da være bedre å bruke noe som kan vise potensialet? Så Peter Gabriel konsert på Hitachi PX100 på OHFC, og LCD, nei takk.... Men lyden der derimot: Klipsch RF 7 i front, med to 15" subber på Krell-elektronikk :shock: :shock:

Var også en tur innom Optomas rom og hadde en trivelig samtale med importøren. Han var redd for omtalen på nettet, derfor hadde han vært nøye med innstillingene. Hadde bare alle tenkt som han, eller hva Sony?

Fikk med noen DVD'er til 25,- også

På TV-fronten var det skuffende at Philips og Panasonic ikke stilte, men en ting er nå sikkert. Skal det handles TV i nær fremtid, blir det ikke LCD... Ellers mye HDTV å se, tydelig at dette er i vinden. Men bilder av stillestående keramikk er ikke det mest spennede å se på på en hjemmekino messe...

Savnet også Dali oppsett fra HFK, det 63"bildet med rally var ikke mye å skryte av.

Noen som var på Yamahas demo? Fikk ikke med med den, men er jo spent på om de viste DPX1100.

Hi-fi huset skuffet meg. Hadde gledet meg til et skikkelig JMLab oppsett, men det ble jo ikke noe av. Litt for sært å skylde på rommet, da de fleste som er på en slik messe ikke bryr seg særlig om det. Han kunne nok fått flere kunder hadde han spilt.

Av reisemessige årsaker fikk jeg ikke vært så lenge jeg ønsket, men må jo si at det er spennende med en slik messe, uavhengig om rommene er store eller små. De som ikke hadde rom i 4 etg hadde det jo ikke så galt, vil jeg jo påstå. Hadde en topp lørdag, og håper messen flyttes til Hotel Norge i bergen neste år...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øh...mener du bildekvaliteten på Ringenes Herre er dårlig?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket lenge med Optoma fyren, han var virkelig hyggelig...

Ellers skulle jeg likt å hørt RF7.

Mvh

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Tror vel heller han mente Hegel/Audivector-rommet..... :wink: :wink:
    Riktig det!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord det tredje HFC rommet :wink:

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine største lydopplevelser under årets messe var på OHC: Peter Gabriel på Klipsch/Krell, og DPs nye forsterkere på ML Prodigy.

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste med messa var BMW reklamen de viste som demo hos HFCK :lol:
    Var skuffende at det ikke var lyd på JM lab høyt. når jeg var innom. (3x) Da gadd jeg ikke mer :?
    Yamaha = bla,bla,bla
    Skuffet over Neby, som ikke viste Audio Pro oppsatt for hjemmekino. Regnet med hvertfall Black Diamond V2, og håpet på Bravo FX.... Men, neida :cry: Alt fra Tivoli kunne de spart seg for, Hadde vært greit med et par stk. men ikke et halvt rom.....
    Om det var verdt 130,-...........Nei, jeg syntes det er for jæ...... å måtte betale for å se på varer de ønsker å selge meg :evil: :evil: :evil:
    Men, dette gjelder alle messer :?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Øh...mener du bildekvaliteten på Ringenes Herre er dårlig?
    Nei, selvfølgelig ikke. Men den er ikke videre fargerik, og det er da ikke lett å bedømme den parameteren.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke videre fargerik? der er jeg veldig uenig med deg. kanskje i deler av filmen er det ikke super sterke frager hele tiden men det er ofte alvorlig bra med farger..
    Ringenes Herre er referanse film number one på bilde!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringenes Herre dårlig bildekvalitet :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Det har den da alldeles ikke på noen måter!!!!! Kanskje i film 2 og 3 att den ikke er så fargerik!!! men disse skal jo være mørke!!!
    Men se på eneren!!! det er jo strålende og sterke farnger!!!! og det er gode farger igjenom alle 3 filmene!!!!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •