Rapporter fra messa på Plaza - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 120
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt fra Chorus til Utopia, men de brukte kun Chorus og Cobalt mens jeg var der.. De var ikke fornøyd med akustikken eller noe. Jeg synes dog at sub'ene ble for påtrengende, og jeg ville nok ha justert dem (de brukte to stk) ned. Tok over mye av lydbildet.

La merke til at en eller annen sa at man like gjerne kunne brukt CV til hjemmekino, vel det er smak og behag. Men det "Thx godkjente" Klipsch oppsettet imponerte ikke meg stort. Skrikende, dessuten så synes jeg det manglet deler av lydbildet. Jeg hadde heller valgt andre modeller fra Klipsch, da jeg likte RF3Mk2 mye bedre enn dette oppsettet.

Når det gjelder billettprisen så kunne de godt ha lagt på litt, slik at det ikke hadde vært så mange der 8)

Jeg er enig i at HFCK og dems presentasjon av AV var den beste på messen. Satt der helt til jeg merket det begynte å klø i lommeboken... Hva kjøpte du Anfield?? Gratulerer, tror uansett det ikke er ett dumt valg 8)

Mvh

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget komponent og flott innlegg Anfield. Synd det berre blei 2-2. :wink:

Når det gjelder HiFi-Huset, so er "detta" desverre vaneleg. :roll: Men til tider er det meget bra "hjelp" på huset.

Hegel settet vil eg tru er eit røvarkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp Med HFCK sitt messetilbud på TX100, 21 lapper for den ikludert lerret 16:9 samt kabel. Fornøyd med det tilbudet jeg,

Må si meg enig at HFCK gjorde en atrålende innsats på messen, stilte med produkter i alle prisklasser og særdeles vennlig innstite arbeidere.

Optoma sitt nye flaggskip så meget pen ut på bildefronten, meget lydløs var den også, men du verden, den må da få prisen som messens (om ikke årets?) styggeste projektor. Den var virkelig grim.

http://gallery40118.fotopic.net/p8721058.html

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hva kjøpte du Anfield?? Gratulerer, tror uansett det ikke er ett dumt valg....
    Jeg starter på AV Mi3 standard. Det flotte med Audiovector er at du kan oppgradere hele veien fra standardutgaven og opp til Avantgarden dersom du ønsker det. Dette er jo billigere enn å selge for så å kjøpe ny høytaler igjen...... Et sted skal en jo begynne. Mye bedre med en ny Mi3 enn en brukt M3. Konstruktørene til AV synes det var vanskelig å sammenligne, men de mente at lyden og kvalitetene til nye Mi3 kunne sammenlignes med den gamle M3 Super..... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Meget komponent og flott innlegg Anfield. Synd det berre blei 2-2. :wink:
    Enda verre med beinbruddet til Cisse... :cry: :cry: :cry: Nedtur!!! Vi begynner ihvertfall å ta poeng borte og...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde sett meg ut H4A ja, men har lagt i fra meg den tanken. Blir nok MA Powermaster 600 blokker på meg.
    Jasså, hva fikk deg til å skifte mening? Har du forresten solgt RB-1090'n din?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette var den kjedligste messa jeg har vært på.
    Men pytt følgende ble konstantert:
    - 4 meter bredt bilde er overkill.
    - Den dyreste Velodyne subben er ingen garanti for presis bass når nivået står 6-10dB høyere enn resten av systemet.
    - Store CV høyttalere romler fælt på lite hotellrom.
    - Grafikken på ps2 er like ræva på plasmaskjerm som på vanlig tv.
    - De nye Classe forsterkene i kombinasjon med B&W Signatur 800 låter mer spisst en med de eldre forsterkerne.
    - Store CV høyttalere romler minst like mye på naborommet.
    - Store CV høyttalere i naborommet overdøver lett jazz.
    - Knut Vadseth snakket med seg selv.
    - De grønne dropsen var best.
    - En fyr ble nesten skremt til døde av demoen av de nye Tannoy-høyttalerne.
    - Han som demonstrerte Tannoy hadde øreplugger.
    - Tannoy-subben holdt på å dø.
    - Fjortissene snakket imponert om prisen på de ulike høyttalerne, hvordan de låt snakket de ikke om i det hele tatt.
    - Andre fra hifihuset hadde tatt med seg flest høyttalere.
    - Andre fra hifihuset klaget på rommet.
    - Ifjor sa han at rommet var bra.
    - Folk liker fortsatt bedre å stå i gangen og sperre veien enn å sette seg ned på noen ledige stoler.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Hadde sett meg ut H4A ja, men har lagt i fra meg den tanken. Blir nok MA Powermaster 600 blokker på meg.
    Jasså, hva fikk deg til å skifte mening? Har du forresten solgt RB-1090'n din?
    Fordi Powermaster blokkene skal vere knall. (etter det er har høyrt av andre da) . 1090`en er fortsatt til salgs. Har ikkje høyrt noko meir av kjøparen. :roll:

Edit: Me får vell holde oss til topic og Bamse. :wink: Send pm om det er noko meir me kan diskutera.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OT = On Topic

Jeg tar electra på ordet. Det er sjelden jeg gidder å gå på messer, uansett hva som skal vises frem. Denne gangen var jeg i nærheten og tenke jeg kunne stikke innom. Det var nok lovlig sent da jeg dukket opp (ca klokka 4) og det var da bra mye folk der noe som ikke gjør det spesielt tiltalende å stikke innom overfylte demorom.

Jeg var innom HiFi klubbens rom der Classe + B&W 800 Sig stod. Dessverre spilte de ingenting mens jeg var der men jeg ble stående å sniklytte til en kar som fortalte hvor fantastisk bra Classe's nye serie av forsterkere var. Joda, han var ansatt hos HFK. Etter ca 5 minutter var fortsatt ikke lovprisningen av Classe ferdig så jeg stakk innom HiFi-Center kjedens rom for å sjekke ut Hegel.

Ros til både Bent og den danske Audiovector karen. De hadde en meget bra demo på de forskjellige høyttalerne og ga gode svar til de som var i rommet.

Jeg fikk uansett hørt på Hegel H4A og det må da være et godt kjøp for de som slo til under messen når denne var priset til 32 000. En vanvittig driv og punch i bassen. Jeg syntes det hørtes svært så musikalsk ut selv om jeg ikke tror Hegel og Audiovector er den beste matchen.

Da jeg kom ut fra HFCK var det om mulig enda flere mennesker der. Jeg stakk og tok en pils isteden, og den var god

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Finnes det noe sted hvor de ikke romler?
    - Grafikken på ps2 er like ræva på plasmaskjerm som på vanlig tv.
    Hør, hør. PC er bedre.
    - De grønne dropsen var best.
    Gikk tydeligvis glipp av mer enn Blue-ray...
    Hehe, Hva spilte de?
    Antagelig klok av skade fra dagen før. Ingen øreplugger da jeg var der fredag..
    - Fjortissene snakket imponert om prisen på de ulike høyttalerne, hvordan de låt snakket de ikke om i det hele tatt.
    Er det ikke Watt for høyttalerne de snakker om?

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom holfi og hørte på deres oppsett, men det ble vel litt pinlig for representantene fra holfi etterhvert og burde være det nå i ettertid?

Det første jeg fikk var en demostrasjon av de "enorme" forskjellene mellom cd og sacd, mange av de andre var stor imponert over den klare forskjellen. Selv hørte jeg ingenting. Se hva "jeg" fant (takk fanti ) i dag http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl?...=&session=
    Det ser ut som sacden er en konvertering av cden, kan ikke innbille meg at det skulle bli så mye bedre av det...

Deretter skulle vi få høre på hvordan det var med musikk i flere kanaler. Han skrudde på og skrudde på og satte seg ned foran anlegget. Jeg synes det hørtes utrolig dødt ut bakfra og vendte øret mitt mot den ene bakhøyttaleren, ingen lyd... Da sporet hadde spilt ut reiste han seg og begynte å messe om hvor perfekt lyden bakfra mikset seg inn så man ikke kunne høre den og igjen var mange i rommet veldig imponert. Så skulle han skru av effektforsterkeren til frontene for å kun spille bak, hmm ingen lyd kom bakfra og han begynte å ane hva som hadde skjedd. Han skrudde på frontene igjen og gikk bak og satt øret inntil bakhøyttaleren, da merket han at det ikke kom noe lyd og ble litt flau og begynte å komme med bortforklaringer. Så fikke jeg høre med bakkanalene på, det låt faktisk veldig bra. Men det topper ikke opplevelsen fra i fjor når det var en som insisterte på å få høre på mellomtonen etter å ha fått en demostrasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yes da...

Joda, ble en uforglemmelig opplevelse dette....da jeg absolutt skulle kræsje med en tysk fa** av en bil rett utenfor plaza. Vel og merke gikk det ganske bra. (Franskmennene kunne ikke å lage bremser i 89)

Messa var grei nok den, men kunne ha vært mer å se & høre på enn det var. De kunne gjerne ha vist frem flere "billig" produkter enn det ble gjort. Ikke alle som har 30k å slenge på bordet for ett par høyttalere.
    ALTFOR mange flatskjermer på utstilling, og for lite yamaha.
    Og typisk at jeg overså tilbudet på Pioneer 668 :cry:
    Dagen ble reddet av en tur på Peppe's

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja det virker ihvertfall som at det er stor enighet om at messa var under middels, at hifi huset ikke var noe særlig behjelpelige, at audiovector/hegel var messas beste stand og at hifi klubben satset på feil produkter.
    Til neste år håper jeg at de kan ta i bruk spektrum istedenfor slik at det blir større plass. Lyden blir jo så dårlig på messe alikevel (ikke sant andrè) så da spiller det vel ingen trille hvor den er :?:
    Forhåpntligvis gidder Philips og panasonic også å bli med.
    Det hadde også vært fint å sett flere av de små hi-fi sjappene og deres produkter utstillt .......og til sist flere messetilbud, minst 50% avslag :lol: :lol:

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært med på mange demoer hvor folk har skrytt av lyden før før det har vist seg at diskant ikke var koblet til eller at den ene kanalen hadde fasefeil (høyttalerkablene var koblet feil vei).

Robert-

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Finnes det noe sted hvor de ikke romler?
    Vel, dette var definitivt ny romlereferanse. :lol:

Hehe, Hva spilte de?
    Fast and the furious, mener jeg det var.
    Antagelig klok av skade fra dagen før. Ingen øreplugger da jeg var der fredag..
    Var der på fredag jeg og faktisk.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det var 4805 ja. Med bikini destination ble det fantastisk bra.
    Synd den varte så kort Men de koselige damene utenfor gjordet det bedre, pratet og smilte så godt de kunne 8)

Ellers ganske skuffet over messen, kan fortsatte ikke fatte hvorfor man presser alt inn på noe små hotell rom.
    Oppturen var vel en veldig entusiastisk Anders Løkke og Gladiatoren hos PD, ahh må ha Action M1 :P
    Syntes også at Gladiatoren var meget fin på Action One, men husk at det var en 720p utgave.

Etter at han kjørte Kill Bill 2 fra en Pioneer 868 via HDMI ble jeg ikke så veldig imponert. Utrolig mye støy/urolighet i bildet. Kanskje de hadde vridd opp for mye kontrast/skarphet i forbindelse med 720 formatet?

Likte sortnivået - men den støyer vel mye.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jaja det virker ihvertfall som at det er stor enighet om at messa var under middels, at hifi huset ikke var noe særlig behjelpelige, at audiovector/hegel var messas beste stand og at hifi klubben satset på feil produkter..... :lol: :lol:
    Amen!!!!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk folk glipp av JBL/McIntosh, Norsk Lyd og Bilde og ikke minst Linn sitt venstre rom?

De hadde kvaliteter alle sammen, og jeg vil si Linn hadde den mest komplette lyden, mens JBL hadde den mest gøyale.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Gikk folk glipp av JBL/McIntosh, Norsk Lyd og Bilde og ikke minst Linn sitt venstre rom?

De hadde kvaliteter alle sammen, og jeg vil si Linn hadde den mest komplette lyden, mens JBL hadde den mest gøyale.
    Fikk med meg JBL/McIntosh, det låt ganske bra faktisk på de brautende høyttalerene Det var TI200, ikke sant? Høyttalerene som Norsk Lyd og Bilde demonstrerte i 33. låt også utrolig oppløst. Spesielt med den inder-sangen

Klipch THX Ultra 2 oppsettet imponerte meg ikke i det hele tatt.

Linn fikk jeg ikke med meg, men har jo vært litt borti linn nå da

Ellers så hadde Hifi Center Kjeden, som de fleste sier, en av massas beste demoer.

Var også imponert over 4805 på 4m lerret, tatt i betraktining at det var HD-materiale den ble foret med.

Også så jeg utrolig masse regnbuer på Benq projektoren som sto oppe hos Norsk Lyd og Bilde :shock: Ikke bra.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det var veldig mye focus på hiend og stero, litt kjedelig... men blueray imponerte...

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •