Rapporter fra messa på Plaza - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 120
    Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nope... Det var 7205 mot 777 da jeg var der på fredag...
    Da henviste han til butikken 200 m opp i gata for demo av 4805.
    Ellers hadde L&B demo av 4805 på sin stand. Syntes ikke den imponerte noe videre. Men så var det også et spesielt lerret.
    var i hvertfall 4805 idag.. det kan sikkert noen som var der idag bekrefte eller avkrefte ganske raskt..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var 4805 ja. Med bikini destination ble det fantastisk bra.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det var 4805 ja. Med bikini destination ble det fantastisk bra.
    Synd den varte så kort Men de koselige damene utenfor gjordet det bedre, pratet og smilte så godt de kunne 8)

Ellers ganske skuffet over messen, kan fortsatte ikke fatte hvorfor man presser alt inn på noe små hotell rom.
    Oppturen var vel en veldig entusiastisk Anders Løkke og Gladiatoren hos PD, ahh må ha Action M1 :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredag var det 7205 vs 777.
    Lørdag var det 4805 vs 777.
    Eg var der begge dagane! :P

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT : r d noen som selger soundcare superspikes der?

:water

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS OBS Er det noen som skal dit i dag?

Kan da de noen være snille å spørre / eller se etter på Pioneer sin stad om dette:

"Har DVD spillern 668 i-link"

Info på nettet sier JA, i brosjyren NEI.

Post svaret her: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6822731#6822731

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en "i" på fronten av spilleren så skulle det vel ikke være så mye tvil men det blir vel vanskelig å bruke uansett når forsterkeren ikke har det! :wink:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvis du har en "i" på fronten av spilleren så skulle det vel ikke være så mye tvil men det blir vel vanskelig å bruke uansett når forsterkeren ikke har det! :wink:
    Den kommer i posten så jeg vet ikke om i'en er der og om den er så kan det utløse endring av forsterker :wink:

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Water: Er nok heilt sikkert det.

Forresten... Mitt innlegg nr. 100 :lol:

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har du sett tilbudssiden til Oslo Hifi Center da? Der har de en link med "ekstra" messe-tilbud som de har nå i forbindelse med messa. Greit nok. Men så har de en link til "resten" av messetilbudene. Den linken går til den vanlige tilbudssiden deres, og der har de gjort om alle de "vanlige" tilbudene som de har hatt hele tiden til "messetilbud"...
    Jeg noterte meg at alt Hegel utstyr er redusert med 20% under messen. En Hegel H4A koster "kun" 32k. Tror det kan være et relativt bra kjøp. Electra, skulle ikke du ha en slik en da?

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    ...kan fortsatte ikke fatte hvorfor man presser alt inn på noe små hotell rom.
    Enig!!!

P..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Blue Ray var på plass hele tiden, men det var ikke merket på noen spesiell måte. Spilleren stod koblet til en av tv'ene innerst i hjørnet.
    Første kvelden viste jeg ikke hva jeg skulle se etter og jeg hadde litt dårlig tid, så jeg klarte å gå glipp av den. Heldigvis har jeg sett Blue-ray et par ganger før. :wink:

De viste det vel ikke på:
    "Alis HD-panel 1024 x 1024 piksler (med interlacing)" :lol:

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Ellers ganske skuffet over messen, kan fortsatte ikke fatte hvorfor man presser alt inn på noe små hotell rom.
    På Hotel Kempinski i Frankfurt har de hver sommer (til i år da de flyttet til Munchen) hatt europas største hifi-show og det har fungert greit med det romlige hotellet. På plaza klarer heisene, gangene og spesielt "slusene" inn til de vanlige hotell-rommene ikke ta unna noe særlig trafikk. Det blir bare sild i tønne straks det er et par som stopper opp for å se noe.

Robert-

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle vel ikke vært vanskelig å funnet et bedre egnet sted en eller annen plass på østlandet. Synes det blir veldig mye stress på Plaza når det er så mye folk. Varmt er det også. Hadde de gjort noe med temperaturen på rommene i år? Det var jo uutholdelig på enkelte av lokalene i fjor husker jeg.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har du sett tilbudssiden til Oslo Hifi Center da? Der har de en link med "ekstra" messe-tilbud som de har nå i forbindelse med messa. Greit nok. Men så har de en link til "resten" av messetilbudene. Den linken går til den vanlige tilbudssiden deres, og der har de gjort om alle de "vanlige" tilbudene som de har hatt hele tiden til "messetilbud"...
    Jeg noterte meg at alt Hegel utstyr er redusert med 20% under messen. En Hegel H4A koster "kun" 32k. Tror det kan være et relativt bra kjøp. Electra, skulle ikke du ha en slik en da?
    Hadde sett meg ut H4A ja, men har lagt i fra meg den tanken. Blir nok MA Powermaster 600 blokker på meg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Det er ikke umulig at prisreduksjonen kommer av at man har begynt å importere Kina-kopier til Europa under navnet Opera Audio....
    http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1099091182

Robert-

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det var en interessant messe jeg.. Det største problemet er at man får så lyst på nytt utstyr..
    Spesiellt godt likte jeg Audiovector og JmLab, fikk demonstrasjon av de ulike Audiovector modellene nam nam nam... Tannoy spilte så forvrengningen kunne høres i en boble på E6.

Kjære julenisse, jeg har satt opp en beskjeden liste som jeg ønsker meg til jul.

Projektor, lerret
    dvd-spiller
    Nye høyttalere
    forforsterker
    effektforsterker
    ett rom som passer til hjemmekino

Mvh

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom messe, men litt for små hotellrom, spesielt PD sitt rom.. (Kanskje Anders liker små rom?) Ellers var messen preget av mye middelmådig lyd og bildeoppsett, men det er vel sånn det alltid er.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundfreak: Kva stilte HiFi Huset i bærum med?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så her kommer min lille messerapport fra Plaza. Dette var mitt første besøk der inne, derfor har jeg ingen referansepunkter til hvordan det har vært tidligere; Men jeg var på handlestien når det gjalt lyd......

1. etg.: Førsteinntrykket!

Etter å ha betalt inngangsbillett på 130,- (forholdsvis stivt for å få lov til å sikle...) bar det rett mot HFCK sin stand der Infocus demonstrerte to PJ, 777 og 4805. 2 helt forskjellige prisklasser, 260k mot 15k. Lydmessig demonstrerte de tre anlegg, et JBL anlegg med sub og satelitter koblet til H/K til ca 8k, et JBL Northridge-sett til 10k koblet itil H/K (nedsatt fra 15k) samt toppmodellen til Audiovector koblet til Primare-anlegg til totalt den nette pris på 150k (tror jeg)..... Vedig bra! Selv om det var små og korte smakebiter er det positivt at de viser litt av det som er oppnåelig for den jevne Ola og ikke produkter som bare er å drømme om.

Videre bortover møtte jeg HI-Fi Huset, der det meste av høytalere var satt frem, men ingen (bortsett fra JMLab Chorus 716s) ble spilt på. Derimot stod to subber på og hjalp 716s ene, fordi som Andre sa; "Rommet suger......". Uansett, når jeg ønsket å høre på både 716s og Cobalt 826s uten subber, gikk ikke dette. "Kunne ikke høre ordentlig i dette rommet..." Erlig talt; er ikke dette mitt valg, Andre? Jeg var ute etter en handel denne helgen og reiste fra Arendal og inn, men Andre henviste til å komme inn til butikken en annen dag, så skulle jeg få demo. Når jeg nevnte hvilke høytalere jeg vurderte, svarte han kontant at "Alle andre av disse spiller JMLab ringer rundt, du trenger ikke høre engang. De er dårlige i forhold, ta mitt ord for det....." Svakt; terningkast 1.

Yamaha-døren var stengt hver eneste gang jeg gikk forbi, men etter det jeg hørte gikk jeg ikke glipp av det store.

Neby hadde et stort rom som var fylt med Marantz og Tivoli Audio-produkter, men ingen var det noe lyd på (Ihvertfall ikke de to gangene jeg var der). Merkelig!

3 etg.: Lite matnyttig for undertegnede:

Her var det masse kø og små og varme rom. Da prosjektor/andre bildeprodukter ikke var prioritert denne gangen, gikk jeg og kona forbi de fleste av rommene som inneholdt bildeprodukter. Stakk nesa innom rom 305 der Linn skulle demonstere noen produkter, men når jeg var der kom det ingen lyd, da representantene ikke klarte å få sving på CD-spilleren..... :?

Oslo HiFi Center stod egentlig og bare kapret kunder til sin butikk i Vika. "Har dere ikke......" spurte kundene, "jo kom til butikken vår, så..." svarte selgerne...

Optoma-standen fikk stå i fred, samme med Audio-aktøren da døren var låst begge gangene vi gikk forbi...

Lyd og Bilde-folk prøvde å rekruttere meg flere ganger denne dagen, men etter mitt kritiske syn på siste blad, virket ikke dette spesielt aktuelt denne dagen, nei..... :wink:

4 etg.: Messas høydepunkt!

Her var det mere spennende. Siden jeg om sagt var på handletur denne gangen, og det var høytalere som stod i fokus, gikk jeg rett til rom 411 der representanter for Hegel og Audiovector demonstrerte hele Mi3-serien. Dette var messas høydepunkt for min del Ole Klifoth og og Bent Holter gjorde her en utrolig ryddig og profesjonell jobb. Begynte med å presentere inngangsbilletten i Mi3-serien, brukte samme lydklipp på alle. Lot publikum (som hadde greit med sitteplasser i forhold til andre rom) får høre det samme lydklippet to ganger, for å få et referansepunkt til de byttet til neste modell. Bra!! Når de hadde presentert de forskjellige høytalerne i hele serien, spilte de flere typer musikk, alt fra Diana Krall til Rammstein, og høytalerne briljerte på begge.... En seriøs og grundig informasjon, der publikum fritt kunne stille spørsmål og begge representanter svarte ryddig og seriøst på alle spørsmål. Når demoen var over ble jeg sittende igjen litt, og kunne alene spørre om diverse ting i fred, samt få prøve min musikk på den høytaleren jeg ville. De koblet villig opp, og hadde veldig god tid til alle spørsmål og henvendelser som kom Dette var så profesjonelt og ryddig! Begge to unnlot å gå i den fellen som mange selgere gjør; å snakke stygt om sine konkurrenter. Flere ganger mens jeg satt der kom det kommentarer som prøvde å få dem på glid om svakhetene til B&W m.fl., men ryddig nok unnlot de å svare på disse "invitasjonene". Messas høydepunkt var et faktum!!!

Etter denne presentasjonen bar det over gangen til Neby som demonstrerte Audio Pro sin nye Black Diamond bl.a. For en nedtur!
    Representanten stod tilbakelent og spilte sin ballade-plate og virket ikke interessert i å selge produktet i det hele tatt. "Spilte ikke dette bra?" spurte han meg to ganger. "Jo da, til den prisen så..." Når folk kommer inn og ser et par pianolakkerte høytalere som unektelig ser flotte ut, forventer de gjerne mere lyd enn disse kunne gi. Hadde han derimot presentert produktet bedre og ikke minst prøvd å si hvilken lyd man fikk til hvilken pris, hadde han kanskje fått noe mere respons...?? :? Når jeg i tillegg ønsket å få spilt min CD for å ha en referanse, var han ikke spesielt villig, og jeg gikk derfra skuffet. Hadde gledet meg til å høre Black Diamond, for de var før besøket aktuelle som mine nye høytalere. Men dengang ei....

Ellers holdt HFK lekestue med Cervin Wega og bilspill, samt et rom med Classe og B&W Signature 805. Dette er jo kremprodukter, men samtidig veldig urealistisk for de fleste av oss. Men morro å se alikevel. Hvor mye mere HFK selger av NAD og CW pga dette bilspill-greiene er lettere mystisk for meg. Dersom målet er å lage litt underholdning; OK! Men skaffe mere salg; :? :? :? For meg som kjøpelysten var det ihvertfall ingenting spennende.

HFCK hadde også et rom som demonstrerte SA, med Primare, samt livemusikk på Hitachi PJ. Gøy og se, men SA imponerte ikke meg denne gangen heller (Tror det var 1750, usikker)

Godt å se at HFCK tar messa seriøst og viser produkter over hele spekteret, og jeg har ingen betenkeligheter med å kåre HFCK til messas beste utstiller!! De hadde masse tilbud og på Hegel var det et kanontilbud; H2a + P2a for 15K (nedsatt med 13k) Dette må da være et kupp!?!?

33 etg.: Fikk være ifred!

For undertegnede fikk det meste av 33 etg gå i fred. Her var fokuset veldig sterkt på bildeprodukter. Kanskje ved en senere anledning :wink:

Så bar det til baren for å la inntrykkene synke. Etter to kalde Carlsberg og en konstruktiv prat med kona, ble vi enige om at Audiovector sin innsats burde krones: Vi gikk rett og slett fulle av lykke til HFCK sin butikk i Henrik Ibsensgt. 12 der jeg gledesstrålende kunne møte innehaveren av kjedens butikk i Kristiansand som jobbet der for helgen og som kjente meg igjen. Etter en lykkelig HIFI-prat i ti minutter kunne jeg ikle meg rollen som glad og fornøyd Audiovector-kunde. Valget var tatt, og deilig var det....... :wink:

Så frem til den dagen da alle komponenter skal lykkelig gjenforenes blir nok timene og dagene lange...... Men etter to måneder og intens jakt, er jeg endelig i mål og på toppen av seierspallen står Arcam AVR200, Audiovector Mi3 og Marantz DV6400...

Ha en god HIFI-kveld.....

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •