Noen som kan regne ut bolig pris??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kan regne ut bolig pris??

Hei. Det blir nok noen år før jeg flytter for meg selv, men jeg gleder som en unge for det. Skal studere etter militæret, sansynligvis i Oslo. Som en kino, musikk og film entusiast nekter jeg å betale for leilighhet før det blir helt nødvendig. Ønsker meg en enebolig med kjeller der jeg kan spille så høyt jeg ønsker, uansett klokkeslett
    Dessuten, lønner det seg ALLTID å kjøpe hus kontra leie.

Siden det er i hvert fall et halv annet år til jeg flytter ut (militæret om 3 måneder, 1 års tjeneste) er ingen ting sikkert, jeg vil bare vite hva jeg kan forvente i framtiden.

La merke til dette huset f.eks som koster 1.4 millioner er utrolig stort (egentlig for stort skal jeg være ærlig) men har en kjeller som jeg kan lage kino rom ut av

Så vidt jeg har skjønt det krever banker 15% av husets kostnad i despositum. Hvis jeg legger.. f.eks 200 000 ned, slik at 1 200 000 står igjen.. hvor mye må jeg betale per måned tror dere?

Alternativet er å finne leilighet hvor det vil koste cirka 5000/mnd man det betyr det at jeg ikke får noe igjen etter 3 år ++ jeg kommer til å bo der + at det blir 3++ år hvor jeg vil få lite glede av hi-fi og a/v produkter (en framtid jeg gruer meg til!!)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at du får 25 års avdragstid på lånet - og at vi tenker oss et serielån: da betaler du 48.000 i året i avdrag - 4.000 pr. måned. Det er en slags tvungen sparing - pengene går til å redusere gjelden.

Regner du 4% rente - bare for å gjøre det enkelt - betaler du 48.000 i renter det første året - altså 4.000 pr. måned i renter. Her får du skattefradrag på (for tiden) 28% - d.v.s. at du reelt sett betaler ca. 3.000 i måneden i renter det første året. Når du har betalt avdrag, går rentene også ned.

Men sånn ca. 7.000 i måneden må du regne med til å begynne med.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste banker har en eller annen form for lånekalkulator: