Anbefalte nett-radio-kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalte nett-radio-kanaler

Jeg hører en del variert musikk og mye radio gjennom nettverket. Her er jo et hav av radiokanaler å velge blant Jeg er ikke glad radio med mye skravling men radio som spille mye god og variert musikk. Her er sikkert mange gode ute i eteren som man ikke vet om. Noen som har gode tips og kan si noe om sjangeren slik at jeg og eventuelt andre kan legge dem som favoritter.

Akkurat nå hører jeg mye på:
    Klem FM - rolige favoritter (som jeg synes er veldig bra)
    Radio Bø (kommer opp som Radio Bo) - God lokalradio med kjent og god musikk

Begge to norske.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bandit Rock stockholm (svensk) - Alt fra gamle klassikere til ny rock/metal/punk (er vel denne jeg hører mest på, veldig mye nytt som man plukker opp her, utrolig bra kanal) eneste minuset er noe skravling innimellom,men musikken de spiller veier opp for det syns jeg da.

NRK MP3 (norsk) - Det nyeste innen pop/dance/noe hip hop (pluss: ingen reklame eller skravling, minus: de har en A og B liste som går på repeat hele tiden.

1.fm stasjonene (må ikke forveksles med de/den norske, usikker på nasjonalitet her,men de er hvertfall europeiske) - Her er alt fra top 40, mix radio, dance,trance,house, 80's, blues, country, ja you name it (mye bra på alle disse egentlig,jeg hører veldig mye på trance stasjonen av disse) pluss: alt av sjangere å velge mellom,lite reklame og ingen skravling. ikke noe minus egentlig.

Ja, jeg har en veldig allsidig musikk smak. Det meste er spiselig bare det ikke er opera.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin fint tema, håper flere bidrar her! Godt musikkutvalg, god lydkvalitet, lite(ingen!) reklame er vel gjengse kriterier antar jeg?

NRK er uansett i en liten særstilling mtp fravær av reklame og bra lydkvalitet(192 kbps MP3 med EBUs R128 anbefalte komprimering), så etter at nyhetsbehovet er mettet utpå morraen på NRK alltid nyheter, tar jeg meg stadig i å hive på NRK Pyro - http://lyd.nrk.no/nrk_radio_p3_pyro_mp3_h . Variert gitarbasert rock fra de siste 40 årene.

EDIT: Kanskje denne tråden skulle vært flyttet til [Generelt audio og HiFi] eller tilsvarende? Det vil kanskje gi flere treff og bidrag, samt mindre muligheter for utskeielser og støy?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dem som liker jazz, er denne et must:

JAZZRADIO.com - enjoy great jazz music

Noe for enhver jazz-smak - samt litt blues nederst til høyre.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •