Siste Lyd & Bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Siste Lyd & Bilde

I dag var det jubeldag igjen. Slik det ofte pleier å være her i heimen når et av de tre bladene jeg abbonnerer på dumper ned i postkassa, helt uanmeldt og overraskende. Og jeg abbonnerer på alle tre, L&B, D&H og Fidelity for jeg mener at de utfyller hverandre. Og jeg innrømmer at jeg trenger litt av hvert....

Med fyr i peisen, et stort kaldt glass med cola og en popcornbolle ble ordnet for jeg sank ned i godstolen for å kose meg med det siste nummeret. Men; for en skuffelse!!! :cry:

Jeg er fullt ut kjent med at Lyd & Bilde skal dekke nettopp det, BÅDE lyd og bilde. Men denne gangen begynte dubedittene (mobiltelefoner, Ipoder, digitalkameraer og diverse fiksfakseri allerede på side 26! :shock: Hvor er lydstoffet hen?? Jeg bare spør? :?

Denne utgaven er stort sett et nummer som kunne vært utgitt til de som kun ønsker en inngangsbillett til lyd og bildeverdenen, eller er ekstremt bildeinteressert. Med ett unntak: Et B&O-anlegg til over 120.000 norske fjelldollar som de aller fleste av oss ikke 1) har råd til, eller 2) ville hatt. Ellers dreide det seg om komplette såkalte hjemmekinopakker til under 8000,- der konklusjonene varierte fra "Skuffende" og "Tannløst" til den beste konklusjonen "Bra bilde". Her er også diverse tester av produkter i den billige enden av skalaen.

Ikke det at vi ikke trenger det også, men hva med alle oss andre som kunne tenke oss en høytaler til 10-15k, eller forsterkere eller DVD-spillere i en litt høyere prisklasse enn en saftig kveld på byen??? :?: jeg bare spør! Det florerer av tester av både prosjektorer og flatskjermer, nenvte mobiltelefoner og digitalkameraer, men stort sett fikk den lydinteresserte leser sitte i fred denne gangen.

De kunne vel heller endret navn til "...Bilde." Uansett burde i det minste størrelsen på skrifttypene på logoen vært snudd opp ned i denne utgaven....

Bedre lykke neste gang!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg. Jeg kjøper aldri Lyd & Bilde, hvis ikke noe av utstyret jeg selv eier er på forsiden :wink: . Da surfer jeg heller på nettet...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, L&B bare taper seg mer og mer for hvert nr.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også synes L&B har tapt seg veldig de siste årene, det blir rett og slett for mye møl (printere, scannere, dig.cam. osv). Det jeg assosierer med Lyd og bilde (tittelen) er: Tv/plasma/projektor/dvd/cd-spillere/brennere (stand-alone)/forsterkere/ receivere/tunere/ høyttaler/kabler. Resten er utenfor kjerneområdet og burde heller bli tatt med i andre blader.

På en annen side så synes jeg det kommer flere interessante artikler fra Dvd&hjemmekino. Men har en tendens til å trykke de samme artiklene flere ganger (ref. siste spesialnummer).

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd & Bilde blir dårlegare og dårlegare.

DVD & Hjemmkino sin spesial hadde ein fin liten guide til DVE. Svært nyttig for ein som skal handle prosjektor no
    Lyd & Bilde hadde ingenting nyttigt 8)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at Lyd og Bilde taper seg veldig om dagen, og i forhold til DVD & Hjemmekino er de totalt håpløse. Tror jeg snakker for flere når jeg sier at man ikke ønsker/forventer å lese om mobiltelefoner, printere, digitalkamera, livekonserter og det som verre er når man kjøper et slikt blad. Mitt synspunkt er at de gaper over for mye, de ønsker å dekke alt, og på den måten bommer de på hovedmålgruppen, oss som er interessert i AUDIO og VIDEO.

Newcomer Gazza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også stiller meg i kø av kritikere. Jeg har vært abonnent i 4 år og fikk nettopp mitt siste blad, abonnementet gikk ut nå. Synes siste bladet var SVÆRT skuffende, og jeg synes bladet har falt i kvalitet de 4 siste årene. Selv om tittel på bladet er LYD OG BILDE er det jo lov å bruke hodet å ikke vanne ut bladet fullstendig. Jeg bladde igjennom bladet 4 ganger i går og fant ingenting som jeg synes var interessant, bortsett fra projectorduellen. Jeg var glad da jeg fikk bladet i postkassa, men forbanna etter jeg hadde lest det. ALDRI MER

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter full parkering av Lyd og Bilde !!! eller helomvending.

Etter en lang periode med Lyd og Bilde....z...z..z...z...z...z...!
    Abonnerte lenge på et amerikansk blad: Audio Video Interior, men man blir lei av hjemme hos reportasjer i multimillionerdollarklassen
    ....brukerne var mer opptatt av å ha noe å vise fram til venner og kjente, enn egentlig en sinnsykt bra opplevelse foran skjermen, uansett størrelse.

Så dukket det (endelig) for noen år siden opp et svensk magasin som het: Hemmabio. Endelig - det første skikkelige blad for (mesteparten av) AVForum folk.

La oss krysse fingrene for at DVD og Hjemmekino klarer å holde seg "på matta" redaksjonelt sett, og gi OSS "vårt daglige brød"!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Så dukket det (endelig) for noen år siden opp et svensk magasin som het: Hemmabio. Endelig - det første skikkelige blad for (mesteparten av) AVForum folk.
    Det er faktisk 9 år siden det ble gitt ut første gang.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden flyr..........og det har vært en del år med mange fine (aha)opplevelser i hjemmekinoarbeidet

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var også utrolig skuffet over denne utgaven. Så og si ingen ting interressant. Tviler litt på at jeg gidder å fornye abm mitt. Leser heller Fidelity og DVD & Hjemmekino...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg helt enig med de andre her, lyd og bilde har tapt seg veldig det siste året (merklig nok omtrent samtidig som de startet med DVD i bladet :klør seg på haka smiley: )
    Som francisetager i narvesen har jeg muligheten til å lese det som er av hi-fi og video relaterte blader
    I de fleste bladene har det blitt alt for mye "gadgets" jeg vil heller ha mere utfyllende reportasjer og tester. Det hadde vært morro om de kunne dekket flere messer rundt om i verden....nyheter er alltid spennende.
    Desverre ser det ut som om L&B redaksjonen styrer skuta i feil rettning i håp om å få en større kundegruppe. Jeg synes heller de kunne kommet med et nytt blad ala T3 der de kunne fyllt sidene med glossy foto av de heteste gadgetene. Slik at oss "nerdene" kunne fått L&B tilbake med fokus på hva vi er interessert i.
    En ting som de gjærne kunne skrevet et par artikler om som er litt på siden av interessefeltet er HTPC, dette er noe som åpenbart er i skuddet, noen gode "how to" artikler hadde vært bra. Jeg har dog mine tvil om at vi kommer til å se noen slike reportasjer da de ser ut som om hele redaksjonen er mac friker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •