Lyd & bilde vs Watt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd & bilde vs Watt

Hei

Jeg abonnerte på gamle hjemmekino. Så ble det til Lyd & bilde/hjemmekino. Jeg abonnerer forsatt, men vurderer å si opp mitt abonnement, da jeg finner svært lite interessant lesestoff i dette bladet. Jeg vil lese om hifi. Hva synes dere om bladet Watt? Kan det kanskje passe meg bedre?
    Dere som abonnerer på Watt, får dere det til rett tid? Da bladet het hjemmekino, kom det ofte mange dager for sent, altså etter det var kommet i butikk. Der har lyd & bilde vært bedre, det kommer som regel et par dager før i posten.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg kunne ha skrevet nøyagtig det samme som deg. Jeg har sagt opp abbonementet av samme grunn som du nevner, hvorfor abbonere på noe du mener ikke er interesant lesestoff eller som ikke helt treffer. Ja L & B kommer før i posten men spiller det noen rolle? Abboner på watt hvis det er dem som har flest artikler du finner interesante:-D

Renè

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg abonomerer(?) på watt

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Watt er så og si gamle hjemmekino. Lyd og bilde var ikke noe for meg heller, etter jeg tegnet abonnement hos Watt var det som å komme "hjem" igjen

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes generelt hifi-pressen i Norge har tapt seg. Det var med glede jeg leste at Atle K. Torp kom tilbake på trykk, denne gangen i Lyd&bilde og hans "Hjemme-hos" reportasjer. Det er bare synd han ikke kommer i hvert nummer av Lyd&Bilde. Når det gjelder tester i disse bladene dreier det seg kun om reklame kroner, man ser test av et produkt på en side og neste side reklame for produktet med merke "test vinner" trykket, det er for dumt.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Fidelity?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kun tenkt å abonere er Stereophile

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Hva med Fidelity?
    Enig - er hovedinteressen Stereo og Hifi er Fidelity best, vel og merke hvis interessen går i retning av det som betegnes High-end. For hvermansens Hifi kan du velge litt etter smak blandt de du nevner. Lyd og Bilde er litt for mye av alt mulig mens Watt ikke er like bra som Hjemmekino var, men begge dekker hvermansens Hifi greit.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abonnerer selv på fidelity & watt, får da det meste jeg trenger. Abonnerer i tillegg på engelske Hifi News & rr.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abonnerer på Lyd&Bilde.

Men, hjemmekinostoff er nesten radert helt ut. Derimot flommer bladet over av stoff om gadget og fotoapparater. Dvs. for oss lyd&bilde entusiaster som ikke er særlig interessert i foto eller mobiltelefoner, så har de lite å tilby. Og Tester de receivere, så er det i 90% av tilfellene i budgetklassen. Hvem av dem som kjøper det aller billigste utstyret er interessert i slike blader?

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva de tenker på.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg abonnerer på Watt og er greit fornøyd med bladet. Mange fine tester og mye av utstyret som blir testet/sammenlignet er utstyr som jeg selv kan ha råd til å kjøpe, det er ganske viktig for min del. Ikke det at jeg ikke liker tester av high-end utstyr, men synes det er greit at bladet fokuserer på "normalt" priset hifi.
    Litt synd at bladet kommer noen dager for sent i posten, tatt meg selv noen ganger i å stå og "skumme" igjennom Watt på nærmeste Narvesen før jeg får det i posten

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at Watt har funnet en fin balanse mellom HiFi, surrerundt og relevante gadget.

L&B blir vel mye av det siste.

Men stand'en til Watt i Horten var ikke bra! Her regner jeg ikke med journalistens eget HiFi oppsett, det var jo meget spennende.
    Jeg tenker mere på selve bladets stand som dessverre virket å være litt vel mye "minimalistisk"

edit: i siste nummer av Watt (?), er det test av mellomklasse Pioneer og Onkyo surroundreceivere. Fin artikkel.
    Men det er en liten faktafeil: i Onkyo artikkelen mener jeg det står at man ikke kan få pre-out på budsjettreceivere i 5000-kroners klassen. Ihvertfall tolker jeg teksten slik.
    Men det er jo feil? Flere av f.eks Yamaha sine RX-Vxxx i den klassen har pre-out.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •