AV-Forum = Klipsch Forum ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 25 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 482
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AV-Forum = Klipsch Forum ?

Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Quisten]
    Jeg savner merker som KEF, Canton, Elac, Dynaudio, Focal, Audiovector, System Audio osv osv. Tråder som omhandler noen av disse merkene er tilnærmet helt stille, og det synes jeg er skremmende da disse høyttalerne er langt bedre en Klipsch RF serien som er ekstremt dominerende.

QUOTE]

Det jeg tenker først og fremst er at disse merkene er bedre enn klipsch, får være din mening og dine ører som hører!

Det har vel mest med ytelse kontra pris som gjør at Klipsch har ettertraktede modeller. Spesielt til hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Klipsch leverer til film, det er jeg fult klar over etter 3 runder med Klipsch i hus.

Men når det kommer til musikk så er det noe helt annet.

Her hjemme ble just RB-81 II slått av Def Tech SM65, begge koster 6500,-

Klipsch grøter det til og mangler detaljer. Mye en type bass, basslinjer skilles ikke like tydelig, og fingre som glir på gitarstrenger, inn og utpust fra vokalister er nærmest ikke eksisterende på Klipsch.

Føler mange oppfatter Klipsch som "detaljerte" da diskanten og lydbildet generelt er så "in your face". Faktur er at de helst bare smører på men glemmer detaljene i farten. Dette kommer veldig lett frem om en har 2 par høyttalere i stuen og sammenligner dem mot hverandre, altså Klipsch VS et annet merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Som tittelen tilsier lurer jeg avogtil på om dette har blitt et rent Klipsch forum.

Nesten alle her inne eier Klipsch, og Klipsch blir alltid anbefalt i hver "Jeg trenger hjelp til nye høyttaler" tråder. Etter et par år her inne blir mye forumlesing rett og slett litt kjedelig. Det går i det samme om og om igjen. Klipsch er stort, noe XTZ, noe B&W og noe Dali. Det som også er litt irriterende er at noen Klipsch fans fremhever Klipsch som det aller beste, og jeg kan ikke annet enn å se at de aldri har hatt andre høyttalere i sine oppsett den tiden de har sittet her inne heller. Det blir rett og slett for tynt grunnlag å dømme andre merke nedeom og hjem på.

Forstå meg rett, jeg er litt i begge leire å dømmer ikke Klipsch nedeom og hjem, men av egen erfaring så vet jeg det er mye annet bra også der ute.

Tanker om dette ?

Sant det du sier her. Jeg legger også merke til at mange som spør etter tips blir rekomendert til Klipsch osv.. Men det er vel det mange her har å mange er jo strålende fornøyd med det. Masse høytalere er jo bra. Har ikke hørt så mye selv, men har hørt noen få ifra Kef å noen ifra Focal. Hørte på Klipsch Rf 82 ll føre jeg bestemte meg. Det er lyd som jeg liker. Men alt i alt så kjøpte jeg nok Klipshene ettersom han jeg kjøpte dem av ga meg en utolig bra pris. Nå har jeg ikke undersøkt prisen på de andre merkene, men det virker jo som Klipsch gir utrolig mye for pengene. Det gjør sikkert de andre merkene også. Det beste er jo å dra litt rundt å høre på forskjellige merker. :smile:

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Zeke1983]

QUOTE]

Det jeg tenker først og fremst er at disse merkene er bedre enn klipsch, får være din mening og dine ører som hører!

Det har vel mest med ytelse kontra pris som gjør at Klipsch har ettertraktede modeller. Spesielt til hjemmekino!

- Har gjort meg lignende betraktninger som trådstarter. Hvorfor er Klipsch-eiere så fanatiske? De er sikkert gode HT til prisen, men det er vel ikke alltid dette rådspørrer er ute etter.

PS! Film er ikke det som skiller klinten fra hveten når det gjelder lydkvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Klipsch leverer til film, det er jeg fult klar over etter 3 runder med Klipsch i hus.

Men når det kommer til musikk så er det noe helt annet.

Her hjemme ble just RB-81 II slått av Def Tech SM65, begge koster 6500,-

Klipsch grøter det til og mangler detaljer. Mye en type bass, basslinjer skilles ikke like tydelig, og fingre som glir på gitarstrenger, inn og utpust fra vokalister er nærmest ikke eksisterende på Klipsch.

Føler mange oppfatter Klipsch som "detaljerte" da diskanten og lydbildet generelt er så "in your face". Faktur er at de helst bare smører på men glemmer detaljene i farten. Dette kommer veldig lett frem om en har 2 par høyttalere i stuen og sammenligner dem mot hverandre, altså Klipsch VS et annet merke.
    Jeg hører hva du sier.. Men dette er din erfaring, ikke en unison sannhet!

Jeg har hatt andre merker i stua, som har vært bedre på andre parametere, men totalpakka uansett pris/merke blir smak og behag!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det är så enkelt som att om Klipsch Reference hade kostat det de gjorde när serien kom så hade det inte varit det samma. Klipsch ger helt enkelt mycket för pengarna, något ingen annan tillverkare är i närheten av. Personligen kan jag inte fördra ljudet ifrån de, men min smak och andras smak är olika, och så bör det vara.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ultima]
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983

- Har gjort meg lignende betraktninger som trådstarter. Hvorfor er Klipsch-eiere så fanatiske? De er sikkert gode HT til prisen, men det er vel ikke alltid dette rådspørrer er ute etter.

PS! Film er ikke det som skiller klinten fra hveten når det gjelder lydkvalitet.

Det er vel kanskje ikke at alle er fanatiske, noen er sikkert det, men vil tro det finnes slike i alle leirer og religioner?8-)

Er vel også sånn at de som anbefaler en ting, er veldig fornøyd med produktet de har kjøpt og derfor blir litt "blinde".

Jeg er selv klar over at det finnes andre merker enn Klipsch og har prøvd flere, men jeg faller ofte tilbake på Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Det är så enkelt som att om Klipsch Reference hade kostat det de gjorde när serien kom så hade det inte varit det samma. Klipsch ger helt enkelt mycket för pengarna, något ingen annan tillverkare är i närheten av. Personligen kan jag inte fördra ljudet ifrån de, men min smak och andras smak är olika, och så bör det vara.
    Ærlig og objektivt innlegg! Kudos!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg Quisten. Jeg savner merker som Tannoy, JBL, Dali, B&W, MBL og sånt. AVforum har blitt til et SVS, XTZ og Klipsch forum. Min mening! Enn om flere hadde vært litt mer aktiv på litt mer "ukjente" merker som Tannoy og MBL? Synes det kommer opp noe om Klipsch og SVS hver gang jeg skal inn på denne sida. Noe jeg er lei av, har sagt det før. Lite Tannoy, gjør at jeg ikke er like ofte inne på forumet lenger. Enn om vi hadde fokusert litt på billigere merker, som Dynavoice, Proson osv...?

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ultima]
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983

+1. Hjelper ikke om man så har hørt 802 D fra B&W: Klipsch budsjettserie er det eneste salige virker det som for mange. Utvilsomt en "forumsyke" dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forstå at Klipsch gir mye for pengene. Da for det meste lydtrykk og bass.

Men for mer erfarne audiofile, med litt mer krav så gir de på samme tid ikke så mye for pengene heller. Da er det andre merker til lik pris som vil gi mer naturlig klang, mer detaljer og stivere kasser.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig i at klipsch ikke faller helt i smak musikk messig.

Har selv vært der med klipsch surround oppsett. Og senere oppgradert til Swans da de passer mine ører bedre mest p.g.a musikken :-)

Men til Klipsch sitt forsvar må en være utrolig nøye med hva mann bruker til og drive de.
    Til Film kan en bruke det meste bare det ikke er skarpt i toppen.
    Til musikk der må en ha litt kvalitet. Gjerne da Rør forsterker og eventuelt Rør Preamp. Da er mann i himmelen når det spilles i retning av Live musikk

Nå har jeg til gode og fått muligheten til og lytte til større Klipsch modeller når det spilles veldig/ekstremt detaljert og rolig musikk på high-end elektronikk :-/

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste jeg har hørt på Klipsch er Sugden Masterclass IA-4 Integrated Amplifier på et par RF-62. Det spilte veldig bra. Men selv en slik amp klarer ikke å få bort den nasale lyden ifra hornet og gjør ikke bassene superanalytiske. Ei heller stiver det av kassen som gladelig spiller med.

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum=klipschforum

Det første er utrolig synd, da det er mange merker der ute!

Usher, JBL og System Audio er noen av mine andre favoritter.

Klipschforum=RF serien med en billig forsterker.

Kilde, rom, pre, organisk tone osv?... whatever...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydnirvana er vist RF-82 drevet av en yamaha eller onkyo reciever til 8 lapper....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Er helt enig med deg Quisten. Jeg savner merker som Tannoy, JBL, Dali, B&W, MBL og sånt. AVforum har blitt til et SVS, XTZ og Klipsch forum. Min mening! Enn om flere hadde vært litt mer aktiv på litt mer "ukjente" merker som Tannoy og MBL? Synes det kommer opp noe om Klipsch og SVS hver gang jeg skal inn på denne sida. Noe jeg er lei av, har sagt det før. Lite Tannoy, gjør at jeg ikke er like ofte inne på forumet lenger. Enn om vi hadde fokusert litt på billigere merker, som Dynavoice, Proson osv...?

Du har ikke vært på forumet lenge nok til at XTZ subbene og Dynavoice F6 ble gjenstand for krangler!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydnirvana er vist RF-82 drevet av en yamaha eller onkyo reciever til 8 lapper....
    Skjerpings da..;-)

Ikke ta enkeltes meninger ut av kontekts og la dette bli en " klipsch vs andre merker igjen.."

Skal jeg være ærlig synes jeg B&W leiren har vel så mange fanatikere jmfr tråden "cm 9 en referansehøyttaler" for en tid tilbake!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I sverige är det Canton som regerar på samma sätt som Klipsch gör det här. Helt på grund av logistik. I sverige importerar man Canton till löjligt låga priser. Med frakt så har man importerat 490.2 till under femtusen för ett par i lång tid, och innan dess, föregångaren 490 till lika låga priser. Sista tiden har Elkjöp tagit in Canton, men till fantasipriser, jämfört med privatimport.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fenomenet føler jeg går igjen på stort sett alle nettforum. Leser man om feks trening på diskusjon.no eller fittnessbloggen.no er det vedtatt der inne hva som fungerer og ikke mht trening, mens sannheten er at ingen, hverken utdannede eksperter med doktortgrad eller bodybuildere er enige om hva som er best.

På samme måte har dte vært vedtatt her inne på Avforum at dyre kabler er bortkastet, mens på hifisentralen har det nesten vært omvent.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at Klipsch har fått den plassen her på Avforum, noe har de levert som er bedre enn mange av kokurrentene, men det kunne nok like gjerne vært ett annet merke som fikk denne statusen.

Side 1 av 25 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •