AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 25 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 482
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et spm fra sidelinjen her: Har Klispsch manglet konkuranse de siste årene?
    Nå har riktinok JBL kommet på banen med en del rimelige og ganske gode hornkonstruksjoner i det siste, men hvilke andre produsenter leverer noe liknende RF serien fra 3-30.000kr?
    Da tenker jeg på lettdrevne hornkonstruksjoner, med god kapasistet og en tydelig rocka signatur?

Jeg støtter gjerne opp om et større mangfold av høyttalere, særlig de som driver med noe relevant forskning om sammenhengen mellom persepsjon og høyttalerdesign. Kassehøyttalere med siste generasjon dynamiske drivere og 1" dome diskant er jeg litt mett på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Nå har riktinok JBL kommet på banen med en del rimelige og ganske gode hornkonstruksjoner i det siste, men hvilke andre produsenter leverer noe liknende RF serien fra 3-30.000kr?
    Horn har vært veldig "ut" blant hififolket de siste tiårene. Fra midten av åttitallet og frem til tja.....2005 muligens, var dette fyfy dersom man ønsket pen lyd. Klipsch gav blanke f i denne trenden og lå derfor i forkant da hornhøyttalere ble tatt inn igjen i varmen.

Tannoy har hele tiden vært med, og JBL som trakk seg litt tilbake på hornfronten ( i Europa og USA) har ligget å vaket i bakgrunnen. JBL har nå kommet sterkt på banen med Studio 5, og LS serien.

Så ja. Jeg tror du er inne på noe. At den nye DXT diskanten er så populær, og at SEAS jobber med å utvikle en egen versjon, viser at spredningskontroll virkelig er i vinden.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Mange som går fra CV til Klipsch, og da kan det for bli litt wow faktor. Når så personene ikke har inngående kjennskap til de enda høyere klasser, og kanskje heller ikke går mye på akustiske konserter, så kan fort referansene havne på glattisen.
    Der er du vel ved sakens kjerne. Dermed ender mange opp med høyttalere de i utgangspunktet kanskje ikke ville vurdert, fordi tilsynelatende erfarne folk på Avforum mener Klipsch er løsningen i alle tilfeller.

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Da tenker jeg på lettdrevne hornkonstruksjoner, med god kapasistet og en tydelig rocka signatur?

Jeg støtter gjerne opp om et større mangfold av høyttalere, særlig de som driver med noe relevant forskning om sammenhengen mellom persepsjon og høyttalerdesign. Kassehøyttalere med siste generasjon dynamiske drivere og 1" dome diskant er jeg litt mett på.
    Å vurdere hva som er en konkurrent kan være veldig komplisert. Når du definerer at de må ha horn for å være konkurrenter til Klipsch synes jeg du tar fokus litt bort fra det som virkelig betyr noe, nemlig hvordan det låter. Hornet er jo nettopp årsaken til at Klipsch ikke er "for alle". Å anbefale Klipsch til gud og hvermann er litt som å si at alle skal bo i leilighet på 85kvm, kjøre Golf og spise fiskepinner til middag. Dette er samme greie som vi har hatt med SVS og mye annet.

Jeg tipper minst 50% av dem som har Klipsch har det nettopp fordi de fikk det anbefalt av et stort antall personer, de lyttet til dem, syntes det låt greit, og kjøpte dem uten å lytte seriøst noe særlig annet. Å huke tak i en hver nybegynner på den måten vil jo medføre en ekstrem skjevfordeling.

Dersom hele Norge begynte å tro på Odin igjen så hadde ikke Odin plutselig blitt virkelig av den grunn. Imidlertid hadde alle vært 100% overbevist om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Der er du vel ved sakens kjerne. Dermed ender mange opp med høyttalere de i utgangspunktet kanskje ikke ville vurdert, fordi tilsynelatende erfarne folk på Avforum mener Klipsch er løsningen i alle tilfeller.
    Litt usikker hva du mener. Tenker du at folk blir påvirket til å ta ett "rart" valg pga manglende egenreferanser og preferanser? I så fall er jeg enig. Men dette gjelder for alle merker og bransjer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker hva du mener. Tenker du at folk blir påvirket til å ta ett "rart" valg pga manglende egenreferanser og preferanser? I så fall er jeg enig. Men dette gjelder for alle merker og bransjer.
    Ja, de kjøper et produkt som de har fått anbefalt på Avforum, av veldig mange brukere, og dermed skaffer de seg ikke nødvendige egenerfaringer, og potensielt går glipp av et anlegg som de ville satt mer pris på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker

Dersom hele Norge begynte å tro på Odin igjen så hadde ikke Odin plutselig blitt virkelig av den grunn. Imidlertid hadde alle vært 100% overbevist om det.

Dette blir en litt søkt situasjon, siden Odin i dette tilfellet ikke er håndfast.

Er det egentlig ett problem at mange handler Klipsch? Dersom personen i ettertide blir fornøyd (etter litt prøving og feiling med plassering/matching) osv, så ser jeg ikke noe stort problem. Det virker nesten som du iriterer deg over at ikke flere følger din prioriteringsliste.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt merkelig er at de fleste som setter sine klipsch for salg gjør det for å oppgradere innen samme merke hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de kjøper et produkt som de har fått anbefalt på Avforum, av veldig mange brukere, og dermed skaffer de seg ikke nødvendige egenerfaringer, og potensielt går glipp av et anlegg som de ville satt mer pris på.

Viser til min forrige post. Er det egentlig så viktig, dersom personen(e) i begge tilfeller faktisk blir fornøyde?

Men er så klart enig rent prinsippielt. Er litt samme som når nybegynnere skal kjøpe speilreflekskamera (eventuelt speilløst). Det finnes jo bare to produsenter. Canon og Nikon.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei som klipsch digger så har jeg valgt og selge mine usher mini dancer one dmd. En kraftig oppgradering vil det isåfall være for deg. Takket være klipsch så kan du bli den lykkelige eier

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at Klipsch ukritisk blir anbefalt av menigheten til de aller fleste som vurderer å kjøpe seg høyttalere, men ikke har mulighet til å lytte rundt, er uproblematisk?
    Fordi hvis man ikke løper etter røkla, så er man ikke positiv?

Kardemommeby, anyone?
    Hvis du leser mine tidligere innlegg så ser du at jeg er enig i det skal man ikkje gjøre, klipsch er ikke for alle!

Og hvor i det innlegget du quotet står det noe som antyder det du anklager meg for nå? Enten trekker du lett konklusjoner feilaktig eller har du dysleksi, isåfall beklager jeg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette du nevner nå er faktisk veldig viktig, å bruke sine egne ører før et kjøp - så langt det lar seg gjøre selvsagt!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til min forrige post. Er det egentlig så viktig, dersom personen(e) i begge tilfeller faktisk blir fornøyde?

Men er så klart enig rent prinsippielt. Er litt samme som når nybegynnere skal kjøpe speilreflekskamera (eventuelt speilløst). Det finnes jo bare to produsenter. Canon og Nikon.
    Det finnes bare èn produsent, nemlig Canon

Hvis folk blir fornøyd etter å ha gjort seg opp noen egne meninger om hva man er ute etter, musikktyper etc, og faktisk har lyttet til forskjellige høyttalerer, så er det selvfølgelig ikke noe i veien med at folk kjøper Klipsch.

Men sånn som det er i dag, er jo annenhver tråd om Klipsch, mange høyttalertråder blir "kuppet" av menigheten, og på ett tidspunkt vil "mafiavirksomheten" påvirke mangfoldet i trådene.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Å vurdere hva som er en konkurrent kan være veldig komplisert. Når du definerer at de må ha horn for å være konkurrenter til Klipsch synes jeg du tar fokus litt bort fra det som virkelig betyr noe, nemlig hvordan det låter. Hornet er jo nettopp årsaken til at Klipsch ikke er "for alle". Å anbefale Klipsch til gud og hvermann er litt som å si at alle skal bo i leilighet på 85kvm, kjøre Golf og spise fiskepinner til middag. Dette er samme greie som vi har hatt med SVS og mye annet.

Jeg tipper minst 50% av dem som har Klipsch har det nettopp fordi de fikk det anbefalt av et stort antall personer, de lyttet til dem, syntes det låt greit, og kjøpte dem uten å lytte seriøst noe særlig annet. Å huke tak i en hver nybegynner på den måten vil jo medføre en ekstrem skjevfordeling.

At det er mange som kjøper Klipsch og som egentlig hadde blitt mer fornøyd med å kjøpe noe annet er helt sikkert riktig.

Poenget mitt var bare at Klipsch har hatt en tydelig strategi som treffer en ganske stor målgruppe og at få har vært like dyktige som dem der. Med det mener jeg ikke at de har hatt få konkourenter hva lydkvalitet anngår de siste årene. Jeg mener bare at de har tilbydt et konsept som engajserer til en konkuransedyktig pris. Også utseende til Klipsch RF-serien med sine kobberfargede basselementer tror jeg er en genistrek.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Veldig bra!
    Smakssak og istedenfor åkritisere andre, vær heller positiv der man mener det.
    Skjønner altså ikke poenget med å opprette en sliktråd

Det du sier her er at med mindre man er med i nikkeklubben, så skal man ikke si noe.

Altså Kardemommeby.

Mulig du har dysleksi, isåfall beklager jeg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier her er at med mindre man er med i nikkeklubben, så skal man ikke si noe.

Altså Kardemommeby.

Mulig du har dysleksi, isåfall beklager jeg.
    Nei, det jeg sier er at dere kan heller være mer aktive i de nevnte tråder hvor alle får "feil" anbefalinger, istedenfor å grine på nesa i ettertid.
    Men siden du ikke skjønner poenget med det, så beklager jeg - skal ikke være lett skjønner du..

Forskjellen er at man kan få frem andre alternativer til trådstartere, istedenfor å henge ut de som eier et spesifikt merke så ikke "duger til ditt og datt", bare fordi noen mener de duger best for seg.

Edit:

Jeg spiller sjeldent "høyt" og liker likevel Klipsch, pga lydsignaturen. Er det et problem?
    Jeg snakker IKKE om KUN Reference, da jeg, om jeg hadde fritt med penger, hadde valgt Klipsch Palladium rett og slett fordi eg ikke har, pr i dag, hørt bedre lyd (rent subjektivt selvsagt)
    For meg er ikke Klipsch kun Referene, MEN siden jeg ikke har råd til palladium, så velger jeg altså det beste jeg kan, etter min smak, sålengt lommeboka samarbeider.

I hjemmekino sammenheng, er det særdeles sjeldent jeg spiller film høyere enn -18 ( gjelder også musikk) håper alle skjønner hvor høyt/lavt dette er.
    Dette viser at jeg liker Klipsch for helt andre årsaker enn Max SPL

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle likt og sett hvordan markedet hadde utartet seg om andre høyttalermerker også hadde samme SPL som Klipsch leverer. Jeg tror nemlig Klipsch selger mye ene og alene på grunn av dette. De fleste som er innom meg er non-audiofile, og sålenge det spiller høyt, ja så spiller det bra er den gjennomgående oppfatningen ser det ut som.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg skulle likt og sett hvordan markedet hadde utartet seg om andre høyttalermerker også hadde samme SPL som Klipsch leverer. Jeg tror nemlig Klipsch selger mye ene og alene på grunn av dette. De fleste som er innom meg er non-audiofile, og sålenge det spiller høyt, ja så spiller det bra er den gjennomgående oppfatningen ser det ut som.
    jbl og cv :wink:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Det er faktisk viktig faktor for mange ja, muligens diskoteker/utesteder me basstung musikk kan ta litt skyld for dette?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Nei, det jeg sier er at dere kan heller være mer aktive i de nevnte tråder hvor alle får "feil" anbefalinger, istedenfor å grine på nesa i ettertid.
    Men siden du ikke skjønner poenget med det, så beklager jeg - skal ikke være lett skjønner du..
    Det er mulig den nedlatende tonen din funker på Klipsch-kompisene dine, men her ute i den virkelige verden er det bare ukonstruktivt.

Den dagen noen skulle være så uheldige å forville seg inn i en tråd som omhandler nevnte tema, hadde den tråden kokt ut i nettopp det vi ser her inne. Nemlig en omtrent uløselig stillingskrig.

Og på Avforum er det jo nærmest blitt en opplest regel at Klipsch er skikkelig bra.
    Derfor er det nok mange som kvier seg for å blande seg inn i tråder der Klipsch allerede har blitt anbefalt.

Side 9 av 25 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •