AV-Forum = Klipsch Forum ? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 25 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 482
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Fordi det finnes høyttalere der ute med flere egenskaper en det Klipsch innehar ?
    Ikke hvis du vil ha pa høytalere sine egenskaper og i tilegg legge til hifi lyd

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler det blir litt tynt grunnlag at flere her inne argumenterer for Klipsch med dynamikk, punch og høy SPL. En god høyttaler bør da ha flere egenskaper enn dette ?

Min egen erfaring er at Klipsch nesten kun har disse egenskapene. En annen jeg kommer på er hvor følsomme de kan være for hvilken forsterker du setter på dem, men dette gir dem ikke nødvendigvis milesvis med mer detaljer og luftigere diskant av den grunn.
    Det er ikke tynt underlag. Det er på grunn av disse egenskapene folk elsker disse høyttalerene. Så du får ta det for hva det er verdt og heller velge andre høyttalere hvis det ikke tiltaler deg. Det betyr ikke at de ikke leverer på andre områder, men det er helt sikkert andre høyttalere som er langt bedre der.

Hvis man skal ha det helt korrekt så bør man kanskje heller skaffe et par aktive studiomonitorer, men for meg feks så låter det platt og kjedelig.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dynamiker
    Fordi det finnes andre ting som spiller bedre.
    Når det gjelder live følelse og dynamikk,ustresset lyd. Følelsen av og få bandet inn i egen stue er jo styrken til klipsch og grunn til at jeg elsker de! Har andre høytalere med andre styrker/egenskaper men for meg så blir det meste annet litt kjedelig i lengden

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Når det gjelder live følelse og dynamikk,ustresset lyd. Følelsen av og få bandet inn i egen stue er jo styrken til klipsch og grunn til at jeg elsker de! Har andre høytalere med andre styrker/egenskaper men for meg så blir det meste annet litt kjedelig i lengden
    +1
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer Dynamiker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe leste du testen til Rognlien da? En høytaler konsyruksjon som fortsatt spiller rått etter over 60år!!! Nå er det stort sett kassen som er noelunde lik da det meste av drivere/delefilter etc er fornyet flere ganger. Spiller bra med både transer og rør. I tilegg så gir de et stooort lydbilde
    En Rognlien-test av Klipsch blir jo omtrent som en Tømmervik-test av Burmester.

Hehe nå er det faktisk få høytalere som har den dynamikken og trykket som la scala.Få 15" som er så hurtige! Folk har forskjellig smak men det som er litt kult for oss som liker klipsch er at vi er så sinnsykt mange hehe
    Hurtige? Hva mener du egentlig med det? Ja, det er PA-elementer som knapt klarer 50Hz, men hurtige?

Hva har du av høytalere og elektronik?
    Jeg trodde ikke det var det vi diskuterte...

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Live-følelse er vel og bra, men når alt fra store klassiske mesterverk til filmmusikk høres ut som om det blir spilt av et ungomsskoleband i en betonggarasje på 15kvm så er det en litt annen type livefølelse enn hva jeg foretrekker.

Edit: Det blir kjedelig i lengden det.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Rognlien-test av Klipsch blir jo omtrent som en Tømmervik-test av Burmester.

Hurtige? Hva mener du egentlig med det? Ja, det er PA-elementer som knapt klarer 50Hz, men hurtige?

Jeg trodde ikke det var det vi diskuterte...
    slik du kritiserer klipsch så vil jeg gjerne vite hva du innehar?

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik du kritiserer klipsch så vil jeg gjerne vite hva du innehar?
    Slik at du kan rangere min kunnskap?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Live-følelse er vel og bra, men når alt fra store klassiske mesterverk til filmmusikk høres ut som om det blir spilt av et ungomsskoleband i en betonggarasje på 15kvm så er det en litt annen type livefølelse enn hva jeg foretrekker.
    Nå er det ikke "klassiske mesterverk" vi Klipsch eiere hører på
    Hva er det i rocka, live og moderne lyd du ikke skjønner?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å spytte inn noen flere ord.

Jeg tror ikke det er noen av de populære produsentene som egentlig lager noe feil. Verken forsterker eller høyttaler.

Klipsch er flott, de kan ta i et tak, de er lette og billige å reparere. De leverer engasjerende opplevelser som folk flest kan sette pris på.

Det råder ingen tvil her i leiren om at Klipsch er mer "i min gate", selv om det etter deres meninger er en stor nedgradering iforhold til det jeg har brukt før.

Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Alt, forstår ikke termologier som har en klar definisjon.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Nå er det ikke "klassiske mesterverk" vi Klipsch eiere hører på
    Jeg tror det er nettopp der skoen klemme for mange. Et stort antall høyttalere på markedet i dag er relativt dårlig egnet til å formidle energien og nerven i rock, blues, metall osv. Ofte henger dette sammen med at produsentene drar på med tilstrekkelig nivå i nedre mellomtone/øvre bass, kanskje av frykt for å trigge for mange romresonanser som folk flest har mye av i det området. Det gjør jo også høyttalerne enda vanskeligere å matche for dem som vil ha energi i dette området. Klipsch har vært ekstremt "uredde" i dette området. Hadde de nå bare hatt kontroll på resten også.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe helt utrolig og skrive så mye dritt når du ikke engang vil informere om hva du selv besitter!!!

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe helt utrolig og skrive så mye dritt når du ikke engang vil informere om hva du selv besitter!!!
    Hva om jeg ikke har noe anlegg, betyr det at jeg ikke har rett til å uttale meg?

Newcomer tenb sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så rart om Eddie lurer på hvilket utstyr du har?

Og utstyret har vel ingenting med kunnskap å gjøre, men handler om prioriteringer og preferanser. Men hvis man velger å rakke ned på utstyret Eddie eier, så er det vel fair å oppgi si eget.

Edit: Og hvis du ikke har noe anlegg så er det selvfølgelig helt greit å uttale seg. Men nevn hva du har hatt da, eller var fornøyd med.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg ikke har noe anlegg, betyr det at jeg ikke har rett til å uttale meg?
    hehe makan

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler det blir litt tynt grunnlag at flere her inne argumenterer for Klipsch med dynamikk, punch og høy SPL. En god høyttaler bør da ha flere egenskaper enn dette ?

Min egen erfaring er at Klipsch nesten kun har disse egenskapene. En annen jeg kommer på er hvor følsomme de kan være for hvilken forsterker du setter på dem, men dette gir dem ikke nødvendigvis milesvis med mer detaljer og luftigere diskant av den grunn.
    Tydeligvis øret som hører.
    Jeg synes de har flere egenskaper

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man en dyp kunskap om teorien til temaet så har man jo en del man kan si.

Vi i HiFi verden har et litt annet hiarki en resten av verden. Hvis du har dyrt utstyr eller har eid utstyr lenge så er du høyere oppe i hiarkiet.

Er du derimot utdannet innet et relevant fag men har billig utstyr så er du fremdeles bare "nygutten" :P

Det er akurat det samme innen hundeverden, de som har eid eller drevet med lenge har mer å si, ikke de som har tilegnet seg kunnskapen.

Det er ikke slik i dataverden, takk gud.

Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tenb
    Er vel ikke så rart om Eddie lurer på hvilket utstyr du har?

Og utstyret har vel ingenting med kunnskap å gjøre, men handler om prioriteringer og preferanser. Men hvis man velger å rakke ned på utstyret Eddie eier, så er det vel fair å oppgi si eget.

Edit: Og hvis du ikke har noe anlegg så er det selvfølgelig helt greit å uttale seg. Men nevn hva du har hatt da, eller var fornøyd med.
    Tråden handler jo om Klipsch. Jeg har aldri hatt Klipsch selv. Man skal vel ikke kun skal skryte uhemmet av utstyr som en eller annen på forumet har? Da blir det fint lite debatt og fint lite anvendelig informasjon å spore for ettertiden.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden handler jo om Klipsch. Jeg har aldri hatt Klipsch selv. Man skal vel ikke kun skal skryte uhemmet av utstyr som en eller annen på forumet har? Da blir det fint lite debatt og fint lite anvendelig informasjon å spore for ettertiden.
    du er tydligvis kun ute etter og kværrulere!!! hvorfor er du nervøs/usikker for og fortelle om eget anlegg???

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal si denne tråden tok av:wink:
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Side 7 av 25 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •